אמזון בקמפיין אגרסיבי נגד אפל, חוצה את הקווים [דעה]

התחרות בשוק מחשוב הלוח מגיעה לשיא יחד עם מהלך שמקדמת היום אמזון כשהופכת את עמוד הבית שלה למודעת פרסומת המכפישה את האייפד מיני של אפל. האם הקווים האדומים כבר נחצו?

מקור: צילומסך, עיבוד תמונה

אמזון החליטה לנקוט היום בשיטת שיווק אגרסיבית, ובחרה לתקוף את המוצר המתחרה בקטגוריה, האייפד מיני של אפל. היא החליטה לעשות זאת, לא פחות ולא יותר, בעמוד הראשי של אחת מהחנויות המקוונות הגדולות בעולם, Amazon.com. החברה לועגת לאייפד מיני, בכך שהיא משווה אותו לקינדל פייר HD שלה, ואומרת שהאייפד מציע הרבה פחות ב-130 דולרים יותר. "Much More For Much Less".

אפל, המהווה מתחרה חדשה אך משמעותית בשוק מחשוב הלוח הזול, מנסה בפעם הראשונה לזכות בנתח משוק המיני-טאבלטים, עם טאבלט בגודל 7.9 אינץ', תחרות שעד לפני כמה חודשים נשלטה באופן כמעט בלעדי על ידי הקינדלים של אמזון, ומאז הספיקו להיכנס אליה גם גוגל עם הנקסוס 7 שלה, ועכשיו ענקית האייפונים מקופרטינו.

הפרסומת מתרכזת באיכויות שמציע הקינדל לעומת הנתונים הנמוכים לכאורה של האייפד מיני באותן הקטגוריות. אמזון מדגישה בעיקר את העובדה שלמכשיר הקינדל פייר יש תצוגה באיכות HD, מערכת שמע סטריאופונית ומחיר נמוך משמעותית – 199 דולרים לעומת תג מחיר של 329 דולרים שהוצמד לאייפד מיני. החברה גם מציגה את אחת מהאמירות של בלוג הטכנולוגיה גיזמודו בעניין: "טאבלט ה-7.9 אינץ' שלכם מציג פחות פיקסלים בהרבה מהמתחרים בקטגוריית 7 אינץ'! אתם דוחפים מסך גרוע, דורשים יותר כסף, ומאשימים אחרים בההתפשרות? יש לכם אומץ".

מקור: צילומסך מדף הבית של אמזון

אמזון טוענת שהקינדל פייר HD7 מסוגל לנגן סרטים באיכות HD, אך סקירות שונות של המוצר ברחבי הרשת מעלות דווקא טענה שונה. נאמר כי "למרות השם HD, המסך אינו מסוגל להראות למעשה סרטים בהפרדה גבוהה. יכול להיות שיש לקינדל את המספר הדרוש של פיקסלים להצגת סרטים באיכות HD, אך רובם מוקדשים למטרות אחרות. כמו כן, המסך הוא בצורה לא נכונה להצגת סרטים, ולא ניתן להגדיל את הפלייבק בכדי להתאימו למסך, כמו שניתן לעשות עם האייפד".

מרגישים דה-ז'ה-וו?

זוהי לא הפעם הראשונה שבה אנחנו נתקלים במתחרה של אפל מנסה לשווק את מוצריה על ידי השוואה מול המכשירים של החברה בטענה שהמכשירים שלה פחות טובים. סמסונג טענה בעת השקת מכשיר הגלקסי S3 כי "לא צריך להיות גאונים" בשביל להבין שהסמארטפון האחרון שהשיקה מסדרת הגלקסי טוב יותר מהאייפון 5. כמו אמזון, גם סמסונג התמקדה במפרט הטכני של המכשיר, והציבה מוצר של אפל בפני השוואה.

מקור: צילומסך מהפרסומת של סמסונג

עזבו את אפל

מתחרותיה של אפל לא בוחלות בשום אמצעי על מנת לקדם את המוצרים שלהן, גם אם זה אומר לתקוף את אפל ואת מוצריה מכל כיוון אפשרי. שיווק מוצר בדרך אגרסיבית כזו, של החצנת המוצר המתחרה ולא התמקדות במוצר ששייך להן מעיד בסופו של דבר רק על פחד, לחץ וככל הנראה גם על קנאה, אחרי שאפל טורפת בשנים האחרונות כל שוק שהיא נכנסת אליו. טקטיקה כזו פונה בעיקר לאנשים חסרי אינטיליגנציה והבנה בטכנולוגיה, שמחפשים למי יש "יותר גדול" ולא מה באמת יותר מתאים להם.

האמת המרה מבחינת יצרניות האנדרואיד והניצחון המוחץ של אפל, הוא באקו-סיסטם ובמפתחים. איכות האפליקציות המפותחות למערכת ההפעלה של אפל עדיין גבוהה בכמה דרגות ביחס לרוב האפליקציות של מקבילותיה האנדרואידיות, ועד שהמצב ישתנה לאף אחת מהן אין זכות להגיד שהמוצר שלה טוב יותר. בנימה אישית, הייתי מציע לאמזון ולסמסונג להתרכז במוצרים שלהן ובמפתחים במקום להתעסק כל הזמן באפל, כי התחושה הנובעת מכל המהלכים הללו היא שידה של אפל, בסופו של דבר, תהיה שוב על העליונה.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

9 Comments on "אמזון בקמפיין אגרסיבי נגד אפל, חוצה את הקווים [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אסף
Guest

רגע, להראות שהמוצר שלך עליון למתחרה, ועולה פחות, זה לא לגיטימי?

"שיווק מוצר בדרך אגרסיבית כזו, של החצנת המוצר המתחרה ולא התמקדות במוצר ששייך להן", היופי הוא שהם השפילו את אפל __באמצעות__ היכולות של המוצר שלהם.

בוטום ליין – אפל או אנדרואיד זה לא משנה, מטורף מי שקונה פחות מוצר ביותר כסף. מטורף מי שקונה אייפד מיני (מחיר יוקרתי למוצר עממי) ומטורף מי שיקנה גוגל נקסוס 4 (מכשיר ללא כרטיסי הרחבה אפילו), זה לא משנה אם תוקפים את המותג שלך, אבישי, זה משנה אם הם צודקים.

והם צודקים.

ישראל ישראל
Guest

אני ממש לא מסכים איתך… הוודו אנשים שמעריצי אפל מושבעים, ובוא נהיה אמיתיים .. אנשים שמעדיפים לחסום את העיניים ולקנות מה שאומרים שהוא הכי טוב לעומת מה שבאמת טוב, צריכים סטירה לפנים .. ואולי אם תשטיח בפנים שלהם את המידע המאוד רלוונטי הזה בפנים זה יעורר קצת הגיון.. :)
ובנוסף, האפליקציות באנדרואיד ברמה מאוד גבוהה יחסית לאפל ובחלק מהמקרים ברמה גבוהה בהרבה …

עידו
Guest

אפל מקבלת פרסום נוסף. המתחרות מתמקדות במוצרים שלא שלהם.. אם עד כה חשבתי לקנות קינדל היייתי עוצר שנייה ומנסה להבין למה החברה קוטלת את אפל ומנסה לברר מה אפל מציע באמת.
מהלך גרוע שיוריד מהתדמית של החברה.

אפל מנצחת בקרבות גם עם יד אחת..

פבל
Guest

אני לא מעריץ מושבע של אפל, ועדיין אני מבין מצויין מה הפאן-בויז מוצאים באפל.
יש הרבה מאוד פיצ'רים קטנים והתנהגות של מערכת ההפעלה באפל שיותר טובה.
מה שחסר באנדרויד זה פרפקטציוניזם. נמאס כבר מוירוסים בסטור, התנהגות ממשק לא ברורה (בנקסוס 7 למשל לוחצים על קישור של קובץ MP3, ואז הוא מציק ושואל איך לנגן אותו, ואחרי שעונים מביטים במסך 10 שניות, ואז מסתבר שצריך לבחור בין Just Now ל Always) ובעיות אחרות.

www.hildacastillo.com
Guest

Dfine8 "how to" http://wp.me/pNAGZ-1H0

זאב
Guest

"חוצה את הקווים" – למה הכוונה?
עדיפה חברה שמתחרה בעזרת פרסום אגרסיבי מאשר חברה שמנסה להתחרות באמצעות תביעות משפטיות.

יניב
Guest

צודק לגמרי כי סמסונג וחברות אחרות לא עושות את זה גם

מומי
Guest

אפל בהדרדרות. נקודה. צריך להיג את האמת. סטיב הלך וזהו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: