מסכמים – כמה כסף גייסו הסטארטאפים הישראלים במהלך נובמבר?

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש נובמבר בסצנת הסטארטאפים הישראלית

מקור: Pixabay

מקור: Pixabay

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש אוקטובר.

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<<הגיוסים של חודש אוקטובר

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

חברת SatixFy גייסה 25 מיליון דולר

חברת SatixFy (סאטיקספיי) שמפתחת שבבים למערכת התקשורת הלוויינית, הודיעה על גיוס 25 מיליון דולר בהובלת קרן Catalyst. את SatixFy הקים היזם הסדרתי, יואל גת, ממקימי גילת.

הטכנולוגיה של SatixFy, המבוססת על שבבי סיליקון מתקדמים שהחברה מפתחת בעצמה, יכולה להפחית בצורה משמעותית את העלות, הגודל, המשקל וצריכת החשמל של הטרמינלים (VSAT, מסופי המשתמש) כמו גם את עלויות זמן האוויר של הלוויינים.

Voyager Labs הודיעה על גיוס כולל בגובה 100 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Voyager Labs מפתח מעין מנוע חיפוש חכם יותר המשלב בינה מלאכותית. מאז הקמתו ב-2012, פעל הסטארטאפ מתחת לרדאר (Stealth Mode), אך לצד יציאתו לאור לאחרונה, הוא גם הודיע על גיוס כולל של 100 מיליון דולר. תכליתו של מנוע החיפוש המתקדם היא לאתר דפוסי התנהגות אנושית בתוך מידע ציבורי, כדי לסייע ללקוחות להגיע לתובנות לגבי קהל היעד שלהם. כדי לעשות זאת, המנוע מנתח בזמן אמת מיליארדי נתונים אשר זמינים ברשת בזמן אמת.

otonomo גייסה 12 מיליון דולר

אין ספק שאנו נמצאים עמוק בתוך המהפכה הדיגיטלית בתחום הרכב; הצפי הוא כי עד שנת 2018, 98% מכלל הרכבים החדשים יהיו מחוברים, בעוד שרכבים אוטונומים צפויים להגיח לכבישים שלנו עוד לפני שנת 2020. הסטארטאפ הישראלי Otonomo (אוטונומו) רוצה לקחת חלק מהמהפכה הזו הן בפן הטכנולוגי והן בפן המסחרי, ולאפשר ליצרני רכב, נהגים ונותני שירותים מסחריים לאמץ את האקוסיסטם והשוק החדש שנולד.

כדי להמשיך ולעשות זאת, הודיע הסטארטאפ על השלמת סבב גיוס ראשון (A) בגובה 12 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו Bessemer Venture Partners ו-Stageone Ventures, ביחד עם Maniv Mobilit ו-LocalGlobe. ההון שגויס יסייע לחברה לממן את התרחבותה. הגיוס הנוכחי מתווסף ל-3 מיליון דולר שגייסה החברה בדצמבר 2015, במסגרת אותו סבב.

InfinityAR גייסה 18 מיליון

הסטארטאפ הישראלי InfinityAR, העוסק בתחום המציאות הרבודה, הודיע על גיוס של 15 מיליון דולר מ-Alibaba, תמורת רבע מהמניות שלה. כמו כן Sun Corporation היפנית שהשקיעה בחברה בעבר, השתתפה גם היא בסבב והשקיעה כ-3 מיליון דולר. לאור הגיוס, החברה שנסחרת בבורסת ה-׳Pink Sheets׳ תימחק מן המסחר בבורסה בקרוב.

החזון של חברת InfinityAR הוא ליצור סביבה דיגיטלית חדשה, שתאפשר לאנשים לתקשר באופן טבעי עם תוכן דיגיטלי המוצג בפניהם, באמצעות טכנולוגיה ממוחשבת בסביבה הפיזית והממשית שלהם. החברה פיתחה מנוע המאפשר יצירה וייצוג דיגיטלי מדויק של הסביבה בה המשתמש נמצא, תוך כדי שימוש בחומרה בסיסית ולא יקרה המצויה בכל סמארטפון; בעזרת המנוע שפיתחה, ניתן ליצור באמצעות שתי מצלמות של מכשיר הסמארטפון לצורך העניין, חווית מציאות רבודה (AR) עשירה, שכן זו ממפה את הסביבה באופן תלת מימדי בזמן אמת, ומאפשרת הקרנת סצנות של מציאות רבודה כאילו היו חלק מהעולם האמיתי. יתרה מזאת, הטכנולוגיה מאפשרת למשתמש לשלוט בתוכן באמצעות תנועות ידיים ומחוות.

חברת Synereo גייסה 4.7 מיליון דולר

סטארטאפ הישראלי Synereo מפתח רשת חברתית מבוזרת אשר אינה נסמכת על שרת מרכזי, אלא על קשרים ישירים בין המכשירים השונים המחוברים לרשת. המעניין הוא שגם ליוצרי הרשת אין שליטה עליה, בניגוד לרשתות חברתיות ׳סטנדרטיות׳ כמו שאנו מכירים, בהן בעל המאה הוא בסופו של דבר בעל הדעה.

כדי להמשיך ולהתקיים, הסטארטאפ יצא באמצע חודש ספטמבר לסבב גיוס הון קצת שונה מאלו שעליהם אנחנו בדרך כלל מדווחים; סבב הגיוס האחרון התבסס על מימון המונים המשלב מכירה של המטבע הייחודי שלהם – AMP, שהוא בעצם חלק מהפלטפורמה. בסופו של דבר הצליחה החברה לגייס סכום מכובד ביותר העומד על 4.7 מיליון דולר. את ההון גייסה החברה מתומכים רבים, אשר יקבלו את התמורה שלהם בצורת AMP לשימוש בפלטפורמה או אחוזים מהחברה.

גיוס לצד שיתוף פעולה: EatWith תוטמע ב-TripAdvisor

EatWith, קהילה חברתית המציעה לאנשים ליהנות מחוויה קולינארית אותנטית בבתים של אנשים מרחבי העולם, תשתלב בפלטפורמה הגלובאלית של TripAdvisor. כעת, מיליוני מטיילים שמשתמשים בפלטפורמה יוכלו ליהנות מחוויות אירוח קולינריות וחברתיות מסביב לעולם. האפשרות ליהנות מארוחה קצת אחרת באמצעות EatWith תהיה זמינה באופן מיידי באתר האינטרנט של TripAdvisor בכל המדינות בהן מוצע השירות, והיא תכלול 10 ערים יחד עם השקתה. בהמשך, השירות יורחב ויהיה זמין גם באפליקצית המובייל ובערים נוספות.

לצד הידיעה המעניינת הזו, הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס חדש בהובלת TripAdvisor ובהשתתפות Greylock Partners, המשקיעה הקיימת. סכום ההשקעה לא פורסם. בכל מקרה, ההשקעה האחרונה תסייע ל-EatWith להמשיך ולקדם את צמיחתה והתרחבותה העולמית.

Tailor Brands גייסה 4 מיליון דולר

הפלטפורמה שפיתחה Tailor Brands מאפשרת לכל אחד ליצור לוגו מקורי למותג שלו, בהתבסס על ההעדפות שלו, ולחסוך את הוצאות העיצוב והמיתוג. לאחרונה השלימה החברה גיוס של 4 מיליון דולר מקרן Mangrove Capital Partners והוא נעשה בהשתתפות המשקיעים הקיימים, קרן Disruptive של טל ברנוח ומשקיעים פרטיים.

החברה משתמשת בטכנולוגית Machine Learning שפותחה במטרה לקצץ בעלויות העיצוב ולאפשר לכל יזם ועסק קטן ליהנות משירותיה של סוכנות מיתוג גדולה ובמחירי עלות. אמנם המשתמש מעורב לכל אורך התהליך, אך לא נדרש ממנו כל ידע טכני או עיצובי כזה או אחר.

Clk.im גייסה מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Clkim, המציע מערכת לקיצור לינקים שכוללת אופציה לניתוח ומונטיזציה, הכריז על השלמת סבב גיוס ראשון בגובה מיליון דולר. את הסבב הנוכחי מימן היו״ר החדש של מועצת המנהלים בחברה, רן פוליאקין, לשעבר מנכ״ל Powermat Technologies שייסד מספר חברות מוכרות בהן NanoX Imaging ו-QinFlow.

Clk.im מציעה פלטפורמה קצת שונה המאפשרת לצוותי שיווק בחברות קטנות כגדולות לשפר את האפקטיביות של קמפיינים חברתיים, במובייל או באופליין. באמצעות אותם לינקים ׳משודרגים׳ ניתן לשפר את מספר הלחיצות על התוכן ולאפשר למשווקים לפלח את הקהל שלהם ברגע שמשתמש לוחץ על הלינק. בדרך זו מותגים יכולים לפתח ערוצי תקשורת ישירה עם קהלים ממוקדים על סמך תחומי העניין של המשתמשים.

IronSource רכשה את Warranteer

שאלה: מתי בפעם האחרונה מילאתם תעודת אחריות או הצלחתם למצוא אותה ברגע שמכשיר מסוים התקלקל? הסטארטאפ הישראלי Warranteer מציג אלטרנטיבה המאפשרת ניהול תעודות אחריות וחשבוניות למוצרים באופן דיגיטלי. כנראה שהרעיון מצא חן בעיניי ironSource, שהחליטה לרכוש את החברה הצעירה (סכום הרכישה לא פורסם). לטענת ironSource, הפתרון של Warranteer ישתלב ׳באופן מושלם׳ בחטיבת פתרונות ה-Enterprise החדש שלה, אשר משמש יצרניות מכשירים וספקיות שירותי סלולר.

הפלטפורמה פועלת כמערכת המקשרת בין הלקוח לנותן השירות; באמצעותה ניתן לקבל מידע ושירות מורחב אודות המוצר שנרכש, לצפות בתעודות אחריות ומדריכים למשתמש, לבצע חיוג מהיר למוקד הטלפוני, לנווט לנקודת שירות קרובה ולקבל תזכורת כאשר תקופת האחריות צפויה להסתיים. עבור נותני השירות מדובר בדרך נוספת להגדיל את סל הקניות של הלקוח גם לאחר המכירה, באמצעות הצעה של אחריות מורחבת, מוצרים משלימים או מבצעים מיוחדים עבור הלקוח הספציפי.

Feelter גייסה 4 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ Feelter (פילטר), שפיתחה אלגוריתם לניתוח שיחות ברשת והצגת מידע רלוונטי למשתמש, הודיעה על השלמת גיוס של 4 מיליון דולר, מתוכם 3 בסבב האחרון.

האלגוריתם שפיתחה Feelter מאפשר ניתוח חכם של פוסטים וכתבות אודות מוצר או שירות המוצע למכירה באתרי סחר ברשת והצגתו בצמוד למוצר, באמצעות ציון המהווה את מדרג חכמת ההמונים בהקשרו ואף את הצגת האזכורים (הציטוטים, תמונות וסרטונים) המקוריים שפורסמו ביחס אליו. בעל אתר שמטמיע את הציון המשוקלל מונע למעשה את נטישת המשתמש לאתרים אחרים לצורך בדיקת חוות הדעת עליו. כתוצאה מכך, אחוזי השלמת העסקה יכולים להיות גבוהים יותר.

אינדני גייסה 10 מיליון דולר

תקלות במיחשוב הארגוני אף פעם לא נעימות, עבור אנשי ה-IT בארגון; אבל הזיהוי והטיפול המהיר בתקלות נרחבות ברשתות הארגוניות הם כאב ראש רציני. כאן נכנסת לתמונה חברת הסטארטאפ הישראלית indeni (אינדני), שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי תקלות – עוד לפני שהן קורות. החודש הודיעה החברה על גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת קרן Sequoia.

המוצר של indeni מבצע אוטומציה של תהליך איתור התקלות, במחשוב הארגוני וכן בענן, זאת באמצעות בניה של מאגר ידע גדול של תקלות פוטנציאליות, שנבנה תוך שילוב של crowd-sourcing וכן machine-learning מדויק מאוד. תהליך ה-crowd-sourcing נעשה מעל פלטפורמה ייחודית שפיתחה החברה, שמאפשרת פריסה ופיענוח של נתונים סבוכים ומרכיבים מגוונים. התוצאה הסופית היא מערכת שיודעת לצפות תקלות, ולהתריע עליהן מבעוד מועד. ההתרעות כוללות צעדים מדוייקים לפתרון התקלה.

Singular גייסה 15 מיליון דולר

Singluar (סינגולר) הישראלית פיתחה פלטפורמת אנליטיקה שאוספת ומחברת מידע ממגוון כלי שיווק דיגיטליים בהם מנהלי שיווק משתמשים, אל מערכת אחת. החודש הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס A בסך 15 מיליון דולר. סבב הגיוס מגיע מ-Capital Translink, KDWC ו-Ventures Telstra המצטרפים למשקיעים הקיימים של החברה – Catalyst General. סבב הגיוס האחרון יאפשר לחברה להאיץ את פיתוח והעשרת המוצר הנוכחי שלה, ולהרחיב את צמיחתה הגלובלית בין היתר באמצעות גיוס 50 עובדים נוספים למשרדיה בתל אביב, סן פרנסיסקו וברלין.

בעזרת המערכת של Singular, ניתן לחשוף את ה-ROI (ההחזר על ההשקעה) של כל פעולה שיווקית של לקוח ולהציע תובנות רלוונטיות יותר למנהלי השיווק. הפלטפורמה מספקת בין היתר שירותי שיוך המרות, מעקב בזמן אמת אחר הסכומים המושקעים, ניתוח הקריאייטיבים השונים ושירותי אוטומציה לתהליכי העבודה – כדי שמנהלי השיווק יוכלו לשפר את אופן העבודה שלהם ואת תוצאות הקמפיינים. חברות שרוצות להתחיל להשתמש במוצר לא נדרשות להוסיף SDK או לערב בתהליך את צוות הפיתוח, שכן הפלטפורמה מתחברת אוטומטית לתהליך העבודה הקיים של כל חברה, במטרה להשלים ולהעשיר אותו.

PolyPid גייסה 5.3 מיליון דולר

חברת PolyPid, שמתמקדת בפיתוח מוצרים נגד זיהום לאחר ניתוח, השלימה גיוס של 5.3 מיליון דולר. PolyPid מפתחת, מייצרת ומביאה לשלב מסחרי מוצרים המבוססים על פלטפורמה יחודית לשחרור מקומי של תרופות, שהיא פיתחה ונקראית PLEX או Polymer-Lipid Encapsulation matriX. הטכנולוגיה של החברה משפרת את ביצועי התרופות הטיפוליות והתוצאות הקליניות, משפרת את פוטנציאל ההערכה הכלכלית של תרופות, וכמו כן מאריכה את מחזור החיים בתרופות חדשות. הדבר מושג באמצעות מאגרי תרופות המוגנים על ידי PLEX, שמאפשרים שחרור ממושך של תרופות, כולל תרופות ביולוגיות, על פני תקופות שבין ימים למספר חודשים. היישום של הטכנולוגיה מאפשר טיפול תרופתי אופטימלי באמצעות קביעה מראש של קצב ומשך השחרור.

מנוע חיפוש הטיסות Alice גייס מיליון דולר

בעזרת מנוע החיפוש של אליס (Alice) ניתן להזמין טיסות המתוכננות לחצי שנה הקרובה אל יותר מ-200 יעדים ובאמצעות כל חברות התעופה. כעת, כחצי שנה לאחר העלייה לאוויר, הודיע הסטארטאפ על סגירת סבב גיוס ראשון בגובה מיליון דולר. המימון הגיע משתי חברות בתעשיית ה-E-Commerce והתיירות: חברת Amazing web וחברת תלמה נסיעות.

Inovytec הודיעה על השלמת סבב גיוס

חברת Inovytec הישראלית, אשר מפתחת סדרת מכשירים לא פולשניים, ניידים ואוטומטים לטיפול רפואי בשעת חירום, גייסה מספר מיליוני דולרים בודדים מרשת שירותי הרפואה הגרמנית Rhön Klinikum.

חברת Inovytec מציעה מספר פתרונות שביכולתם להציל חיים במקרי חירום; הפתרון הראשון נקרא SALI (קיצור ל- SAve LIfe);  מדובר במעין דפיברילטור משודרג לטיפול בהפרעות נשימה ולב. בנוסף, SALI מספק פתרון מקיף באמצעות חיבור בענן למרכז חירום מרוחק, אליו ניתן לשדר בזמן אמת את מצבו הרפואי של המטופל (א.ק.ג, דופק, לחץ דם ועוד). באמצעות המערכת, תהליך הקליטה של המטופל ברגע שהוא יגיע לבית החולים אמור להיות קל ומהיר יותר. הפתרון השני ש-Inovytec מציעה הוא ה-Lubo; מכשיר קיבוע לא פולשני שמאפשר לפתוח את דרכי הנשימה של המטופל באופן פשוט וללא צורך בידע ספציפי. המוצר האחרון הוא ה-VENTway, מכונת הנשמה קומפקטית המיועדת לטיפול נמרץ בחמצן בתנאי שדה.

Logz.io גייסה 16 מיליון דולר

העולם חווה בשנים האחרונות תופעה שנקראת התפוצצות מידע ו-Logz.io הישראלית רוצה לעשות קצת סדר בבלגאן. הפתרון של החברה מאפשר לאסוף כמויות גדולות של מידע, עליו ניתן לבצע ניתוחים מורכבים שיוצגו בסופו של דבר בצורה גרפית. החודש הודיעה החברה על סגירת סבב גיוס שני בהיקף של 16 מיליון דולר. הסבב הנוכחי הושלם בהובלת קרן OpenView והמשקיעים הקיימים – קרן 83North וקרן גיזה.

Logz.io מציעה מערכת ענן אשר מתחברת אל שרתים ארגוניים ומציגה תמונה גרפית של מצב המערכות השונות בו. הפלטפורמה שמספקת החברה בנויה על מערכת קוד פתוח נפוצה בשם ELK. מדובר בפלטפורמה אשר מבוססת על מערכת זו בגרסה משודרגת הכוללת שימוש פשוט, ללא צורך לבצע שום התקנה או יכולות אנליטיות מתקדמות. בנוסף, היא כוללת גם מערכת בינה מלאכותית המאפשרת לארגונים למקסם את הערך שהם מסוגלים להוציא מהמידע שמצטבר ע"י זיהוי מוקדם של תקלות פוטנציאליות.

חברת Siemplify גייסה 10 מיליון דולר

שמונה חודשים בלבד אחרי שיצא מ-Stealth והודיע על גיוס של 4 מיליון דולר, הודיע הסטארטאפ הישראלי Siemplify (סימפליפיי), על השלמת סבב גיוס בסך 10 מיליון דולר. הסטארטאפ מציע ניתוח איומים בזמן אמת ובאופן מהיר.

המערכת שפיתחה Siemplify מנתחת את כל המידע שנאסף על ידי המערכות השונות בארגון, מכניסה אותו להקשר הנכון והופכת אותו למידע מודיעיני איכותי המאפשר ל-SOC הארגוני להתמקד באירועים הרלוונטיים ולטפל בהם בצורה מיטבית. על ידי שימוש באלגוריתמים המבוססים על תהליכים של חקירה מודיעינית, Siemplify מאפשרת לזהות באופן כמעט מיידי את אירועי האבטחה המשמעותיים בארגון ומספקת לצוות ה-SOC מיצג ויזואלי מעמיק המאפשר לחקור לטפל באופן מהיר וממוקד באירוע. כל זאת על בסיס תשתיות אבטחת המידע וה-SIEM הקיימות בארגון ותוך השתלבות מלאה בתהליך ה-Incident Response הארגוני. חשוב לציין שהמוצר של החברה לא בא להחליף מערכות קיימות, אלא לספק שכבת הגנה נוספת.

Sealights גייסה 11 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Sealights הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 11 מיליון דולר, שהובל על ידי קרן TLV Partners. החברה, שפעלה עד עכשיו מתחת לרדאר, מפתחת את פלטפורמת הענן הראשונה לבדיקות איכות רציפות.

מערכת ניהול האיכות של Sealights (סילייטס) מספקת אנליטיקות שנאספות מכל הכלים, הסביבות והבדיקות, ובכלל זה מכסה גם את בדיקות הקוד הפונקציונליות. בכך היא הופכת את האיכות לנתון מדיד, שמפשט את תהליך השקת המוצר, במקום לסכן אותו.

ParaSonic גייסה 1.6 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי ParaSonic (פארסוניק) רוצה לספק מענה לבעיה שלא מעט הורים נתקלו או צפויים עוד להיתקל בה – כינים. החברה פיתחה מכשיר בצורת מסרק המיועד להשמדת כינים וביצי כינים בתוך דקות ספורות, באמצעות גלי אולטראסטאונד וללא שימוש בכימיקלים. ההערכה היא כי המכשיר יהיה מוכן לייצור המוני תוך כשנה, וכדי לעמוד בתחזית – השלימה החברה סבב גיוס ראשון. הגיוס, המסתכם בהיקף של 1.6 מיליון דולר, הגיע ממשקיע אמריקאי פרטי.

מסרק הכינים של החברה המיועד לשימוש ביתי, קוטל את הכינים והביצים שלהם בו זמנית בפעולת סירוק פשוטה וחד פעמית, שמסתכמת לדבריהם בדקות ספורות. המוצר פותח על בסיס פטנט של היזמת מור כהן, והחברה מנוהלת על ידי דוד תבור, שכיהן בין היתר כמנכ״ל פלורינקס שנרכשה בשנה שעברה על ידי קולגייט.

Kang Health מגייסת 3.3 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Kang Health רוצה לשנות את התמונה ולהביא לנו, המשתמשים, את כל המידע המעודכן ביותר על מצבנו הרפואי ולהפוך לכלי שיעזור לנו בקבלת ההחלטות הרפואיות המורכבות.

בראיון לגיקטיים סיפר אלון בלוך כי המטרה של המיזם היא שאפתנית למדי. המידע וההמלצות הרפואיות שיוצגו בפני המשתמשים יתבססו על שילוב של נתונים אישיים ומידע רפואי רלוונטי של המשתמש ביחד עם ביג-דאטה, כשמעל לכל, מתכננת החברה לשלב הרבה למידת מכונה. בלוך: "תדמיין שאתה צריך לבחור בין 2 פרוצדורות רפואיות. כיום, אתה מוגבל במידע שאתה מקבל או נחשף לו. אנחנו למשל נציג לך נתונים על מטופלים, בעלי אותם נתונים כמו שלך, שבחרו בכל אחת מהאופציות ומה היו התוצאות לבחירה שלהם".

EverThere גייסה 1.8 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי EverThere (לשעבר Zoliro) הודיע על גיוס של 1.8 מיליון דולר בהובלת Elevator Fund, כדי להמשיך ולפתח רשת פרסום ייעודית לאירועים. בעזרת המוצר של החברה, מותגים יכולים לחלק ׳Swag Bags' דיגיטליים ללקוחות פוטנציאליים שבמידה ויבחרו להשתמש באותן הטבות – יהפכו ללידים שימושיים ורלוונטיים. לטענת החברה, מפרסמים באירועים אשר משתמשים בשירותיה נהנים מאחוזי המרה הגבוהים ב-21% משירותים אחרים.

הפלטפורמה של EverThere מנתחת מיליוני אנשים המשתתפים באירועים שונים ברחבי העולם, מוצאת את המשתתפים הפוטנציאליים עבור כל מותג שצפויים להיות הכי ׳רווחיים׳ עבור המשווקים ובפניהם היא מציגה דילים והצעות משתלמות. לאורך האירוע, אותם לקוחות פוטנציאלים יקבלו הודעות טקסט או מייל ממארגני האירוע עם לינק ׳לסל׳ הטבות שאותן חברות מציעות. בצורה זו, משווקים יכולים לקבל לידים ׳אותנטיים׳, שנרשמו במודע ובכוונה תחילה למותג שלהם.

RapidAPI גייסה 3.5 מיליון דולר

כיום מתכנתים משתמשים ב-APIs שונים במטרה להוסיף פונקצינליות לתוכנות; כך למשל – לצורך סליקת תשלומים יש להתחבר ל-API של חברות האשראי ולצורך שליחת הודעות SMS למשתמש יש להתחבר ל-API המאפשר זאת. הבעיה היא שלכל API שכזה יש פורמט ופרוטוקול משלו, מה שמסבך את התהליך. כדי לפשט את העניינים, הסטארטאפ הישראלי RapidAPI פיתח פלטפורמה בקוד פתוח המאפשרת למפתחים למצוא ולהתחבר ל-APIs שונים בקלות באמצעות שכבת וירטואליזציה. אותה שכבה מאפשרת למפתחים להתחבר לכל API בפורמט אחיד.

כדי להמשיך ולפתח את המוצר, הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס סיד בגובה של 3.5 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן הון הסיכון Horowitz Andreessen האמריקאית ביחד עם SVAngel.

Aperio נחשפת ומגייסת 2 מיליון דולר

חברת הסייבר הישראלית Aperio, שמפתחת טכנולוגיה לגילוי ולאיתור של מתקפות על תשתיות קריטיות, נחשפה והודיעה על גיוס של 2 מיליון דולר.

Aperio (אפריו) מנטרת את מערכות הבקרה והשליטה במתקנים קריטיים ומצליחה לגלות מתי המערכת לא מציגה את הנתונים האמיתיים. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מתחברת באופן פסיבי למערכת הבקרה. באמצעות אלגוריתמים מתקדמים המערכת מזהה טביעות-אצבע ייחודיות של אותות מדווחים, ומבצעת אימות האותנטיות שלהם. בהתבסס על טביעות-אצבע אלה, מאותר הציוד הנתקף והנתונים המזויפים. היכולות הייחודיות מבוססות על אלגוריתמים של למידה חישובית ומידול פיזיקלי של אותות ממערכות דינמיות המאומנים לזהות מניפולציות מלאכותיות של נתוני תהליך כמו הזרקת אותות סינטטיים ושיכפול אותות מהעבר, כפי שנעשה בזמן תקיפת ה-Stuxnet.

JFrog רכשה את Conan הספרדית

חברת JFrog הישראלית, המפתחת תשתית גלובלית להאצת תהליכי ניהול, אחסון והפצה של תוכנה, הודיעה על רכישת הסטארטאפ הספרדי Conan.io , המפתח מערכת לניהול חבילות C/C++. סכום הרכישה לא פורסם.

בפוסט שפורסם באתר החברה, ציינה JFrog כי לפני מספר חודשים, לקוחות ארגוניים שלהם אשר משתמשים ב-C/C++ התחילו לדבר על כלי חדש בשם conan.io. אותו כלי, התברר, מספק ניהול נכון יותר עבור C/C++ ומאפשר לקהילת המפתחים בשפה זו לנהל ספריות תוכנה ולשתף את אלו בארגון בצורה נוחה ומהירה יותר. כנראה ש-JFrog עד כדי כך התלהבו מהמוצר, שהם החליטו לרכוש את החברה.

הסטארטאפ AIdoc גייס 3 מיליון דולר

AIdoc (לשעבר TailorMed) בונה פלטפורמה לרדיולוגים לשיפור תהליך פענוח סריקות רפואיות. החודש נודע כי החברה השלימה סבב גיוס בהיקף של 3.5 מיליון דולר מקרן Magma וקרן e.merge. בנוסף, היא גם זכתה במקום הראשון בכנס Geektime Conference 2016.

הטכנולוגיה מנתחת את הסריקה והמידע הקליני של המטופל ומכווינה את הרדיולוג למקומות הכי רלוונטים בהדמייה. אנחנו עוטפים את תהליך העבודה כולו, על מנת לפתוח את צווארי הבקבוק המרכזיים בתהליך הפענוח. בכך, אנחנו מאפשרים לרדיולוג להתמקד במה שהוא עושה הכי טוב – פענוח של המחלות. זהו המקום בו הידע שלו מנוצל בצורה המיטבית. כדי להביא את הדברים הללו לידי מימוש, אנחנו עובדים על טכנולוגיית בינה מלאכותית חדשה, מבוססת למידה עמוקה (deep learning) שתפרנו במיוחד למידע רפואי. הטכנולוגיה מאפשרת למצוא חריגות בצורה רחבה, שכוללות סוגים רבים של מחלות מבלי להתמקד במחלה בודדת.

PayKey גייסה 6 מיליון דולר

חברת הפינטק הישראלית PayKey פיתחה מערכת המאפשרת לבנקים לספק שירותי העברת כספים בין עמיתים – Peer to Peer – על גבי רשתות חברתיות ואפליקציות מסרים מידיים. החודש, הודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס A בהיקף של 6 מיליון דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הובילו קרן ההון סיכון E-Ventures וגבי סאלם מ-Wharton Asset Management. כמו כן השתתפו בסבב גם CommerzVentures, Mastercard, Santander InnoVentures, Digital Leaders Ventures וקרן ההון סיכון מגמה.

הטכנולוגיה של PayKey מאפשרת העברת כספים מאובטחת ישירות ממקלדת הטלפון הנייד, בזמן שהלקוח נמצא ב"שיחה חברתית" וללא צורך בכניסה ייעודית לאפליקציית הבנק או לאפליקציה ייעודית להעברת כספים כגון ארנק אלקטרוני. כל מה שעל המשתמש לעשות כדי לעבור ל-Mode העברת כספית היא ללחוץ על כפתור ה-$ במקלדת (במידה ואפליקצית הבנק תומכת בשירות זה). בצורה זו, תהליך העברת הכספים מתבצע באופן אינטואיטיבי ופשוט הרבה יותר, תוך כדי שהמשתמש נשאר ׳בעולם המדיה החברתית׳ עם חבריו ובני משפחתו.

SafeDK גייסה 3.5 מיליון דולר

SafeDK הישראלית, המפתחת פלטפורמה לניהול כלי פיתוח צד שלישי (SDKs) באפליקציות מובייל, הודיעה על השלמת סבב גיוס A בסך 3.5 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילו מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, יחד עם Samsung Next Tel Aviv ו-StageOne Ventures. כמו כן השתתפו בסבב Kaedan Capital והמשקיע הפרטי לאון וייסביין. לצד ההודעה על הגיוס, החברה הודיעה על השקת הפתרון שלה לשליטה ובקרה על SDKs גם באפליקציות iOS (זאת לאחר שהטכנולוגיה שלה לאנדרואיד פעילה כבר במשך שנה).

המערכת שפיתחה החברה היא שירות המתנהל בענן, בו ניתן לבדוק את רכיבי התוכנה מצד שלישי, לנטר את פעילותם, וגם לשלוט בהם. הפתרון של SafeDK מגן על אפליקציות מפני תוכנות צד שלישי אליהן הן מחוברות הן על ידי הגנה מפני פעילות זדונית, והן על ידי התראה בזמן אמת מפני פגיעה בביצועים של היישום, כמו למשל צריכת סוללה גבוהה מידי. על ידי שימוש במוצר, מפתחים יכולים לכבות או לחסום את הרכיב הבעייתי מיד עם קבלת ההתראה.

הסטארטאפ הישראלי GONG! נחשף וגייס 3 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי GONG! שהושק בספטמבר האחרון בעל תכלית מאוד פשוטה: לחזות אילו סיפורים וכתבות חדשותיות עשויים לעניין את המשתמשים בפלטפורמה, עוד לפני שאלו הפכו ל׳טרנדיים׳ וויראליים באתרים אחרים. כנראה שהרעיון מצא חן בקרב מספר אנשים אחרים, שכן לאחרונה השלים הסטארטאפ סבב גיוס סיד בהיקף של 3 מיליון דולר. המימון האחרון הגיע מקרן סקויה, Bloomberg Beta, Mangrove Capital Partners, Boldstart Ventures ומספר אנג׳לים פרטיים.

GONG! (גונג) היא פלטפורמת חדשות המותאמת באופן אישי לכל משתמש. כדי לעשות זאת, היא עוקבת אחר מאות אלפי מקורות וסיפורים תוך כדי שאלו מתפשטים ברשתות החברתיות ומודדת את מידת ה-Engagement שלהם ברשת. בגדול, הרעיון הוא להציג בפני המשתמשים שלה את הסיפורים המעניינים ביותר, עוד לפני שאלו הספיקו להיחרש ולהפוך לויראלים ברשתות החברתיות. בעצם, אם היא אכן מצליחה לעשות זאת, אז מדובר כאן במקור מצויין לבלוגים, אתרי חדשות למיניהם ו׳אושיות רשת׳ שרוצים לדעת הכל לפני כולם.

Valtech cardio נרכשה תמורת 990 מיליון דולר

ניסיון שני: אחרי עסקת רכישה שלא הושלמה לבסוף בשנה שעברה, חברת המכשור הרפואי Valtech Cardio נמכרה לענקית המכשור הרפואי Edwards lifesciences תמורת קרוב למיליארד דולר בעסקת מזומן ומניות. לפי מתווה העסקה תקבל Valtech cardio מזומן ומניות בסך 340 מיליון דולר ו-350 מיליון דולר נוספים בהתאם לעמידה באבני דרך שהוסכמו. בנוסף, רכשה Edwards אופציה לרכישת הפעילות בתחום החלפת המסתם המיטרלי תמורת כ-300 מיליון דולר נוספים.

הטכנולוגיה שפיתחה Valtech Cardio הישראלית מתמקדת בטיפול במצבים בהם המסתם הליטרלי (דו צניפי) לא נסגר כראוי, מה שמוביל לזרימה חוזרת של דם מהחדר השמאלי לעלייה השמאלית בזמן התכווצות הלב. במקרים חמורים, מצב זה יכול להוביל להידרדרות משמעותית בתפקודו של הלב עד כדי מוות, כאשר כ-4.2 מיליון חולים במחלה זו בארה״ב. לטענת החברה הנרכשת, השוק אליו פונה מוערך בכמיליארד דולר.

ApiFix גייסה 5 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי ApiFix פיתח שתל חכם המיועד לטיפול בילדים ובמתבגרים אשר סובלים מעקמת. כעת, נודע כי החברה גייסה 2.8 מיליון דולר מתוך סבב גיוס כולל בהיקף של 5 מיליון דולר, שצפוי להיסגר עד סוף השנה הנוכחית. את המימון קיבלה החברה מ-B. Braun Melsungen ומקבוצת טרנדליינס (ApiFix היא חברת פורטפוליו של החממה הטכנולוגית של טרנדליינס).

הטיפול המקובל כיום בעקמת הנעורים מבוסס על ניתוח שבאמצעותו מקבעים הרופאים מספר רב של חוליות באמצעות מוטות מתכת וכ-20 ברגים המוחדרים אל החוליות. בדרך כלל, מדובר בניתוח ארוך ומסובך, אשר עלותו גבוהה במיוחד והוא גם עלול לגרום לתופעות נלוות קשות הפוגעות באיכות חייו של המטופל.

מנגד, השתל של ApiFix מאפשר למנתחים לקבע את החוליות תוך שימוש ב-2 ברגים בלבד. אותו שתל חכם מתחבר אל לב העיקום המרכזי של עמוד השדרה בפרוצדורה זעיר-פולשנית, כאשר זמן הניתוח מתקצר מ-5-6 שעות לכשעה בלבד. לאחרי ההליך, המטופל עובר פיזיותרפיה במהלכה מתבצע תיקון הדרגתי לאורך מספר חודשים. במהלך הטיפול הפיזיותרפי, השתל "זוכר" ומקבע כל תיקון שמושג במהלך הטיפול.

Gett גייסה 100 מיליון דולר

Gett (גט, לשעבר: Get Taxi) הודיעה על חתימת הסכם לקבלת הלוואה בסך 100 מיליון דולר לתקופה של שבע שנים מהבנק הגדול ברוסיה. הסכם האשראי, הראשון מסוגו שמעניקה קבוצת זברבנק, מסתמך על קשריה העסקיים הקיימים של Gett עם הבנק במספר תחומים.

שחר וייסר, מייסד ומנכ"ל Gett מסר: "Gett אשר חתמה לפני כמה חודשים על שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת פולקסווגן, יצרן המכוניות המוביל בעולם, כעת ממשיכה עם שיתוף פעולה אסטרטגי פיננסי עם הבנק המוביל ברוסיה. בעזרת שותפיות אלו Gett תוכל לחזק את מעמדה כשחקן מוביל בתחומה באירופה."

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: