סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

יש סיבה שקוראים לו רק 'אייפד חדש' [דעה]

דגם האייפד החדש כולל קפיצת מדרגה משמעותית והחלטתה של אפל להסיר את המספור נובעת מסיבות מספיק טובות. רועי פוברצ'יק חושב שמדובר במהלך נבון ומבקש שתביטו במוצרים גם מעבר לעיצוב שלהם

תמונה: יח"צ, לא אייפד 3 ולא אייפד HD, פשוט אייפד

שבוע שעבר, באחת ההשקות המדוברות של החודשים האחרונים, השיקה אפל בהנהגת טים קוק את האייפד החדש.

ההיסטריה סביב כל השקה של מוצר אפל היא ברורה לחלוטין בעיניי. בעשור האחרון ובשנים האחרונות בפרט, אפל, מעבר לחברה טכנולוגית – היא קובעת טרנדים. אם זה עיצוב, גישה למוצר, קטגוריות חדשות בשוק. אנשים מסתכלים על השקות המוצר של אפל לא כאל “איזה מוצר אפל עומדת להשיק הפעם” אלא “איך השוק עומד להיראות מחר”. בדיון הזה – אין חברה שמתקרבת לקרסוליים של אפל. יש אנשים ששמחים מסמסונג גלקסי / סמסונג טאב / ווינדוס פון וכו’ שלהם, אבל בואו נהיה כנים, אף אחד מהם לא ציפה מסמסונג ובטח שלא ממיקרוסופט שתמציא את הגלגל, אלא רק להשוות לגלגל שאפל המציאה.

ברביעי האחרון אפל לא רק השיקה אייפד חדש, אלא הצהירה על קו אסטרטגי ברור וניסתה לעשות תיאום ציפיות עם המעריצים שלה ובוני ההייפ למיניהם. אז למה “האייפד החדש” ולא “אייפד 3”?

“אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה במיטבה כשהיא בלתי נראית”

יש משהו דואלי במספור של האייפדים והאייפונים. מצד אחד הם יוצרים ציפייה (כולם רוצים לדעת איך יקראו למכשיר החדש ויוצרים תחושה של התפתחות) מצד שני הם מסיטים את הפוקוס ממה שחשוב באמת וזה מתחיל להפריע לאפל.

השדרוג שעבר האייפד בין הדגם ה-2 לחדש הוא ענק. מסך הרטינה החדש (שאפילו מתעלה על המסך של האייפון ובטח שמנצח בהליכה את מסכי הטאבלטים מסביב), מעבד חדש וחזק, מצלמה באיכות מדהימה, קישוריות אינטרנט יותר מהירה מכל מתחרה אחר בשוק, 10 שעות סוללה ועוד. משום מה, אנשים עדיין קוראים לזה “עדכון קטן”. למה? פשוט כי העיצוב נשאר אותו עיצוב.

עיצוב הוא אחד הנושאים החשובים ביותר כשמדברים על המוצרים של אפל ואכן הרבה זמן לא ראינו את ג’וני אייב על הבמה במרכז “ירבה בואנה”, אבל עיצוב הוא רק חלק ממה שהופך את אפל לחברה מוצלחת כל כך. באיזשהו מקום נראה כי כולנו נהיינו מפונקים כשזה מגיע לנושא הטכני. אנחנו ניגשים למוצרים החדשים בגישה של “כן כן, ברור שהבפנים טוב יותר מהקודם, אבל בוא תראה לי אם זה יפה יותר ממה שיש לי בבית”.

בואו רגע נסתכל על זה מחדש – האייפד הוא מוצר שקיים שנתיים. בשנתיים האלו הוא קיבל שדרוג עיצובי יוצא דופן (לפני בקושי שנה) והוא כבר בגרסא השלישית שלו. הקטגוריה קיימת שנתיים ואנחנו מקבלים שדרוג שלישי כבר! כנ”ל לגבי האייפון. המותג אייפון קיים בערך 5 שנים וקיבלנו 3 שדרוגי עיצוב קריטיים בזמן קצר כל כך. אפל הרגילה אותנו לטוב, אין ספק, אבל עכשיו זה קצת מפריע לה שאנחנו מתרכזים בעיצוב הרבה יותר ממה שאנחנו מתעסקים בתוכן המוצר עצמו: iOS, חווית הגלישה והמיילים ו–200,000 האפליקציות.

תמונה: יח"צ, יותר מידי משמעות לפן העיצובי

שתי הסיבות העיקריות שלדעתי אפל לא מעצבת מחדש את המוצרים בכל דגם הן:

1. לוקח זמן לעצב מוצר בצורה מבריקה ואין סיבה למהר לעצב מחדש כשהעיצוב הקודם עוד טרי, יפה יותר ומפתה יותר מהעיצובים של המתחרים שלך.

2. זה ברור שלא כולם עומדים לשדרג האייפד שלהם פעם בשנה. לתת פער של שנה – שנתיים בן עיצוב לעיצוב נותן למותג לבסס את המעמד שלו והנראות שלו אצל הקהל הרחב. אם אפל היתה מעדכנת כל שנה את העיצוב לכל מוצר שלה, הניראות של המוצרים שלהם ברחוב הייתה הופכת לפסיפס מגושם של מיליון “גרסאות” שונות. בכך שהעיצוב מחזיק לתקופה ארוכה יותר אפל יכולה לשמור על האופי של “שתי גרסאות עיקריות קיימות לכל מוצר”.

לא אייפד 3 – אלא ה”אייפד החדש”

הבחירה “לא” לקרוא לאייפד החדש היא הצהרת כוונות ברורה בכמה רמות.

זמן הרלוונטיות של המוצרים: מוצרים ממוספרים הם מוצרים שכנראה עומד להיות להם סוף או שהם מובילים לאנשהו ויש סיבה למספור שלהם. יותר מזה, הצמדת המספר לאייפד היא גם זו שמגבילה את הרלוונטיות שלו בזמן. אם יש אייפד 3 בשוק אז האייפד 2 כבר לא רלוונטי. אם יוצא אייפד 4 אז ה-3 לא רלוונטי. אפל רוצה להגדיל את טווח זמן הרלוונטיות של המוצרים שלה ליותר משנה ובכך גם להגדיל את זמן הרווחיות של מוצר (תנסו למכור אייפד 1 בימינו).

חומרה לעומת עיצוב לעומת תוכנה

תמונה: צילומסך. עדכון חומרה, תוכנה ועיצוב לא חייבים להגיע במקביל

אפל היא חברת end to end. תוכנה, חומרה, עיצוב – הכל. בימינו אפל נמצאת במצב שמעבר לחברה טכנולוגית מצליחה היא מותג טרנדי ומוביל ברמת הניראות. האייפוד החזיר אותה חזק למפה, האייפון נתן פוש חזק קדימה ולדעתי האייפד הוא החותמת הסופית לכך. אפשר גם לראות לפי חלוקת יחידות הרווח באפל שהמחשבים בעיקר קיבלו פוש משלושת מכשירי ה- Post PC הללו.

כאשר אפל מעדכנת מוצר היא יכולה לעדכן אותו בשלושה פרמטרים: עיצוב המוצר, חומרה או התוכנה.

כלומר: לעצב מחדש את האייפד, לשפר את הרכיבים שלו או לשחרר גרסה חדשה ומתקדמת יותר ל-iOS. בשנים האחרונות נוצר מצב בו שלושת הדברים מתרחשים במקביל, בעיקר בגלל השקת טכנולוגיות חדשות, אבל בפועל אין סינרגיה מלאה בין הדברים – כל התפתחות מתרחשת לפי הלו”ז שלה. זה אנחנו שאיחדנו אותם לאותו אירוע, מה שהתחיל לפגוע בחברה ובטח שמקשה לתת פוקוס לתוכן אותו הם רוצים להעביר.

ברמת החומרה – ליין המחשבים של אפל מתעדכן כל שנה. כיוון ששוק המחשבים של אפל קיים הרבה יותר זמן מכל אחד מה – iDevices שלה ההתרגשות וההתרחשות סביבם היא שונה ומעניקה לאפל מרווח תמרון גדול יותר. העדכונים האחרונים שלה היו בעיקר בתחום התוכנה והחומרה. ביוני האחרון קיבלנו את מערכת ההפעלה Lion וכרגיל שדרוג חומרה במחשבים עצמם. ואכן שדרוג החומרה לא נעשה עם הרבה רעש כיוון שגם אין ציפייה כרגע ל-Macbook חדש, אלא הוא מתפתח לינארית עד שגם יגיע עיצוב חדש והוא יקבל יותר פוקוס.

גם האייפון וגם האייפד הגיעו כבר למצב הזה. שניהם מכשירים דומיננטיים, מעוצבים היטב עם אחיזת שוק מרשימה ועכשיו אפל רוצה למתג אותם ככאלו. זאת אפילו אותה טרמינולוגיה שהם משתמשים בה ברענון ליין המחשבים שלה (the new …)

מספור המכשירים גורם לנו לצפות ל”מוצר חדש לגמרי” בעוד אפל “מרעננת” את המוצר. מספר = ציפייה לעיצוב חדש. אפל הבינה את הדרך בה נבנה אצלנו סט הציפיות ממנה והיא עכשיו רוצה לשלוט בו. ברגע שהמספרים בוטלו אנחנו לא מצפים ל”מכשיר החדש” אנחנו רשמית מצפים ל”עיצוב החדש”. ע”י ביטול המספר אפל למעשה קוראת לילד בשמו. יש עיצוב חדש, יש עדכון חומרה ויש עדכון תוכנה. אין צורך למתג שונה את האייפדים לפי מספר. יש צורך למתג אותם לפי עיצוב. כמו שמפרידים בין האייפד הראשון לשני והשלישי, כמו שמפרידים בין מקבוק פרו מ-2008 למקבוק פרו מ-2010 וכו’.

אם נסתכל שנייה על האירוע האחרון של אפל, היחידים שכל הזמן רצו לשמוע את המילה “עיצבנו מחדש” זה הקהל. אפל לרגע לא רצתה לדבר בכלל על העיצוב. היא רצתה לספר לכם על חומרה ובזה היא עשתה עבודה מעולה.

אפל יודעת שזה בלתי אפשר לעצב מחדש כל שנה את כל המכשירים. היא גם יודעת שהיא צריכה להתחמק מלהיתפס כ”טרנד” עיצובי בלבד. העיצוב החדש הוא משמעותי, אבל הוא לא כל מהות הטכנולוגיה של אפל. היא רוצה שתחזרו להסתכל לתוך המכשיר, לתוך חווית השימוש עצמה, לתוך הפיתוחים הרציפים שלה ולא רק על “איך המכשיר נראה”.

תמונה: יח"צ

ה-iPAD החדש הוא הסטנדרט החדש

אצל מוזיקאים, לקרוא לאלבום על שם האמן עצמו זה צעד עם אומץ. אני לא מדבר על הגרסא השטוחה של כוכבי אינסטסט למיניהם שבו חברת ההפקה מנסה להרוויח עוד כסף על המותג לפני שבכלל יש מותג. אמן אמיתי שיודע לקרוא לשם של האלבום על שמו הוא הצהרה אומנותית. זו דרך של האמן להגיד “זה הכי אני שיש”. אפל עשתה צעד דומה.

השדרוגים בחומרה הם גדולים למדי. האפליקציות שעכשיו צריכות להכיל גרפיקה באיכות הרבה הרבה יותר גדולה יתפסו יותר מקום בזיכרון, ההפעלה של רובן תצרוך הרבה יותר משאבים מהמעבד של האייפד מה שיצור מצב שהרבה אפליקציות חדשות יגרמו לאייפד הראשון והשני להאט בהרבה, מהירות הקישוריות החדשה תאפשר לאינטרנט להתנהג שונה על האייפד החדש מאשר על הראשון והשני. מבחינת היכולות של האייפד הקפיצה הזו היא יותר גדולה מאשר הקפיצה בין הראשון לשני. זה ה-base level החדש של האייפד. הוא לא המשכי, אלא סטנדרט חדש. ועל כן הוא לא 3, אלא פשוט האייפד החדש.

באירוע האחרון אפל הוכיחה כמה דברים. טים קוק הצליח לצאת מהיבשושיות שלו ולהכניס קצת יותר תשוקה שלפעמים אפילו הזכירה את הניסוחים של ג’ובס. אם שמים לב טוב טוב אפשר לראות שטרמינולוגיה חדשה נכנסה למשחק (insately great הפך להיות Off the charts החדש לדעתי). היא התחילה לקחת חזרה את השליטה בציפיות הקהל מהאירועים של החברה – עיצוב חדש זה עיצוב חדש, חומרה חדשה זו חומרה חדשה ותוכנה חדשה זו תוכנה חדשה. כל אחד מהם זה אירוע בפני עצמו ומסר בפני עצמו והכריזה שהאייפד פה כדי להישאר והוא הבעלים של הקטגוריה החדשה שנקראת Tablet. הוא לא צריך מספרים. הוא חזק מספיק כמותג בפני עצמו.

רועי פוברצ'יק

רועי פוברצ'יק הוא יועץ לבניית קהילות סביב סטארטאפים ומותגים. רועי מתמחה בשימוש במדיה חברתית, Content marketing ו -inbound marketing להבאת ושימור משתמשים.. אפשר לעקוב אחריו גם בטוויטר roypovar@ או באתר http://roypovarchik.com

הגב

14 תגובות על "יש סיבה שקוראים לו רק 'אייפד חדש' [דעה]"

avatar

מיין לפי:   החדש ביותר | הישן ביותר | המדורג ביותר
תום ביגלאייזן
אורח
4 שנים 5 חודשים לפני

ניתוח מעניין, אבל לדעתי מפספס את הנקודה.

השינוי מראה על הפיכת iPad לקטגוריה בפני עצמו – בדיוק כמו iMac.
למספרים אין משמעות כי השדרוגים הם אינקרמנטלים ולא החלפת המודל לגמרי. ותחת אותה קטגוריה יש את הישן והחדש וכו’.

אולי זה מרמז שיהיו יותר מדגם אחד לקטגוריה בעתיד? אולי.
אבל זה צעד שיווקי ומיתוגי מעניין מאד, זה בטוח.

אבי
אורח
אבי
4 שנים 5 חודשים לפני
דעתי היא שמאז שג’ובס נפטר, אפל איבדה כיוון… הם אולי לא מראים את זה ולא מדברים על זה, אבל זה בולט החוצה לאט לאט! הם חייבים לשמור על “עסקים כרגיל” כדי שהמשקיעים לא יברחו מהם, לכן הם מנסים להשאר רגועים ומפגינים החוצה שהכל רגוע וטוב. ה4S למרות שהוא כשלון חרוץ זכה למכירות כי מה לעשות שזו באמת עובדה שכל מוצר של אפל הוא יצירת אומנות עיצובית ותפיסתית, מה גם שמדובר בחברה עם המון באז שיש לה קהל יעד שנותן בה אמון מלא ולפעמים קונים מהם מוצרים רק בשביל להרגיש “מגניב” ולהראות שיש להם חדש, הרי גם המקיסטים הוותיקים בנינו יודעים… Read more »
אלעד
אורח
אלעד
4 שנים 5 חודשים לפני

בטח יש לך גלקסאיכס 2 או משהו….

קובי
אורח
קובי
4 שנים 5 חודשים לפני

לאבי
Asus Transformer ? אין לו אפילו 3G הוא לא יכול להחשב לטאבלט בצורה הזאתי
Samsung tab II 10.1 ? איזה חידושים הוא בדיוק מביא ואיך הוא יותר טוב מהאייפד (אני מקווה שניסית את האפליקציות שעל האייפד).
Windows 8 ? כשתצא היא תצא ויהיה לה הרבה פערים להשלים כרגע יש חצי מיליארד תוכנות באפסטור ואין לה תחרות קלה, אולי היא תוכל להתחרות מול האנדרואיד.

בתור אחד שהשתמש בדברים שהזכרתי אני עומד מאחורי הדברים שלי, לא כמוך.

חיים
אורח
חיים
4 שנים 5 חודשים לפני

אבי, כמה שטויות אתה אומר: “ה4S למרות שהוא כשלון חרוץ זכה למכירות”. אם הוא זכה למכירות אז הוא כשלון?!
ואני מציע שתקרא קצת מחקרים, אתה תגלה שכל יצרן טאבלט בשוק מהווה בקושי 5% מכלל האייפדים בשוק, אז עם כל “התעוזה” וה “חדשנות” שלהם… הם פשוט לא מוכרים!
בתור מי שמחזיק במכיר אייפון וגלקסי (ואייפד), אין בכלל מה להשוות בחווית שימוש.
עם כל הכבוד לאנדרואיד ולגמישות שלה, מי צריך את זה?
המכשירים של אפל פשוט עובדים!

גרי
אורח
גרי
4 שנים 5 חודשים לפני
אהבתי מאוד את הכתבה. לאבי – אני “אנדרואיסט”, אם אפשר לקרוא לזה ככה, יש לי מכשירי אנדרואיד מה-TOP כבר כשנתיים. אני יכול להגיד לך שקודם כל אפל רק מתחזקת עם השנים. כלומר אם לפני כשנה הייתה אווירה שהנה גוגל עומדת למחוק את אפל ומוצרי IOS יהפכו למוצרי הנישה של הנישה, הדעה הזו הולכת ונעלמת . אפל מציבה את עצמה כחברה שמוציאה מוצרים איכותיים, חזקים, ויפים (כן יפים זה גם חשוב). ומעל לכל – היא מוציאה מוצרים שעובדים באופן מושלם !! לא כמעט , לא בערך ,לא ליד, לא קיסטומים (נכון- אין צורך כבר בקיסטומים) ,כי לא צריך ,פשוט מוצר שעובד… Read more »
אבי
אורח
אבי
4 שנים 5 חודשים לפני
תגובה לכולכם – אין לי שום בעיה לקבל את דעותייכם, לגיטימי ומקובל, אבל אין זה חדש לי, מן הסתם שתגוננו על המוצר שרכשתם במיטב כספכם. אני הכי נייטרלי שיש ואם תקראו שוב ותנסו לרגע לשכוח מזה שאתם מעריצי אפל אולי תבינו שגם אני מעריץ את החברה הזו רק מה? אני שם לפניה את הצרכים שלי ואת הדרישות שלי שהן סה”כ נוטות לכיוון האנדרואיד שלא מציב לי מגבלות או סירוסים כלשהם ולא קובע לי בצורה כזו או אחרת מה מותר ומה אסור.. אבל זה כבר אינדיבידואלי כנראה לכל ה”פריק קונטרולז” שיבחרו בפלאטפורמה פתוחה ולא סגורה. לגבי אלו שפלטו שטויות לגבי כמות… Read more »
Shahar Halperin
אורח
4 שנים 5 חודשים לפני

מאמר מעניין מאוד ולדעתי מדוייק מאוד. קיים מזמן במכוניות, דגם יעבור 3-4 עיצובים שונים תחת אותו שם ובסוף השנתון ליד שם הדגם קובע. גם שם יש מתחת למנוע הרבה וריאנטים שונים.

הניטרלי
אורח
הניטרלי
4 שנים 5 חודשים לפני
כמה הערות, ברשותך: 1 – “…זה אנחנו שאיחדנו אותם לאותו אירוע…” – לא, זה לא אנחנו, זו אפל שעשתה את זה בכל השקה שלה (חוץ מהנוכחית). 2 – “השדרוגים בחומרה הם גדולים למדי” – הם לא כאלו גדולים, לא לעומת האייפד הקודם, ובטח שלא ביחס למתחרים. 3 – “טים קוק הצליח לצאת מהיבשושיות שלו ולהכניס קצת יותר תשוקה…” – באמת? אתה ראית את האירוע? הסהרה היתה רטובה יותר מאשר טים קוק. האירוע הכי משעמם של אפל בשנים האחרונות. 4 – “משום מה, אנשים עדיין קוראים לזה “עדכון קטן”” – אנשים קוראים לזה עדכון קטן, כי זה באמת עדכון קטן, מזכיר… Read more »
יוסי
אורח
יוסי
4 שנים 5 חודשים לפני

חחחח אבי הרגת אותי- אייפון 4S כשלון חרוץ? אני לא יודע מה איתך אבל זה אחד הטלפונים הנמכרים בעולם, אתה מסתכל רק על שינויי העיצוב ואתה לא מסתכל על החומרה. אפל לא מדרדרים ולא הולכים לשום מקום. ותאמין לי כמעריץ שלהם אני בכלל לא מאוכזב, וכן כשיגיע אייפד החדש אני גם יקנה אותו

אבי
אורח
אבי
4 שנים 5 חודשים לפני
אחלה, כמוך, רבים אחרים שרכשו מרוצים, אבל יש גם הרבה אחרים שלא מרוצים וזה כולל 2 חברים שלי, בני דודים שלי ו3 קולגות לעבודה. ההשקה של ה4S והבאגים ובעיות הסוללה היו ביזיון. זה רק מוכיח את הטיעון שלי למעלה, שמכירות זה לא אינדיקטור להצלחה ולטיב המכשיר! עוד מישהו רוצה לבוא עם הטיעון המפגר הזה שמכירות זה כן מוכיח שהמכשיר הוא סנסציה? כי מכירות זה משהו שמטיב רק עם אפל על זה שיש לה קהל יעד שטוף מוח שאין לו בעיה להיות “עדר” והם בעצמם יודעים שקהל היעד הזה יקנה כל אייבלוף חדש שהם יוציאו לשוק ולא משנה כמה הוא מפגר… Read more »
גרי
אורח
גרי
4 שנים 5 חודשים לפני

אבי , אתה טוען שמי שנותן את הטיעונים “לטובת” אפל רק רוצה להגן על המוצר שהוא רכש.
כדאי שתקרא שוב את מה שכתבתי, אני לא רכשתי מוצר של אפל ואין לי שום מוצר שלהם, אני פשוט מתרשם מהמוצרים שלהם לפי התנסות מחברים ובחנויות.
אני לא אומר שאתה לגמרי לא צודק עם כל עניין הפריק קונטרול וזה שאתה יכול להשפיע על כל דבר בהתנהגות המכשיר מהקטן לגדול, גם אני כזה. אבל אני רק אומר שיש לאפל לדעתי מוצר בשל ומצויין שעובד מושלם, ובשביל זה, אני מוכן לוותר על כמה קיסטומים שרובם בינינו מיותרים או כבר קיימים במוצרים של אפל.

Alon Kerem
אורח
Alon Kerem
4 שנים 5 חודשים לפני

חבל שכתב לא יודע על מה הוא כותב, מסך הרטינה המהולל הוא בייצור של סמסונג, אותה חברה שהוא האשים בחוסר מעוף בכתבה.

רומן
אורח
רומן
4 שנים 4 חודשים לפני
זה סה”כ טלפון ולכל אחד יתאים אחד אחר – כבר מזמן הגעתי למסקנה שהאנדרואיד עם הגמישות התכנתית שלו מתאים לאותם אלה שידעו מה זה htc לפני שהוא הגיע לארץ, אותם אלה שיודעים לפרוץ אייפון ומה ההבדל בין זה לבין root לאנדרואיד – ז”א אנשים שבאמת יודעים לעשות שימוש בגמישות – לעומת זאת אייפון יותר סקסי – הוא מתאים יותר לאנשי ציבור וסלבריטאים וכל אותם אנשים שאין להם זמן להתאמות וגמישות – למה? כי כמו שמישהו כבר אמר פה – הוא פשוט עובד – בלי יותר מדי דרמה ( כי אין להם זמן לדרמה ). שאר האנשים, שיש להם זמן להתעסק… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: