שופינג חכם יותר ברשת: Twiggle הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר

Twiggle משלבת למידת מכונה, בינה המלאכותית ותהליכי עיבוד שפה טבעית על מנת ליצור את הדור החדש של חווית ה-Ecommerce

צמד המייסדים של Twiggle. צלם: יורם רשף

הסטארטאפ הישראלי Twiggle (טוויגל) רוצה לשדרג את חווית הקניות באינטרנט של כולנו באמצעות בינה מלאכותית. כדי להמשיך ולעשות זאת, הודיעה החברה על גיוס בהיקף של 15 מיליון דולר בהובלת MizMaa Ventures ו-Korea Investment Partners ובהשתתפות State of Mind Venture.

אלגוריתם החיפוש שמפתחת Twiggle מצליח לפענח מה בדיוק רוצה הצרכן שכותב בשפה טבעית ומוצא לו את המוצרים הרלוונטיים ביותר תוך שימוש בעיבוד שפה טבעית (NLP), מדע נתונים ובינה מלאכותית.

חיפוש טבעי ומדויק

הטכנולוגיה של Twiggle מסתמכת כאמור על תהליכי עיבוד שפה טבעית המאפשרים להבין מה צרכנים מחפשים ולהתאים את מילות החיפוש למוצרים המוצעים למכירה באתר האינטרנט, כך שתוצאות החיפוש יהיו רלוונטיות יותר. "מלאכת החיפוש היא נקודת המפגש האישית ביותר בתהליך הרכישה. בפעולה זו הלקוח "מספר" מה הוא בעצם מחפש. במידה וחווית החיפוש תהיה לא נעימה או מוצלחת, מרבית הסיכויים הם שהלקוח לא ישוב", הסביר ד"ר אמיר קוניגסברג, מייסד משותף ומנכ"ל החברה. "הלקוחות שלנו מעוניינים ליהנות מהפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר כדי לשפר את שיעורי ההמרה (conversion) שלהם ולזכות ביתרון תחרותי, אך במקביל הם אינם מעוניינים להפקיד את אלגוריתם החיפוש שלהם בידיים זרות. Twiggle היא החברה הראשונה והיחידה שמאפשרת יכולות חיפוש סמנטי ללא הצורך להחליף את מנוע החיפוש של לקוחותיה".

במרץ 2017 השיקה החברה את המוצר המסחרי הראשון שלה, אשר מאפשר לחברות קמעונאיות להוסיף שכבה סמנטית למנוע החיפוש הקיים שלהן כדי לתקשר עם הלקוחות שלהן באופן טבעי. לטענת החברה, לקוחותיה מעידים על שיפור של קרוב ל-25% ברלוונטיות תוצאות החיפוש ועל זינוק ממוצע של 18% בשיעור ההמרה.

Twiggle הוקמה ב-2013 על ידי אמיר קוניגסברג ועדי אבידור. מאז הקמתה וביחד עם הגיוס הנוכחי סך ההשקעות בחברה מגיע ל-33 מיליון דולר שהגיעו בין היתר מ-SOMV, יאהו יפן, ו-Naspers. הגיוס האחרון שלה הושלם לפני קצת פחות משנה, אז גייסה כ-5 מיליון דולר מענקית הסחר הסינית Alibaba. הגיוס הנוכחי ישמש את החברה להאצת פיתוח המוצר שלה, להרחבת היקף פעילותה בארה"ב ולגיוס עובדים חדשים למחלוקת השיווק והמכירה (כיום מועסקים בחברה 60 עובדים, מרביתם בת"א).

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

4 Comments on "שופינג חכם יותר ברשת: Twiggle הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
רועי
Guest

גאונים!

דוד
Guest

מישהו מכיר לקוחות שלהם?

מאור
Guest

בלבולי מוח עם קצת באז וורדס. ככה מגייסים היום כסף

אחד
Guest

לדעתי החברה הזאת הצליחה לגייס את הגאונים ביותר בארץ, לא פחות! רק בשבילם אאחל להם בהצלחה!!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: