RepStamp תעניק לכם ציון אחד לכל השווקים ברשת [Geektime Conference]

בדומה ל-Klout, חברת הסטארטאפ הישראלית RepStamp רוצה להתחבר לכל המקומות בהם אתם מעניקים שירות ולתת לכם ציון עסקי כולל בכל הפלטפורמות.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מוניטין ברשת (Online Reputation) הוא אחד מהגורמים החשובים ביותר במכירות דרך רשת האינטרנט ואחד מהנכסים החשובים ביותר של בתי עסק ומוכרים פרטיים באינטרנט, לצד המוצרים עצמם, כמובן. המוניטין משקף הרבה פעמים את איכות המוצרים, איכות השירות בבית העסק, אחריות, טיפול בתקלות ומהירות התגובה. הרבה פעמים, צרכנים מבססים את בחירת החנות ממנה ירכשו מוצר מסויים, על בסיס הציון של החנות.

חברת הסטארטאפ הישראלית RepStamp זיהתה צורך בשוק, על פי דבריהם, בעקבות כשל הנובע מריבוי הזהויות השונות אותם כל אחד מאיתנו מחזיק ברשת האינטרנט. לדוגמא, לכל אחד מאיתנו יש ישות פייסבוק, ישות טוויטר, ישות ב-Google Plus, ישות בלינקדאין וישות ברשתות החברתיות השונות, ושירותים שונים כגון Klout מנסים לאחד את הפעילות של המשתמשים בכל השירותים הללו ולשקף איזשהו ציון. ב-RepStamp מנסים לעשות את אותו דבר, פשוט עבור בעלי העסק הנמצאים בערוצים השונים הקיימים ברשת האינטרנט ובכך לתת ציון כולל לבעל העסק.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

ציון אחיד לכולם

RepStamp הוקמה בשנת 2012 על ידי בן שניצר (מנכ"ל), בעל תואר בכלכלה מהמרכז הבינתחומי ובעל נסיון בניהול צוותים טכנולוגיים ופיתוח עסקי, דן בנג'מין (CTO), בוגר 8200 ובעל תואר במדעי המחשב ובועז כהן (COO), בוגר ממר"ם ובעל תואר במשפטים ומנהל עסקים. החברה הוקמה מתוך תכנית Zell של המרכז הבינתחומי בהרצליה, בדומה למספר סטארטאפים אחרים כגון Wibiya שנרכשה על ידי קונדואיט, Feex שגייסה לאחרונה 3 מיליון דולרים, Roomer שגייסה 2 מיליון דולרים וכו'.

"אנשים לא רק קונים ומוכרים ברשת, אלא מציעים את מרכולתם הפרטית, את שירותיהם, משכירים דירות או חדרים בדירות. שווקי המכירה ברשת נמצאים בצמיחה מתמדת, אם ניקח לדוגמא את השוק האמריקאי, 71 אחוזים מהאמריקאים צורכים דרך רשת האינטרנט" מספר שניצר. "עם זאת, כל השווקים החדשים הללו מבוססים לחלוטין על האמון בין המשתמשים שלהם, אמון ומוניטין הם הדלק של המערכת הזאת. לכן, כמות הזהויות שכל אחד ואחת מאיתנו מחזיקים הולכות וגדלות בצורה הבלתי ניתנת לשליטה."

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

מורידים את חסמי הכניסה לרשתות חדשות

כיום, ברוב הפלטפורמות יש מערכת דירוגים עצמאית, אשר מבוססת בדרך כלל על משוב מהמשתמשים. הבעיה, לדברי החברה, היא שהמערכות הללו הן אוטונומיות אל עצמן, כאשר בניית רייטינג הוא תהליך ארוך הדורש השקעה רבה ונוצר מצב אידיאלי שבו בתי עסק מצליחים באיביי, לדוגמא, יפתחו דף עסק באמזון אך יתחילו מאותה נקודת הדירוג. "למשתמשים בעצם אין כל יכולת ליצור מותג אחיד שמנוהל בצורה יעילה בין פלטפורמות. אין זהות אחת, שכמו בעולם האמיתי נוכל לקחת איתנו לאן שנלך – וזהו בדיוק כשל השוק ש-RepStamp באה לפתור, אנחנו מחברים את כל הסביבות בהן בתי העסק עובדים, ביחד."

הפתרון של RepStamp מחולק, למעשה ל-3 שלבים. השלב הראשון הוא אגרגציה של כל הנתונים הקיימים אודות המשתמש ברשת האינטרנט (חשבונות ב-Marketplaces כגון איביי ואמזון, רשתות חברתיות, ועוד) ואיסופם למערכת. השלב השני הוא יצירת זהות אינטרנטית אחידה וחישוב ציון מוניטין אחיד (RepStamp Score) המבוסס על אלגוריתם מוניטין שפותח בחברה. השלב השלישי הוא הפצה ל-Marketplaces נוספים – המשתמש יכול לקחת את הציון שלו מתוך RepStamp ולפרסם אותו בדף העסק שלו, כמדד לאמינות ושקיפות.

החברה השיקה את הפלטפורמה שלה לפני כשישה חודשים, כעת, RepStamp תומכת בהצגת מידע ממקורות מידע רבים. "עבור מוכרים ברשת הוא מוריד את מחסום הכניסה העצום ל-Marketplaces חדשים, ועבור ה-Marketplaces עצמם, הפתרון עוזר למשוך משתמשים חדשים תוך הורדת מחסום הכניסה, ביצוע יותר עסקאות במערכת עם עלייה מוכחת באחוזי ההמרה, וכן מערכת ניהול סיכונים על משתמשים חדשים."

וידאו: הכירו את RepStamp

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

1 תגובה on "RepStamp תעניק לכם ציון אחד לכל השווקים ברשת [Geektime Conference]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
שמרית אור
Guest

עלוקות על הגב של הסוחרים. ייעלמו יותר מהר ממזה שהופיעו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: