לתפוס את הכסף: פוקימון גו תתחיל לשלב פרסומות וירטואליות

זה היה רק עניין של זמן: כשבוע לאחר השקת האפליקציה הממכרת, היוצרים מאחורי פוקימון גו מתכננים להוסיף ׳מקומות ממומנים׳ למשחק, כדי לאפשר למפרסמים למקם את העסקים שלהם על המפה ולמשוך לקוחות פוטנציאליים

מקור: פוקימון גו

מקור: פוקימון גו

בזמן שאתם מנסים ׳לתפוס את כולם׳ (באנגלית זה נשמע יותר טוב) בפוקימון גו, המפתחים מאחורי המשחק חושבים על דרכים נוספות על איך לעשות עוד כסף מהמשחק הפופולארי שלא מפסיק לשבור שיאים.

שופינג בדרך לפוקימון הבא

כאילו שהמשחק לא הניב מספיק רווחים לגופים המעורבים (נינטנדו ו-Ninatic), כשבוע לאחר השקת המשחק המפתחים נערכים למהלך די משמעותי; דווח כי החברה מתכננת לאפשר למפרסמים ליצור ׳מקומות בחסות׳ (sponsored locations) במטרה לנצל את מבול המשתמשים שמחפשים אחר פוקימונים בעולם האמיתי, ולהוביל את אותם אנשים אל בתי קפה וחנויות למיניהם; כך, שני הצדדים מרוויחים; בעלי מקומות הבילוי והמותגים השונים נהנים מ״טראפיק״ פיזי לעסקים שלהם, בעוד שמפתחי המשחק יכולים להעשיר את חשבון הבנק שלהם עוד קצת.

פוקימון גו כולל כבר עכשיו את האופציה לבצע רכישות ישירות דרך האפליקציה, אבל בראיון שנתן מנכ״ל Ninatic ג׳ון אנקה ל-Financiel Times  הסביר כי המודל החדש נועד להמריץ תנועת הולכי רגל למקומות בילוי, והחברות המפורסמות יחויבו על בסיס ״עלות לכל ביקור״ (Cost Per Visit), ממש כמו Cost Per Click בגוגל. נודע כי מספר מסעדות, פאבים וחנויות כבר משלמות כסף כדי ׳לשתול פתיונות׳ עבור שחקנים, וכפי הנראה עד כה התוצאות היו די מרשימות. לא מאוד מסובך להבין שמדובר היה כאן בהזדמנות פז עבור שני הצדדים, ולכן היה זה רק עניין של זמן.

סתם דוגמא להמחשה:

אם עדיין לא השתכנעתם בפוטנציאל הגבוה של המודל הפרסומי החדש, הנה מספר נתונים סטטיסטיים על המשחק שמשגע את העולם; פוקימון גו הפך לאחת מהאפליקציות המובייל הויראליות ביותר בכל הזמנים, ונחשב כעת למשחק הפופולארי ביותר בארה״ב אי פעם. מבחינת משתמשים, הוא עבר את כמות המשתמשים היומית של טוויטר, וחברת המחקר SensorTower  מדווחת על כך שאנשים מבלים (או מבזבזים) יותר זמן במשחק מאשר בפייסבוק, כפי שניתן לראות בטבלה מטה.

מקור: SensorTower

מקור: SensorTower

כמו כן, בעוד שכמות המשתמשים בפייסבוק עדיין גדולה פי כמה (1.51 מיליארד משתמשים), פוקימון גו, שנזכיר הושק רק לפני כשבוע, הותקן כבר למעלה מ-15 מיליון פעם. לפי Similar Web, המשחק הותקן ביותר מ-10% ממכשירי האנדרואיד בארה״ב, ובלמעלה מ-15% מכשירי אנדרואיד בשווקים אחרים כגון אוסטרליה וניו זילנד. בקיצור – נראה לנו שהפוטנציאל ברור.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

1 תגובה on "לתפוס את הכסף: פוקימון גו תתחיל לשלב פרסומות וירטואליות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אור
Guest

כיצד ניתן לבקש מהחברה הרשאה למכון חדש בבית העסק שלי?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: