10 הסטארטאפים הישראלים שעשו את זה בשנת 2012

הרעיונות שלהם משכו משקיעים מכל רחבי העולם. ענקיות טכנולוגיה עולמיות כבר לא מסתדרות בלי הפיתוח האחרון שלהם. אה, וחלקם גם עשו אקזיט ענק: עשרת הסטארטאפים הישראליים שעשו את זה בשנה החולפת.

תמונה: flickr, cc-by, betsyweber

כתבה זו היא חלק מסדרת הכתבות שמסכמות את השנה החולפת בתחומים שונים בעולם הטכנולוגי ודנות בתחזיות הנוגעות לשנה הבאה. 

זו כבר הפכה למסורת ומידי שנה אנחנו בוחרים את 10 הסטארטאפים הישראלים שעשו את זה במהלך השנה החולפת. בין אם הם השפיעו באופן מהותי על התעשייה העולמית, זכו בתחרויות בינלאומיות, הובילו גיוס בלתי נתפס או יצאו לאקזיט וזכו בתהילה, הם כולם הביאו לנו לא מעט גאווה והצליחו לייצר שינוי של ממש שיגיע לבסוף לכל אחד ואחת מאיתנו.

אז הנה הם, הסטארטאפים שעשו את זה ב-2012:

StartApp

נוסדה בשנת: 2010

מייסדים: גיל דודקביץ ורן אבידן

השקעה בחברה: 4.3 מיליון דולרים בהובלת קרן ההון סיכון האמריקאית Ascent Venture וקרן ההון סיכון הישראלית Cedar Fund.

המוצר שפיתחה StartApp עונה על הצורך וההתלבטות של מפתחי האפליקציות לגבי מהי הדרך הכי נכונה בה יכולים למנף את המוצר שפיתחו וכיצד יכולים לייצר ממנו הכנסה. בעוד שכיום ישנם מגוון מודלים קיימים בשוק, כגון הצעת האפליקציה בתשלום, הוספת פרסומת או הצגת אפשרויות שדרוג פנימיות, המוצר של StartApp הוא למעשה מודל חדש, המאפשר לאותם מפתחים לקבל תשלום על כל התקנה של האפליקציה.

הגידול המהיר של החברה, הן מבחינת כמות המפתחים המשתמשים בפתרונות שלה והן מבחינת כמות האפליקציות הכוללות את תוכנת החיפוש של החברה שהורדו באמצעות ה-Play Market הן שהובילו אותנו לבחור ב-Startapp לרשימה הזו. עם גיוס של מעל ל-4 מיליון דולר, תמיכה של קרן הון-סיכון אמריקאית וקצב גדילה שרק הולך ומתגבר, אנחנו צופים שזאת כנראה לא תהיה השנה האחרונה שבה נראה את החברה ברשימה הזו.

בראיון לניוזגיק סיפר איתי רוקני, סמנכ"ל השיווק של StartApp כי StartApp גדלה השנה בקצב מהיר, פתחה משרדים בניו יורק ובהודו, ויש כרגע כ-30 עובדים לצד גיוס של עובדים נוספים (מתכנתים ואנשי מרקטינג). מטרת החברה לשנה הקרובה היא להמשיך ולהגדיל את נתח השוק באנדרואיד, להשיק מוצרי מוניטיזציה והפצה חדשים ולהציע את הפתרונות גם בפלטפורמות נוספות. "חתמנו על הסכמים עם יותר מ-9,000 אפליקציות, האפליקציות האלו הורדו יותר מ-300 מיליון פעמים, המודל העסקי החדש אותו אנו מציעים שינה את חייהם של המוני מפתחי אפליקציות שכעת הפכו את התחביב לפתח אפליקציות למקצוע, שילמנו מיליוני דולרים למפתחי אפליקציות ועבור מרביתם זה המודל העסקי העיקרי. בנוסף, השקנו לפני כמה חודשים מספר מוצרים חדשים שמאפשרים לאתריי מובייל ולמפתחים לפרסם את המותג ואו האפליקציה שלהם, יש לנו כבר יותר ממילארד דפים נצפים בחודש עם יותר משני מיליארד חשיפות לפרסומות שמובילות לאתרים מותאמים למובייל ואו להצעה להורדת אפליקציות נוספות."

GetTaxi

נוסדה בשנת: 2010

מייסדים: שחר וייסד ורועי מור

השקעה בחברה: 30 מיליון דולרים על ידי לאונרד בלווטניק, שחר וייסד ו-InVenture Partners.

חברת GetTaxi מציעה שירות מובייל לצד אתר אינטרנט המתווכים בין הנוסע לנהג המונית, ומפחיתים מכוחן של תחנת המוניות, הרחוב הסואן או אפילו שיחת הטלפון שעל הנוסעים לקיים על מנת למצוא נהג מונית פנוי. בשלב זה שירותיה של החברה זמינים בישראל, רוסיה, ארה"ב ובריטניה ומתבססים בעיקר על אפליקציה מבוססת מיקום שיודעת לאתר את נהג המונית הקרוב ולשלוח אותו אל הנוסע.

על אף שהשיקה אתר אינטרנט לאחרונה, מרבית המשתמשים בשירות נעזרים לרוב באפליקציה הזמינה למשתמשי אייפוןאנדרואיד ובלאקברי, באמצעותה יכולים הנוסעים להזמין נסיעה אך גם לזכות בפרטים המוסיפים לחווית השימוש כמו תמונת הנהג, חוות הדעת של הנוסעים האחרים, ואף לעקוב אחר מסלול נסיעתה של המונית, על מנת לוודא מתי תגיע אל הנוסע, או אל היעד המבוקש.

לצד אפשרות ההזמנה באמצעות האתר שהוסיפה לאחרונה החברה, השיקה GetTaxi גם אפשרות לניהול חשבון עסקי, המציע לעסקים קטנים ובינוניים אפשרות לפתוח חשבון חברה באמצעות כרטיס אשראי, ולנהל את כל נסיעות המונית של העובדים, ההוצאות והחשבונות השונים. אפשרויות תשלום מוצעות אגב גם למשתמשים פרטים שיכולים להזין לאפליקציה את כרטיס האשראי שלכם ולשלם ישירות ממנו במקום בכסף מזומן.

בריאיון לניוזגיק מסר נמרוד מאי, סמנכ"ל השיווק הגלובאלי GetTaxi: "אנחנו גאים להיות ברשימה אחת עם חברות מצליחות ומכובדות. במהלך השנה האחרונה עשינו צעדים גדולים למימוש החזון שלנו להיות הדרך המועדפת לנסיעה בעיר ממקום למקום. בפחות משנתיים הפכנו לתחנה הגדולה בארץ שפועלת בגוש דן רבתי, ירושלים וחיפה. כמו כן אפשרנו לראשונה תשלום בלחיצת כפתור ללא עמלות. בנוסף הגדלנו את אחיזתנו בלונדון ומוסקבה ולאחרונה השקנו את השירות בסנט פטרסבורג. אין ספק שהמשימה החשובה לקראת 2013 היא ההשקה בארה"ב, שיפור חווית השירות גם לנהגים וגם ללקוחות לצד גידול משמעותי בגודל הצי, התרחבות גאוגרפית וגידול בכמות ההזמנות".

Kenshoo

נוסדה בשנת: 2006

מייסדים: ניר כהן, אלון שיפר ויואב יזהר-פראטו

השקעה בחברה: 30 מיליון דולרים על ידי סקויה קפיטל, Arts Alliance Ventures, Sequioia Growth Fund, טנאיה קפיטל ו-Tenaya Capial

קנשו הישראלית הינה חברת פרסום דיגיטלי, המספקת מגוון פתרונות לפרסום באינטרנט. כיום החברה מחזיקה בשלושה מוצרים עיקריים: Kenshoo Enterprise, כלי המשמש לניהול קמפיינים פרסומיים המבוססים מנועי חיפוש, Kenshoo Local, או בשמו הקצר יותר Ditto, ו-Kenshoo Social. ייחודה של קנשו, היא שהיא מאפשרת למשתמשיה לנהל מספר מסעות פרסום בכמה מנועי חיפוש ורשתות חברתיות בו זמנית, כאשר האלגוריתם החכם המוטמע במוצרי החברה יודע לבחון את התנועה ברשת בזמן אמת, לדעת מה הגולשים מחפשים בגוגל ולהתריע בזמן אמת ללקוחותיה – בכדי שהם יוכלו להגיב ולשנות את הקמפיינים הפרסומיים שלהם, בהתאם לתנודות ברשת.

לחברה מספר לקוחות גדולים ומשמעותיים, כגון פייסבוק, שבחרה בקנשו לא מזמן כשותפה שיווקית מועדפת שלה, Walgreens, רשת סופרמרקטים ובתי מרקחת אמריקאית, Travelocity ו-Kayak – אתרי השוואות מחירים אמריקאי לטיסות מקומיות ובינלאומיות, Sears – רשת כלבו אמריקאית פופולרית ענקית וזולה בעלת מגוון ענק של מוצרי ביגוד, חשמל ומוצרים לבית, Hitwise, LendingTree, Omnicom Media Group, Starcom MediaVest Group, Tesco, Expedia, ו-Zappos.

נכון להיום, החברה מעסיקה כ-300 עובדים המתפרסים על גבי 16 משרדים ברחבי העולם, כאשר מרכז הפיתוח ממוקם, כמובן, בישראל. את תשומת הלב העיקרית קיבלה החברה בנובמבר האחרון, כאשר גייסה סכום גבוה של 12 מיליון דולרים בהובלת טנאיה קפיטל, כאשר בנוסף אליה הצטרפו לסבב הגיוס גם המשקיעים הקודמים של החברה, הכוללים את Sequoia Capital, Sequioia Growth Fund ו-Art Aliiance. על פי נתוני החברה, הכלים שהיא מפתחת מנהלים תקציבים של יותר מ-3 מיליארד דולר בשנה רק משיווק במנועי חיפוש, כל זאת עם יותר מ-1.5 מיליארד דולר בשיווק בחיפוש ומיליארד דולר בשיווק חברתי.

בראיון לניוזגיק, יואב יזהר-פראטו, המהכן כמנכ"ל החברה, הסביר כי במהלך השנה האחרונה החברה גדלה בצורה משמעותית בכל צורה, ולהרגשתו "פיצחה את הקוד" כאשר התעשייה הכירה בה כמובילת השוק היחידה בתחומה. החברה, העובדת עם מותגים וחברות גלובליות מוכנה לקראת 2013, במהלכה מתכננת להתמקד בשיפור תחום החיפוש והחברתיות, ולהרחיב את פעולותיה גם בתחום השיווק – על מנת לעזור למשווקים במיקוד ואופטימיזציה דינמית, וכמובן בהשגת עוד יותר לקוחות, והגדלת הרווחים.

Everything.me

נוסדה בשנת: 2010

מייסדים: ג'ואי שימחון, רמי קסטרשטיין ועמי בן-דוד

השקעה בחברה: 35.5 מיליון דולרים על ידי תמיר פישמן, Draper Fisher Jurvetson, BRM Group, Horizons Ventures ו-SingTel Innov8

Everything.me שהייתה מוכרת בתחילת השנה עוד בשמה המקורי, DoAT, התמקדה השנה בפיתוח פלטפורמת HTML5 לאפליקציות סלולר וזניחת הרעיון המקורי שלה, שהתמקד אך ורק בהצגת מהפכה בתחום החיפוש במובייל. הפלטפורמה שמפתחת החברה מנסה לשנות לא רק את אופן השימוש שלנו במכשירים החכמים, אלא גם את הדרך בה אנחנו מתקשרים איתם. הרעיון הבסיסי הוא שהמכשירים יהפכו מ“חכמים“ ל“דינאמיים“, ולמעשה יוכלו להתאים את האפליקיה המתאימה לדרישת התוכן של המשתמש, בין אם היא מותקנת על המכשיר באופן מקומי ובין אם מדובר בשירות ענן. בפועל, האפליקציות הרצויות יופיעו על מסך המשתמש בהתאם לשימוש המבוקש, ויהיו זמינות לשימוש ללא קשר לשאלה האם נמצאות על מכשירו של המשתמש, או לא.

במהלך חודש נובמבר הודיעה החברה על סבב גיוס מרשים, לא רק בזכות הסכום הגבוה עליו עמד – 25 מיליון דולרים – אלא בזכות אחת מהמשקיעות בסבב זה, קרן מוזילה. מדובר בהשקעה הראשונה של מוזילה, אשר הרחיבה וציינה כי השתיים עובדות בשיתוף פעולה עם Everything.me במטרה להציע פלטפורמה רחבה וטובה יותר, הכוללת מגוון רחב של אפליקציות, משחקים ושירותים – כאשר אלה מבוססים על טכנולוגיית HTML5. עוד הוסיפה מוזילה כי ל-Everything.me יהיה תפקיד משמעותי במערכת ההפעלה הסלולרית אותה מתכננת הקרן לשחרר במהלך 2013, כך שיש למה לצפות.

רמי קסטרשטיין, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה הסביר כי החברה התחילה לרתום את עוצמת ה-HTML5 ואת הפתיחות של הרשת על-מנת לנפץ את תעשיית הסלולר. Everything.me מאמינה כי בזכות ההשקעות האחרונות להן זכתה השנה, ביחד עם שיתוף הפעולה המרשים עם מוזילה הן ההוכחות ליכולותן של אפליקציות אינטרנט המותאמות לחלוטין לסלולר, אותן מספקים למשתמשים בלחיצה אחת, בהתאם לדרישה.

בראיון לניוזגיק סיפר ג'ואי שימחון כי 2012 נתנה לחברה אקורד סיום מדהים בכל קנה מידה, וכעת ההתמקדות העיקרית שלה היא ב-2013, שעומדת להיות שנה מדהימה ומרגשת במהלכה מתככנת החברה להשיק מוצרים לצרכנים, להעמיק את שיתופי הפעולה שלה, ולהתמודד עם האתגרים באמצעות מינוף והגדלה של החברה ברמה הגלובלית וברמה הצוותית.

Mobli

נוסדה בשנת: 2010

מייסדים: משה חוגג

השקעה בחברה: 26 מיליון דולרים על ידי ליאונרדו דיקפריו, Kenges Rakishev

מובלי עומדת מאחורי אחת מהאפליקציות הפופולאריות, המאפשרת למשתמשים לעקוב אחרי תכני וידאו וסטילס המפולחים לערוצי תוכן רלוונטיים. כלומר, המשתמשים יכולים לצפות רק בתכנים המעניינים אותם, ובתמורה זוכים לקהל צופים ממוקד, שככל הנראה יתעניין הרבה יותר בתכנים ואף יגיב עליהם בסרטונים או תמונות משלהם. הסלוגן של החברה ממחיש את החזון מאחורי המוצר – "להביט בעולם דרך עיינים של אנשים אחרים", והמטרה היא להעצים ולהנגיש את החוויה הזאת באמצעות מכשירי הסמארטפון של המשתמשים.

פלטפורמת השיתוף של החברה מתמקדת בהעברת חוויה ויזואלית עשירה ורחבה הרבה יותר משאר האפליקציות הקיימות בשוק, באמצעות שילוב בין תכני המדיה לשירותים מבוססי מקום – כך למשל, במידה ואתם בהופעה, בית קפה, קניון או כל מקום שהוא תוכלו להכנס אל האפליקציה ולצפות באינספור זוויות שונות וצילומים, אותם העלו משתמשים אחרים הנמצאים באותו המקום ומשתמשים באפליקציה. לחילופין, במידה ולא היה לכם כוח או רצון לצאת, תוכלו להרגיש כאילו אתם חלק מהחוויה באמצעות ישיבה בבית וצפייה בחוויות של המשתמשים האחרים, הנמצאים במקום המעניין אתכם.

במהלך השנה האחרונה זכתה החברה להכרה בעיקר בזכות ההשקעה המשמעותית שקיבלה בסך 22 מיליון דולרים מקנגס רקישב, משקיע קזחסטני מוכר שהשקיע השנה גם בסטארטאפים TriPlay ו-Net Element, אך אין ספק כי הסיבה האמיתית להתלהבות ולהצלחה לה זוכה האפליקציה היא בזכות שיתופי הפעולה שלה עם מפורסמים ברחבי העולם, כגון ליאונרדו דיקפריו, טובי מגווייר, סרינה וויליאמס, לאנס ארמסטרונג לצד ידוענים מקומיים כגון נועה תשבי, גל גדות, אסי עזר ונוספים – איתם יכולים המשתמשים לתקשר ברמה הרבה יותר אישית מאי פעם.

בראיון לניוזגיק, סיפר משה חוגג כי שנת 2012 הייתה אדירה עבור החברה, שגדלה כתוצאה מעבודת הצוות והמסירות האינטנסיבית של כולם. רגע אחרי סבב הגיוס השני של החברה, הוסיפה מיליוני משתמשים חדשים אל קהילת Mobli, המעלים מאות אלפי תמונות וסרטונים בכל יום ויום – והחלק הטוב ביותר עבור החברה הוא בכך שזוכים להכיר ולפגוש חברים חדשים במהלך הדרך.

חוגג מוסיף כי צוות החברה עבד קשה במהלך 2012 על מנת לקבוע את הטון עבור 2013, כאשר מצפים להשיק עדכון גדול ומשמעותי כבר ברבעון הראשון של השנה החדשה, שיהפוך את שיתוף התמונות והסרטונים, כמו גם את החיבור בין המשתמשים בעלי תחומי ענין משותפים – לקל יותר מבעבר. חוגג מסכם בכך שהחברה צופה כי במהלך 2013 תמשיך להתרחב בצורה גדולה יותר מבעבר, ותמשיך להיות הבחירה האולטימטיבית עבור המשתמשים.

Kaminario

נוסדה בשנת: 2008

מייסדים: דני גולן ואופיר דובובי

השקעה בחברה: 60 מיליון דולרים על ידי סקויה קפיטל, Pitango Venture Capital, Globespan Capital Partners, Tenaya Capital,

בעוד שבתחילת דרכה הוקמה קמינריו כחברה ישראלית, כיום היא רשומה כחברה אמריקאית לכל דבר ועניין, כשמטה החברה ממוקם במסצ'וסס ומרכז הפיתוח פועל ביוקנעם, שם עובדים על פיתוח מוצר הדגל של החברה, ה-K2. בניגוד לחברות האינטרנט של "הדור החדש", קמינריו, אשר הוקמה קצת לפני המיתון האחרון בתחילת 2008, עוסקת בפתרונות חומרה לשוק הארגוני ולפיכך תהליכי הפיתוח והמכירה של החברה דורשים השקעה גדולה יותר באופן משמעותי ומחזורי המכירה של חברה מהסוג הזה, ארוכים יותר ודורשים יותר סבלנות ויותר מזומנים.

הפתרון שמפתחת קמינריו הוא מערכת אחסון ייעודית של החברה המבוססת על דיסקים בטכנולוגיית SSD. מוצר הדגל של החברה, ה-K2, מבוסס על ארכיטקטורה שפותחה על-ידי החברה בשם Scale–out Performance Storage Architecture. ארכיטקטורה זו יכולה לנצל מוצרי מדף מתחום ה-SSD ולהתאים אותם לצרכי הלקוח, כאשר הפתרון מבוסס על שרתי Blade לצד פתרונות אחסון של חברות שונות בתחום ה-SSD. כך למעשה יכולה החברה להציע ללקוחותיה גמישות בפתרונות האחסון והשליפה, לפי דרישותיהם. אחד היתרונות העיקריים של המוצר שפיתחה החברה, הוא היכולת להאיץ מערכים קיימים של מידע והסרת צווארי בקבוק, על-ידי מעבר הלקוחות אל פתרונות האחסון של החברה.

במהלך השנה האחרונה הודיעה החברה על סבב גיוס בסך 25 מיליון דולרים כאשר על פי מידע שהגיע לניוזגיק, החברה זכתה גם לפניות ממספר רוכשים פוטנציאליים, כאשר על פי הצעות אלה מסתמן כי החברה מוערכת ביותר מחצי מיליארד דולרים. אך אין ספק כי הביקוש לטכנולוגיה ולידע שמביאה איתה קמינריו גדול הרבה יותר מההיצע הקיים בשוק, ובהסתמך על הגיוס האחרון (שנועד כפי הנראה לתת לחברה מרווח נשימה ולהגדיל את השווי שלה לפני עסקת רכישה) נראה כי לא רחוק היום שבו תנחת על השולחן בקמינריו הצעה שהם לא יוכלו לסרב לה.

Face.com

נוסדה בשנת: 2009

מייסדים: גיל הירש, אדן שוחט, יניב טייגמן, מוטי שניברג.

השקעה בחברה: 5.4 מיליון דולר בשני סבבי גיוס, נרכשה על ידי פייסבוק בכ-60 מיליון דולרים.

חברת הסטארטאפ Face.com איפשרה בתחילת דרכה לכל מפתח לזהות את גילאי אנשים המצולמים בתמונות באמצעות ה-API המעודכן שלה. הערכה נכונה של גילאי המצולמים איפשרה לחברה להציעה את שירותי זיהוי הפנים שלה לקהל לקוחות פוטנציאלי גדול בהרבה. את השימוש הפופולרי ביותר ב-API של החברה מכירים כל משתמשי הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק. באמצעות הטכנולוגיה של החברה יכולה פייסבוק להציע לכם לתייג את הפרצופים של האנשים המופיעים בתמונות שלכם בכל פעם שתעלו תמונות לפייסבוק.

בעוד שזיהוי תווי פנים ומיקומם במרחב בתוך תמונה היו צעד התחלתי, כעת החברה משתכללת ומציעה בפועל שירותי מידע המבוססים על מידע וויזואלי המגיע מהמשתמש. באמצעות התמונות שתעלו תוכל פייסבוק, ולמעשה גם כל אחד שישתמש ב-API של החברה, לזהות ולפענח את הגיל של האנשים המופיעים בתמונות עד למרווח דיוק של 5-10 שנים.

המידע על גילם האמיתי של המצולמים נתן ערך מוסף ללקוחותיה של החברה מכמה כיוונים. בעוד שאת הרשתות החברתיות השונות עניין מצד אחד לעזור לכם לתייג את המצולמים, כדי שיהיו כמו שיותר אנשים מתויגים בכמה שיותר תמונות, מצד שני הן כמובן שמחו לשלוף מידע איכותי נוסף המתבסס על התמונות שלכם. למשל, אם כתבתם שהגיל שלכם הוא 25 ומהתמונות שלכם אתם נראים כמה עשורים מבוגרים יותר, ביכולתן היה לבחור לשנות את הפרסומות המוצגות לכם.

ב-18 ביוני 2012 הודיעה החברה באופן רשמי על רכישת החברה על-ידי פייסבוק בפוסט שפורסם בבלוג החברה. בתחילה היינו סבורים שמדובר בסכום הנע בין 80 ל-100 מיליון דולר שיועבר חלקו במזומן וחלקו במניות, אך לאחר מכן, הגיע אלינו מידע עדכני המדווח ששווי העסקה נאמד בכ-60 מיליון דולר, כתוצאה מהשינוי בשווי החלק של העסקה שיבוצע במניות פייסבוק שנוצר כתוצאה מהירידה בערך המניות של פייסבוק מאז ההנפקה הרשמית של החברה בבורסה.

בתגובה על הרכישה, סיפר לניוזגיק גיל הירש, מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה: "החברה מאוד שמחה על הרכישה ואני מאוד שמח שיש לי הזדמנות להמשיך ולעבוד עם צוות כזה. בשלב זה איננו יכולים לפרט מעבר למה שכבר נכתב בפוסט בבלוג של החברה."

XtremIO

נוסדה בשנת: 2009

מייסדים: על-ידי אהוד רוקח (לשעבר סמנכ"ל התפעול באורכית ומנכ"ל קוריג'נט), וירון שגב (לשעבר סמנכ"ל פיתוח בחברת וולטייר)

השקעה בחברה: 14 מיליון דולר מהקרנות הישראליות Battery Ventures, גיזה ו-JVP.

XtremIO נוסדה במטרה לפתח את הדור הבא של פתרונות האחסון למגזר הארגוני. אם לא היינו יודעים טוב יותר, היינו חושבים ששוק הזכרונות והאחסון מבוסס הפלאש מתבסס על מה שקורה במדינת ישראל. הממציאה של התחום היא ישראלית (M-Systems), כל הרכישות החמות בשנים האחרונות בתחום הם של סטארטאפים ישראלים ורק בתחילת השנה ראינו את אפל רוכשת כאן את הסטארטאפ הישראלי הראשון שלה, אנוביט, אשר גם הוא מפתח טכנולוגיות אופטימיזציה לזכרונות פלאש.

במשך השנתיים האחרונות שלפני הרכישה פיתחה החברה מערכות אחסון המבוססות על טכנולוגיית Solid State Drives (או SSD בקיצור) יחד עם אלגוריתמים מיוחדים שנועדו להאיץ את זמן התגובה של מערכת האחסון ולאפשר ליישומים קריטים בארגון, לאחסון ולשלוף מידע במהירות ובכך להרחיב את צוואר הבקבוק שנוצר במערכות האחסון הארגוניות.

החברה, שנחשבת לאחת מהחברות המבטיחות בתחום הפלאש, נמכרה מוקדם יותר השנה לענקית האחסון הבינלאומית EMC תמורת סכום עתק של כ-450 מיליון דולר והציגה למשקיעים שלה תשואה מכובדת עם מכפיל של קרוב לפי 15 על ההשקעה. השילוב של סל המוצרים של XtremIO בהיצע של EMC, מאפשר לחברה להעמיק את השליטה שלה בדור החדש של עולם האחסון הארגוני שעבר בשנה האחרונה לשימוש באחסון המבוסס על טכנולוגיות פלאש והטרנד רק צפוי להמשיך ולהתגבר בשנה הקרובה.

MyHeritage

נוסדה בשנת: 2003

מייסדים: גלעד יפת

השקעה בחברה: 49 מיליון דולר עד היום על-ידי Accel Partners, Index Ventures, Bessemer Venture Partners, יובל רכבי ואביב ראיז.

מיי הריטג' נחשבת כיום לאחת מחברות הסטארטאפ המוצלחות ביותר בישראל בתחום האינטרנט. האתר שמפעילה החברה הוא בעצם סוג של רשת החברתית המיועדת לעזור למשתמשים למצוא את בני המשפחה הקרובים והרחוקים שלהם, לחקור ולבנות את אילן היוחסין שלהם. השירות הבסיסי של האתר מוצע בחינם, כאשר המשתמשים יכולים לשלם סכום שנתי על מנת לקבל גישה לתכונות נוספות ושטח אחסון גדול יותר, על מנת לפרוש את אילן היוחסין בצורה הרבה יותר רחבה.

נכון להיום, MyHeritage מכילה 72 מיליון משתמשים כאשר כל אחד מהם עוקב בממוצע אחר 16 חברי משפחה. באתר עצמו מוצגים 1.5 מיליארד פרופילים של משתמשים מכל רחבי העולם, וישנם 27 מיליון אילני יוחסין שנוצרו.

בשנת 2012, סיימה MyHeritage סבב גיוס חמישי בגוסה של 25 מיליון דולרים וביצעה את הרכישה השמינית במספר, של חברת Geni, אחת מהמתחרות הגדולות של החברה.

הגדילה האקספוננציאלית של החברה ב-2012, יחד עם סבב הגיוס הגדול שמעריך את החברה לפי שווי של מאות מיליוני דולרים והעובדה שאין הרבה חברות ישראליות שביצעו 8 רכישות הפכה את החברה למספר שתיים בתחום שלה ולפי דעתנו הסיכוי שהיא תכבוש את המקום הראשון כבר במהלך השנתיים הקרובות הוא גבוה למדי.

בראיון לניוזגיק, אמר גלעד יפת, מייסד ומנכ"ל החברה כי שנת 2012 הייתה שנה מצויינת עבור החברה. "אנחנו מאוד שמחים שנבחרנו לרשימה וכבוד גדול בשבילנו. השנה הצלחנו למנף רכישה מוצלחת מאוד שהייתה לנו בסוף השנה שעברה, חברת Family Link מיוטה, שעסקה בתחום המסמכים ההיסטוריים, שזהו תחום עם ביקוש מאוד גדול. אחרי שמיזגנו את כל הנכסים והידע של החברה לתוך MyHertiage, פיתחנו טכנולוגיה שמצליבה בצורה אוטומטית בין אילנות יוחסין לאותם מסמכים היסטוריים וכך בעצם המידע הרלוונטי יכול להגיע למשתמש במקום שהוא יצטרך לחפש אותו. בסוף השנה גייסנו 25 מיליון דולר ורכשנו את Geni. חלק מהכסף אמנם שימש לרכישה, אך יש לנו לא מעט אתגרים לשנה הקרובה ואחרי המעבר למשרדים החדשים באור-יהודה, אנחנו ממשיכים את תקופת ההתרחבות שלנו ומגייסים הרבה אנשי פיתוח חדשים."

Wanova

נוסדה בשנת: 2007

מייסדים: ישראל (איסי) בן שאול ואילן קסלר.

השקעה בחברה: 23 מיליון דולר על-ידי קרנות ההון סיכון Carmel Ventures, Graylock Partners ו-Opus Capital. נרכשה השנה ע"י חברת VMWare בסכום המוערך בכ-100 מיליון דולר.

וואנובה הישראלית פיתחה בשנים האחרונות מגוון מוצרים חלופיים למודלים סטנדרטיים של ווירטואליזציה עבור עמדות קצה, בצורה שתשאיר את מירב המשאבים בשליטה ריכוזית של מחלקת ה-IT של החברה, שיכולה להקצות אותם בהתאם לצורך. בשנה שעברה גייסה החברה 10 מיליון דולרים ואף זכתה ללא מעט כותרות בנוגע לפטנט מרשים בתחום הסנכרון וחלוקת המשאבים בין מרכז השליטה לבין תחנות הקצה.

במאי השנה, נרכשה וואנובה על-ידי ענקית הוירטואליזציה הבינלאוית VMWare והפכה לחברה הישראלית השנייה שהופכת לחלק מאבני היסוד של עולם הוירטואליזציה אחרי Kidaro שנרכשה על-ידי מיקרוסופט ב-2008. הגידול המשמעותי במכירות החברה, יחד עם הפיתוחים הטכנולוגיים הייחודיים וכמובן הרכישה המוצלחת, הם שהובילו אותנו לבחור ב-Wanova לרשימת הסטארטאפים הישראלים שעשו את זה ב-2012.

איסי בן-ישראל, אחד ממייסדי החברה וכיום מנהל בכיר ב-VMWare סיפר בראיון לניוזגיק על השנה האחרונה שעברה על החברה. "כל מי שהיה חלק מהעולם מכיר את הרכבת הרים שחווה כל סטארטאפ וזה גם מה שהיה לנו בשנה האחרונה. 2011 הייתה שנה לא פשוטה עבורינו מבחינת החדירה לשוק כי פנינו לפלח שוק של Enterprise, שידוע בחוסר הידידותיות שלו לסטארטאפים קטנים. אבל בסוף שנת 2011 הצלחנו לצבור תאוצה ולסגור כמה עסקאות גדולות בסדר גודל של מעל למיליון דולר. אז התחיל המומנטום ואז כפי הנראה גם צדנו את העין של VMWare. בהתחלה, אחרי הרכישה, אנשי הרימה גבה ולא כל-כך הבינו את הקשר בין Wanova לבין הפתרונות של VMWare כי מה שעשינו לא היה בדיוק וירטואליזציה כמו שמכירים אותה. אבל במחשבה שנייה, כל מי שתהה הבין שזה מהלך מבריק כי זה מספק חיבור המשלים את החזון של VMWare בעולם ה-VDI ומאפשר להם לספק פתרון מלא מקצה לקצה".

"נכון להיום, אנחנו בדיוק מסיימים חצי שנה של השתלבות בתוך VMWare ואנחנו מתייחסים באופן מאוד רציני לתקופ ההזאת כי צריך גם לדעת איך להירכש, איך לגרום לתהליך להצליח ואיך להצליח בתוך החברה החדשה. בעקבות הרכישה, מרכז הפיתוח הישראלי ממשיך לגדול ואנחנו כל הזמן מחפשים מהנדסי תוכנה מוכשרים וצופים להכפיל את כמות המהנדסים במרכז בשנה הקרובה."

<<< לסטארטאפים שעשו את זה ב-2011

<<< לסטארטאפים שעשו את זה ב-2010

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

9 Comments on "10 הסטארטאפים הישראלים שעשו את זה בשנת 2012"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
רונה
Guest

מיי הריטג' חברה עם צמיחה מדהימה שלא מוערכת מספיק (כנראה בגלל התחום שרבים מחשיבים "אפור ומשעמם"). פוטנציאל אדיר, ממשיכה לעקוב.

את Everything.me חייבת להודות שכבר הספדתי, אבל ההשקעה של מוזילה משנה את כללי המשחק ויכולה להיות גיים צ'יינג'ר אדיר עבורם.

קנשו כבר לגמרי מספקת את הסחורה – חברה מעניינת עם מוצר מרשים.

בהצלחה לכולם!

Gil Dudkiewicz
Guest

StartApp in Newsgeek

Yoad Arber
Guest

KOL HAKAVOD!

אבי
Guest

על קוטנדו שמעתם פעם???
http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3556266,00.html

האקזיט הכי גדול שהיה בישראל ב-2012 או בכלל, אז איך זה לא נכלל בכתבה שהכותרת שלה היא:"10 הסטארטאפים הישראלים שעשו את זה בשנת 2012"?

יניב פלדמן
Member

הי אבי, הם כל-כך טובים שכתבנו עליהם כבר בשנה שעברה (2011), שכן החברה נרכשה בדצמבר 2011 :-)
http://www.newsgeek.co.il/the-israeli-startups-of-2011/

אבי
Guest

צודק, תודה :-)

אלדד
Guest

יניב, יש לי תחושה שההגדרה לחברה כסטארט-אפ איבדה צורה לחלוטין והגיע העת להתבגר לתת בהם סימנים.
חברות תוכנה, תשתיות, מובייל, WEB…חברה צעירה, בוגרת, מבוססת.

בוא נאמר שאם חלפו 5 שנים מיום הקמתך ויש לך למעלה מ 50 עובדים, אתה כנראה קורא לעצמך סטארט-אפ בעיקר בשביל להרגיש צעיר…:-)

אה, וזה שהאקזיט שלנו לא ברשימה של 2011 יעלה לערעור בהקדם.

אחלה רשימה חוץ מזה.

אלון
Guest

אותה כתבה אבל לפני שנה
http://www.newsgeek.co.il/the-israeli-startups-of-2011/

יזם
Guest

אני מתנגד לכותרת המשנה. לא הרעיונות שלהם משכו משקיעים, ההכנסות שלהם משכו משקיעים, והתקווה שאלו יגדלו בהמשך.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: