רוסיה בוחנת הקמת הייפרלופ שיקשר בין מוסקבה לסנט פטרסבורג

במקום להתבסס על אלון מאסק תפנה רוסיה לפיתוח עצמאי כשהשיקול הוא כלכלי – לפי הערכות, המדינה תוציא רק 12-13 מיליארד דולר על הפרוייקט שלה במקום 21 מיליארד דולר

מקור: Hyperloop Technologies

מקור: Hyperloop Technologies

מתברר כי רוסיה מתעניינת מאוד בפרוייקט ההייפרלופ של היזם המיליונר אלון מאסק, אבל במקום לקנות את פרוייקט התחבורה החדשני היא שוקלת לפתח אחד משלה.

"רוסיה מוכנה מבחינה טכנולוגית להוציא אל הפועל פרוייקט רחב היקף כמו ההייפרלופ של אלון מאסק", אמר שר התחבורה הרוסי, מקסים סוקולוב (Maxim Sokolov), במסיבת עיתונאים שהתקיימה בעיר סוצ'י (Sochi). אם אכן יוחלט להוציא את התכנית אל הפועל, ככל הנראה הפרוייקט ישמש כדי לחבר בין עיר הבירה מוסקבה לבין העיר סנט פטרסבורג. המרחק בין שתי הערים עומד על בערך 700 קילומטרים.

לפי דברי רוסיה, ההחלטה להקים פרוייקט תחבורה דומה במקום לקנות את זה של אלון מאסק נובעת משיקולים כלכליים – מחיר הפרוייקט לפי הסטנדרטים המערביים מוערך ב-21 מיליארד דולר, בעוד פיתוחו באופן עצמאי עומד על 12-13 מיליארד דולר. במלים אחרות, הרוסים מעריכים כי פיתוח פרוייקט התחבורה בכוחות עצמם יחסוך להם בערך חצי מההוצאה הכספית. חלק מהסכום כבר מומן על ידי המשקיע הבין לאומי גורדון אטלנטיק (Gordon Atlatic).

במקביל לדיונים של הקודקודים ברוסיה לגבי פיתוח פרוייקט רכבת מהירה באופן עצמאי, חברת הרכבות הלאומית Russian Railways שוקלת שיתוף פעולה עם Hyperloop One, אחת משתי החברות האמריקאיות שמפתחות את הפרוייקט. כנראה שרוסיה רוצה מאוד שתהיה לה רכבת מהירה, לכן היא עובדת במקביל על תכנית ב' במקרה ויוחלט מסיבה כלשהי שלא לפתח אותה בכוחות עצמה. בכל מקרה, ההערכה היא שרוסיה לא תשיק פרוייקט רכבת מהירה כלשהו לפני שנת 2030.

כלי התחבורה של העתיד

למי שאינו מכיר, ההייפרלופ הוא כלי תחבורה עתידני דמוי רכבת שמסוגל לנוע במהירות עצומה של 1,200 קילומטר לשעה. הוא נראה כמו קפסולה שמכילה בתוכה תא נוסעים. הקפסולה נשלחת לתוך צינור רחב מימדים בעל לחץ אוויר נמוך באמצעות שאיבת האוויר שנמצא לפניה ושחרורו דרך חלקו התחתון. התוצאה היא שהקפסולה נעה קדימה במהירות עצומה מבלי להתחכך בדפנות הצינור ותוך צריכה מזערית של אנרגיה.

מבחינת המשתמשים בתחבורה ציבורית, מדובר בלא יותר ממהפיכה – לדוגמה, נסיעה בין לוס אנג'לס לבין סן פרנסיסקו תיערך חצי שעה בלבד במקום שעה וחצי במטוס או 6 שעות ברכב, ותעלה 30 דולר בלבד במקום מחיר כרטיס טיסה או מחיר צריכת הדלק. להייפרלופ יש גם פוטנציאל רב בהעברת מטענים במהירות רבה על היבשה במקום להסתמך על משאיות שיסעו במשך שעות רבות על הכבישים.

עדי פרל

בוגר בית הספר לעיתונאות "כותרת", נכנס עמוק לעולם המחשבים והטכנולוגיה עוד כשאנשים ידעו מה זה דיסקטים.

הגב

6 Comments on "רוסיה בוחנת הקמת הייפרלופ שיקשר בין מוסקבה לסנט פטרסבורג"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
שחר
Guest

הם ינסו לעשות בזול. יעלה להם פי שלוש ויסיימו ב 2050 עם רכבת שתראה כמו התחתית במוסקבה. מה שכן, זה יסתיים לפני הרכבת בתל אביב.

אליה
Guest

Lol

פרו
Guest

עוד רוסי שטוף מוח בדת שנקראת "הצביון הרוסי"

תומר
Guest

קלעת בול! :) זה מה שקרה פלוס מינוס עם הרכבת והנמל שפוטין תכנן לעיר הנופש שלו, איפה שהיו משחקי החורף.

קורא
Guest

מצוינים בפאורפוינט לפי כל הרעיונות הם כבר היו צרכים להיות בכל מערכת השמש
בפועל מאז נפילת הגוש הסוביטי שום פרויקט רציני חדשני לא יוצא לפועל
אם עכשיו הם מקום שני בחלל בתחומים מסוימים עוד מעט גם הודו וגם סין יעברו אותם הם יעברו למקום רביעי
ובהמשך גם מאחורי האיחוד האירופאי

אילת ת\"א
Guest

בקרוב( עוד 400 שנה ) אצלנו…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: