מלחמות ה-VR: סוני מכרה יותר קונסולות מ-HTC ואוקולס ביחד

שנת 2016 היתה השנה שבה הגיע ה-VR להמונים. ומי שכבשה את הפסגה, היא דווקא סוני שנכנסה אחרונה למירוץ; בגזרת המכשירים הזולים, שלטה סמסונג ללא עוררין

playstation vr

אחרי שנים של ציפייה, אין ספק ש-2016 שמסתיימת השבוע היא השנה שבה תחום המציאות המדומה הגיע אל ההמונים. במהלך השנה השיקו 3 ענקיות טכנולוגיה, סוני, HTC ואוקולוס של פייסבוק את הקונסולות שלהן והצטרפו לגוגל ולסמסונג עם משקפי המציאות המדומה הזולים שלהן. עתה חושף לראשונה מחקר את נתוני המכירות של הקונסולות השונות.

למרות הכניסה המאוחרת, ה-Playstation VR במקום הראשון

ממחקר שפרסם מכון SuperData, ובודק את נתוני המכירות של הקונסולות המובילות בשוק, עולה כי חברת Oculus, שבשליטת פייסבוק, מכרה 355 אלף יחידות מקונסולת ה-Rift שלה, שהושקה במרץ השנה; היצרנית הטיוואנית HTC מכרה מקונסולת ה-Vive שלה, שהושקה באפריל השנה, כ-420 אלף יחידות ולמקום הראשון הגיעה סוני עם מכירות של 745 אלף יחידות של קונסולת ה-Playstation VR שלה. ההישג מרשים עוד יותר כאשר לוקחים בחשבון שהקונסולה של החברה היפנית הושקה רק באוקטובר השנה – כלומר, למרות שהיא הושקה כחצי שנה לאחר המתחרות, החברה הצליחה למכור כמעט כמו 2 המתחרות הגדולות שלה – ביחד.

סוני השיגה את הנצחון המוחץ בתחום הצומח בזכות מספר גורמים; ראשית, בזמן שהן HTC והן Oculus מכרו את הקונסולות רק באתרים שלהן, סוני השכילה לנצל את הפרישה שלה בנקודות המכירה הארציות ונהנתה מהמכירות; גורם נוסף הוא המותג של סוני, שבניגוד ל-HTC ול-Oculus, מזוהה עם קונסולות וגיימינג.

ערכת המציאות המדומה של סוני תשווק בישראל החל מה-24 בינואר ומחירה יעמוד על 2,399 ש״ח. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר רק במשקפי המציאות המדומה של סוני יחד עם הכבלים הנדרשים ואוזניות אך ללא הקונסולה עצמה. עבור החוויה המלאה תצטרכו להצטייד בקונסולת פלייסטיישן 4 (שנמכרת ב-1,700 ש״ח) ו-PlayStation Camera (שמחירה מתחיל ב-350 ש״ח). במילים אחרות, אם אין לכם כבר קונסולה של סוני, תצטרכו להיפרד בסך הכל מ-4,500 ש״ח כדי ליהנות מחווית המציאות המדומה של סוני.

סמסונג מלכת ה-VR להמונים

עם זאת, אם מסתכלים על כלל נתוני המכירות של VR בשנה החולפת, הרי שהחברה שמכרה הכי הרבה יחידות היא בכלל סמסונג עם משקפי ה-Gear VR שלה. על פי המחקר, סמסונג מכרה לא פחות מ-2.3 מיליון יחידות של המשקפיים. כזכור, ההבדל המרכזי בין המוצרים השונים הוא שה-Gear VR מתבססים על הסמארטפון של המשתמש ולא על קונסולה או מחשב גיימינג חזק, ולכן גם הם נגישים לקהל רחב הרבה יותר. בנוסף, סמסונג סבסדה לא פעם את המכשירים והציעה אותם כחלק מבאנדל – עסקת חבילה – לרוכשים סמארטפון מתוצרתה.

לקריאה נוספת:

 פלייסטיישן VR תנחת בישראל בחודש הבא. המחיר: 2,399 ש׳׳ח

יניב אביטל

הגב

3 Comments on "מלחמות ה-VR: סוני מכרה יותר קונסולות מ-HTC ואוקולס ביחד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יאפ
Guest

לא ציינתם שסוני רוכבת על ההצלחה של הפלייסישן 4, לרבים יש את הקונסולה וכעט הם רוחשים את הvr כמוצר נלווה בנוסף למה שכבר יש להם. חוץ מזה לרבים אין מחשב גיימינג חזק או כסף לרכוש אחד , מה שגם יוצא יקר בהרבה ופחות נוח מהמשקפיים של סוני.

דני
Guest

למרות שציינתם זאת, סמסונג לא שייכת להשוואה, באותה מידה יכלתם לכלול את הגוגל קארדבורד..

חיים
Guest

"השנה שבה הVR הגיע להמונים", לא, ממש לא, זו הכתבה שמשקפת לחלוטין בצורה מדויקת את איכות הכתיבה וההבנה הטכנולוגיותשיווקית בבלוג שלכם. VR לא נמצא אצל ההמונים, אפילו לא אצל חלק קטנטן מהם. VR היא טכנולוגיה בתחילת דרכה, וודאי באפסקט בשיווקי ומאידך גם הטכנולוגי. זה שאתם אישית קניתם קונסולות VR ושיחקתם איתם במשרד שלכם, זה שאתם דיברתם על זה ללא הרף כל השנה, זה שקראתם כתבות VR בכל בלוג אחר (טק קראנץ' וכו') לא הופך את ההערכה שלהם לגלובלית ונכונה. זה בדיוק הבעיה של הבועתיות הטכנולוגית.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: