האם הרוביו הבאה תגיע מישראל? הכירו את InfiApps

הכירו את דודו קלמנסון, שתוך 7 חודשים הצליח להגיע ל-3 מיליון משתמשים באפליקציות שפיתח עם אפס השקעה בשיווק. האם מדובר באנגרי בירדס הבא, וכיצד תוכלו גם אתם לשחזר את ההצלחה הזאת?

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

רובנו כבר החליף מזמן את ההתמכרות לאנגרי בירדס באחד מעשרות אלפי המשחקים הקיימים כיום בחנויות האפליקציות. אבל למרות שאנחנו כבר לא מתעניינים בזריקת ציפורים כועסות על חזירים ירוקים – זה לא אומר שהפופולאריות של רוביו יורדת, למעשה, מדובר בדיוק במצב ההפוך. על פי נתוני החברה, בסדרת אנגרי בירדס משחקים כ-200 מיליון משתמשים מידי חודש, ואלה 'משקיעים' למעלה מ-5 מיליארד שעות מידי יום.

בנוסף, במאי האחרון, הגיעו מגוון משחקי אנגרי בירדס הכוללים את המשחק המקורי לצד אנגרי בירדס עונות, אנגרי בירדס בחלל ואנגרי בירדס ריו למיליארד הורדות בשלל הפלטפורמות, כך שהדבר האחרון שניתן להגיד על החברה היא שהיא כבר לא פופולארית, או שאינה מצליחה 'לשמור על הלהבה'.

שמה של רוביו נקשר בעידן הסמארטפונים עם חברה שהצליחה לעשות את זה ובגדול בשוק המובייל. אם חשבתם שמדובר בעבודה קשה, ארוכה ומפרכת שדורשת מכם להגיע לסף פשיטת רגל, ממש כמו שקרה לרוביו – הכירו את דודו קלמנסון, שהצליח תוך 7 חודשים להגיע ליותר מ-3 מיליון הורדות לאפליקציה שפיתח, ולהגיע למקום הראשון בחנות האפליקציות של אפל. כיצד גם אתם תוכלו לעשות זאת? בואו לגלות.

תופעה ישראלית

כשזה מגיע לישראלים, יזמות היא סוג של חיידק. כמעט לכל אדם שתכירו יש רעיון גאוני לסטארטאפ, דרך להרוויח מיליונים, יוזמה מנצחת – וחלק מהם אף התחילו 'להגשים את החלום' ופתחו כבר חברה משלהם. כולם רוצים ליצור את הפייסבוק הבא, להציג לעולם את המחליף של אינסטגרם או לנסות להפוך להיות פופולאריים לפחות כמו טוויטר.

עם העלייה בתחום הסלולר, אין זה פלא כי חלק נרחב מהיזמים בכל רחבי העולם בוחרים להתמקד בפלטפורמת האפליקציות הסלולריות, עם דגש על אנדרואיד או iOS, לפחות נכון לעכשיו. אך גם כאן מדובר בעבודה קשה וארוכה, במסגרתה יהיה על המפתחים להשקיע ימים ולילות על מנת להגיע למוצר האחד שיצליח לכבוש את השוק, אם בכלל.

דודו קלמנסון, שעבד ופיתח אפליקציות לסמארטפונים עבור מספר חברות גדולות וסטארטאפים, החליט בינואר 2012 לפתוח חברה עצמאית בשם אינפיאפס. שתי האפליקציות שפיתחה החברה זכו ליותר מ-3 מיליון הורדות ואף הופיעו במקומות הראשונים באפסטור במגוון מדינות. איך הוא עשה את זה? עם מוזיקה חביבה, משחק פשוט ופינגווין אחד שרוצה לעוף.

מנופפים בכנפיים

במידה וכבר יצא לכם לשמוע, להוריד ואף לשחק ב-Penguin Wings או Penguin Wings 2, אתם כבר מכירים את קלמנסון, או לפחות את אינפיאפס. במשחקים הללו אתם מגלמים פינגווין שרוצה לברוח מהעופות הטורפים, לאסוף מטבעות ואפילו לעוף עוד קצת על הדרך. מהלך המשחק פשוט למדיי ודורש מכם ללחוץ על המסך כשאתם רוצים להחליק על הקרח, ולעזוב את הלחיצה על מנת להשיג תאוצה. בנוסף, במסגרת המשחק תוכלו לאבזר ולקשט את הפינגווין שלכם כפי שתרצו, על ידי אביזרים שונים אותם תוכלו לרכוש באמצעות כמות הנקודות שתרוויחו במהלך המשחק, או באמצעות כסף.

תוך 7 חודשים מיום הקמת החברה, הצליחו המשחקים הללו להגיע אל דירוג ב-Top 10 של כל האפליקציות (Overall) ב-24 מדינות, בנוסף לדרוג במקום הראשון במשחקי הילדים, ב-32 מדינות. אחת המדינות העיקריות בהן משחקי Penguin Wings הפכו לתופעה היא איטליה, כאשר קלמנסון החל לקבל עשרות הודעות ופניות המציעות רעיונות ומבקשות פריטים נוספים עבור המשחק.

אך הייחוד של ההצלחה הוא בכך שקלמנסון השיק את המשחקים הללו עם תקציב שיווק אפסי, והשתמש בעיקר בשיווק גרילה, שכלל שיתופי פעולה עם אפליקציות סלולריות אחרות, פרסומים שונים שהופיעו בבלוגים ברחבי הרשת, פרסום סרטוני טריילר ביוטיוב וכמובן שימוש ברשתות החברתיות על מנת להפיץ את המשחק. גם בכל הנוגע לרווחים, החליט קלמנסון להתמקד ב-In App Purchases ומציע לשחקנים לרכוש בכסף את האביזרים עבור הפינגווינים שלהם – במקום לדרוש כסף על המשחק עצמו.

וידאו: Penguin Wings Trailer

שוק המשחקים משתנה

בראיון לניוזגיק קלמנסון מסביר כי החליט לפתח משחק לקהל יעד גדול ככל האפשר. לכן, פיתחו משחק פשוט להבנה ולשימוש שעובד בצורה אופטימלית במסך הטאץ' – ושהינו One Touch Game, כלומר משחק שכל מה שדרוש על מנת לשחק בו הוא לגעת במסך. כדי לוודא שהמשתמשים אכן נהנים מהמשחק, לפני ההשקה אספו 'נסיינים' רבים וביקשו מהם פידבק, אך חשוב יותר, לאחר ההשקה דאג קלמנסון להקשיב לבקשות שהגיעו מהמשתמשים ולבצע שינויים בצורה מאוד מהירה. מאז שהושק המשחק ועד היום היו למעלה מ-10 עדכונים, שכללו אופציות רבות לפרסונליזציה, מה שלדעתו חסר במשחקים רבים.

בכל הנוגע לשיווק האפליקציה, ההחלטה של החברה הייתה לבנות מותג שנקרא Penguin Wings, כך שכל משחק ישמש כפלטפורמת הפצה למשחק הבא. כך, כשהשיקו את Penguin Wings 2 השתמשו בקהל השחקנים של המשחק הראשון בסדרה, על מנת לקדם את המשחק החדש, בנוסף לשיווק הגרילה שביצעו.

קלמנסון מעיד כי מנסיונו, אחד האלמנטים החשובים בשיווק הוא להשקיע באייקון ייחודי ובולט שיעודד את המשתמשים להוריד את המשחק, ולכן השקיעה החברה הרבה מאוד זמן ומחשבה מאחורי. בנוסף, הציגה החברה טריילר ברמה גבוהה, שגרם למעט יותר באזז סביב המשחק העתידי ופתח את הדלת עבור משתמשים נוספים.

לשאלה מה לדעתו עוצר את המשחקים שפיתחה החברה מלהפוך לאנגרי בירדס הבא, הגיב קלמנסון כי שוק משחקי הסלולר השתנה מאוד בשנה האחרונה, "שלא כמו פעם, חברות משחקים גדולות מוציאות כיום תקציבי עתק על פרסום ושיווק ולמעשה 'קונות' כמויות אדירות של Downloads למשחקים שלהם. ישנן חברות רבות המשלמות לחברות פרסום למעלה מ-2 דולרים כדי שישיגו להם הורדה אחת למשחק שהוא חינמי".

עוד מוסיף כי "בצורה כזו החברות הגדולות 'קונות' את מקומן בצמרת הדירוגים של המשחקים וקשה מאוד היום לשחקנים קטנים ללא תקציבי שיווק גדולים להגיע לפסגה. לכן, היום לא מספיק לפתח משחק טוב ולהסתמך על כך שהמשתמשים כבר יורידו את המשחק אלא צריך גם יכולות שיווק מאוד גדולות".

דודו קלמנסון

המשחק הנכון בזמן הנכון

לטענת קלמנסון, רוביו הגיעה בזמן הנכון עם משחק שמיועד לקהל רחב, ועשתה שימוש נכון מאוד במסך טאץ', פיתחה דמויות ומוזיקה ייחודית – וגם דאגה להוציא עדכונים באופן קבוע ולהקשיב למשתמשים. עם זאת, לדעתו, האלמנט החשוב ביותר שעשתה החברה – היא בניית המותג. רוביו השיקה תחת אותו השם מספר אפליקציות במספר פלטפורמות, ופיתחה את המותג 'אנגרי בירדס' מעבר לעולם המובייל.

עוד מוסיף קלמנסון כי בתחומים מסויימים יש לישראלים יכולות מאוד חזקות, לכן אינו פוסל הצלחה מסחררת שתגיע מישראל. החדשנות הישראלית הוכיחה שצוותים ישראלים (ואפילו די קטנים) יכולים להפתיע ובגדול. תחום משחקי המובייל משתנה בצורה מאוד מהירה והמכשירים החדשים שיוצאים לשוק יובילו גם ליצירת משחקים עם יכולות שלא קיימות היום.

מצד שני, קשה לשחזר הצלחה כמו זאת של אנגרי בירדס. בעוד שאינפיאפס בונה את המותג שלה על ידי השקת אפליקציות חדשות תחת אותו מותג והשקת המותג בפלטפורמות נוספות (כאשר בקרוב צפוי המשחק להשתחרר גם עבור משתמשי אנדרואיד), היא עובדת במקביל גם על הקמת מותג חדש, עם משחקי ארקייד חדשים והרחבת החברה לתחום נוסף – משחקי קזינו. מדובר בתחום נוסף הצומח באופן מהיר, שהחברה מעוניינת לקחת חלק גם בו.

בכל הנוגע לאחוזי ההצלחה, לקלמנסון יש מספר טיפים בשרוול. הוא מסביר כי המשחק צריך להתאים לקהל היעד שאליו פונים. כך לדוגמה, משחקים שמיועדים לקהל הרחב צריכים להיות פשוטים מאוד להבנה ולשימוש לעומת משחקים חברתיים, שצריכים להיות אינטגרטיבים בצורה פשוטה וחלקה עם פלטפורמות חברתיות, כגון פייסבוק. אך בשורה התחתונה, משחק צריך להיות ממכר ולגרום למשתמשים לחזור אליו שוב ושוב, לצד כל האלמנטים של בניית המותג, השקעה בשיווק, עדכונים קבועים וכדומה.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

6 Comments on "האם הרוביו הבאה תגיע מישראל? הכירו את InfiApps"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
חיים
Guest

נדמה לי או שזה חיקוי של TINY WINGS ?

מתכנת
Guest

כמעט כל המשחקים המצליחים הם חיקויים.

למשל, אנגרי בירדס היה חיקוי בוטה של Crush the Castle.

Heroes of Might and Magic הוא חיקוי (די גרוע בעיני) של Master of Magic.

וכו' וכו'…

דודו
Guest

מעניין שנמנעים מלהזכיר את המשחק tiny wings מכוון שהמשחק הזה פשוט העתקה שלו…

רון
Guest

ה- penguin wings 2 משחק מדליק, אחלה גרפיקה, והכי טוב – להורדה בחינם

פינגווין קלמנסון
Guest
פינגווין קלמנסון

קיוויתי לקרוא מאמר על גאווה ישראלית, אבל קיבלתי מבוכה ישראלית במקום. העתקה פושעת של Tiny Wings. גריפת רווחים מעמלם של אחרים. מביש.

מפרגן
Guest

כואב לך שהוא הצליח לקחת פיסיקה מוצלחת ולעשות ממנה משחק שאנשים כנראה מאד אוהבים לשחק בו?

לפי מה שאתה אומר גם Chrome "גורפים רווחים" מ Internet Explorer.

חוץ מזה, הפיסיקה של כל המשחקים מהסוג הזה-(כולל Tiny Wings) – ויש עשרות כאלו היא בכלל ממשחק בשם Wavespark
http://nmccoy.net/2010/02/17/game-04-wavespark
לכן לפי מה שאתה אומר, גם Tiny Wings הוא לא משחק "מקורי"

wpDiscuz

תגיות לכתבה: