Roojoom מציגה תוכן באופן שונה משהכרתם [Microsoft Azure]

הסטארטאפ הישראלי Roojoom עוזר למשתמשים ליצור, לגלות ולצרוך את כל התכנים המעניינים אותם באינטרנט, באמצעות אתר יחיד ומעוצב.

מקור: יח"צ

מקור: יח"צ

שם החברה: Roojoom

פיץ' במשפט: מארגנים למשתמשים את אוטוסטרדת המידע.

כיצד משתמשים בפלטפורמת Azure: החברה מציעה פתרון מבוסס ענן שבו כלל השרתים המנוהלים ומציגים למשתמשים את המידע הרלוונטי יושבים על גבי שרתי Azure, ומאפשרים גישה מהירה וחלקה.


מקור: יח"צ

מקור: יח"צ

אחד מהיתרונות שהביא איתו האינטרנט הוא גם אחד מהחסרונות המשמעותיים ביותר. כיום, המשתמשים מוצפים בהררי מידע, מיליארדי אתרים ואין-ספור מאגרי מידע לכל שאלה, תהייה, בקשה, או סתם חיפוש אקראי באינטרנט של עוד תמונת חתולים. בעוד שלרובנו יש רשימה ארוכה של מועדפים, ברוב המקרים גם שם יש יותר מידי קישורים שרובם הולכים לאיבוד, ופיסות מידע מעניינות אינן מגיעות אלינו.

חברת הסטארטאפ הישראלית Roojoom מציגה למשתמשים פלטפורמה המאגדת את כל המידע הרלוונטי תחת קורת גג אחת, ובכך מאפשרת למשתמשים, לקוחות פוטנציאלים ואפילו חברות להציג את כל המידע הרלוונטי אליהם ואודותיהם, במקום אחד ויחיד, להתעדכנות מהירה וחווית קריאה חדשה.

מחברים את הנקודות

במידה ומשתמש רוצה היום למצוא תשובה לשאלה ספציפית הוא יכול לעשות זאת באמצעות מנועי החיפוש השונים הקיימים ברשת, בצורה מהירה ופשוטה. אך במידה והמשתמש רוצה לקבל מידע נוסף בנושא מסויים, לחקור אותו לעומק או אפילו להעשיר את עצמו באמצעות יותר מידע, יהיה עליו להתחיל להכנס לאינספור אתרים וכתבות, בתקווה שאלה אכן יוכלו להציע את המידע הרלוונטי עבורו.

Roojoom הישראלית נולדה מהצורך הפשוט של סידור ושיתוף מספר רב של קישורים באותו הנושא, מבלי ללכת לאיבוד בנבכי האינטרנט ולפתוח למעלה מ-10 טאבים שונים לנושא אחד ספציפי. החברה מציעה למשתמשים כלי מקוון, שהוא למעשה אתר האינטרנט של החברה, המאגד את כל התוכן הרלוונטי ל"מסלול" אחד בו יכול המשתמש לנווט בכל יום מחדש.

כלומר, המשתמשים יכולים לאגד תחת נושא אחד את כל האתרים, הכתבות, המאמרים, הסרטונים והתכנים המעניינים אותם, ביחד עם הערות ותובנות אישיות – ואת המידע הזה, המתעדכן בזמן אמת, לחלוק עם חברים ומשתמשים ביחד עם אותן תובנות והערות מצד המשתמש שיצר את האוסף.

באתר החברה, לאחר הרשמה קצרה, יכולים המשתמשים ליצור מסלולים המבוססים על נושאים שונים בהתאם לתחומי העניין שלהם. כך לדוגמה, תוכלו ליצור מסלול טכנולוגי המאגד את כל האתרים האהובים עליכם, ליצור מסלול מתכונים של כל המאכלים שתרצו להכין לקראת סוף השבוע ואף ליצור מסלול הורים, שילווה אתכם בתהליך ההתפתחות והגדילה של ילדיכם. המערכת תומכת בעשרות שפות שונות, בהתאם להעדפותיו האישיות של המשתמש.

עבור מנהלי שיווק, שהם למעשה קהל היעד העיקרי של החברה, הם יכולים לבנות מסלול המסביר על החברה וכולל כתבות, סרטונים ואפילו עמודים ספציפיים מאתר החברה עצמו, כך שהמשתמשים יכולים להכיר את החברה כפי שנגלת מעיניהם של מנהלי השיווק, ובכך למעשה ליצור קשר עמוק יותר מולם.

במידה ואין לכם את הזמן להכניס ידנית את כל האתרים המעניינים אתכם, מציעה החברה תוסף לדפדפן המאפשר לכם להוסיף את האתרים המעניינים בלחיצת כפתור, בתהליך דומה לשמירת האתרים המועדפים עליכם בדפדפן.

חשוב להבהיר כי נכון לעכשיו מדובר במוצר הנמצא בשלבי בטא, כך שאתם עלולים להתקל במספר בעיות ו"שיהוקים" בעת השימוש. החברה מבהירה כי היא עובדת ללא הפסקה על שיפור המוצר שלה, ומעודדת את המשתמשים לשתף אותה בפיצ'רים, אפשרויות ואפילו בעיות – על מנת שתוכל להבין מה בדיוק המשתמשים מחפשים, וכיצד היא יכולה לספק זאת עבורם.

Roojoom בפעולה. מקור: צילום מסך

Roojoom בפעולה. מקור: צילום מסך

מקלים על העומס

Roojoom נוסדה במרץ 2013 על ידי יובל שמש, מנכ"ל החברה, רמי ריקאנטי, מנהל המוצר ואור מאירוב, CTO. באופן שעלול להראות מעט "חריג" בנוף הסטארטאפים הישראלי, הגיל הממוצע בצוות הוא 36, כאשר השלושה הם אנשי משפחה עם ילדים. המטרה המשותפת של השלושה היא לפתור את בעיית עומס המידע באינטרנט באמצעות כלי שיעזור לחבר את פיסות המידע הרלוונטיות, לסדרן בסדר הגיוני ולאפשר למשתמשים להוסיף את הרשמים וההערות שלהם.

לפני כחודשיים השיקה החברה את גרסת הבטא שלה, ונכון להיום היא עדיין נמצאת בשלבים הראשונים של למידת אופן השימוש במוצר ופיתוחו בהתאם. בשלב זה מקדישה Roojoom את מירב הזמן בלמידת המשתמשים השונים, הצרכים שלהם ודפוסי השימוש שלהם, על מנת להפוך את המוצר לטוב ביותר עבורם.

נכון להיום לחברה מאות משתמשים פעילים, המייצרים תכנים באופן קבוע אותם משתפים עם חבריהם במגוון המדיות והרשתות החברתיות. לחברה מספר מתחרות בשוק, כגון Scoop.it, Pearltrees, List.ly, Storify ואחרות המאפשרות למשתמשים לאסוף תכנים מרחבי האינטרנט ולסדרם לפני נושאים. בשונה מהן, Roojoom מאפשרת לסדר את התכנים בתוך יחידות תוכן בודדות המאפשרות הפרדה בין נושאים שונים, ולימודים מנקודת ההתחלה ועד הסוף.

יובל מבהיר כי היתרון האמיתי של Roojoom הוא בחווית השימוש. המתחרים מאפשרים ליצור רשימות קריאה, אך בסופו של דבר הקורא פתח כל אלמנט ברשימה זו בחלון נפרד, כאשר ליוצר אין יכולת לקבוע באיזה סדר יקראו התכנים או ללוות את הקורא במהלך הקריאה. לעומת זאת חווית הקריאה בתוך Roojoom דומה לקריאת ספר, אותו קוראים פרק אחרי פרק באופן שבו מחבר הספר התכוון שנקרא, כאשר הערות המחבר מלוות אותנו בד בבד.

ההתמקדות העיקרית של החברה היא בעולם ה-Digital Marketing שעוסק בעיקר בתוכן. קיימים המון אתרים וחברות רבות מתבקשות לייצר תוכן על מנת למשוך את המשתמשים, למרות שיש מספיק מידע והפניות ברחבי האינטרנט. באמצעות Roojoom יכולות החברות לשתף פיסות תוכן ממגוון אתרים, במגוון שפות ובכך למעשה ליצור סיפור ייחודי לחברה הרלוונטי לה, למוצריה וכמובן ללקוחותיה.

את האוספים השונים יכולים האתרים להטמיע ישירות באתריהן, כך שכל הטראפיק נשאר בגבולות האתר שלהם. ובל מוסיף כי הודות לחווית הקריאה, נתוני החברה מציגים בבירור שזמן השהייה וכמות התכנים הנקראים באמצעות הפלטפורמה גבוהים פי 4 בממוצע. כאשר כיום זמן השהייה הממוצע עומד על כ-20 שניות, בעוד שבאמצעות הפלטפורמה מעריכה החברה כי המשתמשים נשארים בממוצע 10 דקות באתר, ונחשפים להרבה יותר תכנים באמצעות דפדוף בין הנקודות במסלולים השונים.

בצד העסקי, כל חברה או בעל עסק האחראי למסלול עושה זאת תחת המיתוג הפרטי שלו. כך לדוגמה, בעוד שחברה מסויימת תשאב תכנים מאתרים שונים ברחבי האינטרנט, המסגרת שתקיף אותם תהיה של המותג האישי שלו ותכלול לוגו, פרטי קשר ומידע נוסף. כך המותגים מקבלים חשיפה גבוהה לאורך זמן, ללא פגיעה בתהליך הקריאה של המשתמש.

נכון להיום החברה גייסה Seed ממספר משקיעים פרטיים, ובעוד שלחברה מספר חברות גדולות שהתחילו להשתמש בשירותיה, היא עדיין בודקת את אפשרויות המוניטיזציה והמודל העסקי שלה.

וידאו: What is Roojoom Video?

הכתבה בחסות Microsoft Azure

פלטפורמת הענן של מיקרוסופט, מאפשרת לכם לבנות ולנהל יישומים במהירות ברשת מרכזי הנתונים המנוהלים של החברה. הפלטפורמה מאפשרת לבנות יישומים באמצעות כל מערכת הפעלה, שפה או כלי וניתן לעשות בה שימוש בדרכים רבות ומגוונות – החל מהרצת מכונות וירטואליות לפיתוח ובדיקה, ועד לבניית אתרי אינטרנט וניהול והפצת מדיה.



למידע נוסף אודות Windows Azure
Windows Azure ב-4 צעדים פשוטים
לבלוג של Windows Azure בעברית

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 Comments on "Roojoom מציגה תוכן באופן שונה משהכרתם [Microsoft Azure]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
חיים
Guest

אחלה חבר'ה עם אחלה מוצר!
שיהיה בהצלחה!

זהבית
Guest

כלי נהדר, כשמתחילים להשתמש לא מבינים איך הסתדרנו עד היום בלי רוג'ום….

wpDiscuz

תגיות לכתבה: