על מה מצייצים באמת בטוויטר?

במחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת pearanalytics, נמצא שרוב הטוויטים שנשלחים הם פשוט שטויות חסרות משמעות. פשוט הגיגים שונים שאינם מידע קונקרטי. המחקר הזה קצת סותר את הבאז שאנשי טוויטר ניסו להפיץ בקשר ליעילותו ככלי לתקשורת ולעסקים, ולנו נותר רק לצייץ ולחכות בסבלנות כדי לדעת לאן פני הטוויטר מועדות באמת.

twitterrrהטוויטר עדיין נמצא בחיתוליו בארץ. נכון לאמצע חודש מאי, מדובר ב 50,000 משתמשים רשומים בסך הכל. אך גם בעולם, הדעות חלוקות לגבי השימוש בפלטפורמה. אחדים טוענים כי זהו מקור לחדשות ומידע, אחרים טוענים כי מדובר בפלטפורמה לפרסום ושיווק עצמי עם קהל מצומצם מאוד, אך לרוב, בעיקר משתמשים שאינם קבועים, עדיין חושבים שמדובר בבועה של אנשים אשר נוהגים לספר אחד לשני מה הם עושים בכל דקה.

במחקר שנערך במשך שבועיים על ידי חברת pearanalytics, כל פעם בזמן נתון בין 11:00-17:00 (בשפה האנגלית ומארצות הברית), נשמרו 2000 טוויטים במרווחי זמן של חצי שעה כל פעם וחולקו לקטגוריות של חדשות, ספאם, קידום עצמי, שטויות חסרות משמעות, שיחה, וטוויטים שנועדו להעברה. על פי תוצאות המחקר נמצא כי כ-40% מהציוצים התאימו אכן לקטגוריה של שטויות חסרות משמעות. הקטגוריה השולטת הבאה היתה טוויטים של שיחה שכללה כ- 37.55% מהציוצים.

עוד נמצא כי בימי שני או בשעה 11:30 בבוקר אנשים נוהגים לשלוח טוויטים שהועברו ממקור אחר (RT). לעומת זאת, ספאם אפשר לראות במשך כל היום. את רוב הטוויטים שנוגעים לחדשות אפשר היה למצוא בשעה 14:00 או בימי שלישי. מירב השיחות נוהלו בין השעות 14:00 – 16:00, ובעיקר בימי שלישי. נראה כי אנשים חוזרים לעבוד ביום שני ולכן לא שולחים הרבה טוויטים, אך ביום שלישי משלימים את החסר.

המחקר הזה קצת סותר את הבאז שאנשי טוויטר ניסו להפיץ בקשר ליעילותו ככלי לתקשורת ולעסקים, אך עדיין, אם נשווה את כמות הספאם שמקבלים בדואר האלקטרוני שמגיע כבר ל 90%, הרי שטוויטר נמצא במקום טוב. לנו נותר לצייץ ולחכות לתגובותיכם.

תוכלו למצוא את המחקר המלא באתר של pearanalytics.

מוכלו לקרוא עוד בנושא אינטרנט ומדיה חברתית

האצבע החדשה של גוגל.
כמה שווה שם המותג של גוגל
חיפוש ממוקד יותר עם Statussearch

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

2 Comments on "על מה מצייצים באמת בטוויטר?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
trackback

[…] הפוסט המעולה של אילאיל בן-שלום מוקדם יותר השבוע שמסביר מדוע הישראלים עדיין לא נמצאים בטוויטר, כתב עדי אבנית על המשמעות של כמות העוקבים בטוויטר. […]

trackback

[…] משחררת אפליקציה לטוויטר אז למה אתם לא בטוויטר? על מה מצייצים באמת בטוויטר? מתויג כ: Biz Stone, Twitter, ביז סטון, המודל העסקי של טוויטר, […]

wpDiscuz

תגיות לכתבה: