ראש בראש מול פייסבוק: Taboola משיקה פיד תוכן אינסופי לאתרי תוכן

חברת המלצות התוכן הישראלית טאבולה תאפשר עכשיו לאתרי תוכן להציג לקוראים פיד אינסופי דמוי זה של פייסבוק, שכולל בין היתר כתבות, סרטוני וידאו, מוצרים, אפליקציות בתחומי העניין שלו. אדם סינגולדה, מנכ"ל ומייסד טאבולה: התפקיד שלנו הוא לייצר אלטרנטיבה לפייסבוק עבור אתרי התוכן הגדולים

מקור: Taboola

בשנים האחרונות משקיעה פייסבוק מאמצים ומשאבים רבים במטרה שלא נעזוב את הפיד שלנו ולא נצא מהאפליקציה או האתר שלה. בין הגופים שספגו את הפגיעה החמורה ביותר מהאסטרטגיה הזו ניתן למנות את אתרי התוכן השונים שכלואים בכלוב הזהב של הרשת החברתית וגם חברות המלצות התוכן, ובראשותן החברות הישראליות Taboola ו-Outbrain. היום (ד') הכריזה Taboola (טאבולה) על השקת ניוז פיד שמיועד להטמעה באתרי תוכן, ויאפשר לקוראים שלהם לגלול בו בצורה אינסופית וליהנות מקריאה של כתבות, צפייה בוידאו ואפילו רכישת מוצרים והתקנת אפליקציות – ממש כמו בגלילה בפייסבוק.

פיד אינסופי של טקסט, וידאו, מוצרים ואפליקציות

הממשק של הניוז-פיד החדש של Taboola מורכב מכרטיסיות תוכן שונות, כשהליבה תכלול כמובן כרטיסיות תוכן עם כתבות מהאתר המארח. חוץ מהכתבות הללו, תאפשר החברה להציג גם כרטיסיות וידאו, שמתבססות על הטכנולוגיה של ConvertMedia אותה רכשה בשנה שעברה; בנוסף, יכלול הפיד גם כרטיסיות עם תוכן ממומן של אתרים אחרים, מוצרים שונים לרכישה, אפליקציות ומשחקים להורדה ועוד. בעל אתר התוכן יוכל לבחור את התמהיל של הכרטיסיות הללו וכמה מהן יהיו אורגניות וכמה ממומנות, כשהמודל העסקי יתבסס על חלוקת רווחים (Revshare) בין טאבולה ואתרי התוכן.

השינוי הופך למעשה כל אתר תוכן למעין פיד אינסופי של תוכן, כשהקורא נהנה מחווית גלילה אינסופית של תוכן, שמוכרת לו מפייסבוק או מאינסטגרם, כשכל פרטי התוכן מותאמים לו אישית על ידי האלגוריתם של Taboola. אתרי התוכן נהנים מצידם מכך שהקורא נשאר למעשה בפלטפורמה שלהם, ויש להם שליטה מוחלטת בתוכן שיוצג – בניגוד כמובן למצב בפייסבוק למשל.

האתר הראשון שכבר יישם את הפיד החדש הוא ה-New York Daily News, אחד מעשרת העיתונים הנקראים ביותר בארצות הברית. על פי Taboola, הפיד החדש הביא לעלייה של 40 אחוז במעורבות (Engagement) של הקוראים, ואולי חשוב מזה, עלייה מרשימה של 26 אחוזים בהכנסות.

סינגולדה: נפתח 'מרקטפלייס' לתכנים שיופיעו בפיד – כמו האפסטור

אדם סינגולדה. מקור: Taboola

בראיון לגיקטיים, מסר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל Taboola, כי בשלבים הראשונים נוכל לראות את הפיד החדש באתרי תוכן הגדולים שעובדים עם החברה. לדבריו, בהדרגה, תיפתח האפשרות לכל אתר תוכן.

אילו סוגי תכנים נוכל לראות בפיד החדש שלכם?

סינגולדה: "האמת שהרבה דברים חדשים יכנסו פה בדיוק כדי להפוך את הפיד למשהו מרתק ומעניין, שיוזרים ירצו להשתמש בו ולגלול הרבה, ואפילו 'להעביר זמן' כמו שעושים היום במדיה החברתית. הייתי רוצה להאמין שנוכל להעביר יוזרים מ-30 שניות על עמוד ל-3 דקות ואולי אפילו 30 דקות. ה'כרטיסיות הבסיסיות' באמת יכללו וידאו, תוכן. אבל טאבולה במקביל פותחת ״מארקטפלייס״ – כמו האפל סטור – לכל חברה שיש לה משהו להציע ליוזרים על פאבלישרים, והפאבלישרים יוכלו להתקין את הכרטיסיות האלו בפיד. לדוגמה, כרטיסיית מזג אוויר שמראה לך את תחזית מזג האוויר במקום שבו המשתמש נמצא בצורה אוטומטית, כרטיסיית 'תגובות', כדי שתוכל להגיב לכתבה, כרטיסיית אפליקציות ומשחקים, ותנסה לדמיין כמעט כל דבר שאתה רואה בפייסבוק, אבל אפילו יותר פתוח כי אנחנו נאפשר לאלפי חברות, בסופו של דבר, לשלוח כרטיסיות לטאבולה מארקט-פלייס.

וידאו: כך ייראה הפיד החדש עם תחזית מזג אוויר, תגובות וניוזלטר

התפקיד שלנו הוא לייצר אלטרנטיבה לפייסבוק עבור אתרי התוכן הגדולים

אני מבין שהמטרה היא להשאיר את הקורא באתר התוכן. אבל, כיום חלק עצום מהטראפיק מגיע מפייסבוק. ופייסבוק הרי 'נועלת' את המשתמשים בתוכה בעזרת Instant Articles והדפדפן המובנה שלה. האם הפיד שלכם יעבוד גם בתוך החומות של פייסבוק?

סינגולדה: "בניגוד ל-Google Amp, ש-Taboola עובדת בתוכו, בתוך פייסבוק, שום חברת צד שלישי למיטב ידיעתי לא עובדת. אני חושב שיש טרנד של הפאבלישרים הגדולים כמו ה-New York Times או TheGuardian לשקול מחדש האם הם רוצים להיות נעולים בתוך ה-Instant Articles, כי קשה לפאבלישרים לייצר את אותו הערך בתוך פייסבוק כמו שהם יכלו לייצר בתקופה שפייסבוק שלחה יוזרים החוצה – מה שהיה טראפיק מאוד משמעותי דרך אגב".

לדברי סינגולדה, התפקיד של Taboola הוא לייצר אלטרנטיבה לפייסבוק לא רק מבחינת ההכנסות והמעורבות של הקוראים באתרי התוכן, אלא גם ביצירת משתמשים נאמנים וחוזרים: "הפיד יעזור להרים את ההכנסות והמעורבות בצורה משמעותית, מה שיעזור לאתרי תוכן לחשוב מחדש על איך הם יכולים לייצר שיתופי פעולה חדשים עם אתרים אחרים, ואפילו לקדם את עצמם בצורה רווחית. היום העמוד מוגבל, אין מקום להוסיף גרגיר… עם הפיד החדש, הכל נפתח".

ניקח לדוגמה את אלגוריתם ההתאמה המצוין של Taboola – האם הוא באמת יכול להגיע לרמות הדיוק וההתאמה של האלגוריתם של פייסבוק? הרי לפייסבוק יש כמויות בלתי נתפסות של דאטה ואינטראקציות שעוזרים לה לעשות לו אופטימיזציה…

סינגולדה: "תודה קודם כל… אני חושב שפייסבוק היא אחת החברות הכי מרשימות היום בעולם מבחינת אקסקיושן ואלגוריתמים, אבל אני חושב שהדטאה שלנו ב-Taboola הוא שונה. פייסבוק יודעת מה אנשים מספרים לה על עצמם, ובהרבה מובנים אנשים מעלים אינפורמציה על 'מי הם היו רוצים להיות'. הרי רוב הסיכויים שלא נעלה סטאטוס על איזו מחלה לנו ומדאיגה אותנו… אבל Taboola יודעת מה קורה כשאתה בבית, בטלפון, דברים שפשוט מעניינים אותך בתור בן אדם, וזה נותן לנו ולצוות האלגוריתמים שלנו הזדמנות מיוחדת לייצר חוויה מותאמת אישית ליוזרים. זוהי דרך ארוכה, ויש לנו הרבה מה ללמוד מחברות כמו פייסבוק".

האם אתה מאמין שהפיד החדש הוא נשק יום הדין שלו מחכים כל-כך הרבה זמן אתרי התוכן מול פייסבוק?

סינגולדה: " אני חושב שזוהי התחלה חדשה לגמרי ל-Taboola, כנראה הכרזת המוצר הכי גדולה שלנו מאז שהכרזנו שאנחנו עוברים מוידאו לטקסט ב-2012, ואם נצליח אז זוהי תהיה פלטפורמה מטורפת לפאבלישרים, שלא יהיה לה סוף, קצת כמו שאפל לא הבינו בהתחלה כמה האייפון הולך להיות פלטפורמה למפתחים בכל העולם ולייצר ערך אינסופי ליוזרים. אם נצליח, אז בשנים הקרובות אלפי חברות יעבדו איתנו ועם הפאבלישרים שלנו, וכל עמוד באינטרנט יהיה אינסופי עם פיד, וכחלק מזה נוכל להחזיר ערך משמעותי לעיתונאות – משהו שהלך לאיבוד ב-10 שנים האחרונות. אני אופטימי".

מקור: Taboola

 

 

יניב אביטל

הגב

8 Comments on "ראש בראש מול פייסבוק: Taboola משיקה פיד תוכן אינסופי לאתרי תוכן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
דני רונן
Guest

תגיד סינגולדה,אתה באמת סבור שיש ערך חברתי חיובי למוצר שלך?
Kpi של לבזבז כמה שיותר זמן לאנשים באתרי תוכן?

לא עושה קליקים באינטרנט. אלק.
Guest
לא עושה קליקים באינטרנט. אלק.

טבולה לא טפשים, וגם הפבלישרים לא טפשים. אז כנראה שה-KPI הזה כן אומר משהו. אולי גם היוזרים לא טפשים? אולי האלטרנטיבה היא שהם יבזבזו זמן (יצרכו תוכן?) במקומות אחרים, ויש כאן נסיון להחזיר כוח לפבלישרים? (שכרגע הולך לאיבוד לטובת אותו גן סגור של פייסבוק)

ג\'וני
Guest

תגיד דני רונן, אתה באמת סבור שכתבת תגובה באתר תוכן וזה התוכן שלה?

דני רונן
Guest

חברים, בהנחה שאתם לא "מגיבים מטעם" אענה ברצינות –
1. אני מבין שזה ה-KPI ושזה עושה הרבה כסף, אני רק טוען שהתרומה של זה לעולם כנראה שלילית (בדומה לקליקבייטים של פייסבוק).
2. ג'וני, זה בדיוק העניין. הייתי רוצה לקבל אך ורק תוכן רלוונטי באמת. טאבולה ופייסבוק היו רוצות הפוך.

ASD
Guest
אהבתי את ה"אם נצליח". הוא יודע שיש סיכוי שייכשל ומודה בזה וזה נהדר כי באמת, הם מנסים לעשות משהו שונה ממה שעשו ותמיד טו בלנסות כל עוד מבינים שזה גם יכול להיות כישלון. ובנימה אישית, פעם מאוד אהבתי את ההמלצות, אבל לאורך זמן זה הופך להיות אסופה של רפש קליקבייטי הזוי שנראה לי כמו פרסומת ולא תוכן איכותי שאני רוצה לראות. אם לוקחים את אותן ההמלצות ושמים אותן בצורה של פיד, זה לא ישנה כלום. מצד שני, אני נחשף לתוכן ישראלי ואולי המצב בחו"ל הוא שונה. ונקודה לסיום – לטאבולה יש המון מידע על התוכן שהמשתמשים צורכים, אבל גם לפייסבוק… Read more »
כתבתי תגובה. לא תאמין מה קרה אחר-כך!
Guest
כתבתי תגובה. לא תאמין מה קרה אחר-כך!

נקודות מצוינות. ולגבי הקליקבייטים: אם פבלישר משאיר המלצות כאלה באתר שלו, זה כנראה עושה לו טוב. עובדה שבחלק מהאתרים רואים פחות המלצות כאלה, ובחלק יותר, אז אולי זה קונפיגורבילי פר פבלישר, ואז זה באחריות הפבלישר? בכל מקרה, הנה רעיון לטבולה: להציע למפרסמים (שלהבנתי הם אלה שכרגע בכלל כותבים את הקליקבייטים) שטבולה יכתבו בשבילם את הקליקבייטים! :)

ירון
Guest

ניתוח מעניין.
אבל לדעתי כל עוד טאבולה לא מתאחדת עם אאוטבריין לא יהיה לה סיכוי מול פייסבוק. רק אם החברות יתאחדו ויביאו איתם לשולחן את כל הפאבלישרז שלהם – זה יזיז משהו לפייסבוק. אבל מהלך יפה

איש החזון
Guest

מהלך מבורך, אשלח אנרגיות להצלחתכם.
לא הגיוני שכל התוכן יהיה בפייסבוק, פלטורמה שמטמטמת את העולם. אלגורתימי ההמלצה שלהם רק מצרים את האופקים שלנו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: