לחוצים בעבודה? 10 הדרכים האלה יעזרו להתמודד עם הלחץ והמתח

לא משנה אם הלחץ מגיע בפיקים או שהוא כבר מצב קבוע – לחץ בעבודה לא עוזר לאף אחד. כדי להירגע ולסיים את העבודה בזמן תנשמו, תצעקו ותאכלו מנגו

 

Yuri_Arcurs/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Yuri_Arcurs/ Getty Images Israel

מי לא מכיר את אחת הסיטואציות הבאות: המיילים ממשיכים לזרום בלי הפסקה מכל הכיוונים, יש לכם על הראש 3 פרויקטים ענקיים שמתנהלים במקביל, אתם בלחץ שיא לפני שחרור של גרסה חדשה למוצר או שיש כמות לא הגיונית של שורות קוד שאתם צריכים לבדוק עד סוף היום. כשעובדים בהייטק הלחץ מגיע מכל מיני כיוונים ובמגוון צורות, לפעמים הוא בא בפיקים ולפעמים נשאר כמצב קבוע.

האמת היא שזה ממש לא משנה מה הביא את הלחץ הפעם, הרי בשורה התחתונה אתם מוצאים את עצמכם ישובים במשך שעות ארוכות מול המסך, העיניים מתחילות לשרוף, הבטן מתחילה לכאוב, הצוואר תפוס והמוח – טוב, מתישהו גם הוא יוצא מכלל שימוש. נכון שרמות מתונות של לחץ הן דווקא חיוביות לצורך העלאת פרודוקטיביות, מיקוד ואנרגיות, אך זה נכון רק עד רמה מסוימת: כשרמות הלחץ והמתח גבוהות מדי הן כבר מתחילות להזיק – גם לגוף וגם לנפש.

אז איך אפשר להתמודד עם לחצים ומתח בעבודה? הנה 10 דרכים יוצאות דופן לעשות את זה וכן, כולן לגמרי יעילות:

1. לנשום

כן, אתם גם ככה עושים את זה, אבל לא בדרך הנכונה. כדי להוריד רמות חרדה קיימת שיטה פשוטה מאוד של נשימה. נקרא לזה שיטת ה-5 וזה הולך ככה: שאפו אוויר עמוק פנימה ועשו את זה תוך כדי ספירה איטית עד 5. החזיקו את האוויר בבטן ל-5 שניות ואז נשפו עמוק. עשו זאת 5 פעמים ברצף. למה זה טוב? משום שבמקום לחשוב על מה שמטריד, אתם "כאן ועכשיו", מתנתקים ממה שמסביב ומתרכזים בתחושה. ומשום שנשימות איטיות ועמוקות מובילות להרפיית הגוף והשרירים.

2. שנו את מה שאתם אוכלים בארוחת הצהריים

מתברר שלסוג המזון שאנחנו אוכלים יש השפעה גדולה על ההרגשות שלנו, לרבות תחושות שליליות כגון דאגה ומתח. כדי לצמצמם מתחים עדיף שלא לאכול ארוחה אחת גדולה, אלא כמה ארוחות קטנות ובמרווחים קטנים של זמן, וגם בהן עדיף להימנע ממה שנקרא "אוכל מנחם". הכוונה לאוכל עתיר פחמימות כמו פסטה, צ'יפס וגם למתוקים עתירי סוכר, שאמנם נותנים בוסט אנרגטי, אבל לזמן קצר בלבד שאחריו תגיע הנפילה הגדולה (גם במצב הרוח וגם ברמות האנרגיה). במקום זה שכנעו את החבר'ה ללכת לאכול סושי או מנת דג כלשהי – דגים הם המזון המומלץ ביותר בעיתות מתח ולחץ.

3. לקנח במנגו

נכון שזה נשמע כמו בדיחה, אבל מעבר לכך שזה פשוט טעים ועסיסי, במנגו יש חומר שנקרא לינאלוּל, שהוכח במחקר שנערך באוניברסיטת טוקיו כמפחית פעילות של יותר מ-100 גנים שונים האחראיים לתופעות פיזיות במצבי לחץ.

4. ללעוס מסטיק

לא משנה באיזה טעם, אפילו בזוקה הולך. מספיקות מספר דקות של לעיסת מסטיק כדי להוריד את רמות הקורטיזול והחרדה בגוף. אגב, בזמן לעיסה המוח מניח שאנחנו אוכלים, ואם אנו אוכלים אז כנראה לא מדובר במצב סכנה.

5. להפחית הפסקות קפה וסיגריה

רגע, מה? כן, מה ששמעתם. אמנם הדרך הטובה ביותר בעיני רוב האנשים להורדת לחץ זה לצאת להפסקה מרגיעה של קפה וסיגריה, אבל בפועל יש הטוענים כי לשילוב הזה יש אפקט הפוך ושניקוטין דווקא מעלה רמות של חרדה. לא משנה אם זה נכון או לא – קפאין וניקוטין כדאי להפחית.

6. אבל כן לצאת להפסקות

עבודה רציפה במשך שעות על גבי שעות לא תקדם אתכם מהר יותר לעבר היעד, ותגיעו לשם מהר יותר אם מדי פעם תקומו מהכיסא, תתמתחו ותיקחו הפסקה של מספר דקות. לכו לבקר קולגה שיושב בצד השני של הקומה, צאו החוצה מהבניין ועשו צעדה קטנה; יודעים מה? לכו עד לפיצוציה הקרובה ותקנו לעצמכם 100 גרם של אגוזי מלך. על לא דבר.

7. להוציא אנרגיות

במקום להדחיק ולהסתכן בהתפרצות סטייל הר געש, הוציאו את האגרסיות והאנרגיות באופן בריא יותר. בכל זאת, בשביל מה התקינו אצלכם את מכון הכושר המשוכלל הזה בקומה שמתחת? 15 דקות של תרגול קל ואתם יוצאים משם (כמעט) כמו חדשים. גם אם לא התמזל מזלכם ואין בסביבה מכון כושר – תמיד אפשר לעשות בתוך המשרד מתיחות, לעלות ולרדת מדרגות או כל תרגיל כושר אחר. התעמלות משחררת הורמונים במוח וזו ה-שיטה לדלל רמות עצבים וחרדה.

8. לחלוץ נעליים

שיטה פשוטה ביותר וגם חסרת תופעות לוואי (למרות שאלה שיושבים צמוד אליכם אולי יתווכחו עם הקביעה הזו). לחליצת הנעליים מתלווה תחושה של נוחיות וביתיות. אגב, חברת הגיימינג הפינית – Supercell ידועה בכך שעובדיה מחויבים לחלוץ נעליים עם הכניסה למשרד. כנראה שיש בזה משהו, משום שהחברה הזו עושה כ-2.5 מיליון דולר ביום.

9. לשטוף ידיים

לא ממש לשטוף, יותר לטפטף מים באיטיות על פרקי הידיים ומאחורי האוזניים, ממש כאילו מדובר בבושם יוקרתי. באזורים האלה נמצאים עורקים מרכזיים שקירורם עוזר להרגעת כל הגוף.

10. לצרוח

למה להילחם בזה אם זה יכול להועיל. כדי לא להפריע לאחרים או להיתפס בתור הטיפוסים הכי משונים בחברה – חפשו מקום דיסקרטי, אולי מרפסת גג או חדר מדרגות שאף אחד לא משתמש בו. אגב, אם עולה לכם בדיוק עכשיו רעיון

הכתבה בחסות SQLINK

קבוצת SQLINK מספקת קשת רחבה של פתרונות בעולם המחשוב וה IT. אנו מתמחים בגיוס עובדים לשלל תחומי ההייטק וברשותנו מאגר ענק של משרות טכנולוגיות המתחדש כל יום באתר החברה. אנו מזמינים אתכם להצטרף להצלחה ולעבוד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, בתנאים מעולים ולהתקדם לתפקיד הבא! הצלחת הקבוצה נובעת, בין השאר, מהשילוב בין חברת הבת GotFriends, המתמחה בהשמה להייטק, לחברת הניו-מדיה TVUNA – המנהלת באופן שוטף את הנכסים הדיגיטליים של הקבוצה.


יניב בן ישי, SQLINK

סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של קבוצת Sqlink, מביא עימו ניסיון רב שנים מעולמות השיווק והדיגיטל בדגש על שיווק לעולם הגיוס בשוק ההייטק, בעל ידע רב בבנייה ופיתוח אסטרטגי של מקורות גיוס חדשים ו - Talent acquisition יניב מרצה באירועים וכנסים מקצועיים שונים בנושאי ניהול מקורות הגיוס, מיתוג מעסיק, גיוס לסטארטאפים וניהול טאלנטים ונחשב למומחה בתחום.

הגב

2 Comments on "לחוצים בעבודה? 10 הדרכים האלה יעזרו להתמודד עם הלחץ והמתח"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
פול סטאק בניוטרל
Guest
פול סטאק בניוטרל

לפטר את הבוס ולהצטרף לפירמידה!

Masu
Guest

עוד דרך להשתחרר מהלחץ היא פשוט להזמין מסאז' עד הבית שיחכה לכם מיד כשתסיימו את העבודה או אפילו יגיע אליכם עד המשרד http://www.masu.co.il

wpDiscuz

תגיות לכתבה: