האם כפתור ה-Sympathise יחליף את כפתור ה-Like?

באחד מההאקתונים שארגנה פייסבוק בזמן האחרון, אחד מהמהנדסים הכין תוכנית מפורטת עבור כפתור שיאפשר למשתמשים להזדהות עם סטטוסים של אנשים במקום לעשות להם לייק.

מקור: Flickr, cc-by-Grandpa & Grandma T.

מקור: Flickr, cc-by-Grandpa & Grandma T.

ייתכן מאוד, שכפתור ה-Dislike עליו דובר כה רבות בשנים האחרונות, יישאר בגדר ספקולציות בלבד ולא ימצא את דרכו אל דפיה של הרשת החברתית פייסבוק. אף על פי כן, נראה כי בין כותליה של הרשת החברתית הדיונים המעניינים ביותר בימים האחרונים בגיזרה הזו מדברים על פתרון חדש, שיאפשר למשתמשים בפייסבוק להגיב לסטטוסים מסויימים, שאינם מתאימים לקטגוריית הסטטוסים שלהם הייתם עושים Like. מהנדס בפייסבוק סיפר כי החברה אף התנסתה באחד מאירועי ההאקתון שערכה לאחרונה בכפתור חדש בשם ״Sympathise״.

מזדהים עם סטטוס של מישהו?

היום, לאנשים שרוצים להראות שאכפת להם מאיזשהו סטטוס, אבל לא מכירים את אותו האדם, או את הדמות המדוברת בסטטוס מספיק טוב בשביל לומר משהו שנשמע נדוש, יש 2 אפשרויות: לעשות Like, או לא לעשות כלום. במהלך האקתון פנימי של פייסבוק שנערך לא מזמן, מהנדס בפייסבוק הכין תוכנית לכפתור "Sympathise״ (מזדהה), כאמור, אשר מטרתו בעיקר ללוות סטטוסים קודרים. לדוגמא, סטטוסים המייצגים אירוע מסויים של פרידה ממישהו, מוות של חבר קרוב או דמות מוכרת, או כל הבעת רגשות אחרת המזמינה יותר את תחושת האמפתיה מאשר את תחושת ה-Like.

דן מוריילו (Dan Muriello), מהנדס נוסף בפייסבוק, סיפר כמה פרטים על אותו האקתון מדובר, ואמר כי היצירה של אותו המהנדס, כפתור ה-Sympathise, עשויה להחליף את כפתור ה-Like ולא להיות בסמוך אליו. הוא הוסיף, כי הרעיון התקבל ברוח טובה מאוד על ידי עמיתיו לעבודה ברשת החברתית, אך לעת עתה לא צפוי לעשות את דרכו לניוזפיד של המשתמשים: ״זה יהיה משהו בסגנון ׳חמישה אנשים מזדהים עם זה׳ במקום ׳חמישה אנשים אוהבים את זה׳, אבל קיבלנו החלטה שכרגע זה עדיין לא בדיוק הזמן הנכון להשיק מוצר מסוג זה״.

מפייסבוק נמסר בתגובה ל-Huffington Post: ״ההאקתונים שאנחנו עורכים מהווים את היסודות לחדשנות וחשיבה על כיצד אנחנו יכולים לשרת בצורה טובה יותר אנשים מסביב לעולם. חלק מהרעיונות הטובים ביותר שלנו מגיעים מההאקתונים הללו ורעיונות רבים שלא מתקבלים בסוף מסיבות כאלו או אחרות, לעתים קרובות עוזרים לנו לחשוב באופן שונה על כיצד אנחנו יכולים לשפר את השירותים שלנו״.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: