קידום אתרים אורגני ב-2016 ו-2017

שינויים רבים עברו על תחום ה-SEO בחודשים האחרונים והוא עוד צפוי לשינויים מרחיקי לכת נוספים בחודשים הבאים. הנה כל מה שחשוב לדעת

Search getty images

קרדיט תמונה\צלם: pearleye, getty images

מאת יואב ברנשטיין

תחום ה-SEO השתנה ב-2016 בצורה מהותית, ורבים בתעשייה פספסו זאת או לא שמו לב. מאמר זה נועד לרכז עבורכם את השינויים והמגמות האחרונים בתחום האופטימיזציה למנועי החיפוש בשנה הנוכחית ובשנה הבאה עלינו לטובה. חלק גדול ממה שתקראו עליו כאן נמצא עדיין בבדיקות או פעיל כרגע רק ב-google.com, אבל גם למי שמקדם רק בארץ כדאי להכין את עצמו לבאות.

מות המותגים

כל עניין המיתוג בהקשר של קידום אורגני בגוגל גוסס לאיטו. ועם כל הכבוד לכל מקדמי האתרים שמיתוג הוא חלק אינטגרלי מסדר היום שלהם, מחקרים רבים מוכיחים שמיתוג עובר לרוב האנשים ה"פשוטים" מעל הראש. מסיבה זו מנועי החיפוש עוברים בהדרגה להתמקד במוצרים ושירותים. כמובן שגם השימוש ההולך וגובר במובייל ואופן החיפוש בו מובילים למגמה הזאת באופן טבעי. גוגל ומנועי חיפוש נוספים מבצעים בשבועות האחרונים טסטים רבים בנושא זה שיהפכו להיות פעילים בקרוב מאד (ראיתי הרבה טסטים בזמן אמת בנושא הזה, וזה הכיוון שכל מנועי החיפוש הולכים אליו).

גוגל יתחילו לדחוף מוצרים למפות גוגל, לפרסומי גוגל ולשירותים רבים נוספים. ציוני ביקורות ודירוגים משתנים בהדרגה מ-5 הכוכבים המוגבלים לדירוגי אחוזים, והגלילה האינסופית בחיפושי מוצרים של כל חברה וחברה מתוך תוצאות החיפוש האורגניות, משתדרגת בהדרגה למדורים מיוחדים ב"גוגל לעסקים" הכוללים קטלוג מוצרים מלא (למידע נוסף בנושא).

ההמלצה היא להפסיק להתמקד בדברים מופשטים כמו מיתוג ולהתחיל להתמקד בדברים מוחשיים כמו מוצרים ושירותים. אתם צריכים לחשוב פחות על זמן שהיה בעמוד, Bounce Rate ושאר פרמטרים שוליים ולהתמקד בהמרות. בסופו של יום, אנחנו כאן כדי לעשות כסף ולמכור מוצרים ושירותים, וזה גם מה שהגולשים מחפשים. כגולש, הדבר האחרון שמעניין אותי זה לקרוא אתר שמתמקד ב-90% בהאדרת המותג המופלא שלו. רוב הגולשים שנתקלים באתר כזה עוברים מיד לאיביי, אמזון או עליבאבא – כולם אתרים ממוקדי מוצרים ושירותים.

AMP ו-A4A

קיימים כבר לא מעט מחקרים שמוכיחים ששימוש בפלטפורמת AMP הוא כבר לא אופציה אלא הכרח בוורטיקלים מסויימים; בחודשים האחרונים מתבצע מעבר הדרגתי מתוצאות חיפוש מבוססות קישורים כחולים לקרוסלות גלילה מבוססות תמונות מלאות, ומדיה עשירה משתלטת יותר ויותר על תוצאות החיפוש. A4A זו מערכת פרסום עבור דפי AMP, שמעלה דפי נחיתה בפחות משניה (מעל הפולד), עוד סיבה לעבור לשימוש ב-AMP בהקדם.

AMP ו-PWA יתמזגו בסופו של דבר ויהפכו לאתרים בעלי אחוז המרה גבוה. חלק גדול מהאתרים שהתחילו להשתמש בפלטפורמת AMP משיגים אחוזי המרה גבוהים במאות ואף אלפי אחוזים, אז כנראה שלא מדובר בקוריוז חולף.

Live – שידורים חיים ועדכונים בזמן אמת

בלוגים חיים: ראיתם פעם בלוג שמתעדכן כל כמה שניות או דקות? לדוגמא, בזמן ההצבעות בברקזיט, אתרי חדשות רבים בבריטניה הציגו וידאו סטרים חי, ותחתיו פוסטים חיים שמתעדכנים כל כמה דקות. גוגל יקדמו אתרים מסוג זה לראש תוצאות החיפוש עם תגית LIVE אדומה (ויש אפשרות שתקבלו גם עדיפות בגוגל ניוז אם הפורמט יהיה מתאים). פייסבוק עושים דבר דומה עם תגית ה-LIVE האדומה בלייב סטרים שלהם.

תראו את הדוגמה הזו לבלוג לייב שכולל טוויטים ותגובות בזמן אמת – הדף הזה מכסה כל כך הרבה פרמטרים באלגוריתם החיפוש האורגני של גוגל (תוכן עשיר, מולטימדיה, רלוונטיות, Freshness ועוד) ויגרום למפלצת החיפוש לטרוף אותו בתאבון ולצרוח עוד.

LIVE וידאו – אין יותר מדי מה לחדש, מלבד זה ש-LIVE וידאו זה באמת דבר מעולה. יוטיוב הם כמובן המובילים בתחום, לאחר מכן Twitch.tv ופייסבוק (למרות שבאופן אישי אני ממש לא אוהב את המסגרת האפורה שהם שמים מסביב לסטרים, שגורמת לכל העניין להרגיש זול). בנוסף קיים גם AMAZON LIVE, ומקדמי אתרים כבר יודעים כבר זמן רב שסטרימינג לייב ביוטיוב נותן בוסט לדף הוידאו בתוצאות החיפוש.

LIVE Discussions – נוכל לשלוח מסרים אינטראקטיביים חיים כמו הכרזות והודעות רשמיות מטעם החברה או העסק, ולהגדיל בזה את אחוזי ההמרה ופרמטרים נוספים. לדוגמא – עדכונים בזמן אמת בנוגע לשידורי טלוויזיה, דיונים לייב בתוצאות החיפוש של כוכבי ספורט.

מנוע החיפוש הסמנטי

Structured Data – גם הגרף פאנלס במנועי החיפוש משתנים (הפאנלים הסמנטיים בצד ימין ולמעלה של תוצאות החיפוש), ועכשיו ניתן להוסיף פעולות ותכנים נוספים להרחבת הפאנלים האלה, וכתוצאה מכך להשתלט על כמעט חצי עמוד התוצאות הראשון. זה קיים גם אצל בינג בקטן יותר, ולבאידו הסיני יש דבר ממש זהה. במאמר הזה יש פירוט יפה של הפעולות שניתן להוסיף לגרף פאנל של גוגל.

אם עד עכשיו אנשים היו הזהות החשובה ביותר בעיני מנועי החיפוש, מעכשיו והלאה כאמור, הם מתחילים להתמקד יותר ויותר במוצרים ושירותים, וזה גם הכיוון שאליו עובר כל המנוע הסמנטי של גוגל. לשם ההמחשה, אני יכול להציג את עצמי תחת כמה קטגוריות של שירותים ו/או מוצרים, לדוגמא:

  • יואב ברנשטיין בן 41
  • מקדם אתרים
  • מומחה לניהול מוניטין בגוגל
  • כתב אורח באתר גיקטיים

גם האפשרויות עבור חברות ועסקים התרחבו, ועכשיו ניתן לרשום ב"גוגל לעסקים" מספר מחלקות עבור עסק, במקום רישום כללי לעסק שהיה האפשרות היחידה עד עכשיו. בנוסף, פאנלים סמנטיים תופסים בהדרגה את מקומן של מפות גוגל בתוצאות החיפוש, כך שהמגמה ברורה.

יש לנו אפשרות לערוך את כל המידע הזה, אבל כמו בכל פרצה שקוראת לגנב, ספאמרים מזריקים המון מידע "רע", מבצעים מחטפים לכתובות URL של הפאנלים של "גוגל לעסקים" ועוד מטעמים ממטעמים שונים, וגוגל ככל הנראה יהיו צריכים לעדכן את האלגוריתם כדי להילחם בתופעות מסוג אלו.

אופליין

ההתמזגות בין עולמות האונליין והאופליין הולכת ומתרחבת. לשירותים רבים של גוגל מתווספת האפשרות לשימוש באופליין, לדוגמא שירות התרגום האוטומטי של גוגל מאפשר כרגע שימוש בכמה שפות במוד אופליין. בנוסף ניתן לבצע פעילות אופליין בתחומים רבים, לדוגמא תקשורת ופעילות בין קבוצת גולשים שרשומים לאתר מסויים יכולה להתקיים באופליין וכן הלאה.

לסיכום

  • הפסיקו להתמקד במותגים והתחילו להתרכז במוצרים ושירותים.
  • עברו בהקדם לשימוש באתרי AMP.
  • עכשיו הכל LIVE.
  • גם המנוע הסמנטי עובר להתמקד במוצרים ושירותים, שדרגו את כל גרף המידע שלכם בהתאם.
  • בצעו פעילות אופליין שתתמוך בפעילות האונליין ולהפך.

מכירים מגמות SEO חדשות שלא הזכרתי במאמר? כתבו אותן בתגובות.

הכותב הינו מומחה לקידום אתרים אורגני ולניהול מוניטין בגוגל

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

8 Comments on "קידום אתרים אורגני ב-2016 ו-2017"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אריה
Guest

פרסום בגוגל יקר רצח אבל עובד… פרסום בפייסבוק לא ממש עובד הם מזייפים לייקים וצפיות חופשי לגנוב מהמפרסמים, וכל השאר זה תלוי במוצר שלך…. לדוגמא אפליקצייה הכי טוב לפרסם בפרסומות של אפליקציות אחרות… קליק והתקנה… בגוגל זה לא יעבוד רק ישרוף כסף…

נדב
Guest

מה זה AMP בכלל?

יואב ברנשטיין
Guest
יואב ברנשטיין

היי נדב, יכול להיות שהייתי צריך לתת הקדמה קצרה למי שלא מכיר. בכל מקרה יש שם 3 קישורים שונים בנושא אז כנס אליהם ויש שם המון מידע.

מיכאל
Guest

ה AMP (בעברית – עמודים מואצים לסלולר) הוא בעצם גרסה דיאטטית של HTML המציגה לגולש תבנית המתוכננת לטעינה סופר מהירה מהסלולר.

ACCELERATED MOBILE PAGE

תרשום בגוגל : "מה זה AMP" , וכנס לתוצאה הראשונה :)

אבי
Guest

כתבה קצת שטחית והכל בנקודות. הייתי שמח לראות כתבה קצת יותר מעמיקה שמדברת בשפה של בעלי אתרים / יזמים ופחות בנקודות של אנשי seo.

טל ז
Guest

אין פה נקודות של SEO
יש פה נקודות שטחיות באופן כללי

יואב ברנשטיין
Guest
יואב ברנשטיין

SEO באופן כללי זה איך להשיג יותר תנועה אורגנית ממנועי החיפוש, וכל מה שכתוב במאמר מתייחס לזה. נכון שSEO היום זה לא SEO של לפני 10 שנים וגם לא של לפני שנתיים, ובגלל זה כותרת המאמר היא SEO ב2016 ו-2017 :)

יואב ברנשטיין
Guest
יואב ברנשטיין

"מאמר זה נועד לרכז עבורכם את השינויים והמגמות האחרונים בתחום האופטימיזציה למנועי החיפוש בשנה הנוכחית ובשנה הבאה עלינו לטובה." :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: