להפוך כל אתר לרשת חברתית: Spot.IM מגייסת 13 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי מאפשר לאתרי תוכן סטטיים להגביר את מעורבות הגולשים על ידי הטמעת תוסף שמקנה לאתר פן חברתי יותר

צמד המייסדים נדב שובל וישי גרין

צמד המייסדים נדב שובל וישי גרין, מקור: SpotIM

הסטארטאפ הישראלי Spot.IM, אשר פיתח ווידג׳ט שנועד להגביר את מעורבות הגולשים באתר, הודיע היום (ד׳) על השלמת סבב גיוס ראשון (A) בהיקף של 13 מיליון דולר. את הסבב הובילו הקרנות Index Ventures, ,AltaIR ומשקיעים נוספים. החברה עוסקת בפיתוח מוצרים לשימוש בקרב אתרים המייצרים תוכן מקורי, כדי לאפשר לאלו לשמור על הגולשים שנחשפים לתוכן ולא לאבדם משיתופו והצגתו בפייסבוק, יוטיוב, טוויטר ורשתות חברתיות נוספות.

המוצר הופך אתר אינטרנט מ׳סטטי׳ ל׳חי׳

על מנת להגביר את מעורבות הגולשים באתר, מציעים ב-Spot.IM מספר כלים חברתים כמו החלפת מערכת התגובות הסטנדרטית במערכת ליצירת שיח בזמן אמת, מערכת התראות המאפשרת למשתמשים לגלות היכן מתנהלות שיחות באתר בכל רגע, ניוז פיד הבנוי מתכני האתר הנצפים ביותר על ידי המשתמשים ועוד. לטענת נדב שובל, מייסד ומנכ״ל החברה, שילוב המוצרים הללו מניב בממוצע עליה של 20% בזמן השהייה באתר, ועליה של 25% בתגובות ובחשיפה לדפים באתר.

שאלנו את רועי גולדברג, COO החברה, במה הפתרון שלהם שונה ו/או טוב יותר מפתרונות קיימים בשוק. לדבריו, ״הפלטפורמות האחרות בשוק מציעות מערכת תגובות מסורתית. המוצר של Spot.IM ממנף את התגובות (היתרון הוא שכל משתמש באינטרנט יודע איך להשתמש בתגובות) על מנת ליצור רשת חברתית ולבנות קהילה בתוך האתר. המוצר מחליף את מערכת התגובות באתר במערכת שיחות real-time, בנוסף למערכת notifications מתקדמת, Newsfeed של תכני האתר שהכי פופולרים ע״י המשתמשים וכו׳״.

מוצרי החברה מותקנים ב-4,600 אתרים פעילים אליהם נרשמות כניסות מ-300 מיליון מחשבים או מוצרי מובייל שונים מידי חודש, המסכמים יחד 3 מיליארד צפיות בדפים. לטענת החברה, Spot.IM עובדת כיום עם 30% מגופי התקשורת הגדולים בארה״ב, ביניהם: HuffingtonPost, AOL, Time Inc., NewsCorp, Meredith, RussiaToday. ויותר מ-90% מגופי התקשורת הגדולים בישראל.

Spot.IM נוסדה בשנת 2012 על ידי נדב שובל וישי גרין. בחברה מועסקים כיום כ-26 עובדים בישראל וארה"ב, והתכנון הוא לגייס 30 עובדים נוספים במהלך השנה הקרובה בין היתר בעזרת ההשקעה הנוכחית. כמו כן אמר לנו גולדברג כי בחודשים הקרובים תושק מערכת מסנג׳ר, בה יוכלו המשתמשים ליצור שיחות פרטיות וקבוצתיות על גבי האתר.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

5 Comments on "להפוך כל אתר לרשת חברתית: Spot.IM מגייסת 13 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
רונן לב
Guest

רעיון מצויין אבל ישי גרין לא התחיל לעבוד עליו לפני 5 שנים? מה קרה עד כה?

דורון
Guest

הם באמת רצים כבר 5 שנים… אתה לא גולש באתרים?

אורי
Guest

מוצר מעולה,
לקחו לפייסבוק את התגובות באתרים מתחת לרגלים.
לדעתי זה רק עניין של זמן עד שאחת הרשתות הגדולות ירכשו את החברה

כל הכבוד

משתמש שרואה את זה בהרבה אתרים
Guest
משתמש שרואה את זה בהרבה אתרים

מוצר מעצבן ביותר

מו\"ל
Guest

אני רוצה ללמוד על המוצר כדי להטמיע אצלי באתרים שלי מי ממליץ

wpDiscuz

תגיות לכתבה: