מספר תובנות מכנס Web Summit שנערך לאחרונה בדבלין

יריב דרור השתתף לצד מספר סטארטאפים ישראלים נוספים בכנס Web Summit שנערך לאחרונה בדבלין וחזר עם לא מעט תובנות והמלצות.

תמונה: flickr, cc-by, Dan Taylor/Heisenberg Media

תמונה: flickr, cc-by, Dan Taylor/Heisenberg Media

הפוסט נכתב על ידי יריב דרור, מנכ"ל ומייסד שותף של StoreYa.

לפני כשבועיים התקיים בדבלין כנס ה-Web Summit. הכנס אירח 10,000 איש, 900 דוכני סטארטאפים ואחד אלון מאסק מרואיין ע"י אחד, ראש ממשלת אירלנד. להלן הציפיות, ההכנות, החוסרים, ההמלצות והתוצאות של הסטארטאפ שלנו שהציג בכנס.

סיבוב בארים (Pubs Crawling)

אם יש משהו שהכנס הצטיין בו אלה מפגשי מינגלינג מגוונים ולא פורמליים. קבוצות של ריצה (ב-8 מעלות..), יוגה, וכמה עשרות קבוצות מאורגנות ש'זחלו' בין הבארים השונים בדבלין עד להגעה למסיבת הפתיחה של הכנס שנערכה יום לפני תחילת הכנס. כל קבוצה אוגדה במייל מקדים מסביב למתנדב אירי חביב (כמעט כל האירים חביבים), אשר חיבר בין חבריה והכיר לה את הבארים המקומיים. המסיבה הייתה מוצלחת והכניסה לאווירה טובה, וחלקים מהקבוצה טיפחו גאוות יחידה אשר ליוותה את ימי הכנס.

המלצה: קל לפספס את הקבוצות והמסיבות, מבין עשרות המיילים שנשלחו לפני הכנס (אימייל שניים מדי יום) – אם אתם מצטרפים למשהו מהאירועים – תייקו אותו בצד שלכם לפני שהוא ייקבר בעוד עשרות מיילים.

הכנת הדוכן

אזורי הדוכנים בכנס מחולקים לשני אזורים גדולים: Alpha Village ו-Start Global. בשני המקרים, בין אם אתם Fiverr, Taboola או סטארטאפ צעיר, לכל סטארטאפ יש בין מטר לשניים של קיר ומדף, ומכאן נובע האתגר העיקרי של הכנס – משיכת אנשים לדוכן.

המלצה: על העזרים השונים שניתן להכין מראש על מנת למשוך תשומת לב לדוכן – קיפול בלונים לצורות של כלבים ופרחים, דגלי ישראל, פלאיירים, מוצרי קידום מכירות ולבוש אחיד ובולט – כבר הרחבנו כאן. נוסיף רק שביום הראשון הבלונים המעוצבים שלנו היו חריגים בנוף הדוכנים האחידים והמכנסיים הכחולים שלנו היו צעקניים. ביום השני מרבית הדוכנים כבר חרגו משטחיהם באמצעים רבים והמציגים כבר עטו תחפושות שלמות.

pic

<<< לעוד תמונות מהאירוע

העבודה בדוכן

משפט לכל איש – גם אם הדוכן שלכם הכי מושקע, ומוצרי קידום המכירות שלכם הכי שווים, יש לכם רק מטר בתוך ים של דוכנים, ורוב האנשים לא יגיעו אליכם אם לא תקראו להם – במיוחד אנשי התקשורת והמשקיעים, שהם המיעוטים המחוזרים באירוע.

המלצה: אנחנו הרכבנו משפט או שניים לכל אדם לפי צבע התג שעל צווארו

תקשורת – "הנה הזדמנות צילום עבורך" תוך הגשת בלון בצורת פרח. אחת הצלמות הגדילה לעשות וביקשה לצלם אותנו מכינים את הפרח; "האם אתה עומד להפוך אותי למפורסם היום?" נעים לאגו תמיד עוזר..

משקיעים – "האם כבר השקעת בחברה בישראל בעבר" – שובר קרח, פותח שיחה והתחבר היטב עם הדגלים שתלינו; "אתה נראה אדם עם פנקס שיקים גדול" – שוב אלמנט האגו.

כש-The Web Summit הפכה ל-The Summit

רק דבר אחד היה יותר מוזר מזה שאתה נרשם ל-The Web Summit, מקבל מהם עשרות אימיילים, ומגיע לכנס שכתוב עליו The Summit – לגלות שהאינטרנט לא עובד. לא חלש, לא איטי, פשוט לא. הבדיחה הכי שכיחה בכנס, הייתה שזו הסיבה לשינוי השם.. ביום השני ציידו את בעלי הדוכנים בכבלי רשת.. ביום הראשון פשוט לא.

המלצה: שימרו לוקאלית סרטונים להמחשת המוצר – אותנו זה הציל!

פגישות

פגישות כדאי לקבוע בדוכן שלכם. זה לא הכנס הראשון שפגישות שקבענו במקומות אחרים בשטחי הכנס לא יצאו אל הפועל. משהו תמיד מתפספס והאינטרנט אף פעם לא ידידותי מדי בכנסים גדולים (גם אם הפעם לקחו את זה לקצה).

המלצה: מארגני הכנס הגדילו לעשות ושלחו מראש שמות של גופי תקשורת והשקעות שעתידים להגיע לכנס עובדה שעם קצת עבודה שחורה מלווה בכמה Crawlers סייעה בהזמנות לדוכן. נעים שמחפשים אותך.

יש שני סוגי פגישות שכן עבדו לנו גם מחוץ לדוכן:

ספיד דייטינג: הכנס איפשר להירשם מראש ל-40 דק' מפגש עם משקיעים לפי תחום הסטארטאפ (שמות המשקיעים לא פורסמו מראש). 3 דקות בלחץ עם כל משקיע, וגם זה עם מרפקים לעקירת היזם מהסיבוב הקודם שממאן לעבור הלאה, אבל יחסית הפגישות סייעו בקשרים ראשוניים.

המלצות: כדאי לקבוע את הספיד דייטינג ליום השני, וכך להכיר חלק מהמשקיעים כבר ביום הראשון ולדעת למי מהם כדאי לפנות. פלאיירים רלוונטיים לחלק מהמשקיעים ולא מעניינים אחרים – אבל שווה להציע. כדאי במהלך המפגש להשאיר זמן ללמוד משהו על המשקיע שיהפוך את הפנייה אליו בהמשך לאישית.

פגישות במשרדי החברות הגדולות: דבלין (כנראה מטעמי מיסוי…) מאכלסת מטות של לא מעט חברות גדולות – פייסבוק, גוגל, ובקרוב כפי שהוכרז בכנס גם AdRoll.

המלצה: שווה לנצל את ההגעה לדבלין ולקבוע פגישות במשרדי החברות הרלוונטיות לכם.

האוכל

60 השפים הטובים באירלנד כונסו ע"י המארגנים להגיש את האוכל באירוע. נאמר זאת בעדינות: את האוכל הכי טוב בסיבוב הזה אכלנו במטוס. מסתמן שזה לא הצד החזק של האירים, אבל היי – יש להם גינס.

המלצה: המארגנים הגדילו לנפח את הציפיות וכתבו מראש שהם יזרימו אוכל אל הדוכנים. בפועל היה קשה להשיג בקבוק מים במתחם. תביאו אתכם אוכל ושתיה בתיק..

התוצאות

קשה לסכם קשרים חדשים בטווח זמן של שבוע. אספנו כמה עשרות לידים. 2 חברות גדולות חיפשו אותנו ספציפית מבין 900 סטארטאפים (אחד הנציגים שלהן סירב לדבר איתנו עד שווידא שאנחנו בין 12 החברות שעימן הוא בא לדבר. היה כיף לגלות שאנחנו ברשימה שלו). בתור לספיד דייטינג עם אחד המשקיעים פנה אלינו בעל סוכנות פרסום מתאילנד ושיבח את המוצר והשירות שלנו בפנינו, ואח"כ בפניו של המשקיע – עשה לנו את היום.

פוסט אורח מאת יריב דרור, מנכ"ל ומייסד שותף של  StoreYa, פלטפורמת סחר מקוון המתמחה בייבוא אוטומטי של חנויות לפייסבוק בשילוב כלי שיווק חברתי. StoreYa הציגה בכנס ה-Web Summit אשר נערך בדבלין ב-30-31/10/2013.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה on "מספר תובנות מכנס Web Summit שנערך לאחרונה בדבלין"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ירון
Guest

נשמעת חוויה נהדרת ונחמדה, אבל בזבוז זמן מוחלט מבחינה עסקית.
להיות 1 מ-900 סטרטאפים שמתחרים על תשומת לב באולם סגור, זה נדון לכשלון מראש. 3 דקות עם משקיע שיש לו ג'ט לג ועוד 40 סטרטאפים אחריכם לא יביא לשום דבר. אם החברות שחיפשו אתכם היו יוצרות קשר ישיר בלי קשר לאירוע, אז הייתם יכולים לטוס כבר אליהם, בטוח היה גם עולה פחות.

מציע לכם להתמקד ביחודיות שלכם ולנסות למצוא את המשקיעים/שותפים באופן אישי וישיר. יביא תוצאות הרבה יותר מוצלחות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: