קחו השראה: מפורסמים עם האימיילים הכי מוצלחים

המפורסמים הבאים לא פראיירים בכל הנוגע לדיוור אלקטרוני ומומלץ בחום ללמוד מהם איך לשווק באמצעות האימייל

e-mail getty images

קרדיט תמונה: Getty Images Israel

מאת דנה תור, מנהלת תוכן, אקטיב טרייל

פוליטיקאים, מוזיקאים, קומיקאים וכותבים, כל אלה משתמשים בדיוור אלקטרוני על מנת לחזק את הקשר בינם לבין המעריצים שלהם, לשווק את עצמם ולהעביר את המסר שלהם. יש כמה מפורסמים שעושים את זה טוב במיוחד, ושהצליחו לסחוב אחריהם המונים באמצעות האימייל. קבלו את המפורסמים שיודעים איך לשווק באמצעות דיוור אלקטרוני:

הפוליטיקאים

ברק אובמה והילרי קלינטון

אפשר להעביר שיעורים שלמים על אימייל מרקטינג רק באמצעות האימיילים של הילרי קלינטון וברק אובמה.

שורות הנושא הבלתי רגילות של האימיליים ששלח הנשיא אובמה כאשר היה מועמד לנשיאות הוצגו במאמר של הניו יורק טיימס לראווה והיוו דוגמה לתעוזה יוצאת דופן בשיווק באמצעות דוא"ל. אחת השורות הכי מוצלחות שלו היא Hey וכן היה גם אימייל ששורת הנושא שלו הייתה Hell no ושורות נושא נוספות היו: Meet me for dinner, Say you’re with me  ו-To be Frank.

זה עבד לו, הנשיא גייס כ-500 מיליון דולר בתרומות באמצעות אימייל מרקטינג וזכה בבחירות (למי שלא מעודכן). דפי הנחיתה שלו אגב, היו לא פחות טובים וכללו תמונות ויזואליות וברורות של הנשיא וקריאות לפעולה חזקות ומעניקות מוטיבציה.

המועמדת קלינטון ממשיכה עם הנוסחה המנצחת של הדמוקרטים בקמפיין הבחירות שלה וגם היא משתמשת באמצעי השיווק הזה על מנת להשיג את התרומות והקולות של הבוחרים. האימיילים הפרטיים של הילרי אמנם היו במרכזה של חקירת FBI וכמעט הכשילו אותה מההתמודדות לנשיאות, אבל האימיילים השיווקיים שלה יכולים להיות אלה שיזכו לה את הנשיאות (והם בוודאי עזרו לה לזכות בפריימריז).

גם קלינטון הציעה לבוחריה לזכות בארוחת ערב עמה דרך האימייל ואספה כך תרומות, ראו למשל באימייל הבא המזמין לארוחה:

Hillary 1

מכרה מוצרים של הקמפיין:

Hillary2

וכמובן עסקה הנושאים החשובים לה, תוך אינטגרציה עם רשתות חברתיות:

Hillary 3

בגרסה הישראלית: תמר זנדברג

יש גם לא מעט פוליטיקאים בישראל שמדוורים כמו שצריך ויודעים להגיע אל הבוחרים שלהם באמצעות האימייל, אבל אחת שעושה את זה באופן מוצלח במיוחד היא תמר זנדברג.

בניגוד לחבריה וחברותיה (לא נזכיר שמות) ששולחים לעתים אימיילים ארוכים ומפרכים, האימייל של זנדברג הוא צבעוני, ברור, בלי הרבה מלל ועדיין מעביר את המסר שהיא רוצה להעביר בצורה חדה וברורה.

כך לדוגמה האימייל הזה של זנדברג העוסק בתחבורה ציבורית בשבת:

תמר זנדברג

בנוסף, נראה שתמר אפילו יצרה לעצמה מותג בצבע סגול יחד עם הירוק של מרצ. מוצלח ביותר.

היוצרים

לואיס.סי קיי

סי. קיי פרץ את חוקי הטלוויזיה השנה עם הסדרה שלו Horace & Pete אותה הוא יצר לגמרי בעצמו ובחר למכור אותה באופן עצמאי באתר שלו עבור סכום שנע בין 2-5$ לפרק. את הסדרה הוא שיווק כמובן באמצעות דיוור אלקטרוני.

עם כל פרק שיצא, לואיס. סי קיי שלח אימייל לנרשמים שלו המעדכן על כך שהפרק כעת זמין לצפייה. באימיילים שלו סי. קיי הקפיד לשמור על טון אישי, הפונה לנמענים שלו בגובה עיניים וכמובן הומוריסטי. כל מי שאוהב את סי.קיי בוודאי יהנה לקבל את המיילים שלו, באמצעותם הוא גם עדכן לאחר מכן על תאריכי ההופעות שלו ועל האפשרויות לרכישת כרטיסים אליהם.

באחד האימיילים שלו, סי.קיי מעדכן כי כאשר ניסה פעם אחת לוותר על האימייל, לא נרכשו כל צפיות בפרק שלו ועל כן הוא ממשיך לשווק את הפרקים באמצעות האימייל. הוא גם מזכיר שבכל עת ניתן כמובן ללחוץ על הסרה מרשימת התפוצה. הנה האימייל:

louis CK

לנה דנהם

לנה דנהם (Lena Dunham) יצרה מגזין אינטרנטי יחד עם שותפתה ג'ני קונר (Jenny Konner) שמועבר כולו באמצעות ניוזלטר. המגזין כולל סיפורים קצרים, כתבות עומק, ראיונות עם נשים מובילות בכל מיני תחומים (בעיקר תרבות, אמנות ופוליטיקה) ועוד.

המהפכניות של הניוזלטר ׳Lenny׳ נעוצה בעובדה שבניגוד לפלטפורמות תוכן אחרות המתבססות על אתר אינטרנט הכולל את כל התכנים שהן מייצרות ובנוסף הן שולחות כתבות ומאמרים נבחרים באימייל, Lenny בעצם נקרא Lenny Letter וכל התכנים נשלחים באמצעות האימייל, בנוסף לאתר שבו ניתן למצוא את כל התכנים שנשלחו.

כפי שניתן לצפות, האימיילים שנשלחים הם ארוכים מאד, בחרנו להציג לכם את אחד הקצרים יותר לשם ההמחשה:

Lenny

המוזיקאים

הקולקטיב הישראלים ומנגד – הרד הוט צ'ילי פפרס

עוד אוכלוסייה שמפרסמת את עצמה באמצעות האימייל היא מוזיקאים.

להקת הקולקטיב הישראלית הקימה לעצמה ניוזלטר, עוד הרבה לפני שהם הפכו למצליחים כל כך.

בניוזלטר שלהם הקולקטיב כתבו (אולי עדיין כותבים) על הכל, ממש על כל מה שבא להם, על המצב הפוליטי, הכלכלי, על מסע ההופעות שלהם, על הדיסק שהם עבדו עליו ובקיצור על כל מה שמעניין אותם.

בניוזלטר הייחודי הם גם הציעו הנחות ל "חברי הקולקטיב" (השם שהם נתנו לנמענים שלהם) וכמובן עדכנו על מה שהם עושים ועל מועדי ההופעות שלהם. את הניוזלטר הם כתבו בשנינות ומאידך באינטימיות ממש כאילו הם כותבים אימייל לחברים שלהם והוא אחד הניוזלטרים המוצלחים שהופצו.

דוגמה לאימייל שנשלח על ידי הקולקטיב בשנת 2015:

HaCollective

הפלפלים האדומים הלוהטים – רד הוט צ'ילי פפרס

הרד הוט צ'ילי פפרס היא אחת הלהקות המוצלחות ביותר בעולם שמתחזקים מערכת שיווק דיגיטלית מאסיבית בכל הרשתות החברתיות, אך ערוץ השיווק המרכזי של הלהקה הוא האימייל. הלהקה שולחת עדכונים על ההופעות שלה ועל האלבומים והסינגלים החדשים שלה באמצעות האימייל ובעיקר מאפשרת למעריצים שלה להיות חלק מכל מה שעובר עליה.

הצ'ילי פפרז חזקים מאד בדיוור אלקטרוני והם אפילו מפנים מעמוד הפייסבוק שלהם להרשמה לרשימת הדיוור שלהם.

במייל שלהם מחודש יוני למשל, הצ'ילי פפרז הכריזו על יציאת אלבום הויניל החדש שלהם וכן שמו את המילים לשיר החדש שלהם.

redhotchillypeppers

כפי שאפשר לראות, כולם משתמשים בדיוור אלקטרוני כאמצעי שיווק מרכזי. בין אם אתם יוצרים, פוליטיקאים, מוזיקאים או חברת תכנה, זה לא משנה- כל עוד אתם מדברים את השפה של הנמענים שלכם ומשקיעים באימיילים שאתם שולחים, הכלי הזה יכול לעבוד עבורכם.

המפורסמים עושים זאת בצורה ידידותית ויצירתית, ואפשר ללמוד הרבה מהם איך להביע את קולכם ולהפיץ את עצמכם או את המותג שלכם במייל.

הכתבה בחסות אקטיב טרייל

אקטיב טרייל היא החברה הגדולה בישראל לשיווק ודיוור אלקטרוני, המציעה מענה One Stop Shop לשיווק עסקים גדולים וקטנים כאחד. הפלטפורמה שלנו כוללת מערכת דיוור רב לשונית וקלה לשימוש, דפי נחיתה, טפסי הרשמה ופופאפים, שליחת סמס, כלי סקרים ועוד. אקטיב טרייל משרתת חברות ומותגים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם, עם משרדים בישראל, צרפת וגרמניה.
סטארטאפ? לאקטיב טרייל יש הצעה אקסלוסיבית במיוחד: קבלו 6 חודשים של שימוש חינם במערכת, ללא הגבלה! אנו מזמינים אתכם להירשם לתכנית ה-Startup Booster.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה on "קחו השראה: מפורסמים עם האימיילים הכי מוצלחים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
שומר מסורת חובש כיפה
Guest
שומר מסורת חובש כיפה

נרדמתי אז גללתי עד הסוף כדי להגיב, למנוע הירדמות מאחרים/אחרות ?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: