חיסול נאצים עם גימיק אחד מנצח: Sniper Elite 4 [סקירת גיימינג]

הגרפיקה מעולה ותוספת אחת חביבה יוצרת גם אפקט וואו מוצלח למדי. עם זאת, ציפינו לקצת יותר

אפשר לומר שמעולם לא היה זמן ״לא טוב״ לחיסול נאצים. זה בוודאי משהו שכל אחד מאיתנו יכול להתחבר אליו. והנה כותר שמזכיר לנו תמיד כמה סיפוק אפשר לקבל מהאופציה המפוקפקת והאלימה הזו. ממש תזכורת חביבה למי שזוכר את משחקי סדרת ״קומדנו״ אי שם לפני 20 שנה. כולל הצעקות והקריאות בגרמנית מלחיצה.

אבל האם הגרסה האחרונה בסדרת Sniper Elite מצליחה להביא חווית משחק חדשה ומאתגרת? קשה לומר שכן. יש כמה תוספות מרעננות אבל בגדול מדובר במשחק המשך מאוד דומה לקודמו, שעתיד להרגיש לכם רפפטיבי מדי, כמה שעות מוקדם מהצפוי.

אז מתחילים. הפעם המשחק ייקח אתכם לאיטליה ולנופיה המהפנטים. ואם פתחנו בנימה שלילית מעט, צריך לומר שמבחינה ויזואלית יש כאן משחק יפה. מאוד. נכון, לא משהו שלא ראינו בעבר אבל בהחלט תפאורה שמכבדת כותר AAA. אזורי כפר, מערות, מדשאות, צוקים, איים – הכל כאן. מזג האוויר היפה, במיוחד בראות טובה, עוזר מאוד להעצים את האלמנט המרכזי של המשחק – ירי הצלפים (כפי שהשם ״מרמז״).

למי שלא מכיר מדובר בסדרת משחקי ירייה, שבעיקרן הם משחקי ״התגנבות״ והרג בשקט. כן, ואתם תגלמו את דמותו של לוחם עילית, צלף מומחה שביכולתו לחסל אזורים שלמים מלאים בכוחות נאציים. וכל זה מרחוק בעזרת כוונת הצלפים המיוחדת שלו. אבל למען האמת שום דבר מזה לא חדש כלל. כמעט קשה לחשוב על משחק ירייה רציני שיצא בשנים האחרונות שלא כולל חווית ירי צלפים ברמה גבוהה, במקביל לכל שאר סוגי הירי.

והמשחק גם לא מחדש הרבה אפילו יחסית לקודמיו. ללא קשר למתחרים. בכלל, זה כותר שממש מרגיש כאילו יכול היה להיות להיט בשנת 2014. לא היום.

אפקט ה-Wow

אז מה הוא כן מחדש? אפקט הוואו שניסו לייצר המפתחים מגיע כאן בדמות צילום ה-x ray כמעט בכל פעם שאתם מצליחים לייצר ירי שהורג את היריב. ואין מה לומר, בשעות הראשונות של המשחק, האלמנט הזה ימלא את המסך שלכם ויגרום לכם הנאה גדולה. כדור שחודר דרך הלסת, מפרק אותה תוך שחלקיקי בשר ניתזים לכל עבר. פגיעת ישירה בעין שמביאה לפירוק הגולגולת כולה, תוך שהקסדה נחצית ומתפרקת. ירי קטלני לאיבר פנימי כזה או אחר. וכן הלאה. הבנתם את העיקרון. וכן, השקיעו כאן בהרבה קטעי x ray כאלה כדי לעניין אתכם. אבל כבר בשלב זה של הסקירה אפשר לומר – זה הדבר היחידי שבאמת מחדש לנו הפעם.

בנוסף תוכלו להשתמש בכדורים רגילים או כדורים ״מושתקים״, מה שיאפשר לכם גמישות גדולה יותר בחיסול אזורים שלמים ללא הבחנה כלל.

בגדול, לכוכב הראשי יש אפשרויות נשק וציוד רבות. לא רק רובה צלפים. אבל אתם תמצאו שגם הירי בהם לא תמיד מרגיש אמיתי ומספק וגם שכדאי לחזור ולהשתמש ברובה הצלפים, די מהר. אין ספק שהמשחק מכוון אתכם לחזור תמיד לאופציה הזו, וזה בסדר גמור, בכל זאת מדובר במשחק צלפים. הבעיה היחידה בהקשר הזה היא שאמנם יש המון סוגי רובים, אבל באופן מוזר כולם מרגישים די אותו דבר. היה הגיוני לחשוב שבמשחק מהסוג הזה, שנשען כולו על חווית הירי, וכמעט בבלעדיות על הירי מרחוק, שיהיו הבדלים משמעותיים שישפיעו על חווית המשחק בכל אחד מסוגי רובי הצלפים. ישנה אפשרות לכוון את הגרביטציה של הירי אם מדובר למשל במטרה רחוקה במיוחד אן בתנאי מזג אויר קשים. כמו גם לרוקן את הריאות כדי לייצר חץ (חכו שיהיה אדום) שיעזור לכם לדעת האם הירי יהיה קטלני. אבל זה ממש טיפה בים, מה גם שאין באופציה של הגרביטציה למשל ממש שימוש ניכר לאורך המשחק.

אבל לא. די מהר אתם תבינו שאולי כדאי להישאר עם הרובה שכבר יש לכם ופשוט לצבור נקודות ולשדרג אותו. כמה חבל. למשחק הזה אין ממש סכות קיום ללא הנשקים אבל לא הושם בהוצאה לפועל שלהם מספיק השקעה ומחשבה כדי להביא חוויה מובחנת בכל פעם שתחליפו נשק. מעבר לנשקים תוכלו להצטייד בכמה סוגי רימונים ומוקשים ועוד שלל אביזרים. שוב, לא משהו חדשני. פגשנו הכל בעבר, והרבה.

יהיה חכם מבחינתכם אם תזמנו את הירי שלכם על בסיס רעשים חיצוניים חזקים שישמשו כמיסוך לפעילות הירי ויאפשרו לכם להישאר בצללים גם כשאין לכם כדורים מושתקים (כמו רעש מטוסים, או מצברים). המשחק יסמן לכם כאשר יש רעש כזה כדי שתוכלו לפעול לפני בתזמון מושלם.

המסכים, על אף השוני הגרפי שלהם, די דומים בקונספט ואתם תאלצו בגדול לטייל במפה הנוכחית, לאתר בעזרת המשקפת את הנאצים הקרובים (ואת הבכירים שהם לרוב המטרות) ולחסל אותם בזה אחר זה. המפה מרגישה קצת מיושנת ולא חדשנית וגם הסימון עליה לא מעביר היטב את תוואי השטח. כתוצאה מכך אתם עוד יכולים למצוא את עצמכם משוטטים כמו חיילים שיכורים מסביב לסלע ענק, או הר, כדי למצוא את נקודת הירידה לחלק הבא של המפה. ממש לא התנהגות של כוח קומדנו או כוחות מיוחדים.

מה גם שהגיע כבר הזמן להפסיק להכניס למפות משחקים אלמנטים (מכשולים אם תרצו) כאלה או אחרים, שמבחינה רציונאלית הם ברי מעבר אבל מפתחי המשחק החליטו שלא. למשל – גדר עץ נמוכה שהגיבור שלנו משום מה לא מסוגל לקפץ מעליה בקלות. זאת למרות שהוא יכול לטפס מעל אלמנטים גבוהים וקשים בהרבה. בשנת 2017 החלטות כאלו הורסות את האפקט המציאותי של המשחק, ומוציאים את הגיימר מריכוז ויכולת להתחבר להתרחשות. שוב, בשנת 2014 זה היה עובר. השנה? ממש לא.

ליצור כאוס טוטאלי

בנוסף לחיסול מטרות אנושיות, תוכלו ליצור כאוס והרס למגוון כלים ומטרות אסטרטגיות בתוך הבסיסים. למשל: פיצוץ משאיות אספקה, מצברים, ירי במכשולים שיכולים ליפול בדיוק על המטרה הבאה ולמחוץ אותה וכן הלאה. תאספו כאן מכתבים ועוד מסמכי צבא חשובים, אבל באמת מה שתעשו רוב הזמן, יהיה לירות בחייל הנאצי הקרוב, להתחבא מהשאר שבאים ומחפשים, ולחסל גם אותם בהמשך.

האפשרות לקרב ישיר אחד על אחד היא גם אלמנט שתשתמשו בו הרבה, וגם הוא מספק רגעי x ray לא רעים בכלל. כנ״ל גם חיסול מטרה הנמצאת על חומה מעליכם למשל בעזרת סכין. וזה הזמן לדבר בקצרה על ה-AI של החיילים. בגדול הוא לא רע בכלל. במידה ותחסלו מרחוק מטרה (עם כדורים רגילים, לא מושתקים) אז הצוות הנותר יזהה את כיוון הירי ויתחיל לחקור את האזור. במידה והמיקום שלכם נחשף, אז הכוח ממש יחתור למגע בדיוק איפה שנצפיתם לאחרונה. שוב, מדובר בסך הכל במערכת אינטלגנציה מלאכותית טובה שמכניסה עניין בהתפתחות המשחק. אבל גם כאן, תוכלו למשל למצוא את עצמכם מתחבאים בדשא גבוה (נכון, זה מקום הרבה יותר אפקטיבי מאשר מאחורי סלע…) כאשר חייל נאצי חולף סנטימטר מכם ואפילו לא מרגיש בכם. ואם לא תעשו כלום, אז גם שאר החיילים לעולם לא יגלו אתכם. וזה לא הכל, זוכרים את המשחקים הישנים בהם היית יכול ״להזמין״ את האויבים ולהתחבא מאחורי קיר, תוך שאתה מחסל אחד אחרי השני ועורם את הגופות עד לחיסול כולם? לא להאמין שעדיין אפשר לעשות את זה. נו באמת, דיברנו על התחושה המציאותית כבר, חבל שאלמנטים כאלה עדיין נמצאים איתנו גם השנה. במיוחד במשחק מבוסס מלחמה שיש חשיבות עצומה לתחושה המציאותית. קחו דוגמא ממה שבאטלפילד עשו בכותר האחרון ותראו לאיזה רמה אפשר להגיע.

הקמפיין ייקח לכם כ-12 שעות לערך ומבחינה זו מדובר על גודל בינוני שיכול היה לעבור, אילולי היינו מקבלים חווית משחק שכה חוזרת על עצמה. ממש כמה מסכים לתוך המשחק אתם תבינו, אין כאן משהו מרענן שעוזר לשמור ממש על עניין לאורך זמן. זה די אותה משימה, בשינוי מפה. נכון, המפתחים דאגו לבנות את המפות בצורה חכמה שתאפשר לכם כמעט בכל מקום למצוא נקודות תצפית אסטרטגיות כדי להתמקם ולהוציא לפועל את התוכנית שלכם. אבל זה מספיק כדי לייצר חוויה חדשה בכל פעם.

לסיכום

הכותר הנוכחי הוא שיפור קל למה שכבר פגשנו בסדרת המשחקים הזאת בעבר. יש כאן כמה אלמנטים חדשים, אבל להוציא את מצלמת ה-x ray אין חידוש ששווה בזכותו לרכוש את המשחק. המפות באיטליה יפות בכל קנה מידה אבל הקמפיין מרגיש רפפטיבי מהר מדי ויכול להמאיס עליכם אפילו את תצלומי הגולגולת המתרסקת לכל עבר. במשחק שמבוסס על חווית השימוש בירי צלפים, היינו מצפים להשקעה גדולה יותר בכלי הנשק ובתחושה שלהם, במיוחד בהבדלים בין רובי הצלפים השונים. הכותר הזה לא מספק מבחינה זו את הסחורה. אם אתם אוהבים משחקי ירייה, במיוחד משחקי חיסול נאצים, אז בהחלט תוכלו להנות כאן, אבל אם אתם מחפשים משחק חדש ומפתיע, הכותר הזה לא יענה לכם על הבקשה.

שי בן שושן

שי בן שושן, מנכ״ל ומייסד SBS שיווק דיגיטלי, מומחה מדיה חברתית, מדריך ומרצה וגיימר בנשמתו

הגב

2 Comments on "חיסול נאצים עם גימיק אחד מנצח: Sniper Elite 4 [סקירת גיימינג]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
grammer natzi
Guest

סכות קיום -> זכות קיום

ייגיגחג
Guest

כמעט וסיימתי לשחק במשחק. משחק לא רע

wpDiscuz

תגיות לכתבה: