גיוס: Peer5 מגייסת מיליון דולר, כדי שנוכל לראות וידאו בלי 'באפרינג'

החברה פיתחה טכנולוגיית CDN מבוססת P2P, שתוכל לאפשר למיליוני צופים לראות משחקי ספורט בו זמנית

הבדלי העומס בין http ל-P2P. מקור: Peer5

הבדלי העומס בין http ל-P2P. מקור: Peer5

יותר ויותר אתרים מציעים וידאו בלייב סטרימינג; אולם אי אפשר להשוות מסיבת עיתונאים שמשודרת בלייב וכוללת מספר צופים מוגבל יחסית למשחק כדורגל שמושך אליו עשרות אלפי צופים בו זמנית. חברת הסטארטאפ הישראלית Peer5 מציעה שירות CDN ממוקד בוידאו-לייב, שמאפשר לאתר להגדיל בצורה משמעותית את מספר הצופים שלו, מבלי שהם ייתקלו בתופעות מעצבנות כמו באפרינג. עתה, מודיעה Peer5 על השלמת גיוס של מיליון דולר.

איך משרתים 25 מיליון איש שצופים בו זמנית באותו משחק?

אתרים שמעוניינים להזרים וידאו עושים שימוש ב-CDN או Content Delivery Network (רשת אספקת תוכן) שמאפשרת לאתרים להוריד את העומס שבאתרים שלהם על ידי הזרמת הוידאו משרתים שנמצאים באיזורים גיאוגרפיים שונים ומשרתים את הצופים מאותו איזור. בניגוד לשירותי CDN קיימים שמזרימים את כל הוידאו משרת בודד באיזור הגאוגרפי של הצופה, CDN שמבוסס על P2P כמו למשל זו של Peer5, נעזר במחשבים של הצופים כדי להפיץ את הוידאו – כל זמן שהם בעצמם צופים בוידאו. לאחרונה, גם Hola הכריזה על רשת CDN משלה שמבוסס על טכנולוגיית P2P.

בשיחה עם גיקטיים, מספר הדר וייס, שותף-מייסד ומנכ"ל של Peer5, שהחברה זיהתה צורך הולך וגובר של אתרי וידאו ב-CDN, שיהיה בעל אפשרות לגדול בזמן קצר ולתמוך במספר רב של צופים בוידאו בזמן אמת. "קח לדוגמה" מספר וייס, "משחק כדורגל שבבת אחת מעלה את הטראפיק באתר מ-1,000 מבקרים בו זמנית ל-100 אלף". ואכן, אתרי תוכן שמשדרים אירועי ספורט בלייב נהנים מצמיחה מהירה מאוד בשנים האחרונות. כך למשל משחק הקריקט בין הודו ופקיסטן, שמשך כ-25 מיליון צופים אונליין. לשם השוואה רק כמיליון וחצי אמריקאיים צפו בגמר הסופרבול האחרון; יאהו למשל נאלצה להשתמש ב-7 שירותי CDN שונים, כדי לשדר משחק פוטבול שנערך לאחרונה.

וייס מסביר: "המשתמשים לא צריכים להוריד תוסף, תוכנה או אפליקציה. כל התהליך נעשה בצד האתר ואנחנו מתבססים על טכנולוגיית WebRTC שמוטמעת בדפדפן. הצופה יכול לבחור אם לאשר או לא לקחת חלק בטכנולוגיה".

כלומר הצופה משמש כ-Peer בזמן הצפייה. אבל מה קורה כאשר הוא מסיים לצפות ועובר לאתר אחר?

וייס: "הוא מפסיק לשמש כ-Peer".

הפתרון שמציגה Peer5 הגיוני בעיקר בזכות 2 סיבות: הראשונה, שהוא דורש מצופה דרישה די מתבקשת והגיונית: רוצה לצפות, תשמש כ-Peer במערכת; והשנייה, הפיזור הגיאוגרפי – במקום לשכור מספר רב של שירותי CDN, כדי להעניק כיסוי גלובלי, המשתמשים עצמם הם אלו שמעניקים את הכיסוי.

מה אתם יכולים להציע לאתרי הוידאו?

וייס: "כבר הגענו עם לקוחות גדולים, בעיקר בתחום הספורט בארץ ל-60 אלף צופים במקביל; אבל ככלל, השאיפה שלנו היא להגיע ל-95 אחוז טראפיק שיתבסס על הרשת, במקום השרת, או במילים אחרות, האתר יוכל לשרת פי 20 יותר צופים".

משרדים בתל אביב ובפאלו אלטו

Peer5 נוסדה בשנת 2012 על ידי הדר וייס, גיא פסקר ושחר זהר, אשר למדו יחד מדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב. מאז הקמתה הספיקה החברה לגייס כ-800 אלף דולר מקרן Hillsven בסן פרנסיסקו, הסינדיקט של בראד פלד, אנג׳ליסט ומשקיעים פרטיים נוספים, וכן להשתתף בתוכנית ההאצה של UpWest Labs בפאלו אלטו. הגיוס הנוכחי בסך מיליון דולר הושג ממספר אנג'לים בתחומים שונים, ביניהם מהנדס הרשתות הראשון של גוגל, השותף-מייסד של אתר השאלות ותשובות Quora ועוד.

לדברי וייס, החברה עומדת בפני סגירת שיתופי פעולה עם כמה שמות מאוד גדולים ומוכרים וכן להרחיב את שיתוף הפעולה שלה לשירותים שמספקים את כל התשתית של וידאו ברשת – כולל קידוד. החברה תשתמש בהון שגייסה לצורך גיוס עוד עובדים למרכז הפיתוח שלה שנמצא במרכז תל אביב וכן אנשי שיווק במשרדי החברה בפאלו אלטו.

וידאו: כך פועלת Peer5

יניב אביטל

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: