סופטוויל מגייסת 10 מיליון דולר לפיתוח הגלגל החדשני שלה

הגלגל שמפתחת SoftWheel הישראלית כולל מנגנון שיכוך אוטומטי בזמן היתקלות במכשול או מדרגות; הגלגל שולב בכסאות גלגלים ובאופניים וצפוי להפוך אותם לקלים ובטוחים יותר

מקור: SoftWheel

חברת Softwheel (סופטוויל) הישראלית, שמפתחת מערכת שיכוך זעזועים שמשולבת בתוך גלגלים, הודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס הון שלישי בהיקף של כ-10 מיליון דולר.

טכנולוגיית הבלימה שמפתחת Softwheel משולבת בתוך הגלגל והיא אדפטיבית וסימטרית. כלומר, היא נכנסת לפעולה רק כאשר הגלגל נתקל במכשול, דוגמת נפילת מדרגה או מהמורה בדרך, ובשאר הזמן הגלגל נשאר קשיח. כל גלגל כולל 3 זרועות זהות, מתוכן 2 פעילות בכל רגע, ומנגנון נעילה שננעל ונפתח בהתאם לתנאי הדרך.

מתכננת כניסה לתחום האופניים והתחבורה השיתופיים

לטכנולוגיה של Softwheel מספר יתרונות, ובהם חיסכון ניכר במשקל ובאנרגיה, הפחתת עלויות הייצור והתחזוקה של כלי הרכב ושיפור ניכר בבטיחות הנסיעה. הטכנולוגיה של החברה מיושמת כבר כיום בגלגלי אופניים ובכיסאות גלגלים, והחברה נמצאת בשלבים מתקדמים של כניסה לתחום האופניים והתחבורה השיתופית בערים שונות בעולם.

בין היתר חתמה החברה לאחרונה על הסכם אסטרטגי עם חברת הענק האמריקאית NUMOTION, במסגרתו ישווקו מוצרי SoftWheel המיועדים לשוק כיסאות הגלגלים בארצות הברית. עוד הודיעה החברה כי בימים אלו היא תתחיל להוביל פעילות משמעותית בתחום התחבורה השיתופית, עם פרויקטים במדריד, מילאנו, ניו יורק ולוס אנג'לס.

SoftWheel הוקמה ב-2011 וממוקמת בתל אביב. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי בית ההשקעות של אקסלנס והוא נעשה בהשתתפות המשקיעים הקיימים. בין בעלי המניות החברה ניתן למצוא את הפניקס בית השקעות, קבוצת רד בינת, ארי ראב"ד, גיל אגמון, וקבוצת אלייד.

מקור: SoftWheel

"מטרת סבב הגיוס הנוכחי היא לתמוך בגידול החברה ובכניסתה לשווקים חדשים בתחום אופני השיתוף העירוניים, תחום אשר מהווה את אחת מאבני היסוד החשובות ביותר בבניית ערים חכמות ותחבורה חכמה", מסר דניאל בראל, מנכ"ל החברה, בהתייחסו לגיוס, "הטכנולוגיה שאנו מציעים למפעילות של מערכי שיתוף האופניים והעיריות בעולם מאפשר לא רק הוזלה משמעותית של עלויות התחזוקה, אלא גם שיפור מהותי בבטיחות הרוכב ובנוחות הנסיעה. אנו רואים ביקוש עצום לטכנולוגיית השיכוך שלנו בערים רבות עולם בארה״ב, אירופה ואסיה. כמו כן, בימים אלו מושלמת הקמתו של קו ייצור ישראלי שני, אשר עתיד להגדיל את כושר הייצור של החברה באופן ניכר על מנת שנוכל לעמוד בביקושי הענק שאנו רואים בשווקים למוצרינו. לקראת סוף השנה נקים קו ייצור נוסף בחו״ל אשר יצטרף לקו הייצור האמריקאי שלנו״.

 

יניב אביטל

הגב

1 תגובה on "סופטוויל מגייסת 10 מיליון דולר לפיתוח הגלגל החדשני שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
xiaomi best for best efforts
Guest
xiaomi best for best efforts
מעניין מאוד, אם כי ההבדל המהותי בלשכך אופניים לכיסאות גלגלים הינו שימוש הגלגל במשוכך. כיסאות נכייה נדרשים פיזית לרדת מדרגה בנפילה, גלגל האופניים הקדמי נדרש להיות קשיח על מנת להתגבר מכשול הגלגול. כלומר, הדרך שבה הוא עובר משכולים היא בזכות הקשיחות שבו. אילו מבנה הגלגל ישתנה ויספוג את מעבר המכשול, רוב הסיכויים שהרוכב יפול. שנית, נכה עולה מדרגה ברוורס.משמעות ה"שיכוך" תורמת לאחיזת הגלגל האחורי במדרכה. אך, שיכוך רח מידי יגרום ההיפך. הגלגול יתבצע סביב מרכז הגלגל ויהפוך את הנכה על הראש. שיכוך, נדרש להתאים לכל לקוח ומשקל. בד בבד, שיכוך יכול לגרום לעליית מומנט ההתמדה, או במילים אחרות, לסובב גלגל… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: