אפריל מאחורינו: כל הסטארטאפים הישראלים שגייסו או נרכשו החודש

לא הספקתם לעקוב אחרי כל מה שקרה החודש? (זה בסדר, אתם לא לבד). בסיכום חודשי מיוחד, גיקטיים אסף עבורכם את כל ההשקעות, הרכישות והגיוסים של חודש אפריל בסצנת הסטארטאפים הישראלית

מקור: Pixabay

אומת הסטארטאפים צומחת ומצטיינת ברעיונות טכנולוגיים רבים, אך לא תמיד כולם מצליחים לקחת את הרעיון ולהפוך אותו למציאות בלי השקעה. בטור החודשי הזה נציג סיכום של חברות הסטארטאפ הישראליות שגייסו החודש השקעות מקרנות, אנג’לים ואפילו מהמדינה.

<<< הגיוסים של חודש מרץ

יש לכם סטארטאפ ואתם רוצים לספר לנו עליו? אתם מוזמנים לשלוח מייל אל info AT geektime.co.il

OrCam של מייסדי מובילאיי גייסה 41 מיליון דולר

אחרי העסקה הגדולה ביותר בתולדות ההייטק הישראלי, צמד היזמים הישראליים אמנון שעשוע וזיו אבירם, בדרך להנפיק את Orcam, שהקימו ב-2010. החברה, שמפתחת טכנולוגיית ראייה מלאכותית ומיועדת לסייע לעיוורים ובעלי מגבלות ראייה, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 41 מיליון דולר, לפי שווי מוערך של 600 מיליון דולר.

מערכת OrCam MyEye, שפותחה על-ידי החברה, מעבירה מידע חזותי באמצעות מצלמה קטנה וחכמה המורכבת על מסגרת המשקפיים של המשתמש ומחוברת למחשב זעיר ועוצמתי בגודל של כיס. בעזרת טכנולוגיות של ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה, המערכת קוראת באופן מידי וברור כל טקסט מודפס מכל משטח, כולל עיתונים, ספרים, מחשבים, מסכי סמארטפונים, תפריטי מסעדות, תוויות על מוצרים בסופרמרקט ותמרורים ברחוב. בנוסף, יכולה המערכת גם לזהות פנים ומוצרים כמו שטרות כסף. לאחר הזיהוי, מקריאה OrCam למשתמש את הטקסט והמידע החזותי שהיא מזהה באמצעות רמקול זעיר הממוקם בסמוך לאוזנו.

קרן Israel Secondary Fund גייסה 100 מיליון דולר

הקרן השניונית Israel Secondary Fund II, קרן המשך ל-ISF I, השלימה גיוס קרן שנייה בהיקף 100 מיליון דולר. בין המשקיעים שהשתתפו בסבב האחרון נמנים גופים מוסדיים מוכרים בהם הלמן אלדובי, אלטשולר שחם, בנק הפועלים, IBI ובנק איגוד.

Israel Secondary Fund היא קרן שניונית (Secondary) המספקת נזילות לשוק הפרייבט אקוויטי וההון סיכון באמצעות רכישת החזקות בקרנות וישירות בחברות פרטיות. סוגי העסקאות של הקרן כוללות רכישת החזקות שותפים מוגבלים (LP Positions) בקרנות הון סיכון ופרייבט אקוויטי ישראליות, רכישת החזקות מיעוט ישירות בחברות פרטיות ישראליות ממשקיעים, מיזמים ובעלי מניות אחרים ועסקאות מורכבות, כמו הוספת הון לקרנות פרייבט אקוויטי וקרנות הון סיכון קיימות.​

Walk Me רוכשת את Jaco הישראלית

ווקמי (WalkMe) הישראלית הודיעה על רכישתו של הסטארטאפ הישראלי – Jaco. סכום הרכישה מוערך בכמה מיליוני דולרים בודדים ועיקר העסקה בוצעה בהחלפת מניות. מאז נוסדה Jaco בשנת 2015 היא גייסה 1.5 מיליון דולר מהקרנות Hillsven ו-UpWest Labs.

הסטארטאפ Jaco (ג׳אקו) פיתח מערכת ניתוח נתונים ויזואלית שמאפשרת לחברות שמוכרות תוכנה או שירות באינטרנט, להבין טוב יותר היכן הלקוחות שלהן נתקלים בקשיים. מאחר והדרך הכי טובה כיום ללמוד ולצרוך תוכן היא באמצעות וידאו, במקום דיווחים אנליטיים או טקסטואלים, Jaco תייצר באופן אוטומטי סרטונים קצרים שמציגים את חווית הלקוח מנקודת מבטו.

Bizzabo גייסה 6.5 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Bizzabo (ביזאבו) רוצה לפשט את כל הנושא של ארגון וניהול אירועים וכנסים עסקיים באמצעות פלפטורמה אחת. החודש הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 6.5 מיליון דולר בהובלת האנג׳ל דני טוקטלי, צבי לימון, ממייסדי קרן ההשקעות Magma Ventures ואביגדור וילנץ, אשר ייסד את Annapurna שנמכרה לאמזון וגלילאו אשר נמכרה למארוול תמורת 2.7 מיליארד דולר. כמו כן השתתפו בסבב גם המשקיעים הנוכחיים בחברה: LionBird, Kaedan Capital, פרופסור יאיר טאומן, גיגי לוי, איל עופר ואלי אלרואי.

הפלטפורמה של Bizzabo משמשת לבנייה פשוטה יותר של אתרי כנסים, ניהול רישום המשתתפים, ניהול קמפיינים שיווקים ויצירת רשתות חברתיות-עסקיות סביב אלו. תוך כדי כל האינטראקציות הדיגיטליות מנותחות ומנוטרות במטרה לאפשר למארגנים לאסוף מידע שימושי בין אם לאירוע הקרוב ובין אם לאירוע הבא. בין הלקוחות של החברה ניתן למנות את General Electric, Virgin, OurCrowd ומיינדספייס הישראליות.

קרן 83North גייסה 250 מיליון דולר

קרן הון הסיכון הישראלית 83North הודיעה על השלמת הגיוס לקרן הרביעית שלה בהיקף של 250 מיליון דולר. מדובר בגיוס הרביעי של הקרן באחת עשרה השנים שהיא פעילה (עוד מימי Greylock Israel) והוא מביא את סך ההון המנוהל שלה ל-800 מיליון דולר.

83North מחלקת את השקעותיה בין ישראל ואירופה באמצעות שני משרדים בהרצליה ולונדון והקרן החדשה ממשיכה את המודל הקיים של הקרן, שמתבסס על עבודה מול יזמים בשלושה אזורים אסטרטגיים: אירופה, ישראל וארצות הברית עם דגש על שני האיזורים הראשונים. זו אגב גם הסיבה לשם הקרן, שנגזר מסך קווי האורך הגיאוגרפיים של לונדון ותל אביב.

על פי 83North, הקרן החדשה תמשיך להשקיע בכל השלבים עם דגש על שלבים מוקדמים – סיד וסבבי גיוס ראשונים. עם זאת, ניתן לקרן מנדט להשקיע בכל שלבי החיים של חברות סטארט-אפ. הקרן החדשה תתמקד במספר תחומי השקעה: פינטק, תוכנה, תשתיות מיחשוב, אחסון וענן, סייבר, מובייל, אינטרנט, תקשורת ורכיבים ו-IOT.

ColorChip גייסה 17 מיליון דולר

קצת יותר מחצי שנה אחרי שגייסה 20 מיליון דולר, הודיעה ColorChip (קולורצ'יפ) על השלמת גיוס נוסף, הפעם בגובה 177 מיליון דולר. החברה הישראלית מפתחת טכנולוגיית תקשורת אופטית, שמאפשרת לשנע ביעילות את רוחב הפס הדרוש למידע הרב במרכזי נתונים גדולים ועמוסים. ב-18 חודשים האחרונים גייסה החברה סכום מרשים של 62 מיליון דולר.

ColorChip מפיקה את הרכיבים הדרושים לייצור תקשורת אופטית המפעילה את ה-Data center של ספקי הטכנולוגיה המובילים. הטרנסיוורים והמפצלים שהחברה מייצרת מאפשרים לשנע ביעילות את רוחב הפס הדרוש למידע הרב במרכזי מידע גדולים. הטכנולוגיה של החברה, שמגובה בפטנטים מאוניברסיטאות בארץ ופטנטים ייעודיים שפותחו בחברה, מבוססת על החלפת יונים בזכוכית על גבי פרוסות זכוכית (Ion-Exchange). היישומים לטכנולוגיה זו רבים וכוללים מפצלים אופטים בארונות תקשורת וראשים אופטים למשדרים-מקלטים בעלי קצבי תעבורת מידע מאד גבוהים המגיעים ל-Tbps ולטווחים של קילומטרים.

dapulse גייסה 25 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי dapulse (דה-פולס) אשר מפתח מערכת לניהול פרויקטים ותקשורת בארגונים הודיע על גיוס מכובד של 25 מיליון דולר. סבב הגיוס הובל על ידי קרן ההון סיכון Insight בהשתתפות המשקיעים הנוכחיים Genesis ו-Entree Capital.

dapulse מציעה כלי שיתופי לניהול תקשורת בין חברי צוות במקומות עבודה המוצע בתצורת SaaS. תכליתו של המוצר היא להציג את הפרויקטים השונים באופן חזותי יותר, כדי להוביל להשלמת המשימות השונות בצורה קלה ופשוטה, תוך כדי הצגה של ההליך והתקדמות של כל משתמש. החברה תנצל את כספי הגיוס להרחבת מאמצי השיווק ובניית המוצר במטרה להרחיב את קהל המשתמשים שלה. ביחד עם המימון האחרון סכום הגיוסים הכולל בחברה מגיע כעת ל-34.1 מיליון דולר.

Valens גייסה 60 מיליון דולר

חברת השבבים הישראלית Valens (ולנס), שמפתחת טכנולוגית HDBaseT לתעשיית הרכב ולתעשיית האודיו-וידאו, הודיעה על השלמת סבב גיוס הון בהיקף 60 מיליון דולר, בהובלת קרן הצמיחה IGP. לצד משקיעי החברה הקיימים, הצטרפו לסבב הגיוס גם משקיעים אסטרטגיים נוספים בהם Samsung Catalyst Fund, Delphi ו-MediaTek, וכן בנק ההשקעות Goldman Sachs. מאז הקמתה בשנת 2006, גייסה ולנס כ-100 מיליון דולר.

Valens עומדת מאחורי הפיתוח של טכנולוגיית HDBaseT שהפכה כבר לסטנדרט עולמי בקישוריות ומאפשרת להפיץ תוכני מולטימדיה באיכות אולטרה HD למרחקים ארוכים (עד 1000 מטר) וללא צורך בדחיסה. הדור השלישי של הטכנולוגיה, שנמצא כיום בשימוש רחב בשוק האודיו-וידאו (Pro-AV) העולמי, יעבור התאמה כדי להתאים לשוק הרכב לייעל ולפשט את אתגרי הדור הבא של הישומים הן הבידוריים והן הבטיחותיים ברכב.

otonomo גייסה 25 מיליון דולר

החברה פיתחה טכנולוגיה שתאסוף נתונים מרכבים חכמים ותעביר אותם לחברות חיצוניות, לצורך הצעה של שירותים. סבב הגיוס הנוכחי בגובה 25 מיליון דולר הובל על ידי משקיע אסטרטגי – חברת Delphi, אחת מהספקיות הגדולות בעולם לרכיבים שונים בתעשיית הרכב. מלבד ההשקעה, חתמה Delphi גם הסכם לשיתוף פעולה עם otonomo, במסגרתו היא תספק ליצרניות הרכב מוצרים שכוללים את הטכנולוגיה של החברה הישראלית. חוץ מ-Delphi השתתפו בגיוס גם המשקיעות הקיימות: קרנות Bessemer Venture Partners, StageOne Ventures ו-Maniv Mobility. יחד עם סבב הגיוס הנוכחי, גייסה החברה מאז הקמתה השקעות בגובה 40 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של otonomo מאפשרת ליצרניות רכב להפוך את נתוני הנסיעה של הנהגים השונים למידע שניתן לעשות לו מוניטיזציה. כלומר, יצרניות הרכבים יכולות לשתף בצורה מאובטחת ואנונימית את המידע שנאסף עם ספקי יישומים, כדי שאלו יוכלו להציע את שירותיהם לנהגים. הטכנולוגיה של otonomo מציעה פתרון מבוסס ענן שרוצה לחבר באופן חלק ואמין מיליוני רכבים למאות שירותים ואפליקציות, תוך כדי יצירת אקוסיסטם חדש של נתונים.

קלינלי גייסה 5 מיליון דולר

הסטארטאפ Cleanly (קלינלי) מבטיח לאסוף את הכביסה מבית הלקוח, לכבס, לייבש, לגהץ ולהביא אותה מקופלת בחזרה – הכל בעזרת אפליקציה. החודש הודיע הסטארטאפ על גיוס של 5 מיליון דולר בהובלת קרן AddVenture, ובהשתתפות של המשקיעות הקיימות, קרנות Initialized Capital ו-Altair Capital ומשקיעה חדשה, קרן Millhouse Capital של איש העסקים הרוסי רומן אברמוביץ'.

הפלטפורמה שפיתחה Cleanly מאפשרת ללקוחות להזמין שירות כביסה עד הבית. כל שעליהם לעשות הוא לסמן את הפריטים שהם שולחים לכביסה באתר או באפליקציה ושליח יגיע לאסוף מהם את שק הכביסה בשעה שמתאימה להם. פרטי הכביסה השונים יעברו כמובן כביסה, ייבוש וקיפול. העלות נקבעת על פי משקל הכביסה – כ-3 דולר לקילו כביסה. אם סך ההזמנה עולה על 30 דולר, המשלוחים נעשים בחינם. בנוסף, מציעה החברה ללקוחותיה גם שירותים משלימים אחרים כמו גיהוץ וניקוי יבש.

BioProtect גייסה 3.5 מיליון דולר

חברת המכשור הרפואי הישראלית BioProtect (ביופרוטקט), המפתחת בלון מתכלה לטיפול בסרטן הערמונית, הודיעה על השלמת גיוס בהיקף של 3.5 מיליון דולר. ההשקעה הגיעה מ-BKP Med-Invest, חברת השקעות ישראלית המייצגת קבוצת משקיעים פרטיים מרוסיה שמשקיעים בחברות ישראליות בתחומי מדעי החיים.

BioProtect פיתחה בלון מתכלה המוחדר לגוף בצורה זעיר-פולשנית. המוצר הראשון של החברה מיועד להפרדה בין רקמות בטיפולי סרטן הערמונית. הבלון מאפשר להרחיק באופן פיזי את הרקמות המוקרנות והרקמות הבריאות, וכך מונע את פגיעת הקרינה ברקמות הבריאות. בצורה זו ניתן לקצר את הטיפול ולשפר את יעילותו באמצעות שימוש בעוצמת הקרנה גבוהה יותר, כאמור מבלי לפגוע ברקמות הבריאות. ל-BioProtect אישור למכירת מוצריה באירופה ועם הגיוס האחרון תוכל להתפנות החברה כדי לקדם את קבלת האישור הרגולטורי גם בצפון אמריקה.

Aspect Imaging גייסה 30 מיליון דולר

Aspect Imaging (אספקט אימג׳ינג) הישראלית המייצרת מערכות MRI קומפקטיות ובטוחות לשימוש הודיעה על השלמת סבב גיוס נוסף בהיקף של 30 מיליון דולר. המימון האחרון הגיע מהמשקיעים הקיימים בחברה – בהם סטיוארט רזניק מ-Wonderful Company וערי סטימצקי, שהשקיע לאחרונה בחברה ישראלית נוספת – Laminate Medical Technologies. בעזרת ההשקעה תוכל החברה להשלים את הפיתוח של המערכת הייעודית שלה לפגיות ואחת חדשה לטיפול בשבץ בשלביו המוקדמים.

Aspect Imaging מפתחת מערכות MRI פשוטות לשימוש וקטנות באופן משמעותי מאלו הקיימות כיום בשוק, כך שניתן יהיה למקמן כמעט בכל חלל בחדר. הפתרונות של החברה כוללים את ה-Embrace Neonatal MRI System וה-WristView MRI System המאושר על ידי ה-FDA; מערכת ה-Embrace הממוקמת בתוך פגיות בבית חולים, מכינה וסורקת את הפג תוך פחות משעה, ומבלי להוציא אותו מהפגייה. במערכת ישנם כל הכלים הנדרשים על מנת לנטר אחר מצב התינוק, ללא שימוש בכלים רפואיים נוספים. בנוסף, המכונה אינה פולטת רעש או אנרגיה ועובדת באופן יציב בכל טמפרטורה.

המוצר השני, ה-WristView, היא מכונת MRI לפרק כף היד שמציעה פתרון לתחושת הקלסטרופוביה שחשים מטופלים רבים בשימוש המערכת הרגילה. היתרונות הם שהמערכת בטוחה לשימוש, אינה דורשת הגנה מיוחדת בחדר או מערכת קירור, ומספקת תוצאות הניתנות לגישה לרופאים ומומחים ממגוון מוסדות רפואיים, מה שלא היה אפשרי עד כה ללא הוצאה כספית עצומה וצוות מומחים. שני הפתרונות הללו מבוססים על מגנט של טסלה אחת, הנחשב למגנט החזק ביותר בתחום, עם גודל ועיצוב שנועדו למקסם את יכולות המכשור.

vHive גייסה 2 מיליון דולר

חברת vHive (ויהייב) הישראלית מפתחת תוכנה בענן שמאפשרת לארגונים להפעיל ציים אוטונומיים של רחפנים לצורך איסוף, ניהול ועיבוד מידע שטח. החודש הודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס ראשון בגובה 2 מיליון דולר.

המערכת שמפתחת vHive עושה שימוש ב-AI, כדי לאפשר לארגונים ולמפעילי רחפנים לנהל משימות מכל סדר גודל, תוך התחשבות מובנית בסוג המשימה, סוג ומספר כלי הטיס, סוגי החיישנים האוספים מידע ובמגוון פרמטרים חיוניים נוספים כגון רגולציה, בטיחות, תנאים סביבתיים ודינמיקת המשימה בזמן אמיתי. החברה כבר משתפת פעולה עם חברות הנדסה אזרחית, תכנון ובניה, והיא מספקת להן מערכת תוכנה מלאה לתכנון וניהול משימות וכן לאיסוף, ניהול ועיבוד מידע שטח.

מג׳נטו רוכשת את Shopial הישראלית

Shopial (שופיאל) הישראלית אשר הוקמה לפני כ-5 שנים על ידי אופיר טהור וניסים לחיני נרכשה על ידי מג׳נטו (Magento), אחת מהחברות המובילות כיום במסחר אלקטרוני באינטרנט. (חלקכם אולי מכירים את Shopial בשמה הקודם – Easy Social Shop). סכום הרכישה לא פורסם, אך נאמר לנו כי ״כל הצדדים יצאו מרוצים״.

החברה פיתחה מוצר שמאפשר לבעלי עסקים להקים חנות ולפרסם אותה ברשתות החברתיות בהן פייסבוק, פינסטרסט ואינסטגרם באופן די פשוט וללא כל ידע מוקדם. ״טכנולוגית הפרסום של Shopial היינה ייחודית במינה כיוון שהיא מאפשרת ללקוחותיה לפרסם בצורה אוטומטית ביתר פשטות ללא כל צורך בידע או יכולות שיווקיות ובכך להגדיל את כמות המכירות שלה״, הסביר טהור.

Classoos גייסה 2.25 מיליון דולר

קלאסוס (Classoos) הישראלית מאפשרת השאלת ספרי לימוד מקוונים לתלמידים בכיתות א׳-יב׳ על גבי פלטפורמת ענן. החודש הודיעה החברה על גיוס של 2.25 מיליון דולר בהובלת חברת רם און השקעות והחזקות בע״מ שתשקיע 1.5 מיליון דולר ועל ידי קרן Firstime, שתשקיע 750,000 דולר. החברה מציעה פלטפורמה מבוססת ענן המספקת פתרון כולל לצרכי בית הספר בהם ספרי לימוד דיגיטליים, תכני מורים, כלי לימוד וכלי ניתוח והערכה. הסכום שגויס בסבב הנוכחי צפוי לאפשר לחברה להתרחב לשווקים חדשים דוגמת בריטניה וגרמניה ולהרחיב את פיתוח הפלטפורמה.

בעזרת הפלטפורמה הזמינה באפליקציה ובדסקטופ ניתן לחוס על התלמידים שנאלצים לסחוב על גבם משקל כבד של ספרי לימוד, אך לצד החיסכון במשקל עלויות הספרים יכולות להגיע ל-50% בלבד, בהשוואה לרכישת ספרים רגילים. החברה נותנת מענה לכל ספרי הלימוד הנלמדים בישראל, יש לה הסכמים עם 107 הוצאות לאור בעברית ובערבית והיא פעילה ב-45 בתי ספר מכל רחבי הארץ בקרב למעלה מ-25,000 תלמידים. אגב, ניתן למצוא באתר אגף עם לא מעט ספרי לימוד חינמיים.

Dome9 גייסה 16.5 מיליון דולר

אבטחת הענן הציבורי היא אתגר לא פשוט ויוצרת לא מעט כאבי ראש למנהלי אבטחת המידע ואנשי ה-IT בארגונים. חברת הסטארטאפ הישראלית Dome9 שמתמחה באבטחה של מערכי מיחשוב שמאוחסנים בעננים ציבוריים, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 16.5 מיליון דולר בהובלת זרוע ההשקעות של SoftBank.

Dome9 מפתחת טכנולוגיות אבטחה שמיועדות לתשתיות הענן הציבורי של חברות וארגונים. הכוונה לכל אותן מערכות ארגוניות שמאחסנות נתונים ועושות שימוש בשירותים כמו Amazon Web Services – AWS של אמזון; Google Cloud Platform של גוגל, SoftLayer של IBM ו-Azure של מיקרוסופט. מוצר האבטחה של החברה מנהל הרשאות ומגן על מערכי מחשוב המאוחסנים אצל ספקיות ענן, חוזה סיכונים ואיומים עתידיים ומטפל באיומים, כדי לאפשר עבודה רציפה ונטולת הפרעות בענן.

בנוסף, תומך המוצר שפיתחה Dome9 באופן מובנה בכל שלושת ספקי הענן הגדולים. כך יכולים המשתמשים לאבטח את כל שירותי הענן שלהם באמצעות פתרון אחד, בקלות ובאופן רציף, כך שהעמידה בתקנים כמו תקני אבטחת מידע ל-PCI-DSS (אבטחת נתוני כרטיסי אשראי) או תקני אבטחת מידע למערכות רפואיות HIPAA נשמרת באופן מתמיד.

חברת SeatGeek האמריקאית רכשה את TopTix הישראלית

חברת SeatGeek האמריקאית, שמפעילה שירותי הזמנת כרטיסים לאירועים שונים, הודיעה כי רכשה את חברת TopTix הישראלית. החברה הישראלית, שמפתחת פלטפורמת הזמנות כרטיסים שמיועדת לבתי העסק, נמכרה תמורת 56 מיליון דולר.

חברת TopTix (טופטיקס) הישראלית נמנית על חברות התוכנה הגדולות ביותר בעולם בתחום הכרטוס וניהול הלקוחות לשוק התרבות, הספורט, הבידור והפנאי, והיא מספקת פתרונות טכנולוגיים לתאטראות, אולמות קונצרטים, בתי קולנוע, מוזיאונים, איצטדיונים, אטרקציות וסוכנויות כרטיסים. מערכת ה-CRM המובנית של החברה מאפשרת לבנות פרופיל מלא של כל לקוח, ליצור דיוור ממוקד על פי ההעדפות שלו, ולנהל תיק לקוח הן מתוך המערכת הראשית והן בענן. החברה פועלת גם באירופה, ארה"ב ואוסטרליה באמצעות מפיצים וחברות בת והיא נהנית מ-500 לקוחות שונים. על פי הנתונים שהציגה החברה, היא אחראית מדי שנה על תהליך הכירטוס של יותר מ-80 מיליון כרטיסים. בין לקוחותיה נמנים בין היתר גם התאחדות הכדורגל ההולנדית, פסטיבל הסרטים סאנדאנס, האופרה הבריטית וארמון באקינגהם. החברה הוקמה בשנת 1999 על ידי אלי דגן, והיא פועלת כיום מכרמיאל ומעסיקה יותר מ-100 עובדים.

Arbe robotics גייסה 2.5 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Arbe Robotics, המפתח רדאר ייעודי לפלטפורמות אוטונומיות כמו רחפנים ורכבים, הודיע על השלמת סבב גיוס בהיקף של 2.5 מיליון דולר. את הגיוס הובילו הקרנות Cannan ו-iAngeles והשתתפה בו גם המשקיעה הקיימית Taya Ventures. בעזרתו החברה מתכננת להמשיך ולפתח את מערכות המכ״מ המתקדמות שלה ולהרחיב את היקף המכירות בשווקי ארה״ב ויפן.

בתחילת דרכה Arbe Robotics התמקדה בעולם הרחפנים ופיתחה רדאר ואלגוריתמים המאפשרים זיהוי מטרות ותכנון טיסה בזמן אמת במטרה למנוע התנגשות בין רחפנים. כיום החברה מתמקדת בעיקר בפיתוח רדאר לרכבים אוטונומיים המאפשר מיפוי בזמן אמת בארבעה מימדים. אותה מערכת רדאר מבוססת על צילום ותכליתה לשמש כבסיס לרכיב אוטונומי ובמחיר סביר. כך למשל המערכת יכולה לזהות עצים שממוקמים לצד המדרכה, ולדעת שמדובר בעץ – ולא בילד או ילדה שהולכים על המדרכה, כמו גם רכבים ואופנועים שנוסעים לצידך במהירות של עד 120 ק״מ.

Invertex מגייסת 2 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Invertex (אינברטקס) רוצה לשדרג את חווית הקנייה שלנו בחנויות אונליין ואופליין באמצעות פתרונות מדידה מדויקים, שיעזרו לנו לוודא שאנחנו מבצעים את ההחלטה הנכונה ביותר. החודש הודיעה החברה על סגירת סבב גיוס הון בהיקף של 2 מיליון דולר בהובלת קרן OurCrowd ובהשתתפות Permoda, קבוצת קמעונאות אופנה בינלאומית, ביחד עם אנג׳לים פרטיים.

Invertex מספקת פלטפורמת מדידה המבוססת על סריקה המשלבת דיגיטציה תלת מימדית ולמידה עמוקה במטרה לספק פתרונות לחנויות פיזיות, למשתמשים בבית ולחנויות מקוונות. באמצעותה קמעונאים יכולים לשפר באופן משמעותי את כמות הלקוחות המרוצים שלהם ולצמצם את ההחזרות לחנות כתוצאה ממידות לא מתאימות. בנוסף, לקוחות החברה יכולים גם להטמיע פיצ׳ר של התאמה אישית כדי לאפשר לכל לקוח ליצור פריט שמותאם ספציפית עבורו ועבור צרכיו – בין אם מבחינת המידות ובין אם מבחינת העיצוב.

Luck Genome הישראלית נמכרת ל-GamePoint ההולנדית

חברת Luck Genome הישראלית, שמפתחת משחקי סושיאל קזינו, נמכרת למפתחת המשחקים ההולנדית GamePoint. תמורת החברה, שהוקמה לפני שנתיים בלבד ופעלה במימון עצמי, יקבלו בעלי החברה שמורכבים מהיזמים ועובדים סכום של 12.5 מיליון דולר.

Luck Genome (לאק גנום) פעילה בתחום משחקי הסושיאל קזינו, כלומר משחקי הימורים עם שכבה חברתית, שמיועדים לשימוש במובייל וברשתות החברתיות. תחת המותג Slots Craze, פיתחה החברה פלטפורמה של למעלה משישים משחקי קזינו חברתיים. החברה הוקמה ב-2015 על ידי גיא עזרא וליאת אדיר, שניהם יוצאי פלייטיקה, והיא לא גייסה השקעות חיצוניות, אלא פעלה במימון עצמי של מייסדיה. מהאקזיט צפויים ליהנות כמובן הבעלים שמחזיקים בחלק הארי של המניות, אולם גם עובדי החברה, שמחזיקים במניות ובאופציות של החברה. גם העובדים וגם המייסידים ימשיכו לעבוד מהמשרדים בתל אביב גם לאחר השלמת העסקה.

hibob גייסה 17.5 מיליון דולר

hibob (היי-בוב), המציעה פלטפורמת ענן לניהול התקשורת בין מעסיקים לעובדים בכל הקשור למשאבי אנוש והביטוח, הודיעה כי היא גייסה 17.5 מיליון דולר נוספים בסיבוב A. את הגיוס הובילה הקרן האמריקאית Battery Ventures ביחד עם שתי זרועות ההשקעה של התאגיד הפיננסי בארה״ב Fidelity: Eight Road Ventures ו-Arbor Ventures. כמו כן השתתפה בסבב גם הקרן Bessemer Venture Partners, שהובילה את גיוס הסיד של החברה לפני פחות משנה.

פלטפורמת ה-SaaS של hibob מאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים (בין 20 ל-400 עובדים) לנהל מערכת שמטפלת בכל ה-Life Cyclee של העובד; מהגעתו לחברה, פיטורין, ניהול חופשים, חוזים ואופציות בחברה. כלומר, כל מה שמנוהל היום באמצעות דוחות אקסל לא מאוד נעימים למראה ונוחים לשימוש, מקובצים אל תוך פלטפורמה אחת. בנוסף, הפלטפורמה כוללת רכיב אינטגרלי נוסף המשמש כסוכן ביטוח דיגיטלי, עם דגש על ביטוחי פנסיה ו/או בריאות לעובדים. הרכיב הזה משולב מחד, במערכת ה-HR (עם יכולת לשקף את תמונת המצב הביטוחית בצורה מובנת ופשוטה גם לעובדים וגם למעסיקים), ובצד השני היא מתחברת ישירות למערכות המידע של חברות הביטוח, או של סוכני ביטוח גדולים. המידע מהמערכת יעזור לעובדים והמעבידים להתאים פוליסות ביטוח זולות יותר ומותאמות יותר. זה בעצם מה שמבדל את המוצר שפיתחו, שכן כך המערכת יודעת להגיד לחברות הביטוח בצורה אנונימית מה הוא פרופיל החברה, ה-DNA שלה;

טוויסטלוק גייסה 17 מיליון

חברת הסטארטאפ הישראלית Twistlock (טוויסטלוק) שמפתחת טכנולוגיה לאבטחת קונטיינרים וירטואליים בענן, הודיעה על גיוס בגובה 17 מיליון דולר. המוצר של Twistlock מטפל בסיכונים הכרוכים בשרת ובאפליקציה בתוך הקונטיינר, ומאפשר לארגונים לאכוף מדיניות אבטחת מידע משלב הפיתוח עד ל-productionn. הטכנולוגיה של החברה מנטרת ומבקרת פעילות חשודה, מנהלת חולשות ומזהה ומבודדת איומים המכוונים אל סביבות ה-production. כמו כן, היא מספקת פתרון מלא המתאים לארגונים גדולים, כך שהם יוכלו לאמץ טכנולוגיית קונטיינרים בצורה קלה יותר, ומסוגלת להבטיח הטמעה נרחבת יותר של טכנולוגיה זו. לדברי החברה, הטכנולוגיה שפיתחה היא הראשונה שמצליחה לזהות מה קורה באמת בתוך קונטיינר או בתוך אשכול (cluster) קונטיינרים, ומצביעה בצורה מדויקת על מי ניגש לאילו תהליכים, ולאילו שרתים וירטואליים. הפתרון מאפשר בדיקה מתוחכמת של קונטיינרים סטטיים, וכן קונטיינרים בזמן ריצה, ומאפשר לארגונים לאמץ טכנולוגיות קונטיינר כמו Docker.

AIdoc גייסה 7 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי AIdoc (לשעבר TailorMed) מפתח פלטפורמה ייעודית לרדיולוגים לשיפור תהליך פענוח סריקות רפואיות. החודש הודיעה החברה על סגירת סבב גיוס A בהיקף של 7 מיליון דולר בהובלת קרן TLV Partners ובהשתתפות המשקיעים הקיימים – הקרנות Magma ו-Emerge.

בשנים האחרונות כמות בדיקות ה-CT וה-MRI שרופאים רדיולוגים מתמודדים איתן ברמה היומית עלתה בצורה דרמטית, בעוד שכמות הרדיולוגים נשארה כמעט זהה. AIdoc (איידוק) רוצה לעזור לאלו לפענח תמונות רפואיות באופן הרבה יותר מהיר, אך לא פחות מדויק. הטכנולוגיה שלהם מנתחת את הסריקה והמידע הקליני של המטופל ומכווינה את הרדיולוג למקומות הכי רלוונטים בהדמייה.

OverOps גייסה 30 מיליון דולר

כיום, מסתמכות רוב החברות על קובצי לוג, כדי למצוא את המקור לבאגים ולבעיות בשרתים שלהן. הסטארטאפ הישראלי OverOps (אובראופס, לשעבר Takipi) פיתח טכנולוגיה שמנטרת שרתים של חברות, מתריעה בפני המפתחים על התקלה וכיצד לפתור אותה. החודש הודיעה החברה על השלמת גיוס של 30 מיליון דולר בסבב השקעה שלישי של החברה.

OverOps פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לצוותי פיתוח ו-DevOps לפתור בעיות בסביבות ה-Production שלהם בתוך דקות. במקום להסתמך על קובצי לוג, כדי למצוא את המקור לבאגים ולבעיות בשרתים, מוסיפה OverOps שכבה נוספת של אינטליגנציה, כך שעבור כל שגיאה בשרת, גם אלו שכלל לא נכתבות ללוג, יכול המפתח לראות בדיוק את מה שהוביל אליה. הדיווח כולל את הקוד שרץ בשרת וכל ערכי המשתנים שהביאו לשגיאה בזמן אמת לאורך כל ה-stack trace, כמו גם 250 השורות האחרונות שנכתבו ללוג ברמת Debug, גם אם המידע כלל לא נשלח ללוגים. לדברי החברה, הפיתוח שלה מאפשר לחברות לקצר זמני תיקון באגים ב-90 אחוזים, תוך הפחתת עלויות תפעוליות, ולשחרר פיצ'רים חדשים מהר יותר, בידיעה שגם אם תהיה תקלה, ניתן יהיה לטפל בה תוך זמן קצר.

Gett רכשה את Juno הישראלית ב-200 מיליון דולר

אחרי שמכר את Viber לראקוטן היפנית – אקזיט ענק נוסף ליזם הישראלי, טלמון מרקו. לאחרונה אישר דייב (שחר) וייסר, מנכ"ל ומייסד Gett (לשעבר גט טקסי) כי החברה הישראלית תרכוש את שירות התחבורה השיתופית Juno (ג'ונו) שפועל בניו יורק תמורת כ-200 מיליון דולר. Juno גייסה סכום המוערך בכ-30 מיליון דולרים ממראקוטן היפנית, קרן Singulariteam של משה חוגג וממשפחת שבתאי, בנוסף להשקעות אישיות של המייסדים.

Juno הוקמה ב-2015 על ידי טלמון מרקו, איגור מגזיניק, סאני מרואלי ועופר סמוכה, אותם יזמים שמכרו את Viber לראקוטן היפנית תמורת 900 מיליון דולר לפני 3 שנים. החברה פעלה מתחת לרדאר בשנה וחצי האחרונות, אולם על פי מספר דיווחים, היא נכנסה 'ראש בראש' באובר ונלחמה בה בעזרת פנייה ישירה לנהגי המוניות. בין היתר הציעה החברה עמלת נסיעה אטרקטיבית למדי של 10 אחוזים בלבד, זאת לעומת 25 אחוזי עמלה שגובות אובר ו-Lyft, המתחרה העיקרית שלה. בנוסף, פעלה Juno כמעין מיני-קואופרטיב, כש-50 אחוז מהמניות שלה הוקצו לנהגים. עוד סוכריות לנהגים שהציעה Juno הן האפשרות לטיפים בתוך האפליקציה, מה שאובר לא אפשרה וכן העסקת הנהגים כעובדים מן המניין או כקבלני משנה.

Fornova גייסה 17 מיליון דולר

חברת Fornova (פורנובה) הישראלית שפיתחה מערכת לאיסוף ולהצגת נתונים בתחום המלונאות הודיעה החודש על השלמת סבב גיוס בגובה 17 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של החברה היא טכנולוגיה מוגנת-פטנט בתחום הביג-דאטה, שמאפשרות לבצע סריקה, איסוף וניתוח של מיליארדי רשומות מאתרים בתחום ה-Online Travel (כגון Trivago, TripAdvisor, Expedia). בין היתר מציעה החברה מערכת לאיסוף מודיעין שיווקי ועסקי, שמאפשר למלונות לאסוף ולנתח את כל המידע הנמצא ברשת בכדי להבין כיצד המלונות שלהם מוצגים, מדורגים ומתומחרים בפלטפורמות השונות וביחס למתחרים בכל מקום בעולם ומכל ממשק; בנוסף, מציעה החברה כלי ויזואליזציה, שמתרגמים את המידע הנאסף להמלצות ולפעולות המשפיעות ישירות על התפוסה, המכירות ועל שורת הרווח של המלון. בין לקוחות החברה נמנים כמה מותגים מוכרים מאוד משוק התיירות העולמי כמו Marriott, Booking.com, Expedia עם יותר מ-13 אלף חדרי מלון.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: