רוצה להיות הגוגל של אתרי הקניות: Twiggle מגייסת 12.5 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Twiggle, שהוקם על ידי שני יוצאי גוגל, מפתח מנוע חיפוש חכם במיוחד לאתרי קניות ברשת וכבר גייס לעצמו כמה משקיעים מובילים

צילום: Twiggle

צילום: Twiggle

אתרי קניות כיום משקיעים כסף רב, כדי שנחפש מוצרים ונשלים את הרכישה דווקא אצלם; למרות זאת, נדמה שאפשרויות החיפוש באתרים רבים מוגבלות ביכולות שלהן, וגורמות לנו לקבל תוצאות לא רלוונטיות. הסטארטאפ הישראלי Twiggle (טוויגל) מנסה לשנות את המצב ומפתח טכנולוגיה שתעזור למבקר באתר להפוך גם ללקוח. עתה מודיעה החברה על גיוס של 12.5 מיליון דולר.

למצוא בדיוק מה שהלקוח מחפש

כדי להבין מה בדיוק עושה Twiggle, אתם פשוט יכולים להיכנס לאתר כמו אמזון ולנסות לחפש "סמארטפון עם המצלמה הטובה ביותר". החיפוש יניב מגוון רב של תוצאות שכוללות למשל מצלמת אקסטרים, מצלמת אבטחה, עדשה לסמארטפון, מוט סלפי ועוד כמה סמארטפונים, שבהחלט לא ראויים לתואר של הסמארטפונים עם המצלמות הטובות ביותר. האשם הוא כמובן מנוע החיפוש המוגבל יחסית של האתרים, דוגמת ה-A9 של אמזון, שמפרקים את החיפוש שלנו למילות מפתח אולם מפספסים לגמרי את הקונטקסט הכללי. את המצב הזה רוצה לשנות Twiggle. אלגוריתם החיפוש שמפתח הסטארטאפ מצליח לפענח מה בדיוק רוצה הצרכן שכותב בשפה טבעית ומוצא לו את המוצרים הרלוונטיים ביותר תוך שימוש בעיבוד שפה טבעית (NLP), מדע נתונים ובינה מלאכותית.

Twiggle הוקם ב-2013 על ידי אמיר קוניגסברג, שמכהן כמנכ"ל החברה והיה אחד מהעובדים הראשונים של מרכז הפיתוח הישראלי של גוגל ומנכ"ל אתר השוואות המחירים MySupermarket; ועדי אבידור, שגם הוא הגיע מגוגל ישראל ושימש שם כמהנדס תוכנה בכיר בצוות שפיתח את Google Now.

מאז הקמתו גייס הסטארטאפ כ-2.2 מיליון דולר בסבב Seed ועתה כאמור הוא משלים סבב גיוס של 12.5 מיליון דולר, שהובל על ידי תאגיד המדיה הדרום-אפריקאי Naspers; בנוסף, השתתפו בגיוס גם Yahoo Japan, סר רונאלד כהן והמשקיעה הקיימת, קרן State Of Mind Ventures, של פנחס בוכריס, מי שהיה מפקד 8200 ומנכ"ל משרד הביטחון, ויובל בהרב, לשעבר שותף בקרן Sequoia ומנהל תחום המיזוגים והרכישות באמדוקס.

קוניגסברג מסר לגיקטיים: "Twiggle לוקחת את החיפוש לשלב הבא. המנוע שלנו יכול ממש להבין את השאלות, להבין מה אנשים מחפשים ולמה הם מתכוונים כשהם מבצעים חיפוש. ואנחנו מספקים להם תוצאות שעונות בדיוק על מה שאנשים מחפשים". עוד הוסיף קוניגסברג: "מה שמיוחד בתשתית שפיתחנו הוא שהיא משקפת היטב את מה שאנחנו מכנים 'ידע מסחרי', כלומר, מיפוי מסודר של מיליארדי מוצרים וכל התכונות, המאפיינים והמפרט שלהם והיחס ביניהם".

החברה תשיק את המנוע שלה במספר אתרים גדולים באוגוסט השנה ולמרות שהיא לא מפרטת אילו אתרים, ניתן להעריך שאלו יהיו אתרים שבהם מושקעת Naspers דוגמת Flipkart, Avenida ו-OLX.

וידאו: זה מה שעושה Twiggle

תודה לגבי אבנר על הסיוע בהכנת הכתבה

יניב אביטל

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: