7711742373 בין מציאות לדמיון: Surreality הוא טרנד תמונות ויזואלי-פסיכודלי | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

בין מציאות לדמיון: Surreality הוא טרנד תמונות ויזואלי-פסיכודלי

אנחנו חיים במקביל בשני עולמות: מציאותי ודיגיטלי, כשהייצוגים הוויזואלים, שמשמשים גם מותגים שונים, מתאימים את עצמם לעידן המורכב הזה. קבלו את הטרנד החדש בתחום הוויזואל

liquid dress

קרדיט צלם\תמונה: Mark Mawson, Getty Images Israel

מאת ורד טפליצקי, Getty Images Israel

בעבר המדיה המסורתית הייתה האפשרות היחידה למספר אנשים מועטים להשמיע את קולם. כיום מיליוני נקודות מבט, רעיונות ופרספקטיבות הפכו נגישות במגוון רב של ערוצים ופלטפורמות, וכבר אין צורך לעקוב אחרי קבוצות "המשפיעים" כיוון שיש גישה לקהל גדול ומגוון אף יותר ממש במפתן דלתנו.

העידן הדיגיטלי מאופיין בקצב מהיר ומתחלף ולכן האופציות הן לא רק רבות מספור, אלא גם נעלמות במהירות. אנו יכולים לייצור ולמחוק זהויות בלחיצת כפתור; יש לנו היכולת להיות מי שנרצה לכמה זמן שנרצה או לאייש פרסונות רבות בו זמנית. אין אפילו צורך להשתמש במילים, השימוש באימוג'י יכול להעביר את המסר שלנו בצורה מדויקת מספיק.

Black Male Athlete in Surreal Landscape

קרדיט צלם\תמונה: Tara Moore, Getty Images Israel

Surreality – ריאליזם סוריאליסטי הוא טרנד אסתטי המתייחס לצורה שבה אנו מבינים באופן ויזואלי את הדרכים החדשות בהן אנו צורכים תרבות ומשתפים מידע. ממש כפי שטרנד זה ניסה לתרגם את תת ההכרה כדי להבין את המודע, כך הטכניקות הוויזואליות שמעצבות את הטרנד הנוכחי פותרות את הדואליות שאנו חווים כעת, כאשר חלק ניכר מחיינו הוא דיגיטלי.

האינטרנט שיבש את הנרטיבים המרכזיים שעיצבו את חיינו, הפך את השטח הדיגיטלי לדמוקרטי ויצר זירה לא לינארית וללא היררכיה, שבה האינדיבידואל – ולא תאגידים – נמצאים בחזית. דוגמה מצוינת היא טקס ה-MTV בשנת 2015, שהיה מלא בתמונות סוריאליסטיות והראה כיצד המיינסטרים לווה סממנים מתרבות האונליין. בשימוש בשיטות המתייחסות לתופעת האונליין, כגון גיפים וממים, מותגים יכולים להתחבר לרוח הזמן ובכך למצב את עצמם בקדמת התחום הוויזואלי העכשווי.

Pomegranate and Rambutan fruit

קרדיט צלם\תמונה: Tara Moore, Getty Images Israel

אנו רואים את הריאליזם הסוריאליסטי קורם עור וגידים במגוון דרכים. בני אדם הם יצורים מורכבים ובלתי צפויים, ולכן אך מתבקש כי גם מותגים ישתמשו בוויזואלים כאלו. בחזית הוויזואליה הזו נמצאים קולאז'ים סוריאליסטיים אשר שואבים השראה ממקורות רבים ומגוונים, ואינם מסתמכים על מקור אחד כליבת הסטייל שלהם. דוגמה טובה לשימוש זה היא בית האופנה Kenzo אשר ידוע בשימוש נכון בטרנד הריאליזם הסוריאליסטי, ומציג לצופה תמונות פסיכודליות שגורמות לו "לצלול" לתוכן ושפונות לקהל רחב וגלובלי על ידי התעלות מעל ז'אנרים. בעידן בו הטכנולוגיה מבטלת לאיטה את האופציה לגילוי מקרי, קומפוזיציות משונות אילו מציתות שוב את ההנאה שאנו חשים כשאנו חווים את הבלתי צפוי.

Multiple of woman playing tennis hitting forhand

קרדיט צלם\תמונה: Nisian Hughes, Getty Images Israel

רכיב נוסף של טרנד אסתטי זה הוא חזרתיות. טרנד זה הופך להגיוני בעידן בו אנו מוצפים בוויזואלים. החזרתיות מאזכרת את כמות התמונות האדירה שאנו רואים ואת המהירות בה אנו צורכים אותן. גבולות הם רעיון מיותר בעולם הדיגיטלי, ועל ידי שימוש בחזרתיות אנו מנסים לדמיין את האינסוף. אנו שואבים דפוסים מעולם הביג דאטה כדי לנסות להבין עתיד ללא גבולות ומעצורים. בזמן שאנו מחפשים להבין את הדואליות של האישיות שלנו, הן במרחב הדיגיטלי והן בעולם החומרי, אנו רואים חזרתיות בשימוש בפורטרטים. ריבוי פורטרטים משמעותו הצגה של מורכבות ההתנהגות האנושית על כל רבדיה: דמויות מרובות פנים והפכפכות המתאפיינות בנון קונפורמיזם, סטירה והכללה.

Butterfly

קרדיט צלם\תמונה: yulkapopkova, Getty Images Israel

משיכתו של טרנד זה היא עמוקה ורחבת ידיים. העוצמה מרובת הפנים של ויז'ואלים אלו מאתגרת את הצפיות ובמקרים רבים מציתה יצירה של גיפים וממים, ובכך מזמינה את הקהל להשתתף בתהליך זה ולשתפו. על ידי לקיחת ההיבטים החיוביים של העידן המודרני ושימוש בהם כמשקפת לעתיד, מתאפשר למותגים לצאת תחת צל העבר ולצעוד ביושר והגינות לעבר תחומים לא ידועים.

 

הכתבה בחסות Getty Images Israel

Getty Images Israel היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת Getty Images Israel העולמית המהווה את מאגר הצילומים, הסרטים והאודיו הגדול והאיכותי בעולם. בין השירותים הניתנים ניתן למצוא תמונות עיתונות וקריאייטיב, מאגרי ענק של אוספי תמונות כגון ה-BBC ו -Contour תמונות מיוחדות של אישים מפורסמים, מאגרי מוסיקה וסאונד אדירים ואין סוף של קטעי וידאו מרחבי העולם. בנוסף Getty Images Israel היא הנציגה של מאגרי התמונות IStock ו-ThinkStock שניהם מבית Getty Images העולמית. חדשנות היא חלק מה-DNA של Getty Images Israel וכך באופן תמידי היא מחפשת הזדמנויות חדשות להעביר לאוהבי הצילום המרהיב את התוכן הטוב ביותר בעולם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה on "בין מציאות לדמיון: Surreality הוא טרנד תמונות ויזואלי-פסיכודלי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יוני
Guest

אני חושב שהניצול היעיל ביותר והשימוש הנרחב ביותר בסוראליזם באומנות ובתמונות דווקא נעשה ע"י תאגידים ולא ע"י אינדבדואלים. בימדה מסויימת, ישנה הרגשה כי האינדבידואל הפך לחלק אינטגרלי מהתאגיד. את יכולה לחוש קונפורמיזם צרוף כשאת רואה שאין הפרדה כשמעצבת אופנה יוצרת מם ב-reddit או תמונה ב-devian art וכשהיא מעצבת קולקציה חדשה.

לטעמי, אין הגיון או כוונה תחילה בעת עבודה על יצירה סוראליסטית, אני חושב שמתחילים עם משהו בסיסי (תמונה אחרת או אפילו כתבי צבע על קנבס דיגיטלי) ומשחקים עם פילטרים ומסכות עד שיוצא משהו זר

wpDiscuz

תגיות לכתבה: