righTune מגייסת 700 אלף דולרים, תוסיף לכם מוזיקה לגלישה ברשת [גיוס]

חברת הסטארטאפ הישראלית righTune משלימה סבב גיוס בגובה 700 אלף דולרים במטרה לשלב באתרי האינטרנט השונים את אחד מהאלמנטים האהובים על כולנו: מוזיקה.

מקור: יח"צ

מקור: יח"צ

עבור רבים מאיתנו, ההסתובבות בקניון לא נועדה לשם חיפוש קונקרטי של מוצר לרכישה, אלא כמשהו מהנה שעוזר לנו להעביר את הזמן ולהתרשם מהסחורה המוצעת במגוון החנויות השונות. לצד הצבעים, האורות והעיצובים השונים מחנות לחנות יש אלמנט אחד בכלל החנויות הללו שייתכן וכבר למדתם להתעלם ממנו: המוזיקה ברקע.

כיום, כשרוב השוטטות והרכישות של המשתמשים מתבצעות באמצעות רשת האינטרנט, חברת הסטארטאפ הישראלית righTune רוצה לאפשר לגולשים להנות לא רק מהעיצוב והצבעים המושכים את העין, אלא גם ממנגינת רקע שתנעים את זמנם של הגולשים, ותקדם רכישות עבור בעלי החנות עצמם.

מוסיפים מוזיקה לאינטרנט

מוזיקה היא אחד מהדברים האהובים על כולנו, והיא נמצאת בכל מקום בו אנו נמצאים – החל מבית הקפה בשכונה, דרך חנות הבגדים האהובה עלינו ועד מכון הכושר אליו אנו מגיעים (או לפחות מנסים להגיע) מידי ערב. על פי מחקר של חברת גאלופ, 33 אחוזים מהרוכשים בחנויות השונות מעידים על כך שהמוזיקה המתנגנת ברקע משפיעה מאוד על ההחלטה האם להשאר בחנות ולבצע רכישה, או להמשיך אל בית העסק הבא.

מחקר שבוצע על ידי המגזין "הפסיכולוגיה של המוזיקה" הניב תוצאות דומות הרלוונטיות לגולשים ברשת האינטרנט. כחלק מהבדיקות שבוצעו במסגרת המחקר, התגלה כי השמעת מוזיקת ג'אז לגולשים באתרי תיירות הובילה לגידול של עשרות אחוזים בהזמנת חדרי מלון. כלומר, מתברר כי מוזיקה המתנגנת ברקע האתר תורמת גם בעולם הווירטואלי לחיבור בין הגולש לאתר בו הוא גולש, וכתוצאה מכך עוזרת לרווחים ולבניית מערכת היחסים בין הלקוחות החדשים למותג.

בדיוק בנקודה זאת נכנסת לתמונה חברת righTune הישראלית, המעוניינים להציע לגולשי האתר חוויה עשירה יותר, ולבעלי האתר אפשרות להגדיל את הכנסותיהם ויצירת חיבור מעט יותר עמוק עם הלקוחות. החברה מסבירה כי לאור העובדה שההחלטה של הרוכש הפוטנציאלי הינה רגשית ופחות רציונאלית, אתרי האינטרנט צריכים לשים דגש על הנעמת חווית הגלישה – ומוזיקה היא בהחלט אלמנט שיכול לתרום לכך.

מנעימים את הגלישה. מקור: יח"צ

מנעימים את הגלישה. מקור: יח"צ

נכנסים לקצב

השירות אותו מציעה righTune מאפשר הזרמת מוזיקה, עדינה וכזאת שאינה משתלטת או תופסת יותר מידי מתשומת הלב של גולשי האתר, באמצעות נגן אותו ניתן לשלב בכל עמוד ובכל מקום באתר. במקביל להשמעת המוזיקה ו"מאחורי הקלעים", החברה למעשה לומדת את דפוסי הגלישה של המשתמשים לצד היצירה המושמעת במקביל.

האלגוריתם אותו פיתחה החברה מעבד את המידע ומסוגל ללמוד באופן שוטף ובזמן אמת את ההשפעה של היצירות המוזיקליות על התנהגות הגלישה באתר, ובכך למעשה לסווג את הפרופילים השונים של הגולשים ושל האתרים עצמם. הנגן למעשה מותאם בצורה אישית לכל גולש וגולש על פי אותם דפוסי גלישה וניתוחים, כך יכול להציע את השירים האידיאליים לבתי עסק ספציפיים, שישפיעו על המשתמשים ויעודדו אותם לבצע רכישות ולהתחבר למותג.

בעלי האתר המטמיעים את הנגן מקבלים גישה לדשבורד המציג את כל המידע הרלוונטי, הכולל את השינויים במדדים העסקיים לאורך הזמן, וכמובן את רשימת "הלהיטים" או השירים המוצלחים ביותר שהובילו לגידול המשמעותי ביותר בתוצאות העסקיות ובכספים שהושקעו בחברה.

בנימה אישית, אנו חייבים להודות כי כשזה מגיע למוזיקת רקע המגיעה מאחד הטאבים הפתוחים שלנו, מדובר באלמנט שהופך אותנו בעיקר לעצבניים בנסיון לאתר את אותו טאב סורר. אז נכון, החברה מציגה את נגן המוזיקה שלה בצורה בולטת ומאפשרת לגולשים להפסיק אותו בכל שלב שהוא, והמדדים שלה מעידים על עלייה באחוזי הרכישה והמעורבות של הגולשים – אבל כנראה שזה תלוי בסוג הגולשים והאם הם כבר מאזינים למוזיקה האהובה עליהם באוזניות או לא.

מהעולם הפיזי לעולם המקוון

חברת righTune נוסדה ב-2010 על ידי ארז פרלמוטר, בעזרתם של גנדי טריפון ויוסי ברק. השלושה היו מעורבים במתן ייעוץ עסקי לקמעונאים בעולם הפיזי, וייעצו להם כיצד ניתן להעלות את המכירות בחנויות הקיימות – כאשר גם כאן מוזיקה הייתה אחת מהאפשרויות הראשונות.

לאחר ששילבו את המוזיקה המתאימה והרלוונטית לכל בית עסק הצליחה לגרום להעלאת הפדיון, מה שהוביל לבקשות שהגיעו מקמעונאים רבים אודות שילוב המוזיקה המתאימה בבית העסק שלהם. השלושה הבינו כי מדובר בצורך משמעותי, אליו שילבו את היכולת לבצע מדידה ושיפורים בעולם המקוון – מה שלדבריהם הופך את הכלי שלהם לטוב יותר וכזה שמשתפר ככל שיותר ויותר גולשים משתמשים בו.

ממשק הניהול של בעלי האתרים. מקור: יח"צ

ממשק הניהול של בעלי האתרים. מקור: יח"צ

לא חוששים מתחרות

קהל היעד של החברה, לפחות בשלב זה, הוא אתרי תוכן, תדמית ומסחר אלקטרוני. נכון להיום החברה מתמקדת בעסקים בתחומי התיירות, אירוח, ספא, מסעדות, אופנה ועיצוב – עסקים בהם האווירה והרגש משחקים תפקיד משמעותי לקראת הרכישה, ועסקים אשר כבר כוללים מוזיקה בחנויות הפיזיות שלהם.

בעוד שלחברה מתחרים פוטנציאלים רבים הכוללים חברות המספקות שירותי מוזיקה לעסקים בעולם הפיזי לצד חברות סטרימינג כגון פנדורה או Spotify, במידה ואלה יביעו עניין בהתרחבות לעולם העסקי, righTune מסבירה כי נכון להיום היא השחקנית המרכזית בשוק עם פתרון הממוקד לשוק העסקי, B2B. כבר היום החברה אוחזת במספר רב של לקוחות ומידע בכל הנוגע להעדפות המוזיקליות של המשתמשים, מה שמאפשר לה להציע את הפתרון האידיאלי לכל בית עסק שיעזור להגדיל את הרווחים.

נכון להיום החברה מציעה את שירותיה בחינם, והיא מונה למעלה ממיליון לקוחות שהטמיעו את נגן המוזיקה באתר האינטרנט שלהם. במהלך השנה הבאה מתכננת החברה להתחיל לגבות תשלום חודשי קבוע, בהתאם למספר הגולשים באתר – אך במידה ויש לכם אתר אינטרנט, תוכלו להתנסות במוצר כבר עכשיו ולראת האם הוא אכן תורם לכם, והאם הוא מגדיל את מעורבות -הגולשים.

פרלמוטר מסביר כי מנסיונה האישי של החברה, היא הצליחה לגרום לעלייה של עד 15 חוזים במדדים העסקיים של האתרים השונים שהטמיעו את הנגן, הודות לכך שהשמיעו לו את "יצירת הזהב" המותאמת לו אישית שגרמה לו לפתח את הארנק וכמובן, לחייך. עוד הוסיף פרלמוטר כי בעוד שלטכנולוגייה של החברה יישומים רבים, המטרה של righTune היא לפצח את מנגנון הרגש האנושי, ולמצוא מהם האלמנטים היכולים לייצר רגש ומוטיבציה לכל סוג של התנסות אנושית.

נכון להיום החברה גייסה 700 אלף דולרים מחברת קפיטל פוינט בשיתוף המדען הראשי. החברה מתכננת להשתמש בסכום הכסף הנוכחי על מנת להרחיב את מערך השיווק והמכירות וכמובן על מנת לבסס את המותג, להגדיל את נתח השוק ולהמשיך לפתח ולשפר את המוצר.

GeekCon

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 Comments on "righTune מגייסת 700 אלף דולרים, תוסיף לכם מוזיקה לגלישה ברשת [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יורם סבירסקי
Guest
יורם סבירסקי

אני אמנם משתמש ביועץ מוזיקלי אנושי לעסק שלי, אבל חד משמעית מוזיקה נכונה משפיעה על מכירות האתר שלי.

שמרית אור
Guest

מיותר בהחלט וגם מטריד

wpDiscuz

תגיות לכתבה: