פיתוח ישראלי חדש מבטל את הצורך בקופה בסופרמרקט

סופרסמארט היא אפליקציה חדשה שמאפשרת לכם לסרוק מוצרים, לשלם דרכה ולא לעמוד אפילו שנייה בקופות. המערכת כבר זמינה ברשת אושר-עד

צילום: גיקטיים

צילום: גיקטיים

נדמה שחוץ מהמחירים, הילדים הקטנים שלא קיבלו את החטיף שהם רצו וממררים בבכי, ושאלות ה'יש כרטיס מועדון', הדבר שהכי מעצבן אותנו בסופרמרקטים כיום הוא התורים. SuperSmart הוא פיתוח ישראלי חדש שמשלב בין אפליקציה וסורק חכם ומאפשר לנו לחסוך את התורים לקופות בסופר.

סריקה במקום תור

כדי להשתמש בשירות, כל שעל הלקוח לעשות הוא להתקין את האפליקציה (אנדרואיד ו-iOS – אין צורך להירשם) ולסרוק את הברקוד של כל מוצר שהוא מכניס לעגלה שלו; הסריקה מהירה והאפליקציה מציגה לו בזמן אמת פרטים על המוצר כולל המחיר וסך כל המוצרים שהוא כבר שם בעגלה. כאשר המוצרים אינם מבורקדים, כמו למשל במקרה של ירקות ופירות, קיימת עמדת שקילה מיוחדת שמדפיסה את המחיר.

לאחר שהלקוח סיים את הסיבוב הוא מגיע לעמדה האימות. כאן נכנסת לפעולה המערכת שפיתחה SuperSmart ומתבססת על 2 מצלמות ואלגוריתמים מורכבים של עיבוד תמונה בשילוב משקל שנמצא בתחתית העמדה. בבדיקות שעשתה החברה היא הצליחה לגלות בוודאות של כ-95 אחוזים את ההתאמה בין המוצרים שנסרקו לבין אלו שנמצאו בפועל בעגלה. במקרה של חוסר התאמה שכזה, המערכת תשאל את הלקוח בנימוס בריטי האם יכול להיות שהוא שכח מוצר כלשהו ואף 'תציע' לו את המוצר שנשכח. בהדגמה שנערכה לנו ראינו כיצד המערכת מזהה שלא סרקנו שמפו כלשהו ומייד הציעה לנו להוסיף אותו לעגלה. חשוב להדגיש: המערכת אינה דורשת שנסדר את המוצרים בצורה מסויימת, להעמיד אותם או להשכיב אותם – ניתן להמשיך להעמיס את העגלה כרגיל.

לא פרופיל המשתמש שציפיתם לראות

צילום: גיקטיים

עמדות האימות של SuperSmart. צילום: גיקטיים

התלווינו ליאיר קלפר, מייסד מנכ"ל Supersmart, כדי לראות את המערכת בפעולה. מההתנסות שלנו במערכת, התרשמנו לטובה מהידידותיות והאינטואיטיביות של האפליקציה ושל כל התהליך. ראשית, האפליקציה אינה דורשת מהצרכן רישום מורכב, עם מיילים, סמסים וקודי אימות. פשוט מורידים ומתחילים להשתמש. שנית, הסריקה עצמה מהירה ואינה מצריכה 'לצלם' את המוצר, אלא רק לכוון את המצלמה של הסמארטפון לעבר הברקוד. לבסוף, גם תהליך האימות מהיר למדי ואינו דורש יותר מדי התעסקות.

אחד הדברים שהפתיעו אותנו מאוד הוא פרופיל המשתמשים במערכת החדשה. לפחות בזמן שאנחנו התנסינו איתה בסניף אושר-עד תל אביב, הופתענו לגלות משתמשים מבוגרים יחסית שעושים שימוש באפליקציה – רחוק מאוד מפרופיל ה-Early adopters שציפינו לראות. בשיחה עם אחד מהלקוחות הללו, הוא סיפר לנו בהתלהבות שזו הפעם השנייה שהוא משתמש במערכת וחלק שבחים לתפקוד המהיר והקל שלה. קלפר הסביר שזה לא במקרה והתכנון של החברה הוא להנגיש את האפליקציה לקהל הרחב.

בדרך: אינטגרציה עם רשימת הקניות בווטסאפ

צילום: גיקטיים

עמדת השקילה של המערכת: מיועדת למשל לירקות ופירות. צילום: גיקטיים

Supersmart הוקמה בשנת 2014 על ידי קלפר, מהנדס מחשבים בוגר הטכניון. המודל העסקי של החברה מתבסס על מכירה של עמדות האימות, כשאת האפליקציה היא מפתחת בצורת White Label, מה שמאפשר לרשתות להטמיע את המיתוג שלהן. מאז שהוקמה היא גייסה מספר מיליוני שקלים מהמשקיעה האסטרטגית, רשת השיווק אושר-עד, שהיא גם הראשונה להציע את המערכת ללקוחותיה.

רגע, אושר-עד? זו לא אותה רשת שמפורסמת באריזות הענק, מותגים לא מוכרים, מחירים מגוחכים וקהל מסורתי? ובכן, קלפר מספר שמצא ברשת אוזן קשבת והתלהבות מהשנייה הראשונה. לדבריו, היזמים של הרשת הבינו מייד במה מדובר ואת הפוטנציאל ונתנו לו את כל המשאבים לפיתוח. ואכן, גם בביקור בסניף ניתן היה להתרשם מהשילוט בחניה, במעליות ובכל הסניף עצמו שמעודד את הקונים להשתמש באפליקציה.

ניתן גם להבין את הפוטנציאל של השירות עבור הרשתות. חוץ מהחיסכון בתורים וכתוצאה מכך השידרוג של חוויית הקנייה אצל הלקוח, הן יכולות לקבל מידע יקר ערך על דפוסי הקניות של הלקוח. קלפר הציג לנו את הדשבורד של הרשתות שמציג להן את הפידיון בזמן אמת, כמו גם 'מפת חום' (Heat Map) של היכן הלקוחות נמצאים והיכן הם גם מבצעים רכישה בפועל, אילו מבצעים יעילים ועוד. בשלב הראשון מבקשים ברשת להגביל את השימוש באפליקציה לכ-20 מוצרים והתשלום עדיין נעשה עם העברה של כרטיס אשראי, אולם המערכת תעבור בהדרגה לשמש כקופה רגילה כולל תשלום ישירות מהאפליקציה. אגב, אחד הפיצ'רים החשובים ביותר הוא כמובן רשימת הקניות וקלפר מבטיח בקרוב אינטגרציה עם רשימות הקניות שאנחנו מנהלים בווטסאפ.

וידאו: בדקנו את SuperSmart

 

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

25 Comments on "פיתוח ישראלי חדש מבטל את הצורך בקופה בסופרמרקט"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אופק
Guest

באיזה סניפים מותקנים המכונות?

התוהה
Guest

סתם מתעניין, למישהו יש רעיון למה המצלמות בעמדת שקילה? , הרי הן לא יצליחו לזהות את המוצרים שהרי הם מכסים אחד את השני בעגלה , אני תוהה לגבי השימוש בהן
(חישוב נפח בצילום סטריאוסקופי ?)

ASD
Guest

אני מנחש שזה פשוט עוד פרמטר לאימות הסל. אם הם מזהים מספיק מוצרים שניתנים לזיהוי + המשקל הכולל תוך השוואה למה שסרקת בטלפון אמור להביא אותך לרמת דיוק מהימנה. לא מושלמת, אבל טובה מספיק בשביל שיהיה אפשר לעבוד איתו.

אסף
Guest

שאלה פילוסופית…
מה קורה אם אני סורק שמפו שוקל לצורך העניין 750 גרם ובמקום זאת אני שם 10 סכני גילוח ששוקלים 75 גרם ליחידה?
חסר לי כאן מנגנון חזק יותר נגד גניבות…

ASD
Guest

זה לא רק שקילה, זה גם צילום של העגלה. השקילה היא עוד פקטור בתוך האלגוריתם שמאמת את הסל שלך.

דניאל
Guest

בשופרסל יש כבר שנים קופות שניתן להשתמש בהן לבד, ולא זכור לי שהרשת התלוננה על לקוחות שגונבים. בלי קשר, מי שרוצה לגנוב לא צריך קופה אוטונומית כדי לעשות את זה בקלות. קצת אמון.

עמיר
Guest

היכולת של מערכת ממוחשבת עם 2 מצלמות ומשקל לזהות טעויות ככל הנראה לא פחותה מקופאית אנושית שעומדת 8 שעות על הרגליים.

ASD
Guest

מה נסגר עם האובר שיפוטיות הזאת כלפי אוכלוסיות שלמות?

"הופתענו לגלות משתמשים מבוגרים יחסית שעושים שימוש באפליקציה" – למה? כי חשבת שמבוגרים הם קהל של הדיוטיות שלא יודעים להפעיל טכנולוגיה?

"רגע, אושר-עד? זו לא אותה רשת שמפורסמת באריזות הענק, מותגים לא מוכרים, מחירים מגוחכים וקהל מסורתי?" – למה? כי חובשי כיפה אמורים רק לשבת בחדר חשוך ולקנות במכולת של פעם?

רוני
Guest

לא הבנתי כיצד נעשה התשלום.
האם אני צריך להכניס ליישום את פרטי כרטיס השאראי שלי?

נחמן
Guest

בבקשה אל תזניחו את הסניפים הכשרים. מחכה (בתור לקופה..) בקוצר רוח בסניף בית הדפוס ירושלים. גם הסניף הזה לרוב הלקוחות יש סמרטפון בכיס וגם הזמן שלהם יקר.

מלא
Guest

מה זה "רשימת קניות בוואטסאפ"?
אני לא מכיר דבר כזה.
אם כבר, אולי רשימת קניות בגוגל קיפ?

בכל אופן, בסניף קרית ביאליק לא ראיתי שיש את העמדה הזו.
כמו כן, רק 20 מוצרים? חבל..
ומה עם תשלום במזומן?

מלא
Guest

ראוי גם לציין שכבר יש מערכות דומות, אמנם ללא אפליקציה אלא כעמדה עם מסך מגע.
ראיתי זאת בכפר סבא כבר לפני שנה בערך.
אתה בוחר במסך המגע מה המוצר שאתה כרגע "מעביר בקופה".
כך לכל מוצר ומוצר.
כמובן שגם שם יש משקל לירקות ופירות.
ובסוף משלמים בכרטיס אשראי.
כל זה ללא מגע קופאי/ת.

אין לי מושג אם היכולת של האפליקציה הזו לזהות אם גנבתם מהסופר, קיימת גם בעמדה בסופר המדובר.

מאור
Guest

האם הקופאיות תקבלנה עזרה בהכשרה חדשה לכשיפסידו את מקום עבודתן?

יוח
Guest

חח.. הרעיון הקלאסי הזה עלה לי כשהייתי תקוע בתור ב'יש' לפני שנה וחצי! לקח לי זמן להבין ש: 1. כחסר רקע הנדסי אין לי מושג מה לעשות עם זה 2. סביר שמישהו כבר עובד על רעיון דומה…
במודל שלי הלקוח היה צובר הטבות על כל קנייה, שבתורן תצטברנה לסכום משמעותי . לקוח שנתפס בגניבה פשוט מאבד אותן (וכמובן גם מסומן) .

לירן
Guest

אז עכשיו עומדים בתור לסריקה במקום לתור עם הקופאית? :) מגניב!

אורי רוטנברג
Guest
אורי רוטנברג

עכשיו אולי יפטרו את הרשתת מחובת סימון מחיר על כל מוצר.

המחיר יהיה מסומן על המדף, ו-טעויות ואי זיהוי מדויק- יימנעו ע"י הברקוד האישי!

חרטה
Guest

עדיף לשלם מינימום לעוד קופאית ולחסוך את כל הגניבות שיהיו… בארץ אין מצב שיצליח

ישראלי
Guest

צודק לחלוטין

ירון בלומברג
Guest
ירון בלומברג

במקום לעמוד בתור לקופאית ייצטרכו לעמוד בתור למכונה ועל כל תקלה תעבוד סדרת בדיקות כאילו גנבת , משפיל ביותר!! עזבו תשאירו את הקופאית המסכנה שמרוויחה את לחמה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: