10 צעדים ראשונים למשתמש בלינקדאין

הלל פולד ניסה להבין מה בדיוק הבאזז הגדול שסובב סביב הרשת החברתית לינקדאין ומצא את עצמו נדהם לחלוטין מהתוצאות שהוא קיבל. במדריך הבא, מספק פולד מספר טיפים ועצות שלמד במהלך הדרך, במטרה לעזור לכם להוציא את המקסימום מתוך ההתנסות עם לינקדאין ועם מה שהיא יכולה לעשות בשבילכם.

linedin_logo-300x199מאז שצמד המילים Web 2.0 נשמע לראשונה, אך לפחות מאז שהמושג מדיה חברתית הפך לבאזז אחד גדול, כולם בארץ מדברים בעיקר על שלוש רשתות חברתיות גדולות: פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ולינקדאין (Linked-in). נכון, יש מדי פעם איזה אזכור למעריץ MySpace כזה או אחר, אבל אני לעולם לא התעסקתי עם הרשת הזאת. אני תמיד נהניתי קצת מהשימוש בפייסבוק, אבל לא הייתי מאמין גדול של ברווח העסקי שניתן לעשות מרשתות חברתיות ככלי לנטוורקינג. דווקא ביכולת של טוויטר אני דווקא מאמין ורבים מכירים את העמדה שלי בנוגע לשימוש בטוויטר לקידום המטרות שלנו, לא משנה מה הם יהיו. אף על פי כן, במשך זמן ארוך למדי, לא טרחתי לפתוח פרופיל בלינקדאין בעיקר מכיוון שמצאתי את ממשק המשתמש של האתר מעצבן למדי ולא ידידותי למשתמש. אף פעם לא ממש הצלחתי הבין מהו הערך המוסף שאני יכול להשיג מהשימוש בלינקדאין ועבורי זאת הייתה בסך הכל "עוד רשת חברתית" שאני חבר בה ושולחת לי מיילים מעצבנים מדי יום.

לפני מספר חודשים, החלטתי לנסות ולהבין מדוע לינקדאין היא רשת כה פופולארית ומה בדיוק אני מפספס כאן. כמסתבר, טעיתי לגבי הרוב הגדול של הדברים שחשבתי על הרשת הזו. אז נכון, ממשק המשתמש עדיין צריך קצת עבודה, אבל במונחים של נטוורקינג וכלי יעיל לקידום אישי, זוהי הרשת שעושה את הדברים הללו בצורה הטובה ביותר. אל תוציאו את המשפט האחרון מהקשרו, מאחר וקידום עצמי הוא לא המהות האמיתית של מדיה חברתית, אבל זוהי בהחלט אחת מההטבות שלה.

על-מנת להבין את המהות וצורת העבודה של לינקדאין, התחלתי להשתמש בה לצורך קידום הבלוג האישי שלי ולשיפור המוניטין שלי בתחום המקצועי שלי בנושא ה-Forex. בשני התחומים, מצאתי את עצמי נדהם לחלוטין מהתוצאות שקיבלתי. כמות הטראפיק שקיבלתי לשני האתרים שלי באמצעות לינקדאין ויחס ההמרה של אתר ה-Forex שלי הראו שיפור משמעותי תודות לפעילות שלי בלינקדאין. יצרתי כמה קשרים מצוינים באמצעות לינקדאין שלעולם לא הייתי מצליח להגיע אליהם אילולא הייתי משתמש בלינקדאין. במקרה שלי, אני מדבר על כמה מומחים נחשבים בתעשייה, אשר לינקדאין הפך את עבודת ההתקשרות איתם לפשוטה יותר באופן משמעותי. בשורה התחתונה, פייסבוק, טוויטר ולינקדאין פונים לקהלי יעד שונים וכל אחד משתמשים בהם באופן שונה. יחד עם זאת, מה שבטוח הוא שלינקדאין מספק לנו את האפשרות להגיע לקהל הרבה יותר ממוקד ורלוונטי.

עכשיו כשאני מרגיש קצת יותר בנוח עם לינקדאין, חשבתי שאוכל לשתף אתכם בכמה טיפים ועצות שלמדתי במהלך הדרך אשר יאפשרו לכם להוציא את המקסימום מוך ההתנסות שלכם עם לינקדאין ומה שהיא יכולה לספק לכם. להלן 10 פעולות שאתם צריכים לבצע לאחר שהצטרפתם ללינקדאין:

key_success1. ניסיון הוא המפתח – בדומה לקורות חיים, החלק אודות הניסיון בפרופיל הלינקדאין שלכם הוא הדבר הראשון שאנשים יסתכלו עליו כאשר הם ניגשים לבחון את הפרופיל. בתחום התעסוקה, קיימת דילמת הביצה והתרנגולת בכל הקשור לצורך בניסיון לצורך קבלת עבודה. המעסיקים דורשים ניסיון על-מנת שהם יעסיקו אתכם, אך אתם צריכים שיעסיקו אתכם על-מנת שאתם תוכלו לרכוש את הניסיון. הפתרון לנושא הזה, הוא להדגיש בצורה הכי ברורה את הקישורים הקיימים שלכם הרלוונטיים לתחום בו אתם מחפשים עבודה. באותו אופן בו אתם מיישמים זאת בקורות החיים שלכם, הפכו את הניסיון שלכם, לא משנה מה הוא בדיוק, למרשים יותר עבור מי שקורא אותו. אני כמובן לא מציע לכם לשקר בשום צורה, אבל יש דרכים מסוימות להציג את הדברים ובמידה ואתם חסרי כשרון שיווק עצמי, פנו למישהו שיעשה זאת עבורכם. זהו אחד הגורמים המשמעותיים ביותר: תציגו את הניסיון שלכם לראווה, תדגישו משימות חשובות שביצעתם ואת אופן הביצוע שלהם בהצלחה יתרה.

2. תוסיפו תמונה – אף על פי שזוהי עצה שנויה במחלוקת ולחלק לא קטן מהאנשים המשתמשים בלינקדאין באופן יומיומי אין תמונה בפרופיל, לדעתי, זוהי טעות. בסופו ל יום, עסקים הם עסקים, אבל אנשים רוצים לראות את מי שהם מדברים איתו. אני לא אומר שאם אין לכם תמונה בפרופיל לא תוכלו להרוויח מהיכולות השונות של לינקאין, אך אני בהחלט מאמין שזה יכול רק להוסיף לכם ולא לפגוע בכם. אנשים לא אוהבים לתקשר עם מתכנתים או מנהלי תוכן, הם אוהבים לדבר עם אנשים ואף יותר עם כאלו שמחייכים.

recommendations3. תשיגו המלצות – זהו אחד החלקים, אם לא החלק החשוב ביותר בפרופיל שלכם. לינקדאין מאפשרת לכם בצורה פשוטה יחסית לבקש מאנשים המכירים אתכם בצורה מקצועית, המלצות בהתבסס על הרשמים שלהם עליכם. גם אני היססתי בהתחלה לעשות זאת מאחר וזה מרגיש כמו ניסיון "לדוג" מחמאות, אבל זה לא. זה מנהג מקובל לחלוטין בלינקדאין וזה משאיר רושם רב על כל מי שמבקשר בפרופיל שלכם. טיפ חשוב בנוגע להמלצות הוא לבחור בצורה קפדנית את האנשים מהם אתם מבקשים המלצות. האנשים שצריך לבקש מהם המלצות הם אלו הנמצאים בעמדות מפתח ובתפקידים משפיעים וכאלו היודעים לכתוב בצורה יפה ונכונה. מה שאני מתכוון לאמר הוא שאם למישהו כתוב בפרופיל שלו שסטטוס העבודה הנוכחי שלו הוא מובטל, לא בטוח בכלל שההמלצות שלו יזכו לקרדיט אצל אחרים שיקראו אותן. כמו שכבר ציינתי בעבר לגבי טוויטר, כל שימוש במדיה חברתית הוא הדדי לחלוטין וגם כאן המקרה לא שונה. לדוגמה, אם אתם מקבלים בקשה להמליץ על מכר או חבר, חשוב להבין כי נתבקשתם לעשות זאת מכיוון שהאדם שביקש מחזיק בדעה חיובית לגביכם ומעריך אתכם. כאשר אתם ממליצים על אחרים, עשו זאת בצורה רהוטה ויסודית ותשתדלו לכתוב את דעתכם בצורה האמיתית ביותר שאתם יכולים.

4. המליצו על אחרים – מהצד השני, אם מישהו ממליץ עליך, רצוי להקדיש את הזמן ולהמליץ עליהם חזרה. כל מה שקשור במדיה חברתית נופל תחת הקטגוריה של "תן וקח". אם אתם תהיו רק לוקחים, אחרי תקופת זמן קצרה יחסית, אתם תגלו כי לא נשאר לכם כבר ממי לקחת ואף אחת לא רוצה לתת לכם יותר.

5. תענו על שאלות – תוודאו שאתם עוקבים אחרי עדכוני הסטטוס השונים של החברים שלכם ותשתדלו לענות על כמה שיותר שאלות שאתם יודעים את התשובות אליהן. חפשו קבוצות רלוונטיות לעיסוקכם, קראו מה אנשים שואלים או מבקשים ואם אתם מחזיקים את הידע הדרוש כדי לענות על השאלה הוא למצוא את מה שהם מחפשים, שתפו זאת עם כולם וענו על השאלות. ביצוע פעולות אלו עוזר לא רק לקדם את המוניטין שלכם כמומחים בתחומכם, אלא גם מוסיף את כל התשובות שלכם לעמוד הבית של כל האנשים המחוברים אליכם ברשת לינקאין ובכך הופך את הכלי הזה לאפקטיבי ביותר בקידום עצמי והרחבת הרשת שלכם.

6. תשאלו שאלות – אל תפחדו לשאול שאלות. גם המומחה הגדול ביותר יודע את גבולותיו ואף אחד לא ישפוט אתכם אם לא תדעו משהו. שאילת שאלות גם מאפשרת לאנשים אחרים לענות עליהם, מה שפותח עבורכם דלת נוספת להתחברות עם מומחים ואנשים חכמים ומנוסים אחרים בתחומכם. גם השאלות שלכם יופיע בעמוד הבית של הקשרים שלכם בלינקדאין ובכך יסייעו לשמירת ה"שם" שלכם בתודעה של הקשרים השונים.

social_network7. תתחברו, תתחברו, תתחברו – הסעיף הזה נתון לוויכוח ואני יודע שמספר לא קטן של אנשים לא יסכים איתי בכל הנוגע לצורת השימוש שלי בלינקדאין. אני מאמין גדול בחלק השני של המושג "מדיה חברתית", החלק החברתי. רשתות חברתיות, לא משנה אם מדובר בפייסבוק, טוויטר או לינקדאין הן בסך הכל כלי לחיבוור, תקשורת ואינטראקציה בין אנשים שונים. הן לא תוכן פופולארי (טוויטר), כלי פשוט לצפייה בחברים (פייסבוק), או צורה שונה לתקשורת עם חבריכם לעבודה שיושבים שני משרדים לידכם. הרעיון שעומד מאחורי לינקדאין, לדעתי, הוא החיבור עם האנשים השונים העובדים בתחום ובתעשיה בה אתה עובד, אנשים שיכולים לעזור לכם ולהגביר את הפוטנציאל הקיים של הרשת המקצועית שלכם ואנשים שיוכלו לעזור לכם ואתם להם בצורה כזאת או אחרת. אם אתם מחוברים למישהו בלינקדאין, אין זה אומר שעבדתם ביחד לפחות 5 שנים באותו משרד. אנחנו לא צריכים רשת חברתית בשביל ליצור קשר עם אדם כזה. לינקדאין נוצר על-מנת לאפשר חיבור לאנשי מקצוע ומומחים במטרה לשתף תכנים וללמוד יותר על התחום, על המקצוע ועל התעשייה שבה אתם נמצאים. לכן, תתחברו, תתחברו, תתחברו וכשיש לכם ספק, תתחברו.

linkedin-logo-300x1998. תפרסמו את הפרופיל שלכם – בדומה לטוויטר ולפעמים גם לפייסבוק (תלוי עבור מה אתם משתמשים בו), רצוי שתוסיפו קישור לחשבון הלינקדאין שלכם בכל הזדמנות שיש לכם. זה כמובן בהנחה שביצעתם את כל הצעדים שפורטו מוקדם יותר ושהפרופיל שלכם הוא משהו שהייתם רוצים שאנשים יראו. הוסיפו את הקישור לפרופיל לחתימת הדואר האלקטרוני שלכם, למידע הכללי עליכם בפייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות איתן אתם עובדים ואפילו על כרטיס הביקור שלכם. הזמינו את האנשים שאתם פוגשים להתחבר אליכם בלינקדאין והכי חשוב, וודאו כי אנשים יודעים שאתם נמצאים שם.

9. הצטרפו לקבוצות – זוהי אחת העצות שהביאה לי יותר תועת מכל האחרות. לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, רוב הסיכויים שקיימות קבוצות רלוונטיות קיימות בלינקדאין. השתמשו בחיפוש המתקדם על-מנת לחפש ולהצטרף לכל קבוצה שאתם חושבים שיכולה להיות רלוונטית עבורכם ועבור הצרכים המקצועיים שלכם. אם אתם לא רוצים לקבל מיילים יומיים, שבועיים או חודשיים בנוגע למתרחש בקבוצה, אתם יוכלים לבטל זאת באמצעות ההגדרות השונות של החברות שלכם בכל קבוצה וקבוצה, אך רק החברות שלכם בקבוצה מסוימת הרלוונטית אליכם, מפרסמת אתכם ואת הפרופיל שלכם. אני לא הייתי עוצר בהצטרפות לקבוצה בלבד והייתי ממליץ לבצע אינטראקציות שונות כגון פרסום מאמרים והארות שונות על קיר הקבוצה (ראו הרחבה בסעיף הבא). כמו כן, כדאי לדפדף בין החברים השונים בקבוצה ולחפש אנשים מעניינים להתחבר איתם. דברו וצרו תקשורת עם מספר גדול ככל האפשר של אנשים. חשוב לזכור כי בניגוד לטוויטר ופייסבוק, כשאתם משתתפים בדיאלוג קבוצתי בלינקדאין, סוג האנשים שיראו את מה שאתם כותבים וישתתפו בדיאלוג הם בדיוק אותו סוג של אנשים אותם אתם מחפשים שיענו לכם ויתקשרו איתכם בנושאים המדוברים הללו ולא חברים לא רלוונטיים שאולי עונים לכם כטובה אישית, או בוטים בטוויטר שלא הייתם רוצים שהם יקראו שום דבר ממה שאתם אומרים. זהו ללא ספק הכלי היעיל ביותר להגיע לקהל גדול של מומחים בנושא רלוונטי.

10. הכה את המומחה – אני חייב להודות שדווקא כאן היה לי קשה למדי. יש לי כזאת טראומה מהביטוי "מומחה למדיה חברתית" שאני לא רוצה לקרוא או לשווק את עצמי בכלל כמומחה מסוג כלשהו. אף על פי כן, אנשים רבים וחכמים ממני אמרו שאם יש לכם משהו להציע לאחרים, זה לא הזמן הנכון לענווה וצניעות. אף אחד לא אמר ללכת ולהוויץ על כמה פופולאריים אתם, אך חשוב לוודא שאתם חולקים את המומחיות שלכם ואת הידע שצברתם עם אחרים. שתפו את הידע שלכם בכל רחבי הפלטפורמות השונות שמציעה לינקדאין כולל סטטוסים, סטטוסים של אנשים אחרים, קבוצות ודיונים. שווקו את עצמכם כמומחים בכל תחום בו אתם אכן כאלה וודאו כי בפעם הבאה שחבר יחפש מישהו ש"מבין בתחום" שבו אתם מתמחים, הוא מיד יזכר בכם ובהבנה העמוקה שהצגת באותו נושא מוקדם יותר באותו היום.

כפי שציינתי בהתחלה, רק לאחרונה התחלתי באמת לגלות את הפוטציאל האמיתי הגדום בשימוש בלינקדאין ובמה שהיא מציאה. אני עדיין לומד דברים חדשים מדי יום, אך בשורה התחתונה, אך תעקבו אחרי עשרת הצעדים המפורטים כאן, תזכו לראות תוצאות מהירות יותר מאשר בכל כלי שיווקי אחר כאשר הם יהיו גם יותר ממוקדות ויותר מיידיות מכל אחת מהרשתות החברתיות האחרות, כולל טוויטר.

הפוסט נכתב במקור באנגלית בבלוג האישי של הלל – Tech'n'marketing

הלל פולד

הלל הוא ראש מחלקת שיווק בחברת אינראקטיב, ואישיות מוכרת בעולם הטכנולוגיה הסלולארית והמדיה החברתית. בנוסף לפעילותו השיווקית באינראקטיב, הלל עובד עם אפבוי, מנוע גילוי סלולארי מוביל, שם הוא מסייע בתכני אינטרנט דינאמיים ומודעות מותג. הוא כותב אורח בכמה אתרים, בהם Mashable Business Insider, Gigaom, CNN Money ועוד. תוכלו למצוא אותו בטוויטר ובגוגל+.

הגב

11 Comments on "10 צעדים ראשונים למשתמש בלינקדאין"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
GilaGideon
Guest
רק בשנה האחרונה החל הלינקדאין לפתח תנופה בקרב הקהל הישראלי, והוא עדיין בקרב אוצר בלום שרבים אינם מבינים לעומק את משמעות השימוש בו. כל העיצות שצויינו כאן נכונות, ויש אינספור מאמרים שניתן לתרגם בנושא. הדבר החשוב מכל הוא לקחת החלטה חד משמעית שזה כלי עסקי עבור העסק/חברה שלך וללכת על זה עד הסוף.. טענת הכותב כאן "מאחר וקידום עצמי הוא לא המהות האמיתית של מדיה חברתית, אבל זוהי בהחלט אחת מההטבות שלה." איננה נכונה כלל וכלל בנוגע ללינקדאין! הלינקדאין מהותו בקידום עצמי !!! בניגוד לפייסבוק שמהותו בקדום הקשרים החברתיים !!! מי שלא מבין את ההבדל המהותי ואת הערך המוסף לעולם… Read more »
Elchai Fristhik
Guest

אחלה סיקור, נראה שלינקדאין הוא בכלל כלי ליצירת קשר חדש ועיסקי בשונה מפייסבוק שרוב תכליתו הוא לחזק את הקשר החברתי הקיים.

neploch
Guest

תודה רבה הלל,
קראתי את כל מה שכתבת מהתחלה ועד הסוף, נהניתי מכל מילה.
ואף שאני כלל לא מומחה למדיה חברתית – קשה לי לציין משהו שחידשת לי כאן, אבל שוב, זה באמת היה מעניין ומועיל.
הייתי רוצה לשאול אותך דווקא בנוגע לטוויטר כי הרשת ההיא עדיין לא מספיק מובנת לי.
אודה לך אם תוכל לענות לי על שאלה-שתיים בקשר אליו.
בברכה,
אליהו

יעקב רוזן
Guest
יופי של סיכום הלל. כמי שמכור ללינקדאין (ומדריך על השימוש בו), ומידי פעם מבקר גם בשתות האחרות כמו הקפה, טוויטר ופייסבוק – אין לי שום ספק בנוגע לערך המקצועי של לינקדאין בפן העסקי.מבחינתי הערך של הרשת בא לידי ביטוי ביכולת לאתר מועמדים, לקוחות, ספקים ואנשי מקצוע ושותפים בעולם – וגם באיתור עבודה בתקופה שבה כולם מחפשים עבודה בעזרת אתרי דרושים. ורק בשביל פילוח הנתונים:כיום חברים ברשת 200,000 ישראלים – חלק גדול מהם אנשי הי-טק, ביוטק, פיננסיים ושיווק ומכירות יש ברשת כ- 3,000 אנשי גיוס ומשאבי אנוש מישראל יש מעל ל-30,000 ישראלים שכיום (היו בעבר) מנהלים בכירים ברמת מנכ"ל, סמנכ"ל או… Read more »
trackback

[…] אל הפוסט עשרה צעדים ראשונים למשתמש לינקדאין. […]

יהודית
Guest

יופי של סקירה. תודה רבה.
גיליתי וישבתי על לינקדאין כמה שעות טובות וניסיתי הרבה דברים. גם היכולת לפרסם ארועים ועוד ועוד עושה ממש טוב לקידום.
תודה רבה ופסח שמח ואביב נפלא
יהודית

בנימין
Guest

תודה רבה על המאמר המצויין.

אקווה שאוכל ללמוד כיצד להשתמש בלינקדאין, ולהפיק ממנו תועלת.

יורם
Guest

לי זו הפעם הראשונה בה נחשפתי לאתר לינקדאין נראה לי מעניין אני בהחלט חושב שחסרה לו חשיפה ברמה החברתית בכדי להביאו לידיעה רחבה וזה חשוב לצורך הכרת היכולות של האתר לסייע לעצמינו במה שרק נחשוב שנכון לחפש.
מעניין ומחדש רעיונית

זהבית
Guest

הלל שלום רב
מאוד,מאוד נתרמתי באינפורמציה הברורוה והרהוטה שהעברת על לינדקאין ,כאחת שטרם נכנסה לרשת ומעוניינת להרשם סייעת לי המון בקבלת החלטה .

יישר כח

יהושע סדן
Guest

תודה על הסיקור המעניין.
אני מקוה שמצאתי רשת חברתית מעניינת יותר.
ניסיתי בפייסבוק, אבל נלאיתי מתמונות של תינוקות ובני נוער שאפילו אינני מכיר.
יופי!

חיים
Guest

בואו נשים את לינקדאין בפרספקטיבה נכונה – זהו מאגר של פרופילים/קו"ח… שמעליו יש רשת קשרים (חלקה אמיתית, וחלקה וירטואלית/רופפת).
כפי שחלק מקודמי טענו – אם אתה מוכשר ויכול למנף קשרים להגיע למטרותיך – הוא יכול לעזור לך.

אם אתה לא (עובד כרגע / מופנם / סתם לא מת על נטוורקינג).. אז היכולת שלך להגיע להזדמנויות בעזרת לינקדאין נמוכה – כי לא מוצאים אותך.
כשמטרתך ממוקדת – למשל להגיע להזדמנויות עבודה – אתה צריך להיעזר בכלים שמחברים אותך בצורה ישירה/אפקטיבית למעסיקים.
הרחבתי כאן בנושא: http://www.skillsin.com/blog/?p=133

בהצלחה לכולם, חיים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: