טאבולה רוכשת את Commerce Sciences הישראלית

המוצר של Commerce Sciences מאפשר לשנות כל אתר בצורה דינמית על מנת להתאים אותו למשתמש הספציפי. באמצעותו – טאבולה תוכל להרחיב את חווית ההתאמה האישית שלה מעבר להמלצות תוכן בתחתית המאמר

אביב רווח ואייל ברוש, מייסדי Commerce Sciences

אקזיט נוסף לשנת 2017; חברת המלצות התוכן הישראלית Taboola (טאבולה) הודיעה היום (ה׳) על רכישת הסטארטאפ הישראלי Commerce Sciences, המפתח פתרון המאפשר להתאים באופן אישי אתרי סחר עבור משתמשים שונים. סכום הרכישה לא פורסם, אך מאז הקמתה של החברה הנרכשת ב-2011 על ידי אביב רווח, אייל ברוש ועמרי יעקובוביץ׳ היא גייסה 5.8 מיליון דולר. בין המשקיעים של החברה ניתן למנות את Genesis Partners, Innovation Endeavors ו-KGC Capital. מרבית עובדיה של החברה הנרכשת יצטרפו למשרדי טאבולה בארץ.

התאמה אישית של ׳האינטרנט כולו׳

נמצא כי אנשים פועלים באופן שונה בהתאם לגורמים נקודתיים המושפעים מהשעה ביום, סוג המכשיר ממנו הם גולשים והמיקום שבו הם נמצאים. לכן, במקום לקבץ אנשים רק על סמך נתונים דמוגרפיים, הטכנולוגיה של Commerce Sciences מסוגלת לנתח מאפיינים עמוקים יותר של כל משתמש, בהתחשב בזמן ובהקשר. ביחד עם מנוע התאמת התוכן של טאבולה, שתי החברות יוכלו להציג ׳מוצר על׳ להתאמה אישית שעשוי לעניין לא מעט בעלי אתרים.

הרכישה האחרונה נובעת מהרצון של טאבולה להציג בפני כל משתמש חווית גלישה מותאמת אישית ולא רק המלצות תוכן בתחתית המאמר. אתרי מסחר הבינו כבר ממזמן כי כל משתמש, שהוא בסופו של דבר לקוח פוטנציאלי, הוא שונה לגמרי מהאחר, ולכן החוויה שמתאימה לאחד ומעודדת אותו להשלים רכישה, לאו דווקא תגרום גם לשכן שלו ממול לבצע רכישה באתר. כדי לאפשר לכל אתר מסחר להפוך כמה שיותר מבקרים ללקוחות משלמים, המוצר של Commerece Sciences הישראלית מאפשר לבצע התאמה אישית באתרי אינטרנט, כך שיתאימו ספציפית לכל משתמש המבקר בהם. המשתנים בהם ניתן להתחשב הם שווי העגלה ברגע נתון, מיקום גיאוגרפי, סוג המכשיר ממנו הוא גולש, היום והשעה בשבוע, כיצד הגיע לאתר ומה בדיוק חיפש.

לכן, השילוב של טכנולוגיות התאמת התוכן האישית של שתי החברות הישראליות יאפשרו להציג תוכן ממוקד אף יותר לכל משתמש. בצורה זו כל מו״ל או אתר יוכל ליצור מספר גרסאות של האתר באמצעות המוצר של טאבולה (ללא עלות נוספת), תצורות שישתנו בהתאם לכל משתמש ולהתנהגות שלו בכל רגע נתון.

בחודש יולי האחרון טאבולה רכשה חברה נוספת, ConvertMedia הישראלית גם כן שעוסקת בפיתוח כלי פרסום בוידאו. בשיחה עם גיקטיים סיפר אדם סינגולדה, שותף-מייסד ומנכ"ל Taboola כי בעזרת הטמעת הטכנולוגיה של ConvertMedia, תציע Taboola סרטוני וידאו בכלי המלצת התוכן שלה שממוקמים בדרך כלל בתחתית הכתבות. בנוסף, קטעי וידאו מומלצים ישולבו בסוף קטעי הוידאו שמעלים גופי התוכן, ממש כפי שכתבות מומלצות מופיעות לאחר הכתבה שלהם.

 

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

3 Comments on "טאבולה רוכשת את Commerce Sciences הישראלית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אני
Guest

מזל טוב! מה זה אומר שלא מגלים את סכום הרכישה?

אני
Guest

בדיוק מה שאתה חושב.

קורטוב של הגינות
Guest
קורטוב של הגינות

מחקו למשקיעים 80% מהכסף, והיו רחוקים שבועיים מפשיטת רגל מוחלטת. כמעט מרבית הלקוחות עזבו. טאבולה עשו להם טובה שהציעו לקחת אותם לעבודה ולתת כמה פרוטות חזרה למשקיעים. אקזיט זה לא. אביב רווח הוא שחצן,מילא מחקת לכל המשקיעים שלך את הכסף וכולם לא סובלים אותך, אבל עוד להתקשט בנוצות טווס כאילו היה כאן אקזיט. הכותרת הנכונה: אחרי 6 שנים של טחינת מים ובזבוז 6 מיליון דולר, החליטו על סגירת החברה כי נגמר הכסף ואף אחד לא נתן עוד. טבולה הסכימו לקחת כמה עובדים . המשקיעים הפסידו 80% מכספם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: