אאוטבריין הישראלית מגייסת 35 מיליון דולר [גיוס]

לצד הדיווחים על הנפקה אפשרית בשווי של למעלה ממיליארד דולר בבורסה לניירות ערך, Outbrain מגייסת 35 מליון דולרים ומודיעה: אנחנו מתרכזים קודם כל בפיתוח המוצר.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

חברת הסטארטאפ הישראלית Outbrain, המפתחת מנוע המלצות לאתרי אינטרנט הודיעה לפני זמן קצר על השלמת סבב גיוס בהיקף של 35 מיליון דולרים. את סבב הגיוס הובילה קרן ההון סיכון HarbourVest, משקיעה חדשה ב-Outbrain, אשר משקיעה בדרך כלל בקרנות הון סיכון. פרט ל-HarbourVest, השתתפו בסבב הגיוס הנוכחי קרנות הון סיכון נוספות, כמו Carmel Ventures, Index Ventures, Gemini Israeli Ventures, GlenRock Israel, Rhodium, Vintage Partners ו-Lightspeed Venture Partners. סבב הגיוס הנוכחי מציב את סך הון הסיכון שגויס על ידי Outbrain על 99 מיליון דולרים בסך הכל.

מגייסת כספים לקראת הנפקה

סבב הגיוס הנוכחי מגיע לנוכח הדיווחים שנפוצו בזמן האחרון אודות הנפקתה של החברה בבורסה לניירות ערך בשווי של למעלה ממיליארד דולרים. מקורות שונים ברשת העריכו כי ההנפקה תתממש במהלך המחצית הראשונה של 2014, כאשר במסגרת הכנתה לקראת ההנפקה תנסה לגייס בין 200 ל-250 מיליון דולרים. היום, חלק מהמקורות שפרסמו את דבר הגיוס העריכו כי החברה תבחר בסופו של דבר לא להנפיק את מניותיה בבורסה, אך מהחברה עדיין לא נמסרה תגובה רשמית בנושא.

בראיון לגיקטיים, סיפר איתן גלאי, אחד ממייסדי החברה כי למרות הפרסומים לחברה אין כרגע תוכניות רשמיות להנפקה וכי הכסף מיועד להמשך פיתוח הפלטפורמה ולהתרחבות בשווקים בינלאומיים. השאלה הנשאלת בשלב הזה, היא מדוע צריכה החברה לגייס סכום כסף כה גדול בשלב שבו היא מרוויחה לא מעט וכרגע לא מתכננת להנפיק? בתשובה לכך, הסביר גלאי כי החברה רוצה להיות עם התחמושת המתאימה לגדול ולעשות דברים כמו שצריך. "אנחנו עושים לא מעט השקעות בשווקים חדשים ורוכשים חברות שיש להם מוצרים וטכנולוגיות משלימות כמו שעשינו עם Visual Revenue בשנה האחרונה וכשיש לך מזומן בקופה זה הרבה יותר קל ונכון" מסביר גלאי.

חברת Outbrain נוסדה ב-2006 על ידי ירון ואיתן גלאי ואורי להב, ועומדת מאחורי פלטפורמה להמלצה על תכנים רלוונטים לקוראים באתרי תוכן. המוצר שפיתחה מציע למשתמשים, או יותר נכון לקוראים תכנים רלוונטים באתר התוכן בו הם גולשים כעת, או בכל אתר ברחבי הרשת המשתמש גם הוא בפלטפורמה של החברה. כיום, מחזיקה Outbrain כ-16 משרדים ברחבי העולם המונים בסביבות 250 עובדים, לצד הסניף המקומי הנמצא בנתניה ומונה כ-70 עובדים.

מנוע המלצות מצליח

מנגנון ההמלצות המוצג לגולשים מבוסס על היסטוריית גלישה, נתונים דמוגרפיים ומידע אישי הרלוונטי להרגלי צריכת התכנים של כל משתמש ומשתמש, במטרה להציג לו את הכתבות שככל הנראה יעניינו אותו, ויגרמו לו להקליק עליהן. לצד היתרון הברור המוצע לגולשים של גילוי תכנים חדשים, מעניינים ורלוונטים עבורם, גם אתרי התכנים מרוויחים ומקבלים טראפיק אל אתריהם ובכך למעשה מסוגלים "לרכוש" גולשים וקוראים חדשים שלא הכירו את אתר התוכן החדש קודם לכן. הפלטפורמה של Outbrain פועלת בכ-100 אלף אתרים גדולים ברחבי הארץ והעולם, הכוללים אתרי חדשות, בידור, ספורט ועוד, בינהם גם אתר גיקטיים.

בסוף 2012 ביצעה אאוטבריין שתי רכישות משמעותיות שכללו את רכישתה של Visual Revenue, המפתחת מערכת לניתוח תכנים בזמן אמת בעסקה המוערכת בכ-9.5 מיליון דולרים, לצד רכישתה של חברת Scribit, המתעסקת גם היא בתחום התכנים ומספקת כלי להפצת והצגת תכנים שיווקיים, בעסקה ששוויה אינו ידוע. בפברואר 2011, רכשה החברה את מנוע ההמלצות Surphace מענקית האינטרנט האמריקאית AOL, אותה רכשה האחרונה ב-2009 במחיר של 25 מיליון דולר.

שוק חם עם הרבה מתחרים

ההצלחה הגדולה של אאוטבריין, הביאה לתחום מספר לא קטן של מתחרות, כאשר אחת מהבולטות בהן היא Taboola הישראלית של אדם סינגולדה שהציגה צמיחה פנומנאלית בשנה האחרונה. חלק גדול מהצמיחה, לטענת גלאי, מגיע דווקא כתוצאה ממהלך של אאוטבריין שנעשה לפני מספר חודשים בו "פיטרה" החברה מספר גדול של לקוחות מתחומים "אפורים" כגון תרופות ומסחר במט"ח. "אנחנו לפני שנה פיטרנו הרבה לקוחות שלא היינו גאים בהם. הם הביזנס של המתחרים היום. אנחנו יכולים להיות שקטים באיכות התוכן שלנו. יש גם Publishers שמתאים להם לעשות כסף על חשבון האיכות וזה גם בסדר. יש מקום לכולם אבל אני חושב שהפבלישרס האיכותיים עושים את הבחירה."

אז איפה אאוטבריין יותר טובה מהמתחרים שלה היום?

"כמו שכבר אמרתי, איכות ההמלצות שלנו היא גבוהה יותר באופן משמעותי ואפשר לבדוק את זה בצורה פשוטה יחסית. בנוסף, אנחנו יודעים להציע היום את כמות המשתמשים הגדולה ביותר שנחשפת לתכנים שלנו. אם אתה היית צריך להחליט עכשיו האם להפנות את תקציב ה-SEO/SEM שלו לבינג או לגוגל לאן היית הולך? סביר להניח שלגוגל. יכול להיות שיש להם אלגוריתמים מעולים, אבל בסופו של יום הגודל כן קובע.

אני חושב שאנחנו יצרנו נישה חדשה, אחרים ראו כי טוב ונכנסו אליה. בסך הכל אנחנו לא רואים יותר מדי יצירתיות במתחרים בניסיון לחדש משהו וכל היצירתיות שלהם זה לעשות חיקוי פחות טוב של המקור."

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

1 תגובה on "אאוטבריין הישראלית מגייסת 35 מיליון דולר [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
דין
Guest

חבל שהם לא פונים גם לאתרים קטנים כמו בלוגים. הם יכולים להוות תחרות רצינית לאדסנס של גוגל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: