בכיר פייסבוק בביקור בישראל מגיב לביקורת החריפה נגד החברה

בחודשים האחרונים ספגה פייסבוק ביקורת חריפה נגד המדיניות שלה בישראל מכל הכיוונים - נגד אוזלת היד שלה באשר לסטטוסים מסיתים מצד אחד ומנגד - הקלות בה חוסמת משתמשים ללא סיבה ברורה. מנהל המדיניות של פייסבוק במזה׳׳ת, אנגליה ואפריקה נפגש היום עם עיתונאים ישראלים והסביר

קרדיט צלם\תמונה: Bloomberg / Contributor, Getty images Israel

בפגישה מצומצמת שקיימה היום (ד׳) פייסבוק בנוכחות סיימון מילנר (Simon Milner), מנהל המדיניות של פייסבוק במזה"ת, אנגליה ואפריקה עם עיתונאים, עלו שאלות רבות בנוגע לחסימת משתמשים ישראלים בעת האחרונה ובנוגע לצנזורה של תכנים ברשת החברתית. בין התשובות הדיפלומטיות שניתנו לסוגיות השונות שב והדגיש מילנר שאירועי הטרור הגוברים בעולם גורמים לרשת החברתית להבין את חשיבות המעקב והצנזורה של תכנים מסיתים ברשת החברתית. עם זאת, בחלק גדול מהתשובות ניכר היה להבין שפייסבוק עדיין מתקשה לעמוד בהיקף התכנים המסיתים ובהתמודדות מולם.

הנה חלק מהשאלות ומהתשובות עליהן השיב מילנר במהלך הפגישה:

בחלק מהמקרים אתם מסירים וחוסמים משתמשים בעקבות סטטוסים לגיטימיים לגמרי שאינם כוללים כל הסתה. מעבר לזה, בחלק גדול מהמקרים אתם לא מנמקים בכלל את הסיבה להרחקת משתמש מהרשת החברתית ל-30 יום או מעבר

״אנחנו עושים טעויות, היינו שמחים לצמצם אותן לאפס, אבל כן, זה קורה. יש לנו את קהילת בני האדם הגדולה בעולם – 1.8 מיליארד בני אדם. אנחנו מבינים שאנשים עושים טעויות, לא תמיד הדברים נעשים בזדון. מילים מסויימות נוטות להיות שכיחות יותר במשפטי שנאה או הסתה ואנחנו רגישים כלפיהן, אך לעיתים טועים בהקשר. בצוותים שלנו שאחראים על סינון תכנים ברשת יש אנשים שדוברים שפות רבות כדי שנוכל לזהות את ההקשר הנכון ואת המילים והמשמעות שלהן. לא תמיד זה עובד.

בנוגע לזה שאנשים לא מבינים למה הם נחסמים – זה בהחלט משהו שאנחנו צריכים לשפר ולייעל. אנחנו כן משתמשים בכתובת המייל שמשתמש העניק לנו במהלך הרישום שלו על מנת לדווח למשתמשים כשהם נחסמים והם יכולים לפנות אלינו דרך המייל הזה ולנהל דיאלוג עם הצוות שחסם במטרה להבין את הסיבה״.

איך אתם מתמודדים עם היקף הדיווחים השונים?

אנחנו יוצרים תיעדוף לגבי מה דחוף כרגע יותר ומה פחות. אם מישהו מדווח שחבר שלו הולך להתאבד, אנחנו רוצים שהמידע יגיע כמה שיותר מהר לרשויות כדי לסייע לו. כלומר, אנחנו מנסים לנתב את הצוותים שלנו לפי מידת הדחיפות של הדיווחים השונים.

בנוגע לגודל הצוות הישראלי שמטפל בעניין: אנחנו לא מפרטים על מספר האנשים שעובדים אצלנו, לא באופן ציבורי״.

סיימון מילנר, מנהל המדיניות של פייסבוק במזה"ת, אנגליה ואפריקה

לאחרונה מקדמת הכנסת חקיקה שתחייב את פייסבוק להסיר סטטוסים בפניה של רשויות החוק. מה דעתכם בנוגע לזה?

״החוק שמנסים לקדם בישראל מתייחס לא רק לפייסבוק, אלא בכלל למידע ברשתות חברתיות. אנחנו הגשנו את ההשגות שלנו בנוגע לחוק הזה. אחת הבעיות שלנו היא שחסימת התכנים תעשה באופן אוטומטי מבלי להקשיב לצד השני או מבלי שהוא בכלל חלק מהעניין. אם חברי הכנסת יוזמים את החקיקה הזו כי הם חושבים שפייסבוק לא לוקחת את העניין ברצינות מלכתחילה, אנחנו נשמח לשוחח איתם כדי להסביר להם כמה משאבים אנחנו מפעילים כדי לטפל בסוגייה הזו. יש לנו מדיניות מאוד ברורה וצוותים שמתמחים בזה. אירועי הטרור בעולם הבהירו לנו את חשיבות הדברים הללו ואנחנו משקיעים בזה מאמץ רב.

מאחר ואנחנו רוצים לאפשר חופש ביטוי רחב ככל הניתן, אנחנו כן נפעל לקיים דיון עם מקבלי ההחלטות ונשתמש גם בצוות המשפטי שלנו כדי לקדם את תפיסת העולם שלנו, אבל בסופו של דבר, אנחנו מכבדים החלטות חוקיות שמדינה מקבלת ופועלים על פיהן״.

האם יש חשיבות למספר הפעמים שקיבלתם דיווח על סטטוס מסויים, האם כשמספר הדיווחים מגיע למכסה מסויימת אתם מסירים אותו באופן אוטומטי?

״אנחנו לא מקבלים החלטה על בסיס מספר הפעמים שסטטוס דווח לנו – רק על פי התוכן שלו״.

בחלק מהמקרים אתם שולחים אזהרות למשתמשים, בחלק מהמקרים חוסמים אותם לתקופה בת 30 יום ובחלק מהמקרים חוסמים את החשבון באופן קבוע. איך אתם קובעים את עוצמת העונש לעבירה?

״אם מדובר בעבירה פלילית חמורה, אנחנו נחסום את החשבון באופן מיידי (כמו נניח שיתוף של תכנים פדופילים), אני לא יכול לתת לכם מחירון ברור, אבל יש לנו מדיניות קבועה בעניין הזה״.

הכרזתם על מלחמה נגד חדשות מזוייפות ברשת החברתית, האם זה תקף גם לישראל?

״חדשות מזוייפות הן לא סיפור גדול בישראל. לפחות כרגע. ולכן המוקד שלנו בישראל הוא שונה״.

הדור הצעיר בישראל כבר לא ממש משתמש בפייסבוק ומעדיף את סנאפצ׳ט או אינסטגרם, מה דעתכם בעניין?

״אנחנו רואים צמיחה עקבית במספר המשתמשים שלנו לאורך השנים ולכן מניחים שאנחנו כנראה פועלים נכון. אנחנו יודעים שנוער אוהב לאמץ את הדבר הטרנדי והחדש שזמין ולכן זה טבעי. פייסבוק מחזיקה באינסטגרם ושם הפופולאריות של צעירים נחשבת גבוהה מאוד. אנחנו פועלים לגרום לשירותים שלנו להיות כמה שיותר אטרקטיבים״.

 

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

7 Comments on "בכיר פייסבוק בביקור בישראל מגיב לביקורת החריפה נגד החברה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
נמאס מהפייסבוק!
Guest
נמאס מהפייסבוק!

חברה פח רציני, הכל זה כסף, אנחנו בעולם גלובלי, הכוונה ישראל, מבחינת כמויות לא שווים הרבה, שילך ויחפש מי ינענע אותו.. לא מאמין לאף מילה שיוצאת לו מהפה.

אורח
Guest

איבדתם את האמון.
אתם חברת פח של שקרנים ואנטי-יהודים. התיעדוף שלכם הוא נגד יהודים ובעד מחבלים. אינספור תחקירים הוכיחו זאת פעם אחר פעם.

בנימין
Guest

הם לא נגד יהודים, הם בעד העדר. מה לעשות שקהל המוסלמים וחובביהם גדול משמעותית מהיהודים וחובביהם? (אייקון של סמיילי מתפוצץ מצחוק)

Yariv
Guest

חברה מסחרית שמשתמשיה הם התוצר שלה- התגלמותו של סיוט.

James Crow
Guest

בעקרון אין לי בעיה איתם אבל אתמול נתקלתי במישהו שאעלה תמונה מצויירת של מחבל עומד עם הרגל על חייל ישראלי אז הרגשתי צורך לשלוח להם הודעה.

פייסבוק בתגובה: אנו מבינים אם זה מפריע לך ואתה יכול לחסום אותו אך לאחר בדיקה הדבר אינו נוגד את חוקי פייסבוק.
העיקר שהם חסמו נשים מניקות בשל "תוכן פורנוגרפי"

ואני לא ימני או משהו, הייתי שולח להם הודעה גם עם בתמונה היה נראה חייל ישראלי מעל ערבי.

בקיצור…לא יודע לפי מה הם מחשיבים תוכן גזעני אבל מי יודע..אולי טעות שלי D:

שמואל
Guest

כנסו לפורום עוברים לארה"ב של תפוז וגם לקומונה שלהם יש שם אנשים שעשו את זה ויעזרו לכם צעד אחרי צעד לקבל גרין קארד

בשוק
Guest

לא שאלת שאלות קשות באמת,
למה ה'צוות' המצנזר בעל דיעות שמאל מובהקות?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: