9737134672 8 אקזיטים, עשרות גיוסים: לאן הלך הכסף – אוגוסט 2016 | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

8 אקזיטים, עשרות גיוסים: לאן הלך הכסף - אוגוסט 2016

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש אוגוסט בסצנת הסטארטאפים הישראלית

money

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש אוגוסט.

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<<הגיוסים של חודש יולי

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

CyberX מגייסת 9 מיליון דולר

CyberX הישראלית, חברת סטארטאפ בתחום אבטחת הסייבר לרשתות תעשייתיות (Industrial Internet) הודיעה על השלמת סבב גיוס הון שני (A), בהיקף של 9 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון הבינלאומית Flint Capital ביחד עם המשקיעים הקיימים – גלילות קפיטל, Partners, Swarth Group, GlenRock Group, UpWest Labs גיגי לוי-וייס ומשקיעים נוספים מארה”ב ומאירופה.

CyberX מציעה פתרון לגילוי בזמן אמת של מתקפות סייבר ותקלות תפעוליות, זאת באמצעות יצירת נראות מוחלטת של הרשת התעשייתית בכל רגע נתון, תוך התבססות על טכנולוגיה למידול רשתות תעשייתיות וה-ICS-ISAC. מטרת הרשתות התעשייתיות הן ליצור חיבור חכם ובטוח יותר של מכונות תעשייתיות לרשת האינטרנט.

Panoply.io מגייסת 7 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הצעירה Panoply.io הודיעה על השלמת סבב גיוס סיד בסך 7 מיליון דולר בהובלת אינטל קפיטל, זרוע השקעות של ענקית השבבים האמריקאית וקרן Blumberg Capital, המשקיעה הקיימת בחברה.

Panoply.io (פנופלי) מפתחת דרך חדשה לאחסון נתונים על גבי הענן, על ידי הפיכתו לפלטפורמה נגישה וגמישה מזו בה מוצע כיום – תשתית הניתנת לתפעול אך ורק על ידי מומחים. הפלטפורמה שפיתחה החברה נועדה לעשות לניהול הנתונים ולאנליטיקות מה ש-New Relic עשתה לעולם ניטור הביצועים ומה ש-Heroku עשתה לעולם פיתוח האפליקציות.

ולוסטרטה מגייסת עוד 17.5 מיליון דולר

חברת Velostrata (וולוסטרטה) הישראלית, שמפתחת פתרון ענן היברידי שפועל לראשונה גם בזמן אמת, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 17.5 מיליון דולר בהובלת קרן Intel Capital, זרוע ההשקעות של אינטל, ובהשתתפות המשקיעות הקיימות, קרן Norwest Venture Partners וקרן 83North.

הטכנולוגיה שפיתחה Velostrata מאפשרת לארגונים להזרים משימות חישוב מאתר החברות אל הענן ובחזרה תוך דקות, בלי להעתיק את הנתונים או את התוכנות עצמן לענן, וכך לשמור על ביצועים אופטימליים. לדברי החברה, הפתרון שהיא פיתחה הוא היחיד שמאפשר ארכיטקטורת ענן היברידית לפי דרישה עבור אפליקציות ליבה ארגוניות, כשאין צורך לערוך שינויים ביישומים, מערכות הפעלה או במיקום הנתונים, אופן וניהול האיחסון שלהם. כלומר, אנשי הארגון יכולים להמשיך להשתמש באותם כלים ותהליכים לניהול התשתית החישובית, אליהם הם מורגלים והעברת משימות החישוב לענן וממנו נעשית בלחיצת כפתור.

Sedona Systems הישראלית מגייסת 13.6 מיליון דולר

Sedona Systems (סדונה סיסטמס) הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס בגובה 13.6 מיליון דולר שהובל על ידי קרן Intel Capital (אינטל קפיטל) בהשתתפות המשקיעה החדשה קרן NextStar והמשקיעה הקיימת, קרן Bessemer Venture Partners.

Sedona System מפתחת טכנולוגיה שנועדה לשפר את הקישוריות של הרשתות בעולם ויעילות מרכזי הנתונים. היא עושה את זה בעזרת שילוב של השכבות שכיום פועלות בצורה עצמאית ולא ‘מדברות’ אחת עם השנייה: על ידי מיזוג 2 השכבות האלו ניתן להשיג בקרה, לקבל מידע ולבצע אופטימיזציה של הרשת הארגונית. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לקבל מבקרי ה-SDN ב-2 השכבות מידע רב דוגמת היקף התעבורה והתראות וכך ליהנות מאמינות רבה יותר ברשת. על פי החברה, ארגונים יוכלו לחסוך עד 50 אחוז מעלות תשתית התקשורת שלהם בעזרת האופטימיזציה שהיא מציעה. NetFusion, המוצר אותו פיתחה החברה, עובד עם ציוד של כל היצרניות המוכרות ולאחר ההתקנה שלו פועל בצורה אוטומטית ושקופה למשתמש.

Spot.IM מגייסת 13 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Spot.IM, אשר פיתח ווידג׳ט שנועד להגביר את מעורבות הגולשים באתר, הודיע על השלמת סבב גיוס ראשון (A) בהיקף של 13 מיליון דולר. את הסבב הובילו הקרנות Index Ventures, ,AltaIR ומשקיעים נוספים. החברה עוסקת בפיתוח מוצרים לשימוש בקרב אתרים המייצרים תוכן מקורי, כדי לאפשר לאלו לשמור על הגולשים שנחשפים לתוכן ולא לאבדם משיתופו והצגתו בפייסבוק, יוטיוב, טוויטר ורשתות חברתיות נוספות.

על מנת להגביר את מעורבות הגולשים באתר, מציעים ב-Spot.IM מספר כלים חברתים כמו החלפת מערכת התגובות הסטנדרטית במערכת ליצירת שיח בזמן אמת, מערכת התראות המאפשרת למשתמשים לגלות היכן מתנהלות שיחות באתר בכל רגע, ניוז פיד הבנוי מתכני האתר הנצפים ביותר על ידי המשתמשים ועוד. לטענת נדב שובל, מייסד ומנכ״ל החברה, שילוב המוצרים הללו מניב בממוצע עליה של 20% בזמן השהייה באתר, ועליה של 25% בתגובות ובחשיפה לדפים באתר.

אורנים מדיקל מגייסת 20 מיליון דולר

חברת אורנים מדיקל (Ornim Medical), המפתחת מכשור לניטור מוחי, הודיעה על השלמת סבב גיוס שלישי בגובה 20 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה חברת ההשקעות הסינית לונגטק, ביחד עם המשקיעים הקיימים בהם אורבימד ו-GE.

מכשיר הדגל של אורנים, ה-C-FLOW, מתבסס על טכנולוגיה המשלבת אור תת אדום קרוב ואות אולטרה סאונד שמיועד לניטור רציף, לא פולשני ובו זמנית של שינויים בזרימת הדם באזור רקמתי נבחר במוח. האלטרנטיבה ללא המכשיר מאלצת את הרופאים להשתמש במדדים עקיפים שאינם ספציפיים למוח או במכשור ייעודי, יקר ופולשני המספק ברוב המקרים אינפורמציה חלקית בלבד. ה-C-FLOW מיועד לשימוש בעיקר בחדרי ניתוח, טיפול נמרץ, חדרי התאוששות וחדרי מיון ובעתיד גם באמבולנסים. מדובר במכשיר הלא פולשני היחיד בעולם המאושר כיום על ידי ה-FDA המאפשר לנטר בדרך סימולטנית ורציפה שינויים בזרימת דם בעת ניטור מוחי. כמו כן, לחברת אורנים יש אישור של ה-FDA לניטור רציף של רמת רוויון חמצן במוח.

קלאודין מגייסת 4 מיליון דולר

פחות משנה לאחר הגיוס הקודם, מגייס הסטארטאפ הישראלי Cloudyn (קלאודין) 4 מיליון דולר נוספים מ-Infosys, אחת מחברות ה-IT הגדולות בהודו. Cloudyn עוזרת לארגונים לקצץ בהוצאות מיחשוב הענן שלהם על ידי ניטור וניתוח של הפעילות בענן הציבורי, הפרטי וההיברידי.

כלי ה-SaaS שפיתחה Cloudyn מסייעים לארגונים לשנות סביבות עבודה ולאמץ שירותי ענן היברידיים ועבודה עם מספר עננים במקביל. הניתוחים שהיא מספקת מאפשרים ללקוחות לזהות באופן יזום הוצאות מיותרות, משאבים שאינם בשימוש, סימולציה של הרצת שירותים בין עננים שונים וכן מספקת מידע אודות הקצאת יתר של משאבים על פני עננים ציבוריים, פרטיים, והיברידיים. הפתרון של החברה מאפשר ללקוחותיה לקבוע את התמהיל הנכון של שירותי ענן, לשפר כך את הביצועים התפעוליים ולהפחית את עלויות הענן לארגון. החברה תומכת היום בין היתר ב-AWS, Microsoft Azure של אמזון, GCE של גוגל ו-OpenStack, כשלדברי החברה היא מנטרת כ-8 אחוזים מפלטפורמת הענן של אמזון.

Formlabs הישראלית מגייסת 35 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Formlabs (פורמלבס), המפתחת ומייצרת מדפסות תלת מימדיות שולחניות, הודיעה על גיוס 35 מיליון דולר בסבב שני בהובלת Foundry Group. כמו כן הצטרפו אל הסבב המשקיעים הקיימים בחברה בהם DFJ Growth, קרן ההון סיכון פיטנגו, ופסקל קאני, לשעבר מנהל בכיר בחברת אפל. לצד ההשקעה הודיעה החברה על שותפות אסטרטגית עם אוטודסק במטרה לשפר את תחומי העיצוב והייצור הדיגיטלי עבור יצרני מוצר ברחבי העולם.

החברה מתכננת ומייצרת מערכות מתקדמות ונגישות להדפסת תלת ממד עבור מהנדסים, מעצבים ואמנים. מוצר הדגל של החברה, מדפסת תלת-ממד Form 2, עושה שימוש בסטריאוליתוגרפיה על מנת ליצור עצמים פיזיים ברזולוציה גבוהה מתוכניות דיגיטליות.

Insert הישראלית מגייסת 10 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Insert (אינסרט) הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון בסך 10 מיליון דולר בהובלת קרן באטרי ונצ׳רס ובהשתתפות משקיעי הסיד הקיימים – שלמה קרמר, ראקש לונקר ומיקי בודאי. הסבב הנוכחי מעמיד את סך גיוסיה של החברה עד כה על 15 מיליון דולר. בינואר 2015 הסטארטאפ, שבאותה התקופה עדיין פעל מתחת לרדאר, גייס 5 מיליון דולר.

Insert מציעה קטלוג מגוון של כלים אותם יכול איש שיווק להכניס לאפליציית המובייל הקיימת שלו תוך דקות, ללא כל פיתוח ומבלי לעבור תהליך אישור מחדש בחנות האפליקציות. המיקוד של המוצר הוא בהעצמת נאמנות המשתמשים לאורך זמן וגידול ההכנסות מן האפליקציה. הכלים המוצעים על ידי החברה מאפשרים לבעל האפליקציה להתאים את התקשורת עם המשתמש על בסיס מאפייניו האישיים וכן התנהגותו באפליקציה בעבר ובזמן אמת. לדוגמא, Insert מאפשרת לקבוע באופן דינמי תהליך קליטת משתמש חדש, להציג הצעות מותאמות-אישית, להריץ סקרים, סרטוני וידאו ועוד.

קלטורה הישראלית מגייסת 50 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית קלטורה (Kaltura), המפתחת פלטפורמת וידאו בקוד פתוח, השלימה סבב גיוס טרום הנפקה בגובה 50 מיליון דולר מבנק ההשקעות גולדמן סאקס. הסבב הנוכחי, החמישי במספר, מעמיד את סך ההון שגייסה החברה עד כה על יותר מ-150 מיליון דולר. קלטורה תשתמש בהון הנוסף שגויס להמשך הטבעת חותמה הגלובלי ומיצובה כחברת “הכל וידאו” – חברה המציעה פתרונות וידאו מובילים לשווקים רבים ונרחבים ולמגוון רב של שימושים.

הפלטפורמה שפיתחה קלטורה משמשת את לקוחותיה בהגדלת ההכנסות מפרסומות, תוך שיתוף תכנים וצבירת קהל רחב יותר, והורדת עלויות הקשורות בשידור וידאו. המוצר מציע מערכת שלמה, המאפשרת ללקוח לשלב באתרים שלו תכני וידאו ולשלוט בצורה מלאה על דחיפת תוכן לאתרים, ניתוח סטטיסטיקות, וכלים חשובים נוספים למפיצי ידע בארגון. המערכת יודעת לתת מענה למגוון פלטפורמות שונות, לרבות מחשבים אישיים, טאבלטים ומכשירים סלולריים, תוך התאמה לכל אחד מהם.

Innoviz Technologies מגייסת 9 מיליון דולר

Innoviz (אינוויז) חברת סטארטאפ ישראלית המפתחת סנסורי חישה ומערכות המאפשרות נהיגה אוטונומית של רכבים, הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון (סבב A) בסכום של 9 מיליון דולר. בין המשקיעים נמנים זוהר זיסאפל, קרנות ההון סיכון וורטקס, מאגמה, אמיתי ונצ׳רס ודלק השקעות.

Innoviz זיהתה כי שוק הרכב האוטונומי נמצא בשיא התפתחותו, אולם הוא עדיין מתעכב בשל פער טכנולוגי הקיים ביכולת סריקת מרחב התמרון של הרכב, ויכולת האבחנה של הסביבה בצורה שתאפשר לו לנתב את דרכו בביטחה. החברה מפתחת חיישן הנקרא LiDAR – Light Radar – חיישן לייזר הסורק בדיוק גבוה את סביבתו של הרכב ובונה סביבו תמונה תלת מימדית מפורטת. הטכנולוגיה של החברה שנקראת HD-SSL High Definition Solid State Lidar LiDAR מאפשרת טווח פעולה וחישה ארוכים של מספר מאות מטרים ורזולוציה גבוהה בשני הצירים, כל זאת תוך הקטנה משמעותית בגודל המוצר והוזלה במחיר אל מתחת ל-100 דולר ליחידה לעומת עשרות אלפי דולרים כיום. ה-HD-SSL ישמש כבסיס לכלל מערכת החישה הנחוצה לנהיגה אוטונומית.

Photomyne הישראלית מגייסת 2.6 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Photomyne השלים סבב גיוס ראשון (סיד) בהיקף של 2.6 מיליון דולר ממספר משקיעים ישראלים בהם אדי שלו, יריב גילת, לאון רקנאטי ויריב אייזנברג. הפתרון הפשוט ביותר כיום כדי ליצור קובץ דיגיטלי מתמונה פיזית הוא כמובן לסרוק או לצלם אותה דרך הסמארטפון. הבעיה היא שפעולה זו דורשת מהמשתמש לצלם כל תמונה בנפרד ולערוך אותה.

מנגד, אפליקצית Photomyne (פוטומיין) מאפשרת למשתמשים ליצור גרסאות דיגיטליות של תמונות ישנות באופן מהיר ודי נוח באמצעות צילום עמוד שלם מתוך האלבום (לא משנה כמה תמונות הוא מכיל), והיא כבר תדע לעשות את כל העבודה השחורה. כמו כן, אפילו לא צריך להוציא את התמונות מהאלבום עצמו. לטענת החברה מדובר בפתרון היחיד הקיים כרגע בשוק שמאפשר לסרוק מספר תמונות במקביל בלחיצת כפתור אחת.

Scene53 הישראלית שפיתחה את שייקר נרכשת על ידי PLAYSTUDIOS

איחוד כוחות: חברת המשחקים האמריקאית PLAYSTUDIOS רכשה החודש את Scene53 הישראלית, המתמחה במשחקים מרובי משתמשים בסביבות וירטואליות במובייל. בשנתיים האחרונות שיתפו החברות פעולה בפיתוח המשחק החינמי POP! Slots – קזינו וירטואלי המדמה חוויית משחק בבתי הקזינו של לאס וגאס. המשחק הושק לפני כשבועיים ומדורג כעת במקום השלישי בראש קטגוריית משחקי הקזינו החינמיים באפסטור. PLAYSTUDIOS, העומדת מאחורי המשחק הפופלארי MyVegas Slots, היא בעלת הזיכיון הבלעדי למותגי בתי הקזינו המפורסמים של קבוצת MGM בלאס וגאס.

PLAYSTUDIOS פנתה ל-Scene53 בהצעה למיזם משותף שיתבסס על חוויית המשחק של Scene53, ויאפשר לשחקנים “לבקר” בגרסה הוירטואלית של מותגי ענק כמו MGM GRAND או ה-BELLAGIO, לשחק לצד החברים ברשת, לזכות בפרסים אמיתיים כגון לילה במלון או כרטיס להופעה – וכל זאת מהסמארטפון או הטאבלט שבידם. בסמוך להשקת המשחק הציעה PLAYSTUDIOS לרכוש את Scene53 ולהפוך אותה לחברת בת שלה. כעת, PLAYSTUDIOS-Israel תפעל כסטודיו משחקים עצמאי שיתמקד בהמשך הפיתוח של POP! Slots ויתרחב בעתיד למשחקים אחרים העושים שימוש בטכנולוגיה.

Forclass נרכשת על ידי Time To Know במיליוני שקלים

חברת Time To Know (טיים טו נואו) הישראלית רוכשת את הסטארטאפ הישראלי ForClass (פורקלאס), המציע פלטפורמה לייעול הלמידה עבור מורים ותלמידים. החברה הרוכשת מספקת פתרונות ליצירת תוכניות הוראה ולמידה דיגיטליות. סכום העסקה הרשמי לא נמסר אך על פי ההערכות היא מוערכת במספר מיליוני שקלים. החברה הנרכשת תמשיך להציע את המוצר למשתמשיה לפחות עד סוף שנת הלימודים הקרובה.

חברת ForClass אשר הוקמה בשנת 2013 על-ידי גד אלון, עופר בילינסקי ובועז שדלצקי, מציעה כלי חוצה פלטפורמות מבוסס ענן המשולב במלואו במטרה לסייע בכל הקשור להפצת תוכן, הערכת תלמידים וניהול הכיתה. מטרת העל של המוצר היא לעודד את מעורבות התלמידים בכיתה.

Connecteam מגייסת מיליון דולר ממייסדי Wix

חברת הסטארטאפ הישראלית Connecteam (קונקטים) פיתחה מערכת שמאפשרת לכל ארגון לפתח אפליקציה ייעודית משלו תוך דקות ובמחיר נגיש הרבה יותר. החודש הודיע הסטארטאפ על גיוס של מיליון דולר מהמשקיעים של Wix והשקה מסחרית של המערכת.

הפלטפורמה שפיתחה Connecteam מאפשרת לכל ארגון לפתח אפליקציה פנים ארגונית ממותגת וחינמית עבור העובדים בתוך דקות וללא צורך בתמיכה טכנית. האפליקציה מאפשרת למנהלים לנהל תקשורת ישירה מול כל עובד; לקבל חיווי לגבי איזה עובד קרא את ההודעה או ראה סרטון; להעביר עדכונים מקצועיים והכשרות און-ליין דרך האפליקציה; להפעיל שעון נוכחות מבוסס מיקום; לנהל סקרים; ליצור רשימת מטלות; לנהל משמרות; בנוסף, יכולים המנהלים גם לעקוב אחר ביצועי העובדים שלהם בזמן אמת ולזהות הזדמנויות לייעול העבודה ולחיסכון בזמן וכסף. העובדים לעומת זאת נהנים מכלים שונים כגון גישה מלאה למסמכים של החברה ומידע שבעבר לא היה נגיש עבורם.

Dojo Labs הישראלית נרכשת על ידי BullGuard

חברת אבטחת ה-IoT הישראלית Dojo Labs (דוג’ו לאבס) נרכשה על ידי יצרנית האנטי-וירוס הבריטית BullGuard (בולגארד). החברה הישראלית מפתחת גאדג’ט אבטחה ייחודי שמגן על כל המכשירים בבית מפני פורצים מרחוק וכן שומר על הפרטיות של המשתמשים. החברות לא פרסמו מידע נוסף בנוגע לעסקה.

החברה פיתחה גאדג’ט בשם Dojo, שמתחבר בצורה חלקה לראוטר הביתי שלנו ושומר על הרשת הביתית – מבלי שהמשתמשים יזדקקו לידע קודם באבטחת מידע או בתפעול של פיירוול. Dojo יתריע ויעצור כל פעילות שנראית לו חשודה, בין אם האקר מבחוץ מנסה לפרוץ לרשת הביתית ובין אם אחד המכשירים החכמים מנסה לשלוח החוצה מידע שלא אמור לעבור לגורם חיצוני. אם אכן מתרחש אירוע שכזה, Dojo ישלח התרעה לאפליקציה היעודית בסמארטפון של המשתמש ויבקש ממנו הוראות כיצד לטפל בבעיה – האם לאפשר את ניסיון התקשורת או לחסום אותה.

SAIPS הישראלית נרכשת על ידי פורד

הסטארטאפ הישראלי SAIPS, המפתח פתרונות בתחום הראייה הממוחשבת ולמידת מכונה; החברה שהוקמה בשנת 2013 הודיעה על רכישתה בידי ענקית הרכב פורד. סכום הרכישה לא פורסם, אך לפי הערכות מדובר בעסקה בשווי של כמה עשרות מיליוני דולרים. טרם הרכישה, היזמים היו בעלי המניות היחידים בחברה שכן מאז הקמתה לא בוצעו השקעות חיצוניות בחברה.

SAIPS מתמחה בפיתוח אלגוריתמים המבוססים על רשתות נוירונים עמוקות (Deep Neural Networks) והפורטפוליו שלה מורכב ממספר טכנולוגיות שנועדו לספק מענה ללא מעט אתגרים בעולם הראייה הממוחשבת: זיהוי תבניות ואנומליות, גילוי ועקיבה, תלת מימד, חיזוי התנהגות, שערוך מיקום, שיפור איכות תמונה ועוד.

בעקבות הרכישה, SAIPS תיקח חלק מרכזי בתכנית הרכב האוטונומי של פורד ותסייע לחברה לפתח אלגוריתמי בינה מלאכותית מתקדמים, הנדרשים למיפוי הסביבה הדינמית של הרכב ולקבלת החלטות מורכבות בפחות משניות ספורות.

ColorChip מגייסת עוד 20 מיליון דולר

פחות משנה אחרי שהשלימה סבב גיוס של 25 מיליון דולר, מודיעה החברה הישראלית על גיוס של 20 מיליון דולר נוספים מהמשקיעים הקיימים וממשקיעים חדשים. החברה מפתחת טכנולוגיית תקשורת אופטית, המאפשרת לשנע ביעילות את רוחב הפס הדרוש למידע הרב במרכזי נתונים גדולים ועמוסים.

ColorChip מפיקה את הרכיבים הדרושים לייצור תקשורת אופטית המפעילה את ה-Data center של ספקי הטכנולוגיה המובילים. הטרנסיוורים והמפצלים שהחברה מייצרת מאפשרים לשנע ביעילות את רוחב הפס הדרוש למידע הרב במרכזי מידע גדולים. הטכנולוגיה של החברה, שמגובה בפטנטים מאוניברסיטאות בארץ ופטנטים ייעודיים שפותחו בחברה, מבוססת על החלפת יונים בזכוכית על גבי פרוסות זכוכית (Ion-Exchange). היישומים לטכנולוגיה זו רבים וכוללים מפצלים אופטים בארונות תקשורת וראשים אופטים למשדרים-מקלטים בעלי קצבי תעבורת מידע מאד גבוהים המגיעים ל-Tbps ולטווחים של קילומטרים.

Jeeng הישראלית מגייסת חצי מיליון דולר

ג׳ינג (Jeeng) שמפתח פתרון למעקב חכם יותר אחר תוכן ושואף להפוך ׳למערכת מעקב התוכן המובילה בעולם׳, הודיע החודש על גיוס של חצי מיליון דולר. בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו קרן קריפטון, קבוצת WebPick, גיגי לוי, Startups 500, אריה מרג׳י ועוד.

Jeeng פיתח כלי חכם המיועד להטמעה באתרי תוכן. ביכולתו לנתח את התוכן של כל כתבה או דף ולייצר נושאים למעקב המבוססים על הבנת התוכן. כך לדוגמא, במידה ומשתמש קורא כתבה העוסקת בשמועות אודות האייפון החדש, Jeeng יציע למשתמש לעקוב בלחיצת כפתור אחר כתבות נוספות בתחום המובייל בכלל או על אייפון בפרט, על חברת אפל, מחירי האייפון ועוד.

Jeeng, שהוקם על ידי שלומי חייבי ורומה ברונשטיין בשנת 2015, פעל עד היום במודל מצומצם עם מספר מוציאים לאור (Publishers) על מנת לבחון את טכנולוגית המעקב ואת אלגוריתם ניתוח התוכן שלו. כעת, עם קצת יותר ממון בקופת המוזמנים שלו, הוא מתכוון להרחיב את הפעילות ללקוחות נוספים ברחבי העולם.

סומוטו רוכשת את Meme Video תמורת 13 מיליון דולר

חברת Somoto הציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב הודיעה החודש כי רכשה את חברת ה-Ad Tech הישראלית Meme Video, תמורת 13 מיליון דולר במזומן ומניות. Meme Video, שמתמחה באופטימיזציה של פרסום לקהלי יעד שונים, הציגה בשנה האחרונה רווח תפעולי.

פעילות הפרסום בווידאו של Meme Video (מים וידאו) מבוססת טכנולוגיה שפותחה על ידה וטכנולוגיה של צדדים שלישיים. בין היתר פיתחה החברה כלים לעולם הוידאו הדיגיטלי, שכוללים בין היתר Ad Server, Waterfall, כלים לניתוח Big Data ומערכת אלגוריתמים המאפשרים אופטימיזציה של מחיר שטחי המדיה הדיגיטלית.

Nutrinia הישראלית מגייסת 30 מיליון דולר

נוטריניה (Nutrinia) הישראלית אשר פיתחה אינסולין ייעודי להזנה של פגים וילדים לאחר קיצור מעי, הודיעה על השלמת סבב גיוס (D) נוסף בהיקף של 30 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה קרן TPG Biotech. כמו כן השתתפו בו גם הקרנות H.I.G. BioHealth Partners, WuXi Healthcare Ventures והמשקיעים הקיימים בהם OrbiMed, Pontifax ועוד. נוטריניה תשתמש בהון שגוייס כדי לממן שני ניסויים מרכזיים ומשמעותיים במוצר שלה בארה״ב ובאירופה.

האינסולין הייעודי שהחברה פיתחה מאפשר למעי לספוג מזון וכתוצאה מכך מסייע לתינוק להתפתח בצורה תקינה. תכליתו של התוסף היא לשפר את תהליך העיכול בקרב תינוקות ולהעלות את קצב עלייתם במשקל, סוגיה משמעותית ביותר בעיקר בקרב פגים. כמו כן, למוצר פוטנציאל גם במניעת מחלות כרוניות כגון סכרת נעורים, אלרגיות למיניהן והשמנת יתר. הפורמולה שפיתחה הישראלית נשארת עמידה בטמפרטורות שונות וניתן להמיסה בקלות אל תוך כל פורמולה או חלב אם.

CellSavers הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר

הסטארטאפ CellSavers, המספק שירות תיקוני סמארטפון לפי דרישה (on-demand), הודיע על השלמת סבב גיוס נוסף בהיקף של 15 מיליון דולר. את הסבב הובילה כרמל ונצ’רס והשתתפה בו גם סקויה קפיטל ישראל. הסבב הנוכחי מתווסף לסבב הסיד של CellSavers בהיקף 3 מיליון דולר אותו הובילה סקויה בדצמבר 2015.

CellSavers מציעה מעין שירות הצלה לסמארטפון שלכם, שכן היא מעמידה לרשות לקוחותיה מערך של טכנאים עצמאיים שיתקנו עבורכם את המכשיר התקול בשעה ובמיקום המועדפים עליכם, בין אם מדובר בבית, במשרד, בבית הקפה או בחדר הכושר. הטכנאים עימם עובדת החברה עוברים בדיקות ומבחנים מקיפים, ומציעים את שירותיהם תמורת מחיר קבוע מראש ומתן אחריות לדבריה ׳לכל החיים׳. תהליך הזמנת התיקון מתבצע באופן מקוון, ומתבסס על מחירים קבועים מראש וללא הפתעות בעזרת סיוע של מומחים שעברו סינון ושירות המסופק בדרך כלל תוך חצי שעה או פחות. כעקרון, האידיאל הוא שהטכנאים יגיעו אל הלקוחות בתוך 60 דקות, בלי תלות במקום שבו הלקוח נמצא.

HoneyBook מגייסת 14 מיליון דולר

HoneyBook מציעה לבעלי מקצוע הקשורים לעולם האירועים, פלטפורמה אחת שתנהל עבורם את כל התהליכים הבירוקרטיים והמתישים שכוללת העבודה: החל מהצעות מחיר, דרך חוזים, סליקה, הוצאת חשבוניות וכלה בניהול התקשורת בין בעל המקצוע והלקוחות. בין השאר החברה פונה למארגני אירועים, צלמים, די.ג’יי, מעצבי שיער, בעלי אולמות אירועים, אמני שזירת פרחים ועוד. על פי החברה, מדובר באנשים במקצועות “קריאיטיביים”, והניירת והבירוקרטיה פוגעות בשטף העבודה שלהם.

לאחרונה השלימה החברה גיוס חדש של 14 מיליון דולר, בהשתתפות Vintage Investment Partners ו-Tank Hill Ventures וכל המשקיעים הקיימים של החברה שהצטרפו. הגיוס האחרון מעמיד את סך הגיוסים של החברה על 46 מיליון דולר, מה שעל פי ההערכות שלנו מקנה לה שווי שוק של 170 מיליון דולר.

אובר רוכשת את Otto תמורת 680 מיליון דולר

חברת Otto (אוטו) הישראלית-אמריקאית שנוסדה בתחילת 2016, צפויה להירכש על ידי אובר תמורת 680 מיליון דולרים. העסקה הצפויה להיחתם מגיעה על רקע שבוע גדוש בהכרזות משמעותיות בתעשיית הרכב והטכנולוגיה בנושא רכבים אוטונומים. מי שתהה עד כמה קרובים אנחנו לעידן שבו כלי רכב, אוטובוסים ומשאיות נוהגים לגמרי לבד, זכה לשמוע בימים האחרונים על שורה של מהלכים קונקרטיים שיצאו לפועל תוך חודשים ספורים. עבור Otto מדובר באקזיט מרשים שמגיע מוקדם מאוד, החברה נוסדה רק לפני שמונה חודשים, מעסיקה כ-90 עובדים וסכום רכישתה מהווה כאחוז משוויה של אובר עצמה.

בשנים האחרונות עומדת ארצות הברית בפני מחסור עצום בנהגי משאיות משלל סיבות שונות ומול ביקוש הולך וגובר לשנע סחורות על היבשה ובמהירות. Otto, שזיהתה את הצורך הזה שילבה אותו עם אחד הטרנדים החמים בעולם הטכנולוגי היום – כלי רכב אוטונומיים. בזמן שתעשיית הרכב עסוקה בלייצר מאפס רכב אוטונומי לשוק הפרטי, היא פעלה במישור אחר לגמרי ופיתחה מערכות שיודעות להפוך משאיות קיימות לאוטונומיות ובכך מייתרת את הצורך בבני אדם מצד אחד, ופונה לתעשיית הרכב בכללותה מנגד.

BIGABID מגייסת 2 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית BIGABID (ביגהביד), המתעסקת בתחום ה-AD TECH, מפתחת טכנולוגיה לאופטימיזציה אוטומטית בזמן אמת בתוך הבורסות הדיגטליות השונות. במילים פשוטות – החברה פיתחה טכנולוגיה אשר מעוניינת להחליף באופן מסויים את קנייני המדיה והאנליסטים במוח ממוחשב חכם אחד. כדי להמשיך ולעשות זאת, הודיעה החודש החברה על השלמת סבב גיוס סיד בגובה של 2 מיליון דולר מקרן נפתלי ביחד עם מספר אנג׳לים, בהם גור שומרון.

באמצעות הפיתרון של BIGABID מפתחי אפליקציות יכולים להגיע לקהל המשתמשים הכי רלוונטי אליהם, ולהתמקד במשתמשים בעלי הערך הגבוה ביותר. באמצעות ניתוח פעולות המשתמשים, ׳המוח׳ מייצר פרופילים ובעצם מבין מי הוא כל משתמש, וכך הוא יודע להציע לכל אחד ואחת את האפליקציה הרלוונטית (כמובן שהמידע נשאר אנונימי).

מאסיב אימפקט הישראלית נרכשה על ידי GMobi הטיוואנית

חברת GMobi הטיוואנית הודיעה על רכישתה של Massive Impact (מאסיב אימפקט) הישראלית, כדי לחזק את ההתמקדות שלה בתחום הפרסום במובייל.

Massive Impact הוקמה ב-2007 ובתחילת דרכה הציעה בעיקר כלי פרסום דוגמת הודעות טקסט (SMS) והודעות מולטימדיה (MMS). עם העמקת החדירה של הסמארטפונים עברה החברה לפתח כלי פרסום מותאמים וחכמים יותר ולהציע מודל, במסגרתו המפרסם משלם רק כאשר מתבצעות רכישה, הורדה או שיחה נכנסת למוקד המכירות של החברה.

NLT Spine הישראלית נרכשת על ידי SeaSpine

חברת המכשור הרפואי הישראלית NLT Spine, אשר מפתחת שתלים ומכשירים לטיפול בבעיות אורטופדיות, חתמה על הסכם סופי לרכישתה על ידי SeaSpine Holdings Corporation האמריקאית. בשלב הראשוני החברה הרוכשת תשלם מיליון דולר במזומן ותשלומים נוספים בגובה מקסימלי של עד 43 מיליון דולר, במידה והחברה הישראלית תעמוד ביעדים מסחריים ורגולטוריים.

NLT Spine מפתחת מגוון מוצרים המיועדים לניתוחים לא פולשניים (MISS – Minimally Invasive Spine Surgery) לטיפול בבעיות עמוד שדרה ניווניות. את המוצרים והשתלים שפיתחה החברה ניתן להכניס דרך חתך קטן, ואלו מתרחבים וגדלים לצורתם הסופית רק כאשר הם בתוך גוף המטופל.

SkyGiraffe הישראלית מגייסת 6 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי SkyGiraffe, המפתח פלטפורמת ענן לייצור אפליקציות ארגוניות וניהול בענן, הודיע על השלמת סבב גיוס נוסף בהיקף של 6 מיליון דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה SGVC ביחד עם Trilogy Equity Partners, ג׳יימס לינדנבאום, מייסד ומנכ״ל Heroku, איליה סוקהר (Ilya Sukhar) מייסד ומנכ״ל Parse ושותף ב-Y Combinator ו-Kevin Mahaffey, מייסד ו-CTO חברת Lookout.

SkyGiraffe פיתחה פלטפורמת ענן לניהול ארגונים באמצעות אפליקציות נייטיב עסקיות, המותקנות על מכשירי הסלולר של העובדים. המוצר של החברה – SkyGiraffe Studio, מאפשר ליצור אפליקציות המותאמות אישית לצרכיהם של עובדים בחטיבות שונות, בהתאם למידע ולגישה הרלוונטית עבורם באופן ספציפי. באמצעותו מנהלי המידע בחברה יכולים ליצור אפליקציות בתוך פרק זמן קצר במיוחד, העומד על כ-15 דקות, כאשר התוצר הסופי אינו מאפשר רק גישה למידע, אלא גם שינוי וסנכרון מול משתמש הקצה. כך לדוגמה, מנהלי חנויות יכולים להתעדכן מרחוק בנוגע למלאי המוצרים, לבדוק מי מהעובדים הגיע למשמרת ואפילו להזמין את המוצרים הדרושים, לצד האפשרות ליצור קשר עם יתר העובדים בארגון.

MOBILAB מגייסת מיליון דולר

מיזם חדש בשם MOBILAB מאיים להפוך את הסיוט של כולנו לקצת פחות נורא; תוך 10 דקות עד שעה מרגע פתיחת הקריאה יגיע אליכם טכנאי ויתקן את המכשיר בבית. בינתיים, גייסה החברה מיליון דולר ממשקיעים פרטיים.

המודל שבו פועלת MOBILAB דומה מאוד למודל הפעולה של Gett במוניות, כלומר, החברה מקשרת בין הטכנאים שנמצאים במאגר שלה ללקוחות קרובים שזקוקים לתיקון. בחברה מדגישים כי כל טכנאי שנמנה על המאגר שלה עובר תהליך מיון קפדני שכולל מבדקי אישיות, אמינות ומקצועיות ובנוסף, הוא עובר תהליך הכשרה מקצועית של החברה. כל טכנאי מגיע לבית הלקוח עם כל ציוד המעבדה הדרוש, חלקים מקוריים וכן אביזרים משלימים כמו מגן מסך וסוללות שמוצעים ללקוח.

User1st מגייסת 3 מיליון דולר

קרוב לשלוש שנים עברו מאז שנכנסו לתוקף תקנות חדשות הנוגעות לנגישות אתרים לאוכלוסיה מוגבלת. חברת הסטארטאפ הישראלית User1st, מעוניינת לעזור לבעלי אתרים לבצע את תהליך ההתאמה לפשוט ומהיר הרבה יותר. בפועל, החברה מאפשרת לכל אתר או אפליקציה מבוססת ווב להפוך לנגישים לסדרת תקנים בינלאומיים, בהתאם להנחיות WCAG 2.0, שפותחו על ידי ארגון האינטרנט העולמי W3C.

החודש הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס בגובה של 3 מיליון דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן Cornerstone ביחד עם 500startups, אייל שקד (מייסד 888) וניסים בראל. סה״כ מאז הקמתה הושקעו בחברה כ-5 מיליון דולר. כמו כן, בשנת 2014 זכתה User1st בפרס ראש הממשלה ליזמות ולחדשנות.

IntSights משלימה גיוס של 7.5 מיליון דולר

IntSights (אינטסייטס סייבר אינטליג’נס), חברת מודיעין הסייבר, שהוקמה לפני כשנה על ידי היזם גיא ניצן, הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס בגובה 7.5 מיליון דולר. IntSights, שהוקמה על ידי יוצאי יחידות הסייבר והמודיעין של צה”ל, מספקת מודיעין איכותי לחברות, כשמומחי האבטחה שלה מנסים ‘להיכנס לראש’ ולהבין את דרך ושיטת הפעולה של התוקפים; החברה מציעה גם דרך טיפול בהתראות המודיעיניות, כאשר כל שנדרש מהלקוח הוא לחיצת כפתור.

Behalf הישראלית מגייסת 27 מיליון דולר

פלטפורמת התשלומים הישראלית Behalf, אשר מציעה פתרון מימון ייחודי לעסקים קטנים, הודיעה על השלמת סבב גיוס נוסף בהיקף של 27 מיליון דולר. את הסבב הובילה המשקיעה החדשה קרן ויולה, ביחד עם המשקיעים הקיימים בהם קרן סקויה, Spark Capital, MissionOG ו-Vintage. חברת הסטארטאפ מציעה שירות הלוואות ייעודי עבור עסקים קטנים שמתבסס על קשר ישיר לספקים שלהם. ההון שגויס יאפשר לחברה להרחיב את מאמצי המכירות והשיווק ולפיתוח מוצרים חדשים.

מודל האשראי של Behalf שונה מאשראי רגיל בכך שבמקום להעביר כסף לעסקים הקטנים, החברה משלמת לספקים של העסקים. Behalf מעניקה ללקוחותיה קווי אשראי שנעים בין 300 דולרים ל-50 אלף דולרים לתקופה של עד 150 ימים. כיאה לסטארטאפ, אין צורך בפגישה אישית או בסניפים והעסקה נעשית בעזרת שאלון קצר המורכב מ-4 שאלות שהלווה ממלא ברשת. תוך כדקה מקבל הלקוח הערכה של גובה האשראי שהחברה תעמיד לרשותו והוא יכול לקבוע את תוכנית התשלומים שמתאימה לו.

חברת Compass מגייסת 75 מיליון דולר

Compass (קומפאס), הסטארטאפ של אורי אלון (המוכר גם כבעלי קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים) הודיע על השלמת גיוס של 75 מיליון דולר. לפי ההערכות, סבב הגיוס משקף לחברה שווי של מעל למיליארד דולרים, כאשר סבב הגיוס הובילה Wellington Management והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בחברה בהם הקרנות Thrive Capital, 406 Ventures וכן קרן ההון סיכון Founders Fund.

הקונספט העומד מאחורי Compass נועד להפוך את תהליך החיפוש והמציאה של דירה באיזורים מבוקשים ברחבי ארצות הברית לזמינים ונגישים יותר מבעבר. החברה מציעה פלטפורמה שמאפשרת למשתמשים ולסוכנים לקבל החלטות מושכלות יותר בתחום הנדל”ן על ידי הצגת מידע מפורט על מגמות תמחור ותנודות השוק בזמן אמת. בנוסף, הפלטפורמה מציגה מידע מפורט על אזורים, שכונות, עסקאות אחרונות שבוצעו, מקומות הבילוי והחינוך ועוד.

Revuze הישראלית מגייסת 4 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Revuze (רוויוז) מפתח טכנולוגיה לניתוח טקסט שמתמקדת בביקורות גולשים ובעצם בכל דעה שלקוח מביע על מותג, מוצר או שירות. החודש נודע כי החברה השלימה סבב גיוס סיד בגובה של 4 מיליון דולר בהובלת חממת נילסן (Revuze הינה חברת פורטפוליו של החממה), NPD Group ו-TIC Group.

Revuze מציעה פלטפורמה חכמה אשר יודעת להוציא ערך עסקי מביקורות גולשים באינטרנט; מדובר בכלי אשר סורק את הביקורות השונות ומאתר נושאים חמים, ומהם הוא מוציא את החלקים הרלוונטים ביותר במטרה לאפשר לחברה להתייחס ולהשתפר בהתאם. בצורה זו אתרי מסחר מקוון מכל הסוגים (זה יכול להיות חנות צעצעועים, חברת תעופה, בנק או רשת אופנה ועוד) יכולים ללמוד מה באמת חושבים עליהם הלקוחות, על כל התהליך מהרכישה ועד לרמת השירות.

Beyond Verbal מגייסת 3 מיליון דולר

Beyond Verbal הישראלית, אשר פיתחה פלטפורמה לניתוח רגשות מונחה קול, הודיעה החודש על גיוס 3 מיליון דולר במסגרת סבב A. את הסבב הנוכחי הובילה ענקית הטכנולוגיה הסינית Kuang Chi Science Limited. החברה משתמשת בלמידה חישובית כדי לפענח רגשות, מצב נפשי ומצבים בריאותיים באמצעות אינטונציות קוליות. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה ניתן למשל לשפר את יעילותם של מרכזי שירות טלפוניים או לעקוב אחר מצבים בריאותיים לאורך זמן. עד כה, Beyond Verbal אספה למעלה מ-2.5 מיליון קולות מתויגים רגשית בלמעלה מ -40 שפות.

Beyond Verbal (ביונד ורבאל) פיתחה פלטפורמת אינטיליגנציה מלאכותית ואלגוריתם המאפשר לה להבין את מצבם הבריאותי והרגשי של בני אדם, שכן הטכנולוגיה מנתחת את קולו של הדובר בזמן אמת. בכך היא מוסיפה שכבה של מידע רגשי למגוון מדדים ומכשירים – אפליקציות, עזרי שמע, מכשירים לבישים ופתרונות ארגוניים.

 Revelator גייסה 2.5 מיליון דולר

המעבר לדיגיטל הביא לא מעט אתגרים לחברות התוכן והאמנים, ביניהם שמירה על זכויות היוצרים ומעקב אחר הפופולאריות והתפוצה של היצירות שלהם. החודש הודיעה חברת הסטארטאפ הישראלית Revelator, שמפתחת פלטפורמה לניהול זכויות יוצרים כי השלימה סבב גיוס בגובה 2.5 מיליון דולר בהובלת המשקיעה האסטרטגית, Exigent Capital ובהשתתפות חברת Digital Currency Group וקרן הון הסיכון Reinvent.

לאחר שאמנים וחברות המוסיקה מעלים את המוסיקה שלהם לשרתיה של החברה, הפלטפורמה של Revelator מאפשרת להם לעקוב אחר ההפצה של המוסיקה, מספר ההשמעות והמקורות השונים שעושים בה שימוש. כך שאם למשל מפיק פודקאסט נעזר במערכת הוא יכול לעקוב אחר מספר ההשמעות, ההטמעות ולקבל תגמולים על כל השמעה. המערכת, שמוצעת במודל של SaaS, מספקת לאמנים ולחברות המוסיקה מידע רב על נתוני ההפצה של המוסיקה שלהם ומשלבת בין דיווחים, אנליטיקות ומכירות.

 

 

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

היה הראשון להגיב!

הודע לי על
avatar

wpDiscuz

תגיות לכתבה: