סרוקאוטו: למכור את הרכב בעזרת קוד QR [סטארטאפ]

במקום לקרוא מודעה עם מספר טלפון ומעט פרטים שהודבקה על השמשה, תוכלו לסרוק מודעה מתוחכמת, עם הרבה פרטים, ולדעת אם האוטו הנמכר בכלל מתאים לכם. קבלו הצצה לסטארטאפ הישראלי 'סרוקאוטו'

רק לא תוך כדי נסיעה: סרוקאוטו, חברת סטארטאפ צעירה שנוסדה על ידי ארבעה יזמים, מתכננת לשנות לגמרי את חוויית קניית ומכירת כלי הרכב והנדל"ן באמצעות טכנולוגיה ותיקה וישנה שהפכה טרנדית לאחרונה באמצעות הסמארטפונים: קודי ה-QR.

תמונה: יח"צ

המערכת האינטראקטיבית, בפיתוחם של גיל ודודי רבי (Rabbi Interactive), ואבי הררי וארז ספני (EBO נדל"ן), נועדה לאפשר למוכרי כלי הרכב ליצור מודעה אישית המכילה את כל פרטיהם, בתוספת תמונות כמובן. לאחר הזנת הנתונים, המערכת מפיקה שלט משולב QR אותו ניתן להצמיד לשמשת הרכב, או למעשה לכל נכס העומד למכירה.

כל הפרטים במודעה אינטראקטיבית אחת

למה זה טוב? נניח שאתם רוצים לקנות אוטו. בימים כתיקונם תראו מודעה שמציינת את השנה, באיזו יד מדובר, אם ממש יש לכם מזל – גם מתי הועבר הטסט האחרון. אבל אם אתם רוצים לדעת מתי התרחשו עוד טיפולים? כמה ק"מ האוטו נסע? כמה שנים הוא אצל בעליו האחרונים? המודעה האינטראקטיבית מאפשרת למוכר לעדכן כל זאת ועוד, כך שתוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי מבלי להיאלץ לנהל עוד ועוד שיחות טלפון עד שתגיעו לנסיעת המבחן המיוחלת.

יתרון נוסף הוא שלא תצטרכו לשלוף סטיילוס וסמארטפון ולהתחיל לרשום את מספר הטלפון של בעלי כלי הרכב בו חשקה נפשכם, שהרי כל הפרטים כבר מצויים במודעה ותוכלו להתקשר אליהם ישירות בלחיצת כפתור.

גם למוכרים טמון יתרון רב במוצר החדש, מסיבות לא כל כך שונות. ברגע שהמידע שהוזן במודעה הוא מלא ומעודכן, הסיכוי לספוג שיחות על גבי שיחות, שחלקן הגדול לא רלוונטי הולך ופוחת. בנוסף, ברגע שמישהו יסרוק את המודעה, המוכר יקבל על כך התראה ויידע שמתעניינים בו. זה אולי לא יבטיח לו מכירה, אבל זה מחמם את הלב.

כראוי לעולמנו המשתף של דבר, גם את המודעות הללו ניתן לשתף ברשתות החברתיות, לשלוח בסמס ועוד. זה אומר שברגע שאתם פרסמתם את האוטו, גם חבריכם יכולים לעזור לכם לעשות זאת, מה שגורם לי לחשוב שבקרוב אראה את מודעות החברה גם על חתולים ותינוקות.

אבל בואו נחזור ליתרונות המוצר: אין לו מגבלת מקום, כל שאתם באמת יכולים לכתוב הוא הכל כולל הכל. מכיוון שהקוד ניתן להדפסה, המודעה למעשה ניתנת גם לתלייה בכל מקום ולא מוגבלת רק לפגוש, מה שבכלל עשוי להגביר את סיכוייכם לחשוף אותה לקהל רוכשים פוטנציאלי רב יותר.

כעת, לאחר שהבהרנו את יתרונות המוצר, נותר רק לברר את מה שבאמת מעניין את מי שרוצה למכור: כמה זה עולה. ובכן, הפקת והדפסת המודעה עולה מחיר שיא של 0 שקלים, והיא תעמוד לרשותכם למשך חמישה ימים. אם עדיין לא הצלחתם למכור, תוכלו להשיב את המודעה לחיים, הפעם בעלות חודשית סמלית של 11 שקלים למודעת כלי רכב ו-19 שקלים למודעת נדל"ן. לחוששים מביצוע תשלומים ברשת, אל חשש, התשלום מתבצע באמצעות חברת הסלולר, ולמעשה יתווסף לחשבון החודשי. רק קחו בחשבון שבהתאם לתרבות ההוגנות החדשה, המודעה לא תחדש עצמה אוטומטית לאחר חודש, עליכם יהיה לעשות זאת בעצמכם.

אבי הררי, ספר בבקשה איך חשבתם על זה בכלל?

"המשרד שלי הוא בכלל משרד תיווך בגבעתיים, ואני והשותף שלי אחדנו כוחות עם משרד האינטראקטיב. בעצם זה בא בעקבות שלטי התיווך הרגילים שתולים במרפסות, שיש בהם מעט מאוד פרטים. זה לא יעיל למי שרואה את השלט, ורצינו לבדוק איך אפשר להתקדם עם הטכנולוגיה ולאפשר למתעניינים לקבל מידע עוד לפני שהם מרימים את הטלפון. מבחינת העבודה שלי בפועל, הייתי מוצא את עצמי עונה לטלפונים של מתעניינים שחיפשו דירת שני חדרים, ולא ידעו שאני מציע אחת של שש. המודעות החדשות מאפשרות שיחה ממוקדת".

אתה רואה את השיטה מתרחבת למוצרים אחרים?

"כבר עשינו את זה. זה התחיל בנדל"ן ועכשיו זה קיים גם לכלי רכב. היד עוד נטויה, כי המפתחים שותפים בחברה ואנחנו כל הזמן חושבים על דברים נוספים. השם הוא שם טוב עבור מכירת כלי הרכב, ולא רצינו עוד שם לנדל"ן, אז מיתגנו את זה ככה".

יש לכם מתחרים בשוק?

"נכון להיום עדיין אין. אני לא מכיר מערכת שמאפשרת את זה בצורה הזו".

איפה אתה רואה את סרוקאוטו בעוד חמש שנים מהיום?

"האמת? אני רואה אותנו כאחד הכלים החזקים בשוק ליד האתרים הגדולים של הלוחות האינטרנטיים".

אתה לא בא מעולם הסטארטאפים והטכנולוגיה, איך אתה מתמודד?

"העולם לא זר לי, כי מטבעי אני מחובר למחשבים וטכנולוגיה. אומנם לא מקצועית, אבל זה לא זר לי. מרגע שהרעיון עלה נכנסתי לעובי הקורה יחד עם המתכנת, והוא דאג להבהיר לי היטב את העניינים הטכנולוגיים. מבחינת המודל העסקי, אנחנו פונים גם לאנשים פרטיים וגם למשרדי תיווך. הרווחים הגדולים יותר יגיעו מהמגזר העסקי, שירכשו חבילות שלמות".

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

1 תגובה on "סרוקאוטו: למכור את הרכב בעזרת קוד QR [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
מורן
Guest

איזה מגניבבבבב

wpDiscuz

תגיות לכתבה: