שחקו ב-Warhammer Online בחינם

חברת Mythic, מפתחת המשחק ומפעילת העולם הוירטואלי של Warhammer Online הודיעה השבוע תוכנית חדשה אשר תאפשר כניסה ומשחק בלתי מוגבל בזמן (Endless Trial) בעולם המשחק Warhammer Online.

warhammerfreeנראה כי התחרות הקשה בעולם ה-Massive Multiplayer דוחקת את יצרניות המשחקים השונות למקומות שהן לא תכננו להגיע אליהן. כמות השחקנים הגדולה ב-World Of Warcraft של Blizzard רק הולכת וגוברת עם הזמן ושאר עולמות הפנטזיה האינטרנטיים לא רק שמאבדים כמויות לא קטנות של שחקנים, אלא גם לא זוכים לשחקנים חדשים מכיוון שרוב השחקנים החדשים מעדיפים את העולם הפופולארי של WoW. לפני כחודש הכריזה חברת Turbine, מפעילת העולם של Dungeons and Dragons Online כי היא תאפשר משחק חינם למשך תקופת ניסיון במטרה למשוך שחקנים נוספים אל המשחק.

חברת Mythic, מפתחת המשחק ומפעילת העולם הוירטואלי של Warhammer Online הודיעה כבר בחודש מאי כי מספר המנויים הפעילים במשחק, שהתחיל ב-750,000 , ירד משמעותית עד לרמה של 300,000 מנויים. במהלך החודשים האחרונים עבדה החברה על תסריטים שונים לגיוס מנויים חדשים והחזרת השחקנים שעזבו וכנראה שלאחר המהלך האחרון של Turbine, שאבה החברה את ההשראה והודיעה גם היא על תוכנית חדשה אשר תאפשר כניסה ומשחק בלתי מוגבל בזמן (Endless Trial) בעולם המשחק Warhammer Online. לפי הפרטים שפרסמה החברה באתר המשחק, הגרסה החינמית של המשחק תהיה מוגבלת להרפתקאות ותסריטי משחק של ה-Empire Vs. Chaos בשלב הראשון ולא תאפשר לשחקנים להיכנס לערים הגדולות במשחק או לשחק בתסריטי משחק אחרים. כמו כן, בגירסה החינמית יוגבלו השחקנים למשחק בשרתים ייעודיים לשחקנים המשחקים בגרסה ללא תשלום והם לא לשלוח הודעות אחד לשני או להשתמש בשירותי הבנק ובית המכירות הפומביות, אך יוכלו לקבל דואר ולבצע סחר חליפין ישירות עם שחקנים אחרים. בפועל, השחקן יוכל לשחק באופן יחסית חופשי במשחק עד להגעתו לדרגה 10, אך לאחר מכן, אם יבחר למהשיך ולשחק הוא יצטרך לרכוש מנוי בתשלום.

עולם ה-MMO, אשר נחשב כשהבטחה לאחר ההצלחות של Second Life ודומיו מחד ו-World Of Warcraft מאידך, הפך בשנים האחרונות להיות תחרותי רף הכניסה לשוק הציב צורך לא רק בפיתוח משחקים ברמה גבוהה ובעלי תוכן עשיר, אלא גם במימון גדול ואסטרטגיה שיווקית חכמה, מכיוון שרוב השחקנים המשחקים בעולמות הללו לא משחקים ביותר ממשחק אחד (ובמקרים קיצוניים בשניים) במקביל ולכן המאבק הופך למאבק לצורך "העברת" השחקנים ממשחק למשחק לאחר שכבר השקיעו מזמנם ומרצם בבניית הדמות במשחק המקורי, במקום מגיוס שחקנים "חדשים" יחסית. אין ספק שמודל החזר הרווח על עולמות Online הוא רווחי משמעותית מאשר משחקים סטנדרטיים עליהם מקבלות החברות הכנסות חד-פעמיות ולפיכך אנו רואים שחברות המשחקים הגדולות ממשיכות להשקיע דווקא במודל ה-MMO ובשנה הקרובה אמורים לצאת עוד כמה עשרות משחקים שינסו להצליח בעולם הזה. אף על פי כן, גם בעולמות הוירטואליים ככל שהזמן עובר והעולמות הגדולים ממשיכים לצבור תאוצה ולהשתפר, התחרות רק הולכת ונעשית קשה יותר ויותר.

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: