סלפי עם הקוטג׳ שמייצר מודיעין עסקי: Trax מגייסת 40 מיליון דולר

חברת Trax הישראלית, שמתמחה בפיתוח שירותי עיבוד תמונה לשוק הקמעונאי וליצרנים, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס של 40 מיליון דולר

מקור: cc0-by-Pixabay

מקור: cc0-by-Pixabay

בעולם השיווק התחרותי והרווי במתחרים כיום, יש חשיבות רבה לדרך שבה מוצרים נמצאים ומוצגים על המדפים ברשתות השיווק השונות. אולם איסוף של המידע הזה ומעקב אחריו בעזרת נציגים או תרשימים הם איטיים, יקרים ולא מעודכנים. הפיתוח של Trax מאפשר ליצרנים ולקמעונאיים לקבל את כל המידע בעזרת תמונות שצולמו בסמארטפון ואלגוריתמים מורכבים של ראייה ממוחשבת. עתה, מודיע הסטארטאפ על השלמת סבב גיוס שלישי בגובה 40 מיליון דולר.

שווי שוק של 220 מיליון דולר

נכון להיום כמעט כל הפעילויות הקמעונאיות הן ידניות, כאשר לעיתים המידע מגיע מאוחר מידי ובהפרש רב מידי עבור המפיצים השונים, ולעיתים מלווה בטעויות מה שהופך את התהליך ל-לא יעיל ולא אידיאלי עבור כל הצדדים המעורבים. בדיוק בנקודה זאת נכנסת הטכנולוגיה של Trax (טראקס), המבוססת על עיבוד תמונה בזמן אמת ומסוגלת לפענח את מצב המוצרים על מדפי החנות השונים. עובד החנות או נציג הספק יכול פשוט לצלם את המוצרים השונים בחנויות באמצעות כל סמארטפון או טאבלט ולהעלות את המידע אל שרתי החברה. מאחורי הקלעים, המערכת מפענחת את התמונות המגיעות אליה ומסוגלת לזהות את המוצרים עד לרמה של מיקומם המדוייק על המדף, וברקוד המוצר. המידע המעודכן נשלח למנהלים הבכירים או אפילו למפיצים עצמם, שיכולים לעקוב בזמן אמת אחר קצב המכירה, מלאי המוצרים וכדומה.

Trax נוסדה ב-2010 על ידי קבוצת יזמים בראשות יואל בר-אל, כאשר מטה החברה ממוקם בסינגפור ומרכז המחקר והפיתוח בישראל. הסבב הנוכחי, בהיקף של 40 מיליון דולר, גוייס מבעלי המניות הקיימים ומעמיד את סך הגיוסים של החברה על 78 מיליון דולר. הגיוס בוצע על פי הערכת שווי של 220 מיליון דולר (אחרי הכסף). בין המשקיעים בחברה ניתן למנות את קרן ההשקעות הסינגפורית Broad Peak Master Fund. נכון להיום מועסקים בחברה יותר מ-220 עובדים ברחבי העולם, כש-130 מתוכם מועסקים במרכז הפיתוח הישראלי של החברה, שאחראי על טכנולוגיית זיהוי התמונה והשאר במטה ובמשרדים השונים בדרום מזרח-אסיה, אירופה צפון אמריקה ודרום אמריקה. בין החברות שנמנות על לקוחות החברה נמצאים גם מותגים גלובליים כמו Coca-Cola, AB InBev, Heineken, Nestle ו-Henkel.

בר-אל ופלדהיים. מקור: יח"צ

בר-אל ופלדהיים. מקור: יח"צ

בהתייחסו לגיוס, מסר דרור פלדהיים, מייסד-משותף ומנהל מסחרי ראשי (CCO) ב-Trax: "אנו נרגשים מאוד להרחיב את נוכחותנו בצפון אמריקה ולשתף פעולה עם קמעונאים בארה"ב. נוכחנו לדעת כי השוק נלהב ביותר ומשתוקק למנף את טכנולוגיית ה-Machine Learning המתקדמת שלנו ופתרונות מדע נתונים (Data Science) לענף הקמעונאות".

וידאו: כך פועלת הטכנולוגיה של Trax

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

1 תגובה on "סלפי עם הקוטג׳ שמייצר מודיעין עסקי: Trax מגייסת 40 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
מ.פ.
Guest

למי להציע אפשרויות נוספות לשימוש?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: