לאן הלך הכסף? הסטארטאפים שגייסו ונרכשו בפברואר 2016

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש פברואר

moneyלא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש פברואר.

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג'לים ואפילו מהמדינה.

<<< הגיוסים של חודש ינואר

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

Kaymera מגייסת 10 מיליון דולר, כדי לאבטח את התקשורת הסלולרית שלנו

למרות הפופולאריות והנוחות שבה, התקשורת הסלולרית מביאה איתה לא מעט איומים וסכנות כמו האזנות סתר ויירוט תקשורת נתונים. חברת הסטארטאפ הישראלית Kaymera (קאימרה), שמפתחת טכנולוגיות להגנה על התקשורת הסלולרית שלנו, הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון בגובה 10 מיליון דולר.

הטכנולוגייה שפיתחה Kaymera מתבססת על ארבעה יסודות: ערוצי תקשורת מוצפנים ומאובטחים – אבטחה והגנה מפני האזנות ויירוטים של שיחות, מסרונים, מסרים מיידיים, אימיילים וכל תקשורת נתונים באשר היא, תוך שימוש בשיטות הצפנה מסחריות מתקדמות; מערכת הפעלה מאובטחת – מבוססת סביבת האנדרואיד המוכרת, כשכל המידע השמור במערכת מוצפן ומוגן. המערכת כוללת כלים לזיהוי ומניעת חדירה של תוכנות זדוניות ומעל לכל מנגנונים יחודיים המונעים דליפת מידע, גישה לא מורשית למידע והגנה ייחודית למתקפה וירטואלית או פיזית; סביבת ניהול – מאפשרת למנהל האבטחה הארגוני לשלוט במערכת ובמכשירי הקצה במגוון פרמטרים – מהגדרת משתמשים, ניהול אפליקציות והרשאות הגישה שלהן, שליטה מרחוק על מכשירים למקרי מצוקה או גניבה וניטור מתמיד על רמת האיום והאבטחה של המכשירים ושל המערכת כולה; שקיפות ופונקציונאליות מלאה תוך הגנה מקסימאלית – המערכת של החברה מבוססת מכשירי מדף, המשודרגים במערכת ההפעלה מאובטחת, המתוכננת לספק הגנה מקסימאלית, מבלי להשפיע על השימושיות וההתנהגות היומיומית של המכשירים.

קרן Pontifax משלימה גיוס 175 מיליון דולר

קרן ההון סיכון הישראלית Pontifax, המתמקדת בהשקעות בתחום הבריאות, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך 175 מיליון דולר לקרן הרביעית שלה. את הסבב הנוכחי גייסה הקרן באמצעות המשקיעים מורי ארקין, עמי שגיא, בית ההשקעות אלטשולר שחם, מנורה, הראל, בנק הפועלים ועוד. הקרן, שנוסדה בשנת 2004 על ידי צמד המייסדים רן נוסבאום ותומר קריב, נחשבת למשקיעה הפעילה ביותר בתחום מדעי החיים.

הקרן מתמקדת בהשקעה בחברות המציגות חדשנות, גם בחברות שהמוצרים שלהן עדיין לא בשלים ונמצאים בתחילת דרכם, וגם כאלה שכבר מוכנות לצאת בניסויים קליניים עם הטכנולוגיות שפיתחו. כיום Pontifax מנהלת השקעות בשווי של למעלה מ-350 מיליון דולר, ובפורטפוליו שלה נמצאות קרוב ל-50 חברות, כאשר על רבות מהן כתבנו כאן בגיקטיים כאשר נרכשו או השלימו סבבי גיוס מכובדים. מהקמתה לפני 11 שנה השלימה ארבעה סבבי גיוס.

Snyk מגייסת 3 מיליון דולר, כדי לאבטח את הקוד הפתוח שבו אתם משתמשים

חברת הסטארטאפ הישראלית Snyk, שמפתחת טכנולוגיה להגנה על ספריות חיצוניות מבוססות קוד פתוח, הודיעה על גיוס של 3 מיליון דולר. בשיחה עם גיקטיים מסביר אסף חפץ, שותף-מייסד ב-Snyk, כי בניגוד לעבר, אז עיקר השימוש בקוד פתוח היה בעיקר ב-5 קומפוננטות דוגמת Apache, כיום נעשה שימוש במרקטפלייסים, כשיותר מ-200 אלף חבילות זמינות לשימוש למפתחים השונים.

הפתרון של החברה מאפשר למפתח לבחון את החבילה שבה הוא רוצה להשתמש – עוד לפני השימוש – ומצביע על חולשות בקוד שלה, אם אלו קיימות; במקביל, Snyk סורק את הקוד גם לפני העלאה לפרודקשן, כלומר, לפני שהוא נחשף לקהל המשתמשים. במידה ונמצאת בעיה, Snyk מטמיע את טלאי האבטחה הרלוונטי שיתקן אותה. כדי לגלות את החולשות, נעזרת החברה הן במאגרים פתוחים והן בסריקות שלה, שמציפות קודים בעייתיים מרחבי הרשת. חפץ מסביר שבעתיד הכלי ש-Snyk מפתחת יעבוד כבר בסביבת הפרודקשן, כך שהמפתחים לא יצטרכו לעשות Redeploy לקוד המתוקן.

קואפרטיב האופנה CO.CO מגייס חצי מיליון דולר

המיזם הישראלי CO.CO, אשר מציע לכל אחת ואחד להצטרף ולהיות שותף בחברת ההזנק, הודיע על גיוס של 505 אלף דולר מקרן 2B-Community של יואל חשין. תמורת הסכום הקרן תרכוש 35.5% מהמיזם. במבט ראשוני באתר המיזם הוא נראה כמו חנות אופנה מקוונת לכל דבר, אך בפועל מסתתר מודל די מעניין.

CO.CO מאפשר לכל מי שמעוניין בכך לקחת חלק ולהיחשב ׳כמשקיע׳ לכל דבר, על ידי השקעה של סכום יחסית קטן (בין 1,000 ל-10,000 ש״ח), סכום שיוחזר במלואו בצורת בגדים ומוצרים, והנחה קבועה על כל הפריטים באתר. בנוסף, בעתיד, וכשהחוק יאפשר זאת, כל השותפים יהנו מחלוקת רווחים לפי חלקן.

ב-CO.CO מתחייבים למספר דברים; ראשית, החברה תהיה שייכת שווה בשווה לצוות המייסד ולכל יתר השותפים מהציבור; הועד המנהל יהיה מורכב מנציגי היזמים ומחויב לשקיפות והגינות; המשכורות שישולמו בחברה יהיו שוות במידה, והשכר הגבוה לא יעלה על פי 10 מהשכר הנמוך בחברה ו-10% מהרווחים המחולקים ייתרמו לטובת פעילות חברתית על פי בחירת השותפות.

Skybox Security הישראלית מגייסת 96 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Skybox Security, המפתחת תוכנות וכלים להערכת סיכונים ואיומים במערכות מחשוב ארגוניות, הודיעה על השלמת סבב גיוס ענק בהיקף 96 מיליון דולרים. הסכום גויס מ-Providence Strategic Growth, חטיבת ההשקעות בחברות צומחות של Providence Equity. ההון שגויס ישמש את החברה לטובת המשך צמיחתה ולהרחבת כוח האדם שלה למטה החברה בעמק הסיליקון בארה״ב ולמרכז הפיתוח שלה הממוקם בהרצליה.

Skybox מציעה פתרונות אבטחה משולבים המספקים לארגונים תמונת מצב מלאה על סיכוני האבטחה בארגון, כולל נקודות כשל ותורפה בהן חשוף הארגון לאיומיי סייבר וחוסר תאימות בתצורות Firewall ואבטחת רשת. החברה מסייעת למנהלי אבטחת המידע וה-IT בארגונים לשים ידם על מידע רב ערך ותובנות אופרטיביות מכלל פתרונות הרשת ואבטחת המידע הקיימים בארגון, זאת לטובת קבלת החלטות נכונה ויעילה יותר בהתמודדות עם מתקפות סייבר וניהול סיכונים. פתרון הדגל של החברה Skybox Security Suite, מתממשק ליותר מ-90 מוצרי תקשורת ואבטחת מידע ארגוניים נפוצים בשימוש, ומנתח באופן מקיף את כל המידע המגיע מפתרונות אלו במטרה לייצר מודיעין ותובנות רלוונטיות.

חברת זיהוי הפנים הישראלית Anyvision נמכרת ל-Top End

חברת Anyvision הישראלית, שמפתחת טכנולוגיות לזיהוי פנים, נרכשה על ידי חברת Top End Minerals האוסטרלית תמורת כ-6 מיליון דולר. החברה הישראלית מפתחת טכנולוגיה לזיהוי פנים שיעילה גם כאשר יש צורך לזהות אנשים רבים בתוך קהל גדול. על פי החברה, הטכנולוגיה שלה מסוגלת לזהות אנשים גם אם הם עלו או ירדו במשקל, השתמשו באיפור או הרכיבו זקנים, משקפיים וכובעים.

השוק העיקרי לטכנולוגיה של החברה הוא כמובן תחום האבטחה ובטחון הפנים, אולם בנוסף פונה החברה גם למניעת רמאויות בתחום הפיננסים, פתולוגיה, חקלאות – על ידי זיהוי מצב היבול, ואפילו לתחום הביתי ולמשתמשים הפרטיים, שרוצים להימנע מהקלדות סיסמה: הפיתוח של החברה מאפשר להם לפתוח דלתות בצורה אוטומטית, רק על ידי זיהוי פני הנוכחים. המודל העסקי של החברה מתבסס על מכירה של המערכת ואז תשלום קבוע על שירות.

Thumzap הישראלית מגייסת 3 מיליון דולר

מסתבר שהמוח הישראלי חשב גם על זה; הסטארטאפ הישראלי Thumzap פיתח אפליקציה שמאפשרת לבני נוער לבקש מהוריהם שירכשו עבורם פריטים (או במילים פשוטות יותר – ׳אמא/אבא תקנה/תקני לי׳), גם בלי להסתובב איתם בפומבי בקניון, בלחיצת כפתור. החודש הודיע הסטארטאפ על השלמת סבב גיוס סיד בהיקף של 3 מיליון דולר מהקרן האמריקאית Sierra Wasatch, והאנג׳לים הישראלים אילון תירוש, יובל טל ורון צוקרמן.

בני נוער מבלים גם ככה המון זמן מול המחשב או הסמארטפון בין אם במשחקים ובין אם ברשתות החברתיות או בשופינג ווירטואלי. יחד עם זאת – הם עדיין זקוקים להורים שלהם כדי שישלמו עבור הקייס המהמם לאייפון שהם מצאו באיביי, או 50 מטבעות זהב בקנדי קראש. עם Tumzap, בני הנוער יכולים לשוטט במגוון אתרים, לבחור את הפריטים שמצאו חן בעיניהם, ולשלוח להוריהם בקשה שירכשו עבורם את הפריט. בצד השני, ההורים יקבלו התראה לסמארטפון שלהם, ועליהם יהיה להחליט כיצד להתקדם משם – האם לשמח את הילד ולרכוש עבורו את הפרט, או לסרב בנימוס.

הסטארטאפ שהקים אבא מרעננה וגייס מיליון וחצי דולר ממפתחי קנדי קראש

כל הורה מכיר את כסאות הבוסטר לרכב – אותם כסאות שנועדו להגביה את הילדים, כך שחגורת הבטיחות תגן עליהם. הבעיה העיקרית איתם: הם גדולים ומגושמים, לרוב מכוערים ובעיקר תופסים הרבה מקום. לג'ון סומרוי, אב לארבעה מרעננה, היה רעיון מבריק כיצד לשדרג את הבוסטרים האלו דרסטית. עתה נודע שהיזמים שמאחורי 'קנדי קראש' השקיעו מיליון וחצי דולר בסטארטאפ שהקים סומרוי.

בניגוד לכסאות בוסטרים רגילים, מושב ה-mifold של החברה אינו מגביה את הילד. במקום זאת, הוא מנמיך את חגורת הבטיחות לגובה של הילד. mifold שעשוי מפלסטיק ואלומיניום מוקשחים מתקפל לגודל של טאבלט ממוצע, כך שניתן בקלות להכניס אותו לתיק בית-ספר. הורים רבים נוהגים לפעמים לוותר על בוסטר, כאשר למשל הורים אחרים אוספים את ילדיהם לחוגים או למפגשים, או כאשר הסבים והסבתות אוספים אותם. הבוסטר הקומפקטי של mifold הוא פתרון מצוין לבעיה השכיחה הזו. עוד יתרון לגודל של mifold הוא שניתן גם להשתמש בשלושה מושבים כאלו אחד ליד השני, זאת בניגוד לבוסטרים רגילים, שבגלל הרוחב שלהם, לא נכנסים גם למכוניות משפחתיות גדולות. כמובן שסומרוי דאג שהמושב יעמוד בתקני הבטיחות האירופאיים והאמריקאיים כאחד. יתרון נוסף הוא שבזכות היותו נייד, ניתן לקחת אותו גם כאשר נוסעים במונית וגם כאשר שוכרים רכב בחו"ל, וכך חוסכים לא מעט ביטקוין.

Simplex הישראלית מגייסת 7 מיליון דולר כדי לפשט את המסחר בביטקוין

חברת הסטארטאפ הישראלית Simplex, המאפשרת לסחור בביטקוין באמצעות כרטיס אשראי, הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 7 מיליו דולר. סבב הגיוס הנוכחי הושלם באמצעות חברות כריית הביטקוין Bitmain, Cumberland Mining ו-Founders Group לצד קבוצת אנג׳לים ששמותיהם לא פורסמו. הסבב הנוכחי מתווסף ל-1.4 מיליון דולר נוספים שגייסה החברה בעבר, מה שמעמיד סך גיוסיה מאז הקמתה בשנת 2014 על 8.4 מיליון דולר.

המוצר של החברה מעוניין להפוך את תחום הביטקוין לקצת יותר ״מיינסטרימי״, ולאפשר מכירה או קניה של ביטקוין בצורה הרבה יותר פשוטה ומהירה, בדיוק כמו שהתרגלנו לבצע כל עסקת מסחר מקוונת אחרת.

החברה מציעה API פשוט ובטוח שנועד להחליף את הדרך המסורבלת והפרימיטיבית דרכה ניתן היה עד עכשיו לסחור במטבע. לטענתה, היא מציעה אלטרנטיבה לשיטות הנפוצות באמצעותן רוכשים ביטקוין בעולם – העברות בנקאיות – שיטה שיכולה לקחת עד 3 ימים וכרוכה באישור הבנקים והליכים בירורקטיים מייגעים. כמו כן, החברה מבטיחה כי ביכולתה ׳לשים את האצבע׳ על עסקאות חשודות, ומבטיחה כי גם במקרים בהם תבוטל עסקה שתתגלה כחשודה, הם עדיין יקחו על עצמם את האחריות ויחליפו עבור הלקוח שלהם את הכסף (כפי שנוהגות לאשרות חברות האשראי במידה ובוצעו חיובים לא על ידינו).

Regentis הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר

Regentis Biomaterials הישראלית, אשר פיתחה שתל מתכלה לטיפול בסחוס פגוע, הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס בגובה 15 מיליון דולר בהובלת קבוצת הפרמצבטיקה הסינית Haisco. עוד השתתפו בגיוס המשקיעים הקיימים בהם מדיקה פרטנרס, SCP Vitalife Partners וקרן ההשקעות של הטכניון. המוצר המוביל של החברה הוא שתל ה-GerlinC אשר מעודד היווצרות רקמת סחוס חדשה, תוך כדי שמוריד משמעותית את רמת הכאב שמלווה פציעה בסחוס. היתרון של המוצר הוא פשטות השימוש שלו בקרב המנתחים, והוא מתבצע בנוסף להליך הניתוחי המקובל כיום לטיפול בבעיה.

Regentis פיתחה ג׳ל נוזלי פולימרי העשוי משילוב של חומרים טבעיים ומלאכותיים, המתנהג כמו סחוס טבעי ומאפשר לסחוס החדש להתחדש בסביבה טובה יותר. הפולימר שפותח מתנהג כמו קרחון; החומר מוזרק לגוף כג׳ל, ומתקשה ונספג באופן מלא בתוך שישה חודשים. הטיפולים שהיא מציעה מיועדים בעיקרם לאוכלוסייה המתבגרת, לפציעות ספורט ולפציעות בעקבות תאונות. רק נציין כי השוק העולמי לטיפול בבעיות סחוס נאמד בכ-5 מיליארד דולר בשנה.

WOO הישראלית מגייסת 2.35 מיליון דולר כדי למצוא לכם את עבודת החלומות

WOO (לשעבר Highr) שמאפשר להייטקיסט לדעת מהו שוויו האמיתי בשוק באופן אנונימי, מרחיב את פעילותו לארה"ב ומודיע על השלמת סבב גיוס סיד בהיקף של 2.35 מיליון דולר. בסבב השתתפו המשקיעים האנק ויגי'ל ופריטץ ליינמן מקרן Acequia האמריקאית, לורד דיוויד אליאנס (אשר ייסד את אחת מחברות הטקסטיל החשובות בעולם, N Brown PLC וחברת Coats PLC) ומשה ליכטמן, שותף בקרן IGP.

הפלטפורמה של WOO מספקת לעובדים בהיי-טק מעין סוכן חכם, שפועל בשקט בשקט, בצורה אנונימית, ומחפש בצורה אקטיבית אחר משרה עבור המשתמש שרוצה לשדרג את עצמו מבחינת שכר ותנאים, תפקיד מאתגר יותר, תפקיד ניהולי, סוג חברה שונה או אולי מאחר ומייחל בכלל לרילוקיישן.

מסתבר שבכל רגע נתון כ-80 אחוזים מהעובדים היו מעוניינים במשרה אחרת במקום זו בה אוחזים כעת. כמה מתוכם עושים עם זה משהו וממשיכים לשלב של חיפוש משרה אחרת? רק כרבע. WOO מפתחת פלטפורמה שמאפשרת לעובדים בתחום ההיי-טק לפרסם בצורה אנונימית את משרת החלומות שלהם וכאשר חברה מסויימת מציעה את אותה המשרה, הם מקבלים התראה על כך. אם הקונספט מצלצל לכם מוכר, זה בגלל שלאחרונה עברה החברה מיתוג מחדש, ושינתה את שמה מ-Highr, עליה כבר סיפרנו לכם בעבר.

Via Surgical מגייסת 6 מיליון דולר; מפתחת טיפול חדשני לניתוחי בקע

כעשרה אחוזים מהאנשים יסבלו במהלך חייהם מסוג כזה או אחר של בקע מפשעתי (שנקרא גם הרניה או קילה). חברת הסטאראטפ הישראלית Via Surgical, שמפתחת טיפול חדשני למחלה, הודיעה כי גייסה 6 מיליון דולרים לשם כך מקרן Benslie Investment Group.

החברה מפתחת טיפול בשם FasTouch, שעוזר לקבע את הבקע במעין 'תפירה' של המקום, זאת במקום הברגות או סיכות שנהוגות כיום. כתוצאה מכך יש פחות חומרים זרים לגוף מה שעוזר לזרז את תהליך הטיפול וההחלמה. בין המתחרים של החברה ניתן למנות את החברות SorbaFix, Absorbatack ו-SecureStrap של Ethicon. בניגוד לפתרונות קונבציונליים, FasTouch מאפשר 'תפירה' מהירה של הבקע בצורה חצי-אוטומטית ומחומרים ידידותיים יותר לגוף.

ורטקס משיקה קרן רביעית בהיקף של 150 מיליון דולר

קרן ההון סיכון ורטקס (Vertex Ventures) הודיעה החודש על השלמת הגיוס לקרן הרביעית שלה בהיקף של 150 מיליון דולר. הקרן החדשה תתמקד בהשקעות בחברות צעירות בתחומים מגוונים ותנוהל על ידי השותפים דוד הלר, יורם אורון, עמנואל תימור, רן גרטנברג וינאי אורון. בין המשקיעים הבולטים בקרן החדשה של ורטקס ניתן למנות כמה מהקבוצות הפיננסיות הגדולות באסיה וכן גופים אסטרטגים מובילים מיפן, סין, סינגפור וצפון אמריקה ובהם: VVH, SBI FujiFilm, Murata ועוד.

ורטקס הוקמה בשנת 1997 וניהלה מיום הקמתה קרנות בהיקף של 750 מיליון דולר. שלוש הקרנות הקודמות של ורטקס היו שותפות לכמה מהאקזיטים הבולטים בישראל. בשנתיים האחרונות הציגה הקרן שלושה אקזיטים בהיקף מצרפי של יותר מ-4 מיליארד דולר: CyberArk, SolarEdge, ו-Waze. הללו מצטרפים לסיפורי הצלחה בולטים נוספים: dbMotion, Percello Voltaire, Actimize, Identify, PowerDsine, Visiontech, Telegate, Morecom, Tradeum ואחרות.

Hexadite מגייסת 8 מיליון דולר, כדי לחקור ולנהל תקיפות סייבר בצורה אוטומטית

אחת הבעיות הגדולות ביותר שמטרידות ארגונים בכל מה שקשור לסייבר, היא לאו דווקא האיתור של אירועי סייבר, אלא ההתמודדות עם שטפון ההתראות והניסיון לחקור את התקיפות אחר כך. החודש הודיע הסטארטאפ הישראלי Hexadite, שמפתח טכנולוגיה לחקירה ולטיפול אוטומטיים באירועי סייבר, על השלמת סבב גיוס בגובה 8 מיליון דולר.

Hexadite (הקסדייט) פיתחה טכנולוגיה שמציעה פתרון אוטומטי לטיפול בהתראות סייבר תוך מספר דקות, במקום שבועות. הפתרון האוטומטי לתגובה לאירועי סייבר, Hexadite AIRS, שעל פי החברה הוא הראשון מסוגו, מגדיל את היכולת של המשתמשים לחקור התקפות מרגע הזיהוי על-מנת לטפל בהן ביסודיות. יתרון זה מסייע בהגדלת הפרודוקטיביות של הארגונים, מפחית את עלויות החקירה והטיפול לאחר זיהוי המתקפות, ומחזק את יכולות ההגנה הכלליות של ארגונים. החברה מגנה כיום על יותר מחצי מיליון מכשירי קצה של לקוחות מתחומי הפיננסים, קמעונאות, טכנולוגיה, תעשיה, ביטוח, תקשורת, מדעי החיים והבריאות והיא מעסיקה במשרדיה שבתל אביב כ-20 עובדים.

Riskified מגייסת 25 מיליון דולר; מונעת הונאות אשראי בעסקאות אונליין

הסטארטאפ הישראלי Riskified שמאפשר לחברות לאשר עסקאות אונליין בבטחון, הודיעה על גיוס של 25 מיליון דולר בהובלת קרן Qumra Capital.

Riskified (ריסקיפייד) פיתחה מערכת טכנולוגית שבודקת את הרקע של הרוכש ובמידה והיא מאשרת את זהותו, מתבצע החיוב, כשהחברה גובה עמלה רק מעסקאות שאושרו. העסקאות הללו מבוטחות על ידי החברה, כך שאם בכל זאת מתגלה מקרה הונאה, החברה היא זו שתספוג את ההפסדים של בעל העסק. המערכת של החברה מתבססת על טכנולוגיה שמנתחת התנהגות של צרכנים ברשת ואלגוריתמים מבוססי למידה חישובית (machine learning), אשר מתעדכנים בזמן אמת, ומאפשרים לה להבדיל בצורה מדויקת ומיידית בין ניסיונות הונאה להזמנות לגיטימיות.

Cynet הישראלית מגייסת 7 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Cynet, אשר מציע פתרונות אבטחה לאיומים מתקדמים והתקפות ממוקדות, הודיע על השלמת סבב גיוס של 7 מיליון דולר מקרן Lazarus האמריקאית. Cynet מעוניינת להציג גישה ׳רעננה׳ יותר של אבטחה, גישה שבאה לידי ביטוי בגילוי מהיר של התקיפה ומתן תגובה אפקטיבי לתקיפות סייבר מתוחכמות ככל שיהיו.

מוצר הדגל של החברה מכונה Cynet 360, והוא מספק זיהוי ופתרון מקיף עבור איומים כולל תוכנות זדוניות והתקפות יום אפס, לא משנה מה מקור האיום (קבצים, נקודות קצרה, רשת או ברמת המשתמש). סבב הגיוס הנוכחי יאפשר לחברה לחזק את בסיסה, להמשיך ולפתח את טכנולוגיות הזיהוי והתגובה שלהם, תוך כדי הרחבת הנוכחות של המוצר שלה ברחבי העולם. כמו כן, נודע כי במידה ותבחר לעשות זאת – החברה ׳זכאית׳ לקבל מימון נוסף מהמשקיעה הנוכחית – קרן Lazarus.

Covercy מגייסת מיליון וחצי דולר

כל מי שהעביר פעם כספים לחו"ל בהעברה בנקאית נחרד לגלות כמה נשאר נטו מהכסף לאחר שהבנקים גובים עמלות שונות ומשונות הן מהשולח והן מהמקבל ומשתמשים בשערי חליפין גבוהים למדי. Covercy הוא סטארטאפ ישראלי שמבצע העברות בין 2 צדדים בדרך שקופה וזולה יותר מההעברות הבנקאיות הרגילות. החודש גייסה החברה כמיליון וחצי דולר מקרן SGVC האמריקאית שהשקיעה כבר במספר חברות ישראליות דוגמת kifi, interlude, younow, duda ו-Any.DO.

השירות שמציעה Covercy מציע 2 יתרונות בולטים למשתמשים: הראשון הוא השקיפות. אתם נכנסים לאתר, מקלידים את הסכום שאתם רוצים להעביר ורואים בדיוק כמה כסף יגיע לצד השני במטבע המקומי, מבלי שהוא יצטרך לפתוח חשבון באתר. היתרון השני הוא עלות השירות שנמוכה משמעותית מהעמלות שגובים הבנקים. בדקנו במחשבון של החברה, מצב שבו אנו רוצים להעביר 10,000 ש"ח לחשבון באירופה. אם נעשה שימוש במערכת Swift הבנקאית, הנמען יקבל 2,325 אירו, בעוד אם נשתמש במערכת של החברה הוא יקבל 2,355 אירו.

YouAppi הישראלית מגייסת 13.1 מיליון דולר

חברת YouAppi הישראלית, המפתחת פלטפורמה להפצת אפליקציות מובייל וניטור תוכן, הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס שני בסך 13.1 מיליון דולר. הפתרון של החברה מאפשר לנתח את דפוסי צריכת התוכן של למעלה מ-1.5 מיליארד משתמשי מובייל, ולהמיר את הנתונים כדי לייצר רווח. בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו המשקיעים Hawk Ventures, Global Brain, Click Ventures, Digital Future, Emery Capital, AltAir Capital, לצד המשקיעים הקיימים – Glilot Capital Partners, 2B Angels ו- Flint Capital.

מטרתה של YouAppi היא לשלב למידה חישובית עם אלגוריתמים קנייניים של חיזוי, ובכך לאפשר לאפליקציות מובילות לאתר את הלקוחות הנכונים להן במחיר ההמרה הנכון, ותוך התבססות על ניתוחי אנליטיקס של אירועי post-install. פלטפורמת OneRun של החברה מבצעת ניתוח רב-משתנים בזמן אמת כדי ללמוד את מדדי ה-KPI של כל אפליקציה. YouApp מניעה כיום רכש הלקוחות באמצעות 15,000 קמפיינים עבור 450 מפרסמים.

חברת הסייבר הישראלי Siemplify יוצאת מ-Stealth ומגייסת 4 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Siemplify, אשר מציע ניתוח איומים בזמן אמת ובאופן מהיר, הודיע החודש על השלמת סבב גיוס בסך 4 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו קרן 83North Venture, דיוויד סטרוהם – שותף ב-Greylock Partners, אלכס דאלי – מייסד ולשעבר מנכ״ל חברת ArcSight, טום קילרוי, סגן נשיא בכיר באינטל ומוטי גוטמן מנכ״ל מטריקס. לצד ההודעה על הגיוס, הודיעה החברה על השקת הפתרון שלה באופן מסחרי עם דגש על השוק האמריקאי.

המערכת שפיתחה Siemplify מנתחת את כל המידע שנאסף על ידי המערכות השונות בארגון, מכניסה אותו להקשר הנכון והופכת אותו למידע מודיעיני איכותי המאפשר ל-SOC הארגוני להתמקד באירועים הרלוונטיים ולטפל בהם בצורה מיטבית. על ידי שימוש באלגוריתמים המבוססים על תהליכים של חקירה מודיעינית, Siemplify מאפשרת לזהות באופן כמעט מיידי את אירועי האבטחה המשמעותיים בארגון ומספקת לצוות ה-SOC מיצג ויזואלי מעמיק המאפשר לחקור לטפל באופן מהיר וממוקד באירוע. כל זאת על בסיס תשתיות אבטחת המידע וה- SIEM הקיימות בארגון ותוך השתלבות מלאה בתהליך ה-Incident Response הארגוני. חשוב לציין שהמוצר של החברה לא בא להחליף מערכות קיימות, אלא לספק שכבת הגנה נוספת.

Team8 מגייסת עוד 23 מיליון דולר

אחד המיזמים המסקרנים ביותר שקיימים כיום בישראל בתחום הסייבר הוא ללא ספק Team8 (טימייט) שהוקם על ידי בכירים לשעבר ב-8200, ושעל הקמתו דיווחנו לפני כשנה בדיוק. החודש מודיעה הפלטפורמה, שמקימה חברות סייבר ומממנת אותן בשלבים הראשוניים, על גיוס הון נוסף בגובה 23 מיליון דולר שגוייסו ממספר שותפים אסטרטגיים חדשים.

הגיוס הנוכחי מגיע משורה של משקיעים אסטרטגיים, שייקחו חלק בתהליכי המחקר וההקמה של חברות סייבר חדשות בהם AT&T, חברת השירותים Accenture, שתשתף פעולה עם החברה בפיתוח מוצרי אבטחת הסייבר בקרב לקוחותיה התאגידיים; Nokia ומעבדות המחקר Bell Labs ; והענקית הסינגפורית Temasek, שערך פורטפוליו החברות שלה עולה על 200 מיליארד דולר, והחברה היפנית Mitsui, ישתפו פעולה, כדי להרחיב את הפריסה של Team8 לשווקים האסייתיים. המשקיעות האסטרטגיות החדשות יצטרפו למשקיעים הקיימים של החברה שכוללים את Cisco, Alcatel Lucent, Innovation Endeavors של יו״ר גוגל אריק שמידט, ‏Bessemer Venture Partners, ו-‏Marker LLC. שיתוף הפעולה החדש הזה יוצר את מה שמכנים בחברה "שותפות הסייבר החזקה בעולם".

בשיחה עם גיקטיים, חושף נדב צפריר, מנכ"ל Team8, מה עומד מאחורי צירוף המשקיעים האסטרטגיים החדשים והקמת סינדיקט הסייבר והתוכניות העתידיות של Team8. לדבריו, השותפים החדשים מביאים איתם פרספקטיבות שונות ומגוונות, והם לחלוטין לא יהיו רק משקיעים. לדבריו, "השותפים החדשים שלנו ייקחו חלק פעיל בכלל תהליך בניית החברות, הכולל מחקר משותף, שותפות בעיצוב הפתרונות המפותחים ע״י חברות הפורטפוליו של Team8 והפצתן במשותף בשווקים שונים בעולם". צפריר מדגיש כי השותפות החדשה תיהנה מיכולות חדשות הן גאוגרפית, עם פריסה בארצות הברית, אירופה ואסיה והן טכנולוגית  – טלקו, תקשורת, מערכות מידע ועוד.

באטרי וונצ'רס מגייסת קרן חדשה בהיקף 950 מיליון דולר

באטרי וונצ'רס (Battery Ventures), אחת מקרנות ההון סיכון המובילות בעולם, הודיעה החודש על סגירת 2 קרנות חדשות בהיקף כולל של 950 מיליון דולרים. גיוס הקרן החדשה, המורכבת מקרן עיקרית בהיקף של 650 מיליון דולרים וקרן צדדית של 300 מיליון דולרים, מציב את באטרי בעשירייה הראשונה של קרנות ההון סיכון (Venture Capital Fund) בעולם מבחינת כמות ההון שמחזיקה הקרן תחת ניהולה.

את החשיבות של ישראל בעיני באטרי קשה לפספס. הקרן מחזיקה בנוכחות ישראלית מאז שנת 2005, ומפעילה בישראל את המשרד היחיד שלה מחוץ לארצות הברית. מתוך עשרה שותפים מנהלים בקרן, שניים יושבים בישראל.

בראיון בלעדי לגיקטיים, מסבירים סקוט טובין ואיציק פרנפס, שותפים בכירים בקרן, כיצד נראית קרן הון סיכון גלובלית מבפנים, כיצד שותף אחד יכול להשקיע בסטאטראפים מחד ובחברת ביטוח מאידך ומה צפוי לקרות כאן כשהבועה תתפוצץ. (הראיון המלא בלינק).

סטארטאפ הסייבר ReSec מגייס 5 מיליון דולר

על פי מחקר שנערך לאחרונה, כ-80 אחוזים מהחברות סבלו מסוגים שונים של פרצות אבטחה ומדליפה של נתונים; במילים אחרות, לא מעט מהפתרונות שנמצאים כיום בשוק הסייבר, פשוט לא עושים את העבודה. הסטארטאפ הישראלי ReSec, שמפתח פתרון כנגד איומי APT (איום מתמשך וממוקד) וZero-Day בארגונים, הודיע החודש על גיוס של 5 מיליון דולר, תוך כדי הבטחה לגלות בזמן אמת איומים וניסיונות תקיפה.

החברה מפתחת מערכת שמספקת הגנה מפני התקפות סייבר באופן רב שכבתי, מבלי להסתמך על זיהוי מבוסס חתימות או התנהגות. בין היתר מגינה המערכת מאיומים מתקדמים דוגמת Advanced Persistent Threats, התקפות Zero Day, והתקפות ממוקדות. מדובר במערכת מודולרית הניתנת להתאמה פשוטה ומדויקת לצרכי המשתמש. המערכת כוללת רכיבי אבטחה מתקדמים המאפשרים שליטה על המידע הזורם לארגון ואת זיהויים המוקדם של האיומים. היתרון הבולט של המערכת הוא בשקיפות שלה למשתמש הסופי והיעילות האבטחתית שהיא מאפשרת למנהל מדיניות אבטחת המידע בארגון. המערכות של החברה כבר מותקנות אצל מספר לקוחות ארגוניים בולטים – הן מסחריים והן בתחומי התשתית. ובין היתר היא הגיעה לגמר תכנית ההאצה של ענקית האבטחה הבינלאומית Kaspersky.

PolyPid מגייסת 22 מיליון דולר, מפתחת תרופות שמשתחררות לאט

חברת PolyPid, שעוסקת בתחום התרופתי ומתמקדת בפיתוח מוצרים נגד זיהום לאחר ניתוח, הודיעה החודש על השלמת גיוס בסך 22 מיליון דולר. בין היתר מתכננת החברה להקים מתקן ייצור עצמאי. החברה עוסקת בתחום התרופתי ומפתחת, מייצרת ומביאה לשלב מסחרי מוצרים המבוססים על פלטפורמה יחודית לשחרור מקומי של תרופות, שהיא פיתחה ונקראית PLEX או Polymer-Lipid Encapsulation matriX.

הטכנולוגיה של החברה משפרת את ביצועי התרופות הטיפוליות והתוצאות הקליניות, משפרת את פוטנציאל ההערכה הכלכלית של תרופות, וכמו כן מאריכה את מחזור החיים בתרופות חדשות. הדבר מושג באמצעות מאגרי תרופות המוגנים על ידי PLEX, שמאפשרים שחרור ממושך של תרופות, כולל תרופות ביולוגיות, על פני תקופות שבין ימים למספר חודשים. היישום של הטכנולוגיה מאפשר טיפול תרופתי אופטימלי באמצעות קביעה מראש של קצב ומשך השחרור.

enSilo משלימה גיוס של 21 מיליון דולר

סקר של מכון המחקר גרטנר מצא שכ-44 אחוזים מלקוחות הפתרונות להגנת נקודות קצה (EPP) מדווחים כי הם נפרצו. כלומר, משהו לא עובד. את 'המשהו' הזה רוצה לתקן חברת הסטארטאפ הישראלית enSilo (אינסיילו). החודש הודיעה גם היא כי השלימה סבב גיוס בגובה 21 מיליון דולר.

בניגוד לגישות המסורתיות של רוב חברות אבטחת המידע, הגישה של enSilo לטיפול בהתקפות מתמקדת בקצה שרשרת התקיפה, כלומר בשלב בו המידע כבר חשוף בפני התוקף. הפלטפורמה מנתחת בקשות לתקשורת ברמת מערכת ההפעלה, תוך כדי שהיא אוכפת מדיניות הגנה מגניבת מידע כבר בזמן בקשת התקשורת הראשונית. כאשר הפלטפורמה של אינסיילו מזהה ניסיון להוצאת מידע על ידי גורם עוין מחוץ לאירגון, היא שולחת התראה לארגון וחוסמת התקשרויות זדוניות החוצה. ההתמקדות בתקשורת יוצאת, מאפשרת מתן התראה בודדת עבור כל איום פעיל, ובכך מונעת את הצרה המוכרת של ריבוי התראות (False Positives) שמגיעות לצוותי אבטחת המידע. הפלטפורמה שפיתחה החברה יודעת להבחין בצורה מדויקת בין קשרים לגיטמיים לזדוניים, כבר ביצירת החיבור הראשוני, וכך מאפשרת לעובדים להמשיך ולהתנהג בשגרה, גם אם נקודת הקצה שלהם כבר ׳נגועה׳.

AppCard מגייסת 20 מיליון דולר, מציגה מועדון צרכנות משודרג

הסטארטאפ AppCard של היזם הישראלי יאיר גולדפינגר, האנג'ל הסדרתי ואחד ממייסדי ICQ ועמיחי אורן, לשעבר מנהל התפעול הישראלי של הסטארטאפ הישראלי Jajah, הודיע על השלמת סבב גיוס B בסך 20 מיליון דולר. המוצר של החברה מנסה לחבר בין הצרכנים לבתי עסק באמצעות ניהול תוכנית מועדון חברים פשוטה, נוחה ומרוכזת. את סבב הגיוס הנוכחי הובילו אלכסנדר ריטווגר (Alexander Rittweger), מייסד Loyalty Partner וקרן PLDT, ביחד עם המשקיעים הקיימים – Founders Fund, Innovation Endeavors של אריק שמידט וג׳רי יאנג.

הפתרון מאפשר לקמעונאים מכל התחומים לפנות ישירות אל הקונים שלהם באופן אישי. הטכנולוגיה שפיתחו משלבת איסוף נתונים חכם ביחד עם בינה מלאכותית כדי לייצר מהלכים שיווקים ומותאמים אישית באופן אוטומטי.

הפלטפורמה משתלבת בקלות עם נקודת המכירה של כל עסק כדי לאפשר את איסוף הנתונים, בצורה שלטענת החברה אף פלטפורמת נאמנות אחרת לא יכולה לעשות. כך, מוכרים יוכלו לדעת בדיוק מה הלקוחות הקבועים קונים, בדיוק כמה כסף הם מוצאים, ובאיזו תדירות הם חוזרים לחנות. ביחד עם אותם נתונים, ניתן להפעיל קמפיינים פרסומיים באופן אוטומטי, המבוססים על מידע אמיתי ומותאם אישית לכל לקוח ולקוח.

SkyFi הישראלית מגייסת 3 מיליון דולר כדי לחבר את כל העולם לאינטרנט

הסטארטאפ הישראלי SkyFi פיתח טכנולוגיה המשפרת באופן משמעותי את ביצועי הלווינים, מפחיתה את עלותם ומאפשרת גישה לאינטרנט בכל רגע נתון. כעת, הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס בסך 3 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון JVP ובהשתתפות ליברטי ישראל. ההון שגויס ישמש לפיתוח המוצר עד להדגמה ממשית בחלל וכניסה ראשונית לשוק.

באמצעות שיגור 60 לווינים המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה החברה ויקיפו את כדור הארץ, ניתן יהיה לאפשר לאוכלוסיית העולם גישה לרשת האינטרנט מכל נקודה על הגלובוס ובכל רגע נתון. הטכנולוגיה שפיתחה SkyFi מבוססת על רפלקטור (צלחת האנטנה) נפרש וסאב-רפלקטור גמיש, המאפשר דיוק רב הנדרש לתקשורת מהירה. כמו כן, טכנולוגיה זו מאפשרת לצייד עשרות ננו לווינים המשוגרים לחלל במערכת תקשורת הכוללת רפלקטור נפרש בקוטר של כ-60 ס"מ. אנטנה זו, המקופלת בלווין בעת השיגור, נפרשת לאחר התמקמות הלווין במקומו, ומאפשרת הפחתה משמעותית בעלויות השיגור לצד שיפור משמעותי של עד פי 500 במהירות התקשורת.

גיוס: StoreSmarts הישראלית מגייסת מיליון דולר, הופכת חנויות לחכמות יותר

הסטארטאפ הישראלי StoreSmarts (לשעבר Analoc) הוקם בשנת 2013 במטרה להעניק לקמעונאים המנהלים חנויות פיזיות כלים למדידה וניתוח התנהגות לקוחותיהם, ועל בסיס זה לעזור להם לייעל ולשפר את תפעול העסק, באופן דומה לכלי אנליטיקה הקיימים בעולם הקמעונאות הוירטואלי (e-Commcerce). החודש נודע כי החברה גייסה מיליון דולר מהמשקיעים לב לבייב, מייסד Vkontakte (הפייסבוק הרוסי) ומקרן Maverick הישראלית.

לטענת החברה, מה שמייחד את הפתרון שלה הוא שילוב הפשטות של ההתקנה, והעובדה שאין תלות בתשתית הקיימת בחנות. את ההתקנה שאורכת בין 10-15 דקות יכולים לבצע גם הצוות בחנות, כשכל השאר מתבצע על ידי המערכת באופן אוטומטי.

DBmaestro הישראלית מגייסת 3 מיליון דולר

חברת DBmaestro, הנחשבת לספקית מובילה של פתרונות DevOps עבור מסדי נתונים, הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון (A) בהיקף של 3 מיליון דולר. את ההון גייסה החברה ממספר קרנות הון סיכון מוכרות, בהן StageOne Ventures, lool Ventures ו-iAngles. המימון יסייע לחברה להגדיל את היקף המכירות ואת מאמצי השיווק ברחבי העולם, במטרה למקם אותה כפתרון מסד נתונים אוטומטי מוביל. הסבב הנוכחי הגיע לאחר שעברה על החברה שנה מוצלחת ביותר (2015), עם הכנסות משולשות מדמי מנויים וחתימת חוזים עם מותגים מוכרים כגון –  Bank of the West, Allianz ו-VISA.

חברת התוכנה DBmaestro מתמחה בטכנולוגית ניהול השינויים המתרחשים בבסיסי נתונים. מוצר הדגל של החברה – Team Work, מלווה את מחזור חיי הפיתוח של מערכות מידע, מייעל את ניהול צוות הפיתוח, אוכף מדיניות פיתוח בארגון ומלווה את שלבי ההטמעה של המוצר בסביבות הייצור. בעזרת המוצרים של החברה ארגונים יכולים להקל על צוות ה-DevOps שלהם, על ידי ביצוע אוטומציה של הפריסה, שיפור וחיזוק אבטחת המוצר וכן הפחתת הסיכונים אליו חשוף. בעזרת פתרון האוטומציה שפיתחה החברה ארגונים יכולים לחסוך זמן, כסף (זמן = כסף) ועמידה בזמנים ובאתגרים, חסכון שיכול להגיע לעד 95% פחות זמן לתהליך ה-Deployment.

Saturas מגייסת מיליון דולר

כשמדברים על מערכות השקייה חכמות, נהוג בדרך כלל לחשוב על מערכות השקיה שהן חסכוניות במים; אולם הטכנולוגיה כיום מאפשרת לנו להשיג הרבה יותר מזה, ומערכות השקיה חכמות כמו שמפתחת חברת הסטארטאפ הישראלית Saturas גם דואגות להשקיה אופטימלית של הגידולים, כך שהם יזכו בדיוק לכמות המים הדרושה להם, לא פחות מדי, לא יותר מדי. החודש הודיעה Saturas על גיוס של מיליון דולר.

חברת Saturas (סאטורס) מפתחת חיישן זעיר למדידת פוטנציאל המים בגזע, שיכול לסייע לשימוש אופטימאלי במים להשקיה ולקבלת יבול איכותי במטעים ובכרמים. השימוש בחיישן מונע את השקיית היתר ואת בזבוז המים, ומונע גם עקת מים בגלל השקית חסר ופגיעה בעצים ובפירות. החיישן הזעיר מוטמע בגזע העץ ובאמצעות מערכת תקשורת אינטרנטית, מספק מידע מדויק להשקיה מותאמת לצרכים. חוץ מהטכנולוגיה, היו צריכים בחברה להתגבר על אתגר נוסף: בדיוק כמו בהשתלות אצל בני אדם, גם בעץ קיימת לעיתים תגובה של דחייה של גוף זר כמו חיישן.

מהרגע שהוא מותקן, מתחיל החיישן לשדר את הנתונים שהוא משיג לטאבלט או לסמארטפון של המגדל, שיכול להתאים את ההשקיה למצב בפועל ולא להסתמך על אומדנים או הערכות. אגב, בזכות השונות הנמוכה יחסית בין העצים, ניתן להתקין חיישן אחד בלבד על כל 10 דונם של מטעים.

דיפ אופטיקס מגייסת 4 מיליון דולר כדי לפתח משקפיים שמשתנים לפי המרשם

משקפיים עם עדשות מולטיפוקל מאפשרים ראיה למרחקים קרובים, בינוניים ורחוקים, ללא צורך החליף את המשקפיים או להסירם. הסטארטאפ הישראלי Deep Optics (דיפ אופטיקס) מפתח עדשות מיוחדות שנעזרות בחיישנים מיוחדים ומעבד כדי לייצר פוקוס דינמי שמשתנה בזמן אמת על פי הצרכים של המשתמש. החודש הודיעה החברה על גיוס של 4 מיליון דולר לשם כך.

המוצר המרכזי אותו מפתחת Deep Optics היא עדשה ייחודית, שמשתנה למעשה בזמן אמת על פי צורכי העין של המשתמש. אמנם הרעיון של עדשות liquid crystal אינו חדש ואפילו כבר מייושם במספר מכשירים כמו מערכות פוקוס של מצלמות סלולריות, אבל עד היום לא הייתה טכנולוגיה שאפשרה ייצור של עדשות שהן גדולות ואיכותיות מספיק לשימוש במשקפיים. בשנים האחרונות פיתחה Deep Optics מספר דורות של העדשה, כשהדור האחרון כולל עדשה בגודל הדומה לעדשת היעד ובאיכות גבוהה במיוחד. התוצאה היא משקפיים שיכולים לשנות את המרשם שלהם באופן אוטומטי, לפי הצורך באותו רגע.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: