קוויקסי הישראלית מגייסת 50 מיליון דולרים [גיוס]

Quixey, המציעה מנוע חיפוש לאפליקציות, משלימה סבב גיוס שלישי בסך 50 מיליון דולרים.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

חברת הסטארטאפ הישראלית קוויקסי (Quixey), המציעה מנוע חיפוש לאפליקציות, משלימה סבב גיוס שלישי בסך 50 מיליון דולרים. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קבוצת עליבאבא (Alibaba), העומדת מאחורי אתר המסחר הסיני הגדול ביותר בעולם.

עוד בגיוס הנוכחי השתתפו גם קרן GGV Capital לצד המשקיעים הקודמים הכוללים את Innovation Endeavors, TransLink Capital – קרן ההשקעות של אריק שמידט ו-U.S. Venture Partners. עד היום גייסה החברה הון בסך 74.2 מיליון דולרים.

מוצאים את האפליקציות

קוויקסי הישראלית נוסדה ב-2009 על ידי תומר כגן ולירון שפירא, והיא עומדת מאחורי פיתוח מנוע חיפוש לאפליקציות. בעוד שהרעיון נשמע קצת מוזר ואולי אפילו מיותר, השירות של החברה פונה לא רק למשתמש הפרטי אלא גם לחברות וארגונים המעוניינים למצוא את האפליקציות המתאימות לצרכיהם, או לברר מעט יותר אודות המתחרים בשוק.

בניגוד למנועי החיפוש הרגילים בהם המשתמשים מתבקשים להכניס את שם האפליקציה, קוויקסי מאפשרת חיפוש באמצעות הכנסת מאפייני האפליקציה הרצויים כגון אפליקציות המתחברות לרשת, אפליקציות המציעות משחק מול חברים או אפילו אפליקציות העוסקות בבעלי חיים – ולקבל את התוצאות המתאימות, בפלטפורמה הרצויה.

אחד המאפיינים הייחודים של מנוע החיפוש הוא שלצד התמונות ושם האפליקציה, ניתן לקבל תיאור מלא כיצד ניתן להשתמש בה ומה בדיוק היא מציעה למשתמשים. המידע נאסף ממספר מאגרי מידע כגון אתרי חדשות, סיקורי אפליקציות וכדומה – כך שמיועד "להשלים את החסר" עבור משתמשי הקצה ועוזר להם להבין האם אכן מדובר באפליקציה שתתאים לצרכיהם, או לא.

לצד החיפוש החופשי, יכולים המשתמשים להתאים את התוצאות על פי פילטרים שונים כגון אתר ספציפי שסקר את המוצר, אפליקציות הזמינות להורדה רק בחנות או בפלטפורמה מסויימת ואף לבדוק מאפיינים שונים, לדוגמה האם האפליקציה מותאמת לעבודה עם דרופבוקס, Google Drive או כל אלמנט אחר לו זקוקים המשתמשים.

מנוע החיפוש תומך בכל חנויות האפליקציות הפופולאריות כיום, החל מ-Google Play דרך אפליקציות המותאמות לאייפון או אייפד ועד אפליקציות למכשירי בלאקברי ו-Windows Phone בפלטפורמה הסלולרית. אך הישראלית אינה מתמקדת בתחום המובייל בלבד, ומציעה למשתמשים למצוא את האפליקציות המתאימות להם גם בפלטפורמת הדסקטופ, תוספים לדפדפן ואפילו אפליקציות ייעודיות לווב.

ממשיכה להתפתח

באוגוסט האחרון השיקה החברה יוזמה בשם AppURL שנועדה לחבר בין אפליקציות נייטיב לאינטרנט, באמצעות קישורים מותאמים. כלומר, אם עד היום המשתמש היה צריך להפעיל את האפליקציה הרצויה בצורה ידנית, ולנווט אל התוכן המתאים לו בתוך האפליקציה – עם AppURL יכול המשתמש להגיע ישירות אל התוכן המתאים לו, ללא הקלקות מיותרות וישירות מהדפדפן.

לפני כשנה רכשה אפל את אחת מהמתחרות העיקריות של קוויקסי, Chomp, בכ-50 מיליון דולרים. בהתחשב בעובדה שקוויקסי קיבלה כעת השקעה בסכום דומה, אפשר להגיד בוודאות כי מדובר על תחום מעניין ורלוונטי לשוק, במיוחד לאור העלייה המטאורית של תחום המובייל בכלליות ותחום האפליקציות בפרט.

וידאו: Quixey About Us

GeekCon

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 Comments on "קוויקסי הישראלית מגייסת 50 מיליון דולרים [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
איתן
Guest

שמישהו יסביר לי בשביל מה חברה צריכה לגייס 180 מיליון שקלים לפיתוח של כזה דבר ?

יותם
Guest

אתר טוב אבל 50 מליון דולר? לא קצת הגזימו?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: