טסלה תפיץ שדרוג דרמטי לסדרת הרכבים שלה

השדרוג העיקרי יתבטא בהפעלת טכנולוגיית רדאר מובנית ברכב, שתצטרף למערך המצלמות שנועד לדווח על מכשולים פוטנציאלים בדרך

teslasta-1024x768

חברת טסלה של אלון מאסק מתכננת להטמיע בקרוב רשימה של שדרוגים לתוכנת הנהיגה של המכונית האוטונומית שלה.

השדרוג המרכזי הוא הוספה של טכנולוגיית דמויית רדאר למערך החיישנים של המכונית. עד כה, עיקר הקלט של התוכנה לגבי מה שקורה סביב הרכב התקבל באמצעות מערך של מצלמות שנועד לאתר מכשולים בדרך. עם הטמעת השדרוג החדש, עיקר הנטל יעבור אל הרדאר. הוא יפיץ גלים בתדירות גבוהה והתוכנה תנתח את מיקומם של מכשולים פוטנציאלים בהתאם. בנוסף, הרדאר יגיע עם GPS ורשימה של "אובייקטים בטוחים" במרחב, כדי שהתוכנה תדע מראש להתעלם מהם ולא להפעיל את הבלמים ללא צורך.

טכנולוגיית הרדאר כבר קיימת במכוניות האוטונומית Model S ו-Model X שהושקו לראשונה באוקטובר 2014, אך אלון מאסק ציין כי טסלה תגיע בקרוב לגבול של מה שהיא יכולה לשפר באמצעות החומרה הקיימת ברכב.

ההחלטה להוסיף רדאר למערך המצלמות הקיים היא תוצאה של התאונה הטרגית שאירעה בסוף חודש יוני האחרון, כאשר נהג של טסלה נהרג אחרי פגיעה ישירה עם משאית. התוכנה חשבה שמדובר בשלט חוצות שאפשר לעבור תחתיו, מסקנה שגויה שהובילה לתאונה הקטלנית. השימוש ברדאר אמור למנוע הישנות של מקרים מסוג זה.

בלמים משופרים ובדיקת עירנות

שדרוג נוסף יתבטא במערכת הבלמים של הרכב לשעת חירום. בזמן עצירת חירום, המכונית תוכל להחליט האם לסטות מעט ימינה או שמאלה במהלך העצירה במטרה לצמצם את חומרת התאונה הבלתי נמנעת.

עוד פיצ'ר חדש נועד לוודא שהנהג עירני וקשוב למתרחש סביבו. אמנם הנהגים של טסלה אינם נדרשים לגעת בהגה באופן קבוע, אבל מעתה והלאה הם יתבקשו לגעת בו כל פרק זמן מסויים. בהתחלה תופיע בקשה טקסטואלית על הדשבורד של הרכב לגעת בהגה. לאחר מכן, המערכת תתחיל להזהיר באמצעות הודעות קוליות. אם הנהג לא שיתף פעולה אחרי 3 אזהרות קוליות, הרכב יאט עד לעצירה מוחלטת.

"משתמשים חדשים מקדישים הרבה תשומת לב", הסביר מאסק, "אבל אלה שהתרגלו למערכת הם האתגר הגדול ביותר".

עדכון התוכנה של טסלה יהפוך למבצעי בשבועות הקרובים.

עדי פרל

בוגר בית הספר לעיתונאות "כותרת", נכנס עמוק לעולם המחשבים והטכנולוגיה עוד כשאנשים ידעו מה זה דיסקטים.

הגב

1 תגובה on "טסלה תפיץ שדרוג דרמטי לסדרת הרכבים שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
גיל בייטס
Guest

לקח לתעשיית המטוסים 30 שנה להגיע לרמת בטיחות סבירה- כאן יקח פחות אבל הדרך עוד ארוכה- חכו קצת…עוד מעט יתחילו לצוץ כל הבאגים…גירסת בטא קטלנית….מזל שאצלנו הכל מגיע באיחור של 15 שנה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: