כך שינה הצילום במובייל את עולם הוויז'ואל

רוב התכנים הויזואלים שאתם נחשפים אליהם מופיעים לכם בסמארטפון וגם מצולמים על ידו. בשנים האחרונות אנחנו מגלים איך הדבר השפיע מהותית על צילום מקצועי וקמפיינים השתנו מקצה לקצה בשל הטרנד הזה

קרדיט תמונה: Getty Images Israel, Jodie Griggs

קרדיט תמונה: Getty Images Israel, Jodie Griggs

מאת יקיר אדרי, מנהל תיקי לקוחות ואחראי שיווק, Getty Images Israel

עולמנו המודרני מתאפיין בעומס חזותי אדיר בו אנו נחשפים לוויז'ואליים מרובים ומוצפים בתוכן אין סופי. תמונות, גרפיקה וסרטונים הפכו לחלקים אינטגרליים מחיי היום-יום שלנו. אנו חיים בעידן בו רוב הוויז'ואליים נוצרים על ידי מכשירי הסמארטפון, מוצגים על גביו ועל מגוון רחב של מכשירים כגון טאבלטים ומחשבים. תוכן וויזואלי זה מוזן ישירות מהדרך בה אנו צורכים ומתקשרים עם כל סוגי המדיה.

המניע המרכזי לשינוי זה הגיע דרך פלטפורמות ואפליקציות חברתיות כמו פייסבוק, פינטרסט ואינסטגרם בהן הצרכנים מבלים את זמנם בחיפוש ודפדוף אין סופי בין תמונות וסרטונים.

מותגים ומשווקי תוכן בעולם לא עיוורים לשינוי ולמדים ממנו. קמפיינים הופכים למציאותיים ואותנטיים יותר. אנו נחשפים בתדירות גבוהה לשיטת "ליהוק רחוב", כזה המורכב מאנשים "רגילים", לעומת השיטה הישנה של ליהוק דוגמנים מקצועיים. כמו כן, יותר ויותר צלמים מצלמים בסגנון דיווחי ונרטיבי, כזה המעביר את הסיפור בצורה כנה וישירה.

איך תהליך זה משפיע על בחירת וויז'ואלים של מותגים?

1. בחירת מידת תמונה נכונה

הצרכנים של היום נחשפים לתוכן במכשירי הסמארטפון ובטאבלטים כך שהוויז'ואליים אותם מייצרים המותגים צריכים להתאים בצורה ובמידה נכונה לאותו הפורמט. לכל פלטפורמה יש את שטח הפרסום והמסך שלה, כך שעל המותגים להתאים את הפרסום שלהם לגודל הרלוונטי. דוגמאות לפורמטים נפוצים כיום הם: התמונה המרובעת הנמצאת בשימוש מאסיבי באינסטגרם ולאחרונה הטרנד נוטה לכיוון תמונות החתוכות לפורמט Letterbox 2.39:1. תמונות הפנורמה המאורכות מציעות זוויות חדשות לסיפורים "רגילים" – ויזואליים חוזרים ונשנים שקהל הצרכנים מכיר וצורך מאז ומעולם.

גודל לא "שגרתי" שהפך לטרנד מוביל:

Teen friends splashing in a pool with colourful inflatables

קרדיט תמונה: Getty Images Israel, wundervisuals

2. שימוש בפחות סטייל

הלקוחות המודרניים נחשפים למאות אם לא לאלפי תמונות ביום על גבי הפיד שלהם ברשתות החברתיות השונות. נראות התוכן שמיוצר על ידי המשתמשים הוא יותר "רגוע" כלומר פחות מעוצב ומסודר, וכזה שלא בויים באופן מקצועי. מכך יוצא שטרנד אסתטיקת הצילום המהיר (סגנון אשר מציג נושאים בנאליים ויום-יומיים) בסמארטפון יוצר ויז'ואל נינוח שמהנה להביט בו. המותגים המובילים בעולם כבר מבינים את חשיבות האותנטיות בצילום ומכוונים ליצירת וויז'ואלים דומים לאלה שיוצרים הלקוחות.

מראה רגוע ולא מבויים יוצר נינוחות אצל הצופה:

Happy couple moving in their new home along with their dog // mobile stock photo, photographed with iPhone 5

קרדיט תמונה: Getty Images Israel, AleksandarNakic

3. שימוש באנשים "רגילים"

כיום, הלקוחות מבלים זמן רב בצפייה בסרטונים ויראליים ובתמונות המציגות סיטואציות מחיי היום-יום. סרטונים וצילומים אלה, המכילים אנשים מן המניין, זוכים לחשיפות רבות ולכמות שיתופים עצומה ברשת. כתוצאה מכך, כל התוכן שמיוצר על ידי המשתמש ומתפרסם ברשתות החברתיות, הגביר את המשיכה לוויז'ואליים הכוללים אנשים אמיתיים, מעניינים ומרקעים מגוונים. הפוקוס היום הוא על האדם האמיתי ולא על האדם המושלם.

אנשים אמיתיים עדיפים על אנשים מושלמים:

קרדיט תמונה: Getty Images Israel, Hero Images

קרדיט תמונה: Getty Images Israel, Hero Images

4. הסיפור מעל השלמות

בימים בו תוכן טוב, אמיתי ואיכותי הופך להיות התוכן המוביל, יש ליצור את הסיפור המושלם עבור המסר שלנו. תמונה המעבירה סיפור מושך או כזו שמושכת מבחינה וויזואלית, תהיה בעלת השפעה חזקה יותר מתמונה מושלמת מבחינה טכנית. חשיבות הסיפור מתעלה רבות מעל האופן בו הוא צולם והמסר בתמונה הופך לחשוב ועיקרי יותר מאיכות התמונה והצילום. הקהל המודרני מוכן להתייחס בסלחנות לטשטוש, Flare, וחוסר מיקוד של קרני-אור כל עוד התמונה היא אותנטית.

תמונה נכונה איננה מושלמת טכנית:

Shot of a playful little boy doing a handstand on the sofahttp://195.154.178.81/DATA/istock_collage/1233980/shoots/785319.jpg

קרדיט תמונה: Getty Images Israel, gradyreese

5. זווית צילום מגוף ראשון

עולם הצילום נמצא בהתפתחות מתמדת ועבר ממצלמות מסורבלות וגדולות למצלמות מיקרו ניידות ומתקדמות שנמצאות בכל כיס. ככל שהטכנולוגיה בעולם הצילום הפכה יותר ניידת ואף לכזאת שניתנת ללבישה על הגוף, נקודות מבט חדשות החלו תופסות את תשומת הלב שלנו. צילום בזווית רחבה, צילום ברחפן וצילום ב-360 מעלות הם טכניקות צילום שהפכו לעניין שבשגרה. טכנולוגיית המובייל מאפשרת מבט יותר אינטימי ופרטי לחיי היום-יום, כאשר זווית הצילום המעניקה את המצב האישי ביותר היא כזו מגוף ראשון המעוררת יותר תחושות ורגשות כלפי הרגע המוצג.

הזווית השולטת בשנים האחרונות – גוף ראשון:

קרדיט תמונה: Getty Images Israel, Enrique Díaz / 7cero

לסיכום, חיי האינדיבידואל משפיעים רבות על עולם הוויז'ואל אשר בתורו משפיע על כלל החברה. עולם התמונות התפתח רבות ובכדי ליצור דיאלוג אמיתי עם הקורא/לקוח/צרכן על החברות לאמץ תובנות אלו מעולמו של הצופה.

ליצירת קשר עם הכותב – יקיר אדרי yakir@imagebank.co.il

הכתבה בחסות Getty Images Israel

Getty Images Israel היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת Getty Images Israel העולמית המהווה את מאגר הצילומים, הסרטים והאודיו הגדול והאיכותי בעולם. בין השירותים הניתנים ניתן למצוא תמונות עיתונות וקריאייטיב, מאגרי ענק של אוספי תמונות כגון ה-BBC ו -Contour תמונות מיוחדות של אישים מפורסמים, מאגרי מוסיקה וסאונד אדירים ואין סוף של קטעי וידאו מרחבי העולם. בנוסף Getty Images Israel היא הנציגה של מאגרי התמונות IStock ו-ThinkStock שניהם מבית Getty Images העולמית. חדשנות היא חלק מה-DNA של Getty Images Israel וכך באופן תמידי היא מחפשת הזדמנויות חדשות להעביר לאוהבי הצילום המרהיב את התוכן הטוב ביותר בעולם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: