גוגל משנה מדיניות: תמונות בג'ימייל ייפתחו אוטומטית

לפי המדיניות החדשה, לא תצטרכו ללחוץ על לינק כדי שהתמונות ייפתחו, זה יקרה באופן אוטומטי וישולב בהודעת המייל. זה אולי טוב למשתמשים, אך מה חושבים המפרסמים?

google-gmail-large-logo

רגילים שגוגל מבקשת מכם רשות להציג את התמונות המצורפות למייל כאשר אתם פותחים הודעה בג’ימייל? לא עוד. המשפט “Display Images Below” לא ייראה עוד במחוזותינו (עד שתחליטו אחרת). השינוי החדש הגיח לאוויר העולם כבר אמש (ה’), כשמטרתו לשפר את האופן בו התמונות מוצגות בג’ימייל, ולאפשר לכם לראות את התמונות שלכם אוטומטית.

שמירה על הפרטיות

נכון לעכשיו ניתן לראות את העדכון בגרסת שולחן העבודה של ג’ימייל בלבד. לגרסאות האנדרואיד הוא צפוי להגיע בתחילת 2014, ולא ידוע עדיין מתי יגיע לאפליקציות ג’ימייל הפועלות על מערכות הפעלה אחרות. מלכתחילה, הציגה גוגל את האפשרות הזו על מנת להגן על המשתמשים מפני שולחים בלתי ידועים המנסים לעולל צרות צרורות באמצעות תמונות. כעת, מכיוון שגוגל מציגה את התמונות דרך שרתי פרוקסי משל עצמה ולא דרך שרת חיצוני, כל התמונות נסרקות מפני רוגלות ווירוסים בטרם עת, על ידי גוגל עצמה, כך שלזהות השולח אין כל חשיבות.

חשוב לציין, על אף הביקורות שכבר צצות ברשת, מבחינת גוגל מדובר בצעד חיובי עבור המשתמשים. עם זאת, ייתכן כי עבור חלק מהמשתמשים מדובר בצעד בעייתי. דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: אתם יושבים בשיעור באוניברסיטה, או באופן-ספייס בעבודה, או בקיצור – במקום ציבורי כלשהו. מגיעה הודעת מייל מחבר, אתם כבר יודעים שזו תהיה בדיחה גסה כלשהי, ככל הנראה ויזואלית. אם פעם יכלתם להחליט לא לפתוח את התמונה באותו רגע – הפעם היכולת הזו נלקחה מכם, מה שמגדיל את הסיכוי שתיתקלו במבוכה גדולה במהלך השיטוט בתיבת הדואר האלקטרוני שלכם.

גם המפרסמים חוששים

אם אתם חוששים מרגעים כאלו, כדאי שתדעו שגוגל חשבה על זה מראש ואיפשרה לכם לבחור אחרת. אם תגשו לטאב ה”כללי” בתוך הגדרות המייל, תוכלו לסמן “שאל אותי לפני שתציג תמונות חיצוניות” ולמעשה, דבר לא ישתנה עבורכם.

ציבור נוסף של משתמשים שהביע מורת רוח מהשינוי של גוגל הוא דווקא המפרסמים. זאת בשל החשש שכעת הם לא יקבלו פרטים סטטיסטיים אודות המשתמשים שפותחים את הודעות המייל שנשלחו. כעת, אם המשתמשים לא לוחצים על הלינק בתוך הדף, אלא רק מסתכלים על התמונה בתוך ההודעה, המפרסמים חוששים שהם פשוט לא ידעו את זה – כלומר, הם לא יוכלו לדעת בדיוק לכמה משתמשים הגיעה ההודעה.

דובר מטעם גוגל, שסירב להזדהות בשמו, דווקא ניסה להרגיע את הסערה, והבהיר כי המפרסמים יקבלו את המידע הנדרש, ואף יקבלו אותו באופן מדוייק יותר. לדבריו, הם יוכלו לקבל את מספרי המשתמשים שקוראים את המייל אך לא לוחצים על המודעה, מה שיאפשר להם דיוק גדול יותר בין שני סוגי המשתמשים – אלה שהסתפקו בבהיה בתמונה, ואלא שביקשו מידע נוסף. עם זאת, הוא הבהיר גם כי כעת המפרסמים לא יוכלו לקבל מידע שיסייע להם לעקוב אחר המשתמשים, למשל את כתובות ה-IP שלהם, מה שיאפשר למשתמשים פרטיות גדולה יותר.

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

2 Comments on "גוגל משנה מדיניות: תמונות בג'ימייל ייפתחו אוטומטית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
danny
Guest

מנסיון עבר.. זה מתחיל ככה ובעתיד גם האפשרות שנדחפה בהגדרות תיעלם מן העולם

123
Guest

הטענות של המפרסמים ממש לא הגיוניות. בדר"כ מערכות פרסום לא מקשרות ישירות לקובץ תמונה, אלא מספקות לינק שכולל מזהה ייחודי של האימייל שנשלח. כשתוכנת האימייל מנסה להוריד את התמונה, השרת של מערכת הפרסום מזהה מי הנמען ומסמן שהוא פתח את ההודעה. שיטות מעקב כאלה נפגעו על ידי תוכנות אימייל שלא פתחו תמונות אוטומטית. השינוי החדש מונע העברת פרטים מסוימים למפרסם, אבל הם בהחלט מאפשרים למפרסמים עכשיו לראות מי פתח את האימיילים שלהם. שזה די מצער, לדעתי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: