סטארטאפונומיקס: מומחים מכל העולם מדברים יזמות [סיקור אירוע]

במהלך סוף השבוע האחרון התקיים כנס סטארטאפונומיקס בסן פרנסיסקו, בו זכו סטארטאפיסטים ויזמים לגלות כיצד ניתן ליישם את תחום הכלכלה ההתנהגותית על מנת לשפר את המוצר שפיתחו

הפוסט נכתב על ידי אורי גושן, מייסד וסמנכ"ל פיתוח בחברת Tawkon.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

במהלך סוף השבוע האחרון, במסגרת כנס סטארטאפונומיקס (Startuponomics) בסן פרנסיסקו שאורגן ע"י קרן ההשקעות של אריק שמידט Innovation Endeavors, הציגו מומחים לכלכלה התנהגותית כיצד יכולים לעזור לסטארטאפים צעירים ו-וותיקים לבנות מוצרים ושירותים הגורמים לשינוי התנהגותי.

סן פרנסיסקו תל אביב

כל סטארטאפ, קטן או גדול, נתקל במהלך עבודתו בשאלות הנצחיות של כיצד ניתן להביא עוד משתמשים, כיצד המהלכים והבחירות שלהם יכולים להשפיע על המוצר וכמובן מה יכול הסטארטאפ לעשות על מנת להביא משתמשים נוספים, אהדה רבה יותר ובסופו של דבר, עוד כסף או עוד משקיעים לחברה.

במהלך סוף השבוע האחרון נערך כנס סטארטאפונומיקס, שאורגן על ידי קרן ההשקעות של אריק שמידט, Innovation Endeavors שמטרתו להשיב על השאלות הללו. הכנס, הנערך זו השנה השלישית, התקיים במקביל בסן פרנסיסקו ובמשרדי גוגל ישראל, כאשר הסטארטאפים, היזמים וכל מי שיש לו עניין בתחום נפגשים אחד עם השני וכמובן מקשיבים להרצאות ותובנות ממנטורים גדולים בתחום.

השנה, התמקד הכנס בהתנהגות צרכנית על מנת לעזור לסטארטאפים לבנות מוצרים ושירותים שגורמים לשינוי התנהגותי. כלומר, מטרת הכנס הייתה לעזור למשתתפים להבין כיצד ההחלטות שהלקוחות מבצעים משפיעים על המוצר – וכיצד היזמים יכולים להשפיע על החלטותיהם של הלקוחות, על מנת שיתרמו עוד יותר לחברה. בין המרצים והמנטורים שהופיעו בכנס השנה, היה ניתן למצוא את דן אריאלי, פרופסור לכלכלה התנהגותית ופסיכולוגיה באוניברסיטת דיוק, מייקל נורטון, פרופסור למנהל עסקים בהרווארד ביזנס סקול, פיל לבין, מנכ"ל Evernote ועוד רבים אחרים.

במהלך הכנס שנמשך יומיים, זכו המשתתפים בסן פרנסיסקו למגוון סדנאות ועבודה של אחד על אחד, בעוד שהמשתתפים שנשארו בארץ צפו בתהליכי הלמידה והתובנות השונות באמצעות שידורים ישירים ואף זכו לשאול את דן אריאלי שאלות בנוגע לסטארטאפים ולמוצרים שלהם. בין הנושאים שנשאלו נגעו החברות באתגרים עסקיים, דילמות מוצריות, מודלים תמחוריים וכדומה.

עוזרים לכולם להתפתח

במהלך היום הראשון של הכנס, הוצגו תוצאות מחקרים פרי עבודתם של אנשי אקדמיה ובכירים בתעשיה המתמקדים בהתנהגות לקוחות, כיצד לקוחות חושבים, מה מניע אותם וכדומה. בין היתר, ניתנו דוגמאות רבות הקשורות באיך ברירת מחדל משפיעה על החלטות הצרכנים ואיך ניתן להשתמש בהתנהגות הזאת ע"מ להשפיע על אנשים לקבל החלטה מסויימת. דוגמאות נוספות ניתנו לאיך ניתן לערב רגשית את הלקוח במוצר ע"י ביצוע של איזהשהי עבודה / משימה / מטלה הגורמת לו לשוב ולהשתמש במוצר.

מקור: Tawkon

אחת הדוגמאות הברורות בתחום, אותה הציג ניר אייל במהלך הכנס, היא ה-Infinite Scrolling. יישום אלמנט הגלילה האינסופית באתרים מסויימים, כאשר פינטרסט הוא האידיאלי הגורמים למשתמשים להשאר באתר לאורך זמן ואף לחזור אליו שוב ושוב – מתוך החשיבה שבוודאי מפספסים משהו כשנאלצים להפסיק את הגלישה 'באמצע' – שכן היא אכן אינסופית. באמצעות יישום אלמנט זה באתרים או במוצרים המתאימים, יכולות החברות ליצור מעורבות גדולה בהרבה וכמובן להגדיל את השימוש במוצר.

במהלך היום השני, התמקד הכנס בתופעת ה-Social Norm בה הומחש כיצד ניתן להשתמש בתופעת אפקט העדר על מנת לעצב התנהגות. התיאוריה גורסת כי במידה ותציג למשתמש שה'רוב' עושה פעולה דומה, כך תגרום לו לעשות אותה גם. להמחשה, הוצג שלט שהיה תלוי בכניסה לאחד מהפארקים בארצות הברית, בו נכתב כי מידי שנה נגנבים כ-14 טון עצים, לכן מבקשים להפסיק את הגניבות. כמובן שהשלט לא עבד והגניבות המשיכו.

אך ברגע שהחליט הפארק לבצע שינוי קטן בנתונים – והציג שלט בו נכתב כי 97 אחוזים מהמבקרים אינם גונבים עצים מהפארק (ואכן מדובר בנתון אמיתי) – ירד אחוז הגניבות בצורה משמעותית, שכן המבקרים העדיפו להשתייך לרוב, המתנהג בצורה אחראית ואינו גונב.

במסגרת הסדנאות, הציגו החוקרים והמרצים כיצד ניתן ליישם ולחבר את התיאוריות הללו לעולמם היום יומי של הסטארטאפים ולאתגרים מולם הם ניצבים. הקסם האמיתי בכנס היה למעשה החיבור בין שני האלמנטים הללו – החשיבתי והמעשי, שאיפשר להרבה חברות לשבת עם אנשי האקדמיה ולהבין כיצד בדיוק יכולים ליישם את התיאוריות הללו לעסקים הפרטיים שלהם, כיצד להטמיע את השינויים ההתנהגותיים בלקוחותיהם וכיצד התהליך עוזר להם לממש את מטרותיהם העסקיות.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "סטארטאפונומיקס: מומחים מכל העולם מדברים יזמות [סיקור אירוע]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Amit Lubovsky
Guest

בתור אחד מהמשתתפים…היה כנס מדהים, הרצאות וסדנאות ברמה גבוהה, אוכל טוב ונטוורקינג מעולה…כל הכבוד לפרופ' דן אריאלי ולצוות המארגן.
עמית לובובסקי,
יזם וסמנכ"ל שיווק – טוקאון

מומי
Guest

סלקום היחידה שפוגעת בפרטיות של הלקוחות שלה (ראו כאן בסוף):
http://thecom.co.il/article.php?id=17328

wpDiscuz

תגיות לכתבה: