בקרוב בסמארטפון שלנו: סוללות ליתיום-מתכת חזקות ודקות יותר מהקיימות

סטארטאפ של יוצאי MIT מציג סוללות ליתיום חדשות שדקות בחצי מהסוללות הקיימות, הקיבולת שלהן גבוהה והחלק הכי טוב: יהיה ניתן לייצר אותן במפעלים קיימים. ההשקה: כבר בנובמבר הקרוב

מקור: SolidEnergy

מקור: SolidEnergy

סמארטפונים, טאבלטים, רחפנים – כולם עושים כיום שימוש פחות או יותר באותן סוללות ליתיום-יון, שבהן השתמשו הטלפונים הפרימיטיביים והמגושמים של אמצע שנות ה-80. עתה מציג SolidEnergy, סטארטאפ צעיר שהוקם על ידי בוגרי MIT, דרך חדשה לייצור של סוללות ליתיום, שיוכלו להציע קיבולת גבוהה משמעותית מהסוללות הקיימות כיום ובמימדים צנומים הרבה יותר, וזה לא הכל.

חצי מהעובי של סוללה כיום

חצי מהגודל והמשקל של סוללה כיום. מקור: SolidEnergy

חצי מהגודל והמשקל של סוללה כיום. מקור: SolidEnergy

הסוללה החדשה שפיתחה SolidEnergy כוללת אנודה דקה כל-כך שהחברה מגדירה אותה "כמעט נטולת אנודה". במקום גרפיט, פחמן או סיליקון שמשמשים כיום כאנודה, עושה שימוש הסוללה החדשה בשכבה דקה מאוד של ליתיום-מתכת שעובייה הוא כחמישית מהאנודות שנמצאות בשימוש כיום. כך יכולה סוללה בטכנולוגיה החדשה להכיל יותר יונים חשמליים, ולהעניק קיבולת אנרגיה גבוהה יותר משמעותית. חוץ מהקיבולת הגבוהה יותר, גם מימדיה של הסוללה החדשה יצטמקו, כך שהעובי שלה יהיה כמחצית מעוביין של סוללות מקבילות כיום. עם זאת, הטכנולוגיה החדשה הביאה איתה אתגרים חדשים בדמות הצורך בטמפרטורת פעולה הגבוהה מ-80 מעלות וכן מעט מאוד מחזורי טעינה – בעיות שנפתרו על ידי שינויים כימיים באלקטרוליט.

עם זאת, בניגוד לטכנולוגיות סוללה מהפכניות אחרות, כמו למשל זו של StoreDot הישראלית, הטכנולוגיה של SolidEnergy מתבססת על הציוד ופסי הייצור הקיימים של היצרניות, כך שהשינוי יכול להיעשות במהירות יחסית. על פי החברה, נזכה לראות את הסוללות הראשונות בטכנולוגיה החדשה בסמארטפונים ובמוצרים לבישים – כבר בתחילת 2017 – כלומר תוך מספר חודשים.

היעד הבא: מכוניות חשמליות

מקור: SolidEnergy

מקור: SolidEnergy

במקביל לפיתוח סוללת הסמארטפונים, מפתחת החברה גם סוללות לרכב החשמלי. קוויצ'או הו, אחד ממקימי החברה, הסביר כי הסוללות של החברה עשויות לגרום למהפכה בתחום. "כיום הכלל הוא שרכב חשמלי צריך לבצע כ-320 ק"מ בטעינה אחת. אנחנו יכולים לייצר סוללה חשמלית שתהיה קטנה בחצי ותשקול כמחצית מהסוללות כיום, ועדיין הרכב ייהנה מאותם ביצועים. אם נייצר סוללה באותו גודל ובאותו משקל של הסוללות כיום, כלי הרכב יוכלו ליהנות מ-643 ק"מ בטעינה אחת.

החברה שהתחילה בקטן במעבדת המחקר של MIT, הספיקה כבר לגייס 12 מיליון דולר ועתה היא מחזיקה במפעל שגודלו "כמוטת הכנפיים של 747", כשהתכנון הוא להשיק את הסוללות כבר בנובמבר הקרוב.

וידאו: כך פועלת הסוללה המהפכנית

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה on "בקרוב בסמארטפון שלנו: סוללות ליתיום-מתכת חזקות ודקות יותר מהקיימות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
לא מבין
Guest

למה שלא ינצלו את הגודל ובמקום להקטין אלא להשאיר באותו גדול ובכך להגדיל יותר את הביצועים?
למה הכל צריך להיות כל כך קטן?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: