ביז סטון מסביר: ככה טוויטר מתכננת להרוויח כסף

ניחוש המודל העסקי של טוויטר הפך לאחד המשחקים הפופולאריים בקרב גופי המדיה הטכנולוגית השונים כבר מאז שקמה החברה. ביז סטון מספר ל-DigitalBeat על חשבונות מסחרים, שירותי פרימיום, ממשקים (APIs) מוכווני עסקים ו-Certified Accounts. ככה טוויטר תרוויח כסף.

twitter-moneyניחוש המודל העסקי של טוויטר הפך לאחד המשחקים הפופולאריים בקרב גופי המדיה הטכנולוגית השונים כבר מאז שקמה החברה. כאשר החברה גייסה 55 מיליון דולר, גברו הרחשים סביב הנושא אך תגובת החברה תמיד סבבה סביב בסיס המשתמשים הגדול שלה (שחצה את קו 45 מיליון המשתמשים ביולי האחרון לפי נתוני קומסקור) אבל ללא שום התייחסות ספציפית למודל רווחי כלשהו.

קים מאי-קטלר ומרשל וויליאמס מהבלוג DigitalBeat ראיינו את ביז סטון, אחד ממייסדי טוויטר, אשר סיפר החברה נמצאת כרגע בשלבי בדיקה ראשוניים של חשבונות מסחרים אשר יאפשרו למשתמשים עסקיים לשלם עבור שירותי פרימיום כגון סטטיסטיקות מדויקות יותר. בשלב הבא, מתכננת החברה לבנות ממשקים (APIs) מוכווני עסקים במטרה ליצור שכבה מסחרית מעל ומסביב לרשת החברתית. אותה שכבה מסחרית של ממשקים תהיה זמינה מאוחר יותר השנה, לדברי סטון. בנוסף לכך, מתכוונת החברה להציע שירות בשם Certified Accounts אשר ישמשו חברות ומשתמשים מסויימים לצורך וידוא הזהות. זיהוי חשבון כ-Certified יאפשר למשתמשים לדעת שמי שעומד מאחורי החשבון הוא באמת אותו הגוף בעל השם ולא איזה FakeYossiVardi. טוויטר כבר החלה לספק את השירות הזה למספר מצומצם של חשבונות הכוללים בעיקר מפורסמים שונים כגון מייקל ארינגטון, בעל הבלוג Techcrunch.

סטון מציין כי טוויטר הייתה ותמיד תשאר חופשית וחינמית לשימוש כל המשתמשים והמפתחים שמסביב. החברה מתכוונת להמשיך לפתח ולספק תמיכה לכל אותם ממשקים הקיימים היום ולהרחיב אותם במטרה לספק גם לכל החברות המסתמכות על השירות להמשיך ולהשתמש בו ולפתח יישומים נוספים במטרה להרוויח כסף.

סטון לא סיפק תאריך מדוייק בו החברה מתכננת להשיק את השירותים החדשים, אך הוא אמר כי הרעיון שעומד מאחורי הדברים, מלבד להרוויח כסף כמובן, היא לאפשר למשתמשים לדעת מה מצבם בטוויטר ביחס למשתמשים אחרים ובכלל על-ידי כלים וסטטיסטיקות שונות על-מנת שיוכלו להשיג את מטרתם ביתר קלות, בין אם היא הגדלת המכירות, פרסום, שיווק או יצירת מוניטין.

השירותים החדשים שמתכוונת החברה לספק עלולים לשים בסכנה מספר חברות צד-שלישי המספקות שירותים דומים, דוגמת CoTweet המספקת למותגים וחברות מערכת המסייעת להם לנהל את קשרי הלקוחות שלהם באמצעות טוויטר. תגובתו של סטון לנושא הייתה כי טוויטר נזהרת מאוד ביחס לשירותים החדשים שהיא מציאה מכיוון שהיא אינה מעוניינת להפריע לכל החברות והמפתחים אשר בונים את מרכולתם מסביב לשירות. הוא ציין כי בכל שלב שהוא, החברה תמשיך לספק תמיכה לכל סביבת הממשקים הקיימת יחד עם שכבת הממשקים המסחרת החדשה.

פוסטים נוספים:

פייסבוק משחררת אפליקציה לטוויטר
אז למה אתם לא בטוויטר?
על מה מצייצים באמת בטוויטר?

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

2 Comments on "ביז סטון מסביר: ככה טוויטר מתכננת להרוויח כסף"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
sarelkaminsky
Guest

הנה, בבקשה, ידעתי את זה כל הזמן.

לפניות עסקיות – Sarelk@gmail.com

:-)

trackback

[…] השאלה “איך טוויטר מתכוונת לעשות כסף?” היא אחת מהשאלות הפופולאריות ברשת בחודשים האחרונים. יניב פלדמן מביא מספר תשובות. […]

wpDiscuz

תגיות לכתבה: