החל מהיום: פרטנר במקום אורנג'

טורקיז זה הכתום החדש: ספקית הסלולר Orange הופכת עכשיו לפרטנר, ויוצאת בתהליך מיתוג-מחדש וקמפיין שעלותם מוערכים בעשרות מיליוני שקלים. את החשבונית הם מגישים לחברת Orange הצרפתית שבחרה לצאת מישראל

הישן והחדש. מקור: גיקטיים

הישן והחדש. מקור: גיקטיים

באירוע חגיגי שעורכת ברגעים אלה חברת פרטנר בתל אביב, חשפה החברה את המיתוג החדש שלה ועברה לפעול תחת המותג פרטנר, שיחליף את מותג Orange הותיק, שליווה אותנו בישראל כ-17 שנים.

מהלך מיתוג שיעלה עשרות מיליוני שקלים

עטרה ליטבק שחם, סמנכ"ךית השיווק של פרטנר על רקע הלוגו החדש. צילום: גיקטיים

עטרה ליטבק שחם, סמנכ"לית השיווק של פרטנר על רקע הלוגו החדש. צילום: גיקטיים

באירוע החגיגי הציגו ראשי החברה את הלוגו החדש והשפה המיתוגית שתלווה מהיום את החברה תחת הסיסמה "החיים מחוברים". ראשי החברה הסבירו את הרציונל שמאחורי המהלך וכן את הפרזנטורים הראשונים של החברה: הזמר עברי לידר והשף אסף גרניט.

אולם לא רק מיתוג. גם בשורה טכנולוגית אחת נחשפה באירוע. יובל קינן, המשנה למנכ"ל קבוצת פרטנר, הציג את ה- Partner #Home, אינטרנט מהיר לשימוש ביתי, מבוסס רשת הדור הרביעי (LTE) של החברה. הראוטר החדש מאפשר גלישה בבית על גבי רשת הדור הרביעי, ללא צורך בחיבור פיסי לתשתית אינטרנט או בהתקנה, באמצעות חבילת גלישה עצומה בנפח של 60GB,

צילום: גיקטיים

נתב האינטרנט החדש של החברה. צילום: גיקטיים

90 מיליון אירו מתנה מפראנס טלקום

במשך שנים היה המותג Orange לאחר המותגים החזקים והמוכרים בישראל, כשהמיתוג והשפה הפרסומית שלו היו במשך שנים ה'אורים והתומים' של הפרסום והמיתוג בארץ. למרות זאת, משפט אחד שאמר מנכ"ל Orange העולמי לפני כשמונה חודשים טרף את הקלפים ודחף את החברה למהלך החלפת השם והמיתוג-מחדש אותה חשפה היום החברה.

כזכור, ביוני 2015 אמר סטפן רישאר כי לו הדבר היה תלוי בו הוא היה מוציא את פעילות המותג מישראל "כבר מחר". עוד הוסיף רישאר כי הדבר לא יקרה במהירה מכיוון שאז חברתו תיאלץ לשלם קנסות כבדים על הפרת חוזה. ואכן, ההתבטאות עלתה ל-Orange העולמית ביוקר והחברה פיצתה את פרטנר הישראלית בסכום שמוערך ב-90 מיליון אירו בשני שלבים. מדובר בסכום אסטרונומי שלהערכתנו גבוה פי ארבעה מהסכום שתשקיע פרטנר במהלך המיתוג מחדש, שכולל קמפיינים בכל אמצעי המדיה ובעיקר מבצע לוגיסטי רחב מימדים שכולל החלפת המיתוג בכל נקודות המכירה, השירות והמשרדים של החברה.

למרות הטענות על כניעה לחרם, חשוב לזכור שפראנס טלקום, שמחזיקה במותג Orange, קיבלה החלטה אסטרטגית שלא להמשיך למכור את הזכויות לשימוש במותג. לכן, כל החברות שמפעילות את המותג Orange בעולם הן חברות בת של פראנס טלקום, זאת בזמן שפרטנר היא ישראלית לגמרי ושייכת לטייקון התקשורת חיים סבן.

partner

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי. צילום:גיקטיים

להערכתנו, אחד הקטליזטורים שזרזו את ההחלטה של פרטנר על המיתוג מחדש הוא הרצון שלה להתנער מהתדמית הרעה שדבקה בה ובשאר חברות הסלולר הגדולות, לאחר מהפכת מחירי הסלולר של שר התקשורת דאז כחלון. 3 החברות נתפסו על ידי חלקים גדולים מקהל לקוחותיהן, כחברות שניצלו את מעמדן וחוסר התחרות, כדי לגבות מחירים לא הוגנים. עתה, בעזרת מיליוני האירו של Orange העולמית, יכלה חברת פרטנר למתג את עצמה מחדש על פי הערכים המעודכנים שהיא רוצה לשדר.

וידאו: סרטון ההשקה של אורנג' פרטנר

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

9 Comments on "החל מהיום: פרטנר במקום אורנג'"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
נתי
Guest

אוי, פדיחה.
מי עשה את המיתוג? התוצאה איומה ונוראה…
נראה כמו פרודיה על מיתוג של חברות סלולר אבל בלי הטאץ' המקצועי.
ערימה של קלישאות שחוקות, look & feel שלא מחזיק קונספט. נראה קצת כמו עבודה של סטודנט לעיצוב, מאוד רזה, דל בפרטים, לא מעניין, אוסף של חלקי טרנדים שלא מתחברים למשהו שלם.
האם התדמית הזו אמורה לייצר הזדהות ורגש בקרב הלקוחות?

rami7250
Guest

זו גם התחושה שלי

asd
Guest

^אמר כל מבקר עיצוב אי פעם על כל מיתוג מחדש של כל חברה בעולם

James Crow
Guest

מסכים.
הקטע של הלוגו הוא בסדר אבל הסרטון מרגיש חובבני מאוד.
אני יותר אוהב את השפה השיווקית המצויירת שמאוד פעילה בסין.
ובנוגע לסרטונים אני אוהב את מה שיס היו עושים וחברת פלאפון (גם אם אני בפלא).

יכלו לבצע את ההגשה בצורה הרבה יותר טובה.
טריילרים מהסוג הזה הם מה שגוגל עושה אבל גוגל להבדיל מהם מצליחה לייצר "משפחתיות" בסרטונים שלה.
כמו הפרסומות שלהם לגוגל פלוס לדוגמה.

אין פרטנר
Guest

אחלה מיתוג.
מי שחושב שהוא לא טוב לא מבין את מה שפרטנר הבינו. אחרי מהפכת המחירים והדור החדש של הלקוחות, הם לא מתחברים לחברות עם מיתוג עגול שמשדר בומבסטיות ועבור הלקוחות דורסנות.

המיתוג החדש אמור להנגיש את החברה בגובה העניים של הלקוחות ולדבר בשפה שלהם

Omri Fima
Guest

נותן לי וויב של windows 95comment image

דרור
Guest

אם המטרה של המיתוג החדש היא לתת תחושה של חברה עממית שאין לה תקציב למיתוג מושקע, אז וואלה הצליח להם. באופן כללי, נראה קצת חובבני ולא שלם. ספציפית לגבי הלוגו, הוא בעייתי מאוד, לא ברור איך הוא יעבוד בקטן, נניח אם יודפס על גבי טלפון, או כרטיס ביקור, לאן ילכו הקווים? עד סוף הטלפון? עד כמה ארוכים הם יהיו ביחס לטקסט?
בקיצור, לא משהו:/

דכדגכ
Guest

לא מספיק טוב.

עמית
Guest

כיוונו נמוך מדיי. בסדר לעשות פרסומת עם מיתוג לא מפוצץ… אבל להגיע לרמה כזאת נמוכה. משהו מסריח פה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: