ניהול לקוחות: מערכות ה-CRM נגישות עתה גם לעסקים קטנים ובינוניים

בזמן האחרון הושקו פתרונות CRM שצומחים עם העסק ומאפשרים לעסקים קטנים ובינוניים לנהל קשרי לקוחות בלי להשקיע במערכת גדולה ויקרה. איך מערכת כזו יכולה להשפיע על העסק ומה החסרונות שלה?

 

קרדיט תמונה: Getty Images Israel

מאת ענת שניר

הצלחתו של עסק תלויה ביכולתו לנהל מעקב רציף ומסודר אחר מאגר הלקוחות שלו ולשמור איתם על קשר, מה שמצריך הקצאת משאבים. לכן בעלי עסקים קטנים או עסקים עם משאבים דלים מסתפקים בקלסרי מסמכים עמוסים עד להתפקע, עובדים עם אקסל, או רחמנא ליצלן – שומרים את כל המידע בסמארטפון. כל אלו יכולים אמנם להספיק בטווח הקצר לחברה עם צוות עובדים קטן, אולם עסק שמכוון לצמיחה מהירה יכול להפיק תועלת רבה ממערכת שחוסכת לו טעויות וזמן, ואותם לתעל לשימור לקוחות ומיצוי הזדמנויות.

עד לאחרונה פתרונות CRM – מערכת לניהול קשרי לקוחות שמאגדת תחת קורה אחת את כל הפעילות העסקית ומהווה מרכז עצבים לניהול האינטראקציה עם הלקוח – היו מוכוונים בעיקר לארגונים גדולים, הן מבחינה תקציבית והן מבחינת מורכבות תהליך ההטמעה. לעסק בינוני או קטן עמדו פתרונות זולים יותר בחסות בתי תוכנה קטנים, עם יכולות מצומצמות משמעותית ותמיכה מוגבלת.

אך כיום ענקיות תוכנה פועלות בשוק ה-CRM העולמי גם עבור עסקים קטנים. הן משחררות לשוק פתרונות CRM חכמים שמשלבים תמחור אטרקטיבי, אך עם כל היכולות והיתרונות שמגיעים עם המשאבים האדירים של חברת תוכנה גלובלית. מערכות CRM מבוססות ענן מרחיבות את האפשרויות העומדות בפני עסקים קטנים ובינוניים, מסייעות למקד את מאמצי השיווק ומייעלות את מערך שימור הלקוחות. איך בדיוק?

1. התממשקות נוחה ומהירה למערכות השונות בארגון: תהליך הטמעה קצר מאוד בהשוואה למערכות CRM מהדור הישן ותפעולן פשוט, יעיל וקל ללמידה.

2. שרידות ונגישות: המידע שמור ומגובה על גבי מספר שרתים בעולם, ולא על מחשב יחיד, ומאובטח באמצעים חדשניים. המידע המצוי בענן נגיש מכל מקום בעולם ומכל מחשב או מכשיר נייד.

3. ניהול משימות: לכל עובד בצוות יש דף בית מותאם אישית, שבו הוא רואה את הפגישות, השיחות, ערוצי המכירות והעסקאות שלו.

4. חיזוק התקשורת בין היחידות השונות: כלי השיתוף המובנים במערכות ה-CRM בענן מחזקים את הסנכרון בין אנשי הצוות באופן שתורם לקיצור מחזורי המכירות ומתן מענה מהיר יותר ללקוחות.

5. שיווק ממוקד וחסכוני יותר: ניתוח הנתונים הנאספים על ידי המערכת מסייע בפילוח של אוכלוסיות המתעניינות בשירותי החברה ובהרכבת פרופיל מדויק של הלקוח. תובנות אלו מאפשרות לחברה לנהל תקציבי פרסום בצורה יעילה יותר ולמקד קמפיינים.

6. אופטימיזציה: המערכות הללו מאפשרות גישה לכלי אנליטיקס מתקדמים, שמציגים נתונים בזמן אמת ואת הניתוח שלהם. כך אפשר למשל לזהות קמפיינים מוצלחים יותר ופחות; לזהות לקוחות שמשתלם להשקיע בהם יותר; להתמקד באפיקי מכירה בטוחים יותר; להציע את המוצרים הרלוונטיים ביותר ללקוח; ולמקסם את היקפי המכירות של העסק.

לצד היתרונות, למערכות מבוססות ענן ישנם כמובן גם חסרונות:

1. הטמעה עצמאית: כיוון שפשוט קונים את המערכת בכרטיס אשראי ומתחילים לעבוד, דרושה התמצאות טכנולוגית מינימלית מצד העובדים, שכן אין תהליך מובנה של הטמעה. אם הם לא יסתדרו לבד, החברה תצטרך לפנות לתמיכה אונליין.

2. אין זמן תגובה קבוע: אם החיבור שלכם איטי או שהרשת הארגונית נמצאת בעומס חריג, כמו כל מערכת מבוססת ווב, אתם תרגישו את זה במהלך העבודה על המחשב.

3. תלות בחיבור אינטרנט: חלק מהמערכות לא מציעות מצב אופליין, ולכן ללא חיבור פעיל לרשת לא ניתן לעבוד.

כל עסק צריך לשקול את היתרונות לעומת החסרונות ולהחליט על המערכת המתאימה לו. השיקולים הנוספים הם גודל החברה, המערכות הקיימות בה והתקציב, אבל מעל הכל עומדת המטרה המרכזית: לשרת את הלקוחות טוב יותר.

הכתבה בחסות SAP

SAP Digital CRM הינו פתרון ענן כולל לניהול קשרי לקוחות, המותאם במיוחד לשיתוף פעולה בין מכירות, שיווק ושירות.
כמובילת שוק בתחום התוכנה ליישומים הארגוניים, SAP עומדת במרכזה של המהפכה העסקית והטכנולוגית כיום, ומאפשרת ל-300,000 לקוחותיה לפעול יחד ביעילות, ולהפיק תועלת גדולה יותר מתובנות עסקיות. לפרטים נוספים לחצו כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

5 Comments on "ניהול לקוחות: מערכות ה-CRM נגישות עתה גם לעסקים קטנים ובינוניים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אריה
Guest

זה עתה? מערכות crm קיימות וזמינות עשרות שנים… יש גם כמה בקוד פתוח שאפשר להתקין ולנהל בחינם… כתבה במימון sap שאולי הם המובילים בתחום, אבל הם גם הכי לא משתלמים שיש מבחינת עלות…

mcdonald
Guest

על מה אתה היית ממליץ לעסק קטן?

רונן
Guest
משה
Guest
Miko
Guest

אוריגמי אחלה מערכת..
Origami.ms/he

wpDiscuz

תגיות לכתבה: