בהשראת פייסבוק: טוויטר בוחנת החלפת ה-Favorite ב-Like

משתמשי טוויטר החלו לדווח כי במקום כפתור ה-Favorite המוכר, החלו לראות מינוחים שונים כמו Star ואפילו Like

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

טוויטר החלה לשנות את הטרמינולוגיה ברשת המיקרו-בלוגינג החברתית שלה, ומחליפה למשתמשים מסויימים את המינוח Favorite ל-Star ואפילו Like, שנועד לסימון ציוצים אהובים שפורסמו על ידי משתמשים אחרים. לאחר תקופה ארוכה בה המשתמשים "למדו" את השפה, נראה כי לטוויטר יש תוכניות חדשות עבורם.

מרעננים את הנוצות

אחד הסימנים המזוהים ביותר עם פייסבוק, הוא כפתור הלייק. באמצעותו יכולים משתמשים להביע את דעתם והערכתם לפוסט של משתמש, להציג לחבריהם את העמדות וההודעות בהם הם תומכים ואף לסמן כתבות או תמונות כאהובות באתרי צד שלישי, שיופיעו גם הם על גבי הפיד של המשתמש.

טוויטר, לעומת זאת, דגלה בכפתור ה-Favorite, שנועד לסמן למשתמש ספציפי כי מסכימים או אוהבים את הציוץ שפרסם, ובנוסף להוסיף את אותו ציוץ לרשימה שתופיע בחשבון שלנו. ההבדל המשמעותי הוא שהאינטרקציה בין המשתמשים היא הרבה יותר אישית ומתבטאת ברמה של אחד על אחד, ופחות חברתית והמונית, כפי שקיימת בפייסבוק.

כעת, מסתמן כי טוויטר מעוניינת לשנות את המינוח לאותו כפתור Favorite, ומשתמשים רבים ברשת מדווחים כי החלו לראות לצד הכוכב בתחתית ההודעות את המונחים Star ואפילו Like, המבצעים את אותה פעולה כמו של הכפתור המקורי. בעוד שמדובר בבדיקה שעורכת החברה במספר מצומצם של משתמשים, עולה השאלה הבלתי נמנעת, מדוע החליטה החברה לשנות את הטרמינולוגיה?

Star במקום Favorite. מקור: eyegooner, טוויטר

מעודדים את המשתמשים

בבלוג הרשמי של טוויטר, כתבה החברה כי במטרה להעניק למשתמשים את החוויה הפשוטה והמעניינת ביותר, היא נוטה לבדוק מאות ווריאציות, פיצ'רים ועיצובים שונים על גבי מספר קטן של משתמשים. החברה הרחיבה כי במסגרת הבדיקות שלה, בוחנת כל אספקט אפשרי באתר החל מדף ההרשמה ועד הסרת תיבת החיפוש מהדף הראשי, במטרה להבין מה המשתמשים אוהבים, ובאיזה אלמנטים משתמשים לעיתים תכופות.

בעוד שהחברה מסרבת להגיב לגבי השינויים האחרונים של הכפתור המוכר, נראה כי הכיוון הכללי של טוויטר הוא לנסות ולערב את המשתמשים כמה שיותר – או אולי אפילו לנסות לפתות אותם ליצור אינטרקציה רחבה יותר עם התכנים של המשתמשים, בדומה לפעולות שמבצעת פייסבוק. מכיוון שאפשרויות האינטרקציה פחותות משמעותית ומאפשרות למשתמשים להגיב, לשלוח מחדש (Retweet) או לסמן ציוץ כאהוב, נראה כי טוויטר מכוונת לכך שמשתמשים ינצלו את כל השלושה – במקום "רק" להגיב.

מצד שני, נראה כי כבר היום המשתמשים בטוויטר מתייחסים אל כפתור ה-Favorite כאל ווריאציה של כפתור הלייק, כך שנראה כי טוויטר בעצמה לא בטוחה מה היא המילה בה צריכה לבחור, או אם בכלל צריכה לשנות את המונח המקורי. כעת יהיה עליה להמתין ולראות, האם דבר פשוט כמו שינוי מילה שיכול להעלות את האינטרקציה של המשתמשים?

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 Comments on "בהשראת פייסבוק: טוויטר בוחנת החלפת ה-Favorite ב-Like"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ImaShelulu
Guest

אוי לא!!! http://t.co/0iULMCyE

shayko
Guest

RT @ImaShelulu: אוי לא!!! http://t.co/0iULMCyE

rbarzilai
Guest

RT @ImaShelulu: אוי לא!!! http://t.co/0iULMCyE

wpDiscuz

תגיות לכתבה: