משרד התקשורת מציג: החברות שזכו להכי הרבה תלונות השנה

משרד התקשורת פירסם היום (ב׳) את דו׳׳ח פניות הציבור בנושא טלקום לשנת 2015. המעניין הוא, שעד כמה ׳שהישראלי הממוצע׳ אוהב להתלונן, נמצא כי 42% מהתלונות על חברות התקשרות נמצאו לגמרי מוצדקות

telecom PD

בעוד שבשנת 2014 התקבלו כ-9,506 פניות מקרב הציבור, בשנת 2015 עלה המספר ל-10,391 פניות, מה שמעיד על עלייה של קרוב ל-10%. יש לציין כי בתחילת שנת 2015 החלה רפורמה חדשה בשוק התקשורת הנייח, רפורמת הפס הרחב ("השוק הסיטונאי") ופניות ציבור רבות התקבלו בנושא זה עקב קשיים ו"חבלי לידה".

בדו׳׳ח נמצא כי נושא הפניות ׳הפופולארי׳ ביותר הוא תחום החשבונות הכולל חיובים שלא על פי תנאי הסכם ההתקשרות, חיוב שגוי בגין שירותי תוכן של ספקים חיצוניים, חיוב בגין שירותים שלא נתבקשו או אי מתן החזר כספי בגין חיובי יתר. בתחום המכירות (הפסקת שירות, הטעיה בעת ביצוע מכירה, ביטול עסקה וכו׳) חלה עלייה קטנה יחסית לעומת 2014, ותחום המדיניות (נושאי חקיקה, תקנות, מעריפים, מתן הטבות, תיקון ציוד קצה) דווקא חווה ירידה יחסית לשנת 2014.

וכעת למידע הבאמת מעניין

החברות שהתקבל לגביהן המספר הקטן ביותר של תלונות לכל 10,000 לקוחות/מנויים לפי תחומים לשנת 2015 הן: בתחום הסלולר זו היא פרטנר, עם 2.7 תלונות לכל 10,000 לקוחות. מדובר בהפרש די משמעותי לעומת החברות האחרות ושיפור ביחס לשנת 2014 בה התקבלו כ-3.1 תלונות לכל 10,000 לקוחות. החברה שזכתה למרבית התלונות ומדורגת בתחתית הטבלה היא גולן טלקום.

מקור: עיבוד תמונה, משרד התקשורת

מקור: עיבוד תמונה, משרד התקשורת

מתוך ספקיות האינטרנט (בעלות למעלה מחצי מיליון מנויים) 014 בזק בינלאומי בעלת 2.6 תלונות ביחס לכל 10,000 לקוחות, נתון מוצלח באופן משמעותי מהמתחרות. החברה שזכתה למירב התלונות היא 012 סמייל.

מקור: עיבוד תמונה, משרד התקשורת

מקור: עיבוד תמונה, משרד התקשורת

בכל הקשור למפעיל טלפון קווי (כי האופציות מאוד רבות), בזק היא בעלת מספר הפניות הקטן ביותר, מספר העומד על 4 תלונות לכל 10,000 לקוחות. מדובר בעליה משנת 2014, בה התקבלו 3.5 תלונות לכמות זהה של לקוחות.

מקור: עיבוד תמונה, משרד התקשורת

מקור: עיבוד תמונה, משרד התקשורת

מהנתונים בטבלה הבאה ניתן לראות כי חברת פרטנר ממשיכה להוביל במקום הראשון ביחס בין חלק התלונות המוצדקות לבין גודל החברה בשוק 2015. זאת ועוד, נראה כי חברת הוט מובייל שיפרה את שירותיה במהלך שנת 2015 ואכן ניתן לראות כי חל שיפור ניכר ביחס לדירוגה בשנת 2014. החברה שזכתה לדירוג הנמוך ביותר היא סלקום.

מקור: משרד התקשורת

מקור: משרד התקשורת

מבין ספקיות הגישה הגדולות לאינטרנט/ISP, חברת 014 בזק בינלאומי ממשיכה לשפר את השירות למנוייה ושומרת על דירוג גבוה ובמקום הראשון. כמו כן, ניתן לציין כי חברת 013 נטוויז'ן השתפרה באופן משמעותי ביחס לשנה שעברה. מי שזכתה לציון הנמוך ביותר כאן היא 012 סמייל.

מקור: משרד התקשורת

מקור: משרד התקשורת

בהשוואה בין בזק להוט עולה כי חברת בזק בתחום תשתית האינטרנט נמצאת במגמת ירידה בשירות בשנת 2015, אך עדיין מדורגת ראשונה. חברת הוט השתפרה משמעותית ביחס לשנה שעברה.

מקור: משרד התקשורת

מקור: משרד התקשורת

מה שחסר לנו באופן אישי בדו׳׳ח זה היא טבלה אשר כוללת את זמני ההמתנה שהלקוחות נדרשים להמתין עד לקבלת מענה מנציג שירות, כמו גם התייחסות לחברות קטנות יותר כמו אקספון, אינטרנט רימון וטריפל סי.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

1 תגובה on "משרד התקשורת מציג: החברות שזכו להכי הרבה תלונות השנה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Asaf Sh
Guest

יוצא שלגולן טלקום פחות תלונות מוצדקות ל 10000 מאשר לסלקום אבל איך שהוא זה טובע בטבלאות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: