הסטארטאפ הישראלי המצליח שבחר בשם הלא נכון

חברת הסטארטאפ הישראלית Ping עמדה כבר להשיק את אפליקציית המייל המדוברת שלה, עד שהגיע מכתב זועם מחברת מחבטי גולף ששינה את הכל.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

זה לא סוד שהרבה פעמים חברות קטנות לא מצליחות להתמודד עם כוחן של החברות הגדולות, בין אם מחוסר זמן או חוסר במשאבים, וברוב המקרים מדובר במכת מוות עבור החברות הקטנות – בעיקר סטארטאפים שמנסים לייצר איזשהו באזז סביב המוצר שלהם לפני ההשקה המתוכננת שלו, וברגע האחרון התוכניות הולכות לפח בעקבות מכתבי התראה מעורכי דין.

זוכרים את Ping? אפליקציית המייל-מסרים-מיידיים של ארז פילוסוף וגיא גמזו הציגה קונספט מבטיח בדמות אפליקציה שעלולה לשנות את הדרך בה אנו צורכים הודעות דואר אלקטרוני ומסרים מיידיים, וזכתה לסיקור נרחב בעולם הטכנולוגי בעקבותיו יותר מ-40 אלף משתמשים נרשמו לקבלת עדכון על ההשקה שלה. נראה היה שהעניינים הולכים בכיוון מצויין עבור החברה, עד שהתקבל מייל אחד שהרס הכל.

 

תשכחו שקוראים לכם Ping

שבוע לפני השקת האפליקציה ב-AppStore, אשר הייתה מתוכננת ל-18 בספטמבר, חברת Karsten Manufacturing Corporation, המשווקת מחבטי גולף תחת שם המותג Ping ומעסיקה 1,400 עובדים ברחבי העולם שלחה מכתב זועם למשרדי החברה ובו רשימת דרישות: לשנות את שמו של המוצר, להכין את כל חומרי השיווק של החברה להשמדה, להסיר כל אזכור ברחבי האינטרנט אודות המוצר ולהעביר את הבעלות של שם המתחם שברשותם ל-Karsten.

צמד המייסדים החליט לפנות לעורכי הדין בכדי לבדוק מה אפשר לעשות, והתשובה שהם קיבלו פשוטה: אתם פונים לעבר קרב משפטי ארוך, יקר ומייגע מול סוללת עורכי הדין של Karsten. המייסדים החליטו לשנות את השם של האפליקציה ולפעול על פי ההנחיות של Karsten, בטענה ש"עדיף להתרכז במשתמשים ולא במאבקים משפטיים".

יש לציין, כי זוהי לא הפעם הראשונה ש-Karsten, בעלת הזכויות על השם, מאיימת בפתיחת מאבקים משפטיים על שם המותג. בספטמבר 2010 הודיעה החברה על שיתוף פעולה על הסמל המסחרי Ping עם חברת אפל (ככל הנראה, תמורת סכום כסף כלשהו), אשר השיקה באותה התקופה את שירות iTunes Ping, רשת ההמלצות החברתית של אפל בתחום המוזיקה. בהודעה לעיתונות נמסר כי: "ההכרזה מערבת 2 חברות שהוקמו על ידי בעלי חזון שפיתחו מוצרים אשר השפיעו על כל התעשייה שלהן. אנחנו שמחים שהגענו להבנות עם אפל."

מלחמה שלא שווה להיכנס אליה

ארז פילוסוף סיפר לגיקטיים כי הבעיה טמונה ביכולת הכלכלית של העסקים הקטנים ובמערכת המשפט האמריקאית: "הכל מסתכם איפה אתה רוצה לפעול. אם הייתי רוצה לפתח אפליקציה ולקרוא לה Ping בישראל, אני מניח שלא הייתה לי בעיה. בארצות הברית יש גופים בעלי הון רב שאי אפשר להתמודד מולם בזירה המשפטית, במיוחד לא בתביעות כאלו שעלותן יכולה להסתכם במאות אלפי דולרים. אפשר לחשוב, אם הייתי מייצר מקלות גולף וקורא להם Ping אז הייתי עושה משהו מעוות, אבל כאן מדובר על תחום אחר לגמרי. אין שום קשר בין מקלות גולף לאפליקציית מייל והשימוש בשם לא מהווה הטעייה של הצרכנים."

מה קרה ל-Ping בינתיים? פילוסוף מספר כי בחברה עובדים במרץ על מנת להשיק את האפליקציה מחדש, ומוסיף שלא הוחלט עדיין על שם חדש. כמעט חודש אחרי ההשקה המתוכננת ב-Appstore, כדאי שפילוסוף וגמזו יבחרו טוב טוב את השם החדש לאפליקציה.

עדכון 19/10 8:00: האפליקציה הושקה מחדש תחת השם Hop וזמינה להורדה מה-Appstore לבעלי קוד הזמנה בלבד.

וידאו: הכירו את Ping

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

3 Comments on "הסטארטאפ הישראלי המצליח שבחר בשם הלא נכון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יוסי (שם בדוי)
Guest
יוסי (שם בדוי)

רפורמה בתחום זכויות היוצרים, הפטנטים והסימון המסחרי. בדחיפות. ברמה בינלאומית.

הסיפור הזה מצחיק פחות ופחות בכל שנה שעוברת.

גיל ליבנה, עורך-פטנטים
Guest
גיל ליבנה, עורך-פטנטים

נו באמת… הסיכוי שסימן מסחרי שנרשם עבור מחבטי גולף וספק אפילו אם הוא מוכר היטב (כמו קוקה קולה) ימנע שמוש בתחום שונה בתכלית ממחבטים או ציוד ספורט שכמותם, כמו אפלקציית מסרים שואף ל-0.

אלון
Guest

גיל, אתה צודק ככל הנראה.
אבל בתחום הזה, המשחק הוא לא מי יותר צודק, אלא למי יש יותר כסף.

הכרתי מקרה של חברת סטארט-אפ, שנתבעה שלא בצדק ע"י חברת ענק.
בניגוד לסיכויים, הם הצליחו לגייס כסף מהמשקיעים שלהם כדי להילחם בתביעה, שאיימה על קיומם.

ברגע שחברת הענק הבינה שהם לא יוותרו, היא ביטלה את התביעה שהיתה חסרת סיכוי מלכתחילה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: