מחקר חדש: המפתחים הישראליים בין המובילים בעולם בשימוש ב-SDK

בשנים האחרונות אנחנו רואים מגמה הולכת ומתעצמת של שימוש ב-SDK, או ערכות כלי פיתוח חיצוניים; מפתחי האפליקציות הישראליים נמצאים בצמרת העולמית של המשתמשים בהן ומהצד השני, כמה מה-SDK הפופולאריים ביותר בעולם מגיעים מישראל

אין ספק שאחת מהמגמות הבולטות ביותר בשנים האחרונות בתחום פיתוח האפליקציות הוא השימוש ב-SDK (ערכת פיתוח תוכנה), כלומר סט כלים שמוסיפים פיצ'רים ויכולות לאפליקציה – אבל מפותחים על ידי חברה חיצונית. שימוש ב-SDK מאפשר למפתחים להוסיף לאפליקציות שלהם כלים כמו אנליטיקס, ניתוח קריסות, פרסום וביצוע תשלומים, מבלי שיצטרכו לבזבז על כך זמן תכנות יקר. במקום זאת, הם יכולים להתמקד בפיתוח של ליבת האפליקציה שלהם. דוח חדש של חברת SafeDK הישראלית, שמפתחת מערכת המנטרת בזמן אמת רכיבי SDK, חושף כמה פרטים מסקרנים מאוד על היקף ואופי השימוש.

הישראלים מובילים במספר ה-SDK שהם מטמיעים

מקור: SafeDK

אחת המגמות הבולטות שעולות מהדוח היא הזינוק במספר ה-SDK שמותקנות בכל אפליקציה. כך למשל ראינו זינוק מממוצע של 15.6 SDK בכל אפליקציה בתחילת 2016 לממוצע של 17.8 SDK כיום. המגמה נובעת מרצונם של המפתחים להוסיף כמה שיותר תכונות ופיצ'רים לאפליקציות שלהם, תוך כדי קיצור תהליכים וזמני הגעה לשוק, ובמקביל להתמקד בחלקים הייעודיים של האפליקציה. המגמה של שימוש גובר ב-SDK יכולה לבשר טובות לסטארטאפים שמפתחים SDK שונים, מפני שהשוק עדיין אינו רווי, אולם ניתן לזהות התמתנות בקצב העלייה.

אילו אפליקציות משתמשות ביותר SDK מאחרות? ובכן, בחינה של הנתונים מעלה כי הממוצע הגבוה ביותר נרשם בקרב אפליקציות תוכן חדשותי: כך למשל אפליקציית BBC מכילה 22 כלים חיצוניים. למרות העלייה בממוצע הכללי אנחנו רואים מספר קטגוריות בהן נרשמו ירידות כמו למשל קניות, משחקים ומזג אוויר.

כאשר מבודדים את האפליקציות הישראליות, ניתן לראות שהמפתחים הישראליים פחות שמרניים מעמיתיהם מעבר לים. מחברי הדוח ב-SafeDK בחנו יותר מ-800 אפליקציות שמפותחות על ידי חברות ישראליות ומופיעות בטבלאות הגוגל פליי, וגילו שהממוצע הישראלי עומד על לא פחות מ-21 SDK באפליקציה ישראלית – זאת בניגוד לממוצע הכללי שעמד כאמור על 17.8.

במקום הראשון: אנליטיקס ופרסום

מקור: SafeDK

הדוח גם כולל פירוט של קטגוריות ה-SDK השונות וכך אנחנו מקבלים הצצה על היכולות אותן להוטים מפתחי אפליקציות להטמיע. באופן לא מפתיע אנחנו מגלים שקטגוריות המדידה והפרסום כובשות את המקומות הראשונים; עם זאת, כפי שניתן להתרשם מהנתונים, העלייה שלהן מתונה יחסית. לעומת זאת, אנחנו רואים צמיחה מהירה בקטגוריות הפיננסיות, כלומר תשלומים, שם מובילות PayPal ו-AndroidPay.

עוד קטגוריה בצמיחה היא ה-Rewarded videos – במסגרתה משתמשים צופים בפרסומות וידאו ומקבלים בתמורה תגמולים שונים כמו כסף, נקודות, מטבעות וירטואליים ובונוסים במשחקים. הצמיחה האדירה בקטגוריה הזאת, המשוייכת במידה רבה למשחקים, מעידה על דרישה חזקה מהשוק. בין היתר ניתן לראות בה התחזקות של ironSource (סופרסוניק) הישראלית. ככלל, ניכר שמפרסמים אוהבים את הוידאו, המשתמשים אוהבים אותו ורשתות הפרסום משקיעות מאמצים עילאיים בטכנולוגיות הקשורות בו.

מה קורה אצלנו? ובכן, בבחינה של מפתחי אפליקציות ישראליים, ניתן לראות שקטגוריית התשלומים במובייל כובשת נתח שוק אדיר, כמעט כפול ממה שאנחנו רואים בשאר העולם. בנוסף, ניתן לראות גם צמיחה בקטגוריית ה-Attribution, כלומר, כלים שמודדים את מספר ההורדות על פי ערוצי הפרסום.

בראש קטגוריית ה-SDK ניתן למצוא את ה-Analytics עם 95.14 אחוזים; אחר-כך ניתן למצוא את הפרסום עם 93.68 אחוזים ואת השלישייה סוגרת קטגוריית התשלומים עם 83.01 אחוזים. לאחר מכן נמצא את ה-Attribution וה-Rewarded Videos.

מי שחקני ה-SDK המובילים?

כמה לא מפתיע, השחקנים החזקים ביותר הם גוגל, פייסבוק ושוב גוגל – עם Firebase, פלטפורמה שרכשה לפני מספר שנים. לכאורה, פייסבוק מפגרת אחרי המתחרה הגדולה, גוגל, כשנתח השוק שלה עומד על 46.4 אחוז לעומת 98 אחוז של Google Play Services, אולם, חשוב לזכור שהדוח מנתח אפליקציות אנדרואיד המופיעות בגוגל פליי, כך שבאופן טבעי רובן ככולן מתבססות על שירותי גוגל למפתחים. במקום הרביעי אנחנו פוגשים את Flurry, פלטפורמת האנליטיקס של יאהו, שמציעה את שירותיה במודל Freemium ומתגאה ב-250 אלף מפתחים. למרות זאת, נתח השוק שלה נמצא בירידה מתמדת מ-21 אחוז באפריל 2016 לפחות מ-16 אחוז כיום. מי שמתחזקת היא פלטפורמת UnityAds שמתברגת לחמישיה הראשונה על חשבון Chartboost ו-Crashlytics.

מקור: SafeDK

בקטגוריית הפרסום, אנחנו רואים את AdMob במקום הראשון, שהרחק מאחוריה UnityAds, Chartboost, Facebook Audience Network ו-AppLovin.

בקטגוריית ה-Analytics, ניתן לראות את Google Play Analytics מובילה מעל כולן עם 78.6 אחוז; במרחק גדול מאחוריה נמצא את Firebase Analytics, Flurry Analytics, Facebook Analytics
בהפרשים לא גדולים אחת מהשנייה ולבסוף את AppMetrica.

מקור: SafeDK

בקטגוריית ה-Attribution אנחנו רואים גאווה ישראלית עם חברת AppsFlyer המקומית שנמצאת במקום הראשון וצומחת ל-61.4 אחוז; זכור לפני מספר שבועות הודיעה החברה על השלמת גיוס ענק בגובה 56 מיליון דולר, כך שככל הנראה החברה תמשיך לבצר את מקומה בתחום. למקום השני מגיעה Adjust ולמקום ה-3 עוד חברה ישראלית: HasOffers של Tune.

בקטגוריית דיווח הקריסות באפליקציות, אנחנו רואים את Crashlytics, אחרי תקופה של ירידה, חוזרת לעצמה עם 56.3 אחוזים ואחריה Firebase Crash Reporting ו-New Relic.

האם אפליקציות פופולאריות משתמשות ביותר SDK?

מקור: SafeDK

כאשר מביטים במספר ה-SDK שיש בכל אפליקציה – בחלוקה לפי מספר הורדות שלה, ניתן לראות תבנית מעניינת: ככל שיש יותר הורדות, כך האפליקציה עושה שימוש ביותר SDK. עם זאת, הנתון הזה נכון עד ל-100 מיליון הורדות – שם גם נרשם שיא במספר ה-SDK. מכאן, אנחנו יכולים לראות ירידה ברורה כאשר אפליקציות עם מיליארד עד 5 מיליארד הורדות עושות שימוש במחצית ה-SDK של אלו עם 50 מיליון הורדות למשל.

רשתות הפרסום המועדפות על הישראלים: כאן ניתן לראות העדפה ברורה של המפתחים ל-AdMob של גוגל עם 99.48 אחוזים כשלאחר מכן מגיעות AdColony ו-UnityAds. לתוך העשירייה המובילה מתברגת גם StartApp הישראלית.

אורלי שואבי ורוני שטרנברג, מייסדות SafeDK. מקור: יח"צ

לדברי אורלי שואבי, שותפה-מייסדת ומנכ"לית SafeDK, תחום ה-SDK נמצא בתקופה טובה מאוד: "אנחנו רואים עלייה משמעותית ועקבית במספר ה-SDK לאורך השנתיים האחרונות, מ-13 ל-17.8 בממוצע, ובישראל המספר הגיע ל-21. שוק ה-SDK גועש ורלוונטי מתמיד, מיזוגים ורכישות הם עניין של שגרה והשחקניות הגדולות – גוגל ופייסבוק – גם משתתפות בחגיגה".

גם שואבי מדגישה את השחקניות הישראליות שהולכות ומבצרות את מיקומן בצמרת השחקנים בתחום: "AppsFlyer מובילה את שוק ה-Attribution במובייל, Supersonic שנרכשה בשנה האחרונה ע"י ironSource היא אחד השחקנים המובילים בתחום ה-Rewarded Videos וחברת StartApp הישראלית מתברגת בעשיריה הפותחת של ה-Ad networks הכי נפוצים בעולם. אנחנו צופים כי המגמה לא תעצר כאן ואפליקציות ימשיכו להשתמש ביותר ויותר SDK מחד ומאידך חברות ימשיכו לפתח SDK על מנת לענות על הצרכים הגדלים ומשתנים של מפתחי האפליקציות".

הדוח של SafeDK מתבסס על ניתוח של יותר מ-110 אלף אפליקציות שמופיעות ב-TOP CHARTS, או שהופיעו ב-TOP CHARTS בשלושה חודשים האחרונים, בכל הקטגוריות של האפליקציות ב-PLAY STORE במדינות הנבחרות. הדוח המלא זמין להורדה חינמית כאן

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

1 תגובה on "מחקר חדש: המפתחים הישראליים בין המובילים בעולם בשימוש ב-SDK"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
מה הקשר-בירה נשר
Guest
מה הקשר-בירה נשר

איזה כתבה הזויה- מתחילה בהבטחות על ניתוח שימוש בספריות פיתוח וממשיכה ישר בסקירה של שוק הפרסום ולבסוף מגיעה למסקנה המרעישה שגוגל שולטת בשוק הפרסום( פרצוף נדהם… (

wpDiscuz

תגיות לכתבה: