דיווח: חצי שנה אחרי, טוויטר מתכוונת לסגור את Music#

על פי מקורות המקורבים לחברה, לקראת ההנפקה בבורסה בטוויטר מחפשים להיפטר מפיצ'רים ושירותים פחות פופולריים שמציעה רשת המיקרובלוגינג והראשון לסבול מכך יהיה Twitter Music, אשר הושק לפני כחצי שנה בלבד.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

רק שישה חודשים לאחר השקתו של שירות Twitter Music, מתברר שברשת המיקרו-בלוגינג הפופולרית שוקלים לסגור את הבאסטה. בדיווח שהתפרסם על ידי אתר AllThingsD מתברר כי על פי מקורות המקורבים לנושא, בהנהלת טוויטר שוקלים בכובד ראש את סופו של השירות. על פי המקורות, לא ברורה עדיין מסגרת הזמן שבסופה תסתיים התמיכה ב-Twitter Music, אך על פי AllThingsD ההחלטה כמעט סופית. Twitter Music מפותח על ידי We Are Hunted, סטארטאפ שנרכש על ידי טוויטר בשנה שעברה, אך על פי המקורות לא ידוע מה יקרה עם עובדי החברה השייכים ל-We Are Hunted לאחר סגירתו של השירות, זאת בימים שמחלקת המוזיקה בטוויטר עוברת שיפוץ נרחב.

אינטגרציה עם Spotify ו-Rdio זה כנראה לא מספיק

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

השירות, אשר זמין לשימוש ב-2 גירסאות: גירסאת Web ואפליקציה ל-iOS, הוכרז לפני כחצי שנה במהלך תוכנית הבוקר האמריקאית Good Morning America המשודרת ברשת הטלוויזיה ABC, וזאת לאחר שמועות רבות שהתעופפו באוויר לקראת ההשקה של שירות מוזיקה עצמאי של טוויטר. השירות החדש-ישן של טוויטר למעשה עוזר למשתמשים למצוא את המוזיקה הפופולרית ברשת המיקרו-בלוגינג ומוזיקה המבוססת על הלהקות אחריהן עוקבים המשתמשים.

פיצ'ר מעניין נוסף שמציע השירות, הוא אינטגרציה עם שירותי הזרמת מוזיקה כגון Spotify, Rdio ואף חנות המוזיקה של אפל iTunes על מנת לאפשר למשתמשים לנגן את השירים דרך אפליקציית ה-iOS או ה-Web של החברה. בעוד עם iTunes המשתמשים יכולים להאזין רק לזמן מוגבל וקצר של השיר, משתמשים המנויים לשירותי הזרמת המוזיקה של Rdio או Spotify יכולים לקשר את חשבונותיהם לשירות ולהאזין למוזיקה בצורה מקורית ומלאה.

ניקיון חורף לקראת ההנפקה

הסיבה הראשונה יכולה להיות חוסר פופולריות של השירות. למרות שזמן קצר לאחר ש-Twitter Music הושק, האפליקציה הגיעה למקום השישי ברשימת ההורדות החינמיות באפסטור, נכון לחודש אוגוסט האחרון, האפליקציה הגיעה למקום 1,672 על פי הדירוג של Onavo ולמקום 264 בדירוג של AppAnnie. זמן קצר לאחר השקתו של השירות, קווין טאו, אחד מהבכירים בטוויטר עזב את החברה בכדי לחבור ל-Biz Stone, אחד מהמייסדים של רשת המיקרו-בלוגינג בכדי להקים את הסטארטאפ החדש Jelly.

סיבה נוספת, ואולי לא סותרת את הראשונה היא עצם העובדה שבטוויטר כבר מתכוננים לקראת תהליך הנפקה, הגישו מסמכים לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) ורוצים לחתוך כל שירות שעלול להיות רעה חולה לקראת ההגעה לבורסה. טוויטר נוסדה לפני כ-7 שנים, ב-2006, על ידי ג'ק דורסי והושקה לאוויר העולם בחודש יולי אותה שנה. רשת המיקרו-בלוגינג החברתית תפסה תאוצה ברחבי העולם, ונכון ל-2012 מונה למעלה מ-200 מיליון משתמשים המייצרים כ-400 מיליון ציוצים מידי יום. כיום מדובר על אחד מ-10 האתרים הפופולאריים ביותר באינטרנט. על פי חשאיות התהליך, החברה מרוויחה פחות ממיליארד דולרים בשנה, וזאת למרות מגוון רכישות כגון TweetDeck שנרכשה עבור 40 מיליון דולרים, Vine שנרכשה ב-30 מיליון דולרים וחברת הפרסום MoPub, בעסקה של 350 מיליון דולרים.

נכון לכתיבת שורות אלו, טוויטר סרבה להגיב ל-AllThingsD באשר לידיעה.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: